SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla MC gen 2 - co siedzi w adapterach?
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-21, 21:35   Tesla MC gen 2 - co siedzi w adapterach?

Chodzi o teslowskie EVSE przenośne zwane UMC (gen 1) lub MC (gen 2). W gen 1 adaptery były kodowane po prostu rezystorami. W gen2 jest coś więcej, włączając w to czujnik temperatury w samej wtyczce. Nie jest to nic supertajnego, bo są już niezależni dostawcy tych adapterów:
https://www.evseadapters....el-s-x-3-gen-2/

Ktoś może wie co dokładnie tam włożyli? Szukam po sieci i za bardzo nie mogę znaleźć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2563
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-10-21, 21:46   

Z tego co sprawdzałem w tych przejściówkach do UMC ( 3f/1f) nie ma niczego ( żadnych rezystorów/diód)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-21, 22:21   

jas_pik napisał/a:
Z tego co sprawdzałem w tych przejściówkach do UMC ( 3f/1f) nie ma niczego ( żadnych rezystorów/diód)
W gen 1 były rezystory:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/european-umc-adapter-resistor-coding.25984/#post-546610

W gen 2 jest coś więcej, ponoć układ scalony, może coś na 1-Wire? Mierzyłem omomierzem i faktycznie nic nie pokazuje, ale w przypadku układu scalonego może tak być.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 220
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-10-22, 16:13   

Mogą być diody, wtedy nic nie widać zwykłym miernikiem, też tak miałem;

http://forum.samochodyele...opic.php?t=2852
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-22, 23:34   

PatrykS napisał/a:
W gen 2 jest coś więcej, ponoć układ scalony, może coś na 1-Wire?
Nieco destrukcyjna inżynieria wsteczna ujawniła we wtyczce sieciowej malusieńką płytkę z MAX31826 - więc bingo, wszystko jasne :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 220
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-10-23, 16:16   

To czujnik temperatury ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-23, 19:35   

Slawek napisał/a:
To czujnik temperatury ?
Tak jak przypuszczałem - scalaczek 1-Wire z termometrem i EEPROMem (pamięcią) w środku, wystarczą dwa druty (masa i sygnał) żeby działało.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2563
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-10-23, 20:05   

_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-24, 07:35   

Dokładnie to, widziałem adaptery na ich stronie, ale tej informacji nie znalazłem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 220
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-10-25, 19:39   

Pamięć można odczytać, czy zabezpieczona ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-25, 20:14   

Można, nie jest zabezpieczona, tylko stare moje narzędzia nie znają tego układu i muszę sam jakiś programik sklecić do odczytu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-11, 10:14   

PatrykS napisał/a:
Można, nie jest zabezpieczona, tylko stare moje narzędzia nie znają tego układu i muszę sam jakiś programik sklecić do odczytu.
Udało się pamięć odczytać, są w niej m.in. PN i SN wylaserowane na wtyczce. Wygląda na niezabezpieczoną przed zapisem, wkrótce to sprawdzę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 220
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-12-11, 19:24   

Jaka to pamięć? Mam kila różnych programatorów
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-11, 21:13   

MAX31826 na 1-Wire, ale to kwestia paru dodatkowych linijek w moim programiku, którym to przeczytałem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-30, 02:51   

Niestety pamięć okazała się zabezpieczona przed zapisem, muszę więc kupić puste sztuki i spróbować, 15-20zł za sztukę widzę dostępne w Polsce, potrzebuję dwie, ktoś jeszcze chętny na przeróbkę EVSE ze Stanów bądź europejską na wyższy prąd zmieniając wtyczkę na mocniejszą (np. siłową 32A)?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 220
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-12-30, 19:18   

Poproszę 1 sztukę, na razie nie mam takiej ładowarki, ale dobrze się zabezpieczyć na przyszłość. Na PW poproszę dane do wpłaty, łącznie z przesyłką na paczkomat. Dzięki wielkie i powodzenia w ogarnianiu kolejnego tematu !
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2563
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-30, 20:51   

TO i ja się zapisze :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-30, 21:25   

Zamówiłem dwie sztuki - jak upewnię się że działa to wtedy zamówię więcej jak nadal będziecie chcieli.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-13, 22:16   

Zamówiłem, zapłaciłem, ani widu ani słychu, sklep nie odpowiada na maile, nie odbiera telefonów. Ktoś go zna może?
https://igbt-power.eu/o_sklepie.html
gen. Boruty - Spiechowicza 24 / 215 - 216
43-300 Bielsko-Biała
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-17, 01:24   

Zamówiłem w Farnellu i zwykła ich przesyłka za jakieś 19zł doszła w 20h - z Anglii przez Warszawę! :-o Pamięć udało się zapisać, zostaje sprawdzić czy MC nie będzie miał do niej obiekcji :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3235
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-19, 00:04   

Adapter 30A ze świeżego MAX31826 i wtyczki siłowej zrobiony, teslowe EVSE świeci, ale nie mam żadnej amerykańskiej Tesli pod ręką, żeby sprawdzić działanie - muszę zaczekać aż właściciel EVSE sobie sprawdzi :-)

IMG_7708a.jpg
Gotowy adapter
Plik ściągnięto 7 raz(y) 428,4 KB

IMG_7705a.jpg
MAX31826 z kopią z adaptera 30A
Plik ściągnięto 9 raz(y) 465,16 KB

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13