Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
EVSE Kopp Type1 ktoś zna?
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-10-30, 23:40   

Jeśli jest sprawne i działa to zazwyczaj tak ( tak wynika z dotychczasowy prób i testów) :-D
Podziękowania należy kierować do Patryka bo to dzięki niemu to się udało .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
bambooco 

Dołączył: 09 Lip 2016
Posty: 63
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-20, 14:34   

Mam model MK7 1.0.7.2 10A typ 2 . Jest mozliwość przeprogramowania na 16A?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-20, 14:42   

Jest . Ale jest też ryzyko że może stać się martwy .
Ale jak to mówią jest ryzyko jest zabawa - a zawsze części zamienne mogą się przydać :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 236
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-12-30, 18:37   

Podziękowania dla Patryka za rozpracowanie tematu. Zauważyłem jeszcze jedną zaletę przeróbki ładowarki z 10A na 16A. C-zero 2012 przed lift w przypadku zaniku napięcie i ponownym pojawieniu się napięcia na ładowarce 10A nie wznawia ładowania. Co oznacza że w przypadku chwilowego zaniku napięcia w nocy, rano może nie być nie naładowany. Tego problemu nie ma na ładowarce 16A, co mnie cieszy. Natomiast Peugeot Ion 2016 po lift, nie ma tego problemu i przypadku chwilowego zaniku napięcia ponownie rozpoczyna ładowanie na ładowarce 10A i 16A.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-30, 21:28   

Slawek napisał/a:
Zauważyłem jeszcze jedną zaletę przeróbki ładowarki z 10A na 16A.
Hmm, ciekawe. Ciekawe jest też to, że mam już FW z chyba 8 sztuk o tym samym numerze wersji FW na obudowie, a tylko 3 mają identyczny binarnie FW, pozostałe się różnią między sobą.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 236
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-01-03, 20:11   

Jeszcze jedno spostrzeżenie dotyczące EVSE 16A. C-zero przed lift gdy podczas ładowania wyłączę EVSE przyciskiem OFF, nie mogę już ponownie rozpocząć rozpocząć ładowania naciskając ON (muszę odłączyć wtyczkę i włączyć). Peugeot Ion po lift nie ma tego problemy, mogę kiedy chce ON / OFF z EVSE) :lol:
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-04, 10:30   

Slawek napisał/a:
Peugeot Ion po lift nie ma tego problemy, mogę kiedy chce ON / OFF z EVSE)
i-MiEV nie ma tego problemu z Intertekiem z Ampery, z Koppem musiałbym sprawdzić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 236
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-01-06, 15:15   

W przypadku aktualizacji softu 10A na 16A w MK7, po kilku ładowaniach EVSE zaczyna mrugać na czerwono. Należy wtedy wewnątrz EVSE połączyć kabelkiem linie PE (PE+PE) i to rozwiązuje problem. Rozwiązanie jest skuteczne, bo zadziałało w EVSE które niedawno aktualizowałem. Około rok temu kupiłem taki przerobiony MK7 na 16A i także miał ten problem i rozwiązałem go w ten sam sposób.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-07, 01:18   

Slawek napisał/a:
W przypadku aktualizacji softu 10A na 16A w MK7, po kilku ładowaniach EVSE zaczyna mrugać na czerwono. Należy wtedy wewnątrz EVSE połączyć kabelkiem linie PE (PE+PE) i to rozwiązuje problem.
Dobrze wiedzieć - dziwiło mnie po co oni PE odcinają przekaźnikiem, może w nowszych się z tego wycofali, bo przekaźniki zmienili na ciut inne, ale przyznaję nie przyjrzałem się tej nowszej wersji dokładnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Mmnet 

Dołączył: 02 Gru 2019
Posty: 7
Wysłany: 2020-01-12, 18:30   

bambooco napisał/a:
Mam model MK7 1.0.7.2 10A typ 2 . Jest mozliwość przeprogramowania na 16A?


Czy ktoś dysponuje pełnym dumpem z MK7 1.0.8.9 albo inne MK7?

Po wygraniu softu 16A niestety nie wstaje ( po podpięciu do prądu brak reakcji). Przez programator w pełni dostępny (zapis/odczyt) i przy zasilaniu z programatora startują wszystkie diody a potem miga na czerwono dioda przy rysunku pioruna.

Zrobiłem dump przed programowaniem ale jego wrzucenie nic nie zmienia.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-12, 18:43   

Dlatego własnie pisałem że z tymi wersjami jest problem
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-12, 19:30   

Mmnet napisał/a:
Czy ktoś dysponuje pełnym dumpem z MK7 1.0.8.9 albo inne MK7?
Do HW7 mam 1.08.2 i 1.08.9. A próbowałeś zewrzeć uziemienie tak jak tu Sławek sugerował?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Mmnet 

Dołączył: 02 Gru 2019
Posty: 7
Wysłany: 2020-01-12, 19:31   

jas_pik napisał/a:
Dlatego własnie pisałem że z tymi wersjami jest problem


A masz może dumpa z HW7?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-12, 19:34   

W załączeniu ( ale nie pamiętam czy od hw7 )

rd_bin kopp read from janusz 16A.zip
Pobierz Plik ściągnięto 38 raz(y) 23,64 KB

_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Mmnet 

Dołączył: 02 Gru 2019
Posty: 7
Wysłany: 2020-01-12, 19:42   

PatrykS napisał/a:
Mmnet napisał/a:
Czy ktoś dysponuje pełnym dumpem z MK7 1.0.8.9 albo inne MK7?
Do HW7 mam 1.08.2 i 1.08.9. A próbowałeś zewrzeć uziemienie tak jak tu Sławek sugerował?


Poproszę te dumpy jeśli można.
Uziemienia jeszcze nie zwieralem, z opisu wynikało że to jeszcze nie ten etap :) Ale spróbuję.

Edit: Uziemienie nie pomogło niestety.
Ostatnio zmieniony przez Mmnet 2020-01-12, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mmnet 

Dołączył: 02 Gru 2019
Posty: 7
Wysłany: 2020-01-12, 19:43   

jas_pik napisał/a:
W załączeniu ( ale nie pamiętam czy od hw7 )


Wg hexcmp flash i eeprom są takie same jak 16a więc to chyba nie HW7.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 236
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-01-12, 20:07   

Kopp_MK7_1_08_9.rar

Kopp_MK7_1_08_9.rar
Pobierz Plik ściągnięto 38 raz(y) 39,52 KB

 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 133
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-01-12, 20:50   

Teraz mam zakres ładowania: 6, 8 i 10A.
Po zmianie softu będę miał jeden więcej czy "zginie" 8A ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-12, 21:09   

metu napisał/a:
Po zmianie softu będę miał jeden więcej czy "zginie" 8A ?
Po zmianie softu na 16A będziesz miał 6, 8, 10, 12 i 16A - w końcu jest 5 diodek, nie?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-12, 21:50   

Po to jest właśnie wersja 16A :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-14, 15:51   

Ma ktoś może zdjęcie wnętrza HW7? Chodzi o połączenie kabla Type 2 do przekaźników.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-14, 16:53   

PatrykS napisał/a:
Ma ktoś może zdjęcie wnętrza HW7? Chodzi o połączenie kabla Type 2 do przekaźników.
Już mam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Mmnet 

Dołączył: 02 Gru 2019
Posty: 7
Wysłany: 2020-01-18, 12:19   

jas_pik napisał/a:
Po to jest właśnie wersja 16A :)


Słuchajcie, w jaki sposób na stałe ustawić 16A?
Przeprogramowalem HW6 i teraz startuje na trzeciej diodzie (czyli 10A).
Wg instrukcji wyłączyłem przyciskiem O, następnie wcisnąłem na 5 sekund I oraz O i ustawiłem maksymalne 5 diód czyli 16A. Po kilku sekundach ten tryb ustawienia pradu się sam wyłącza, EVSE startuje na 16A natomiast po wypięciu wtyczki od samochodu i wpięciu ponownie (lub po wyłączeniu EVSE z sieci) ponownie ustawia się na trzeciej diodzie czyli 10A.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2828
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-01-18, 13:03   

TTTM ( czyli ten typ tak ma)
Nie ma możliwości ustawienia 16A na stałe jesli odłączasz od napięcia EVSE.
Po wyłączeniu z sieci ( jesli prąd był ustawiony na wicej niż 10A) ponowne podłączenie ustawia nam 10A ( zabezpieczanie w sofcie - chyba w każdym ze zmienianym prądem programowo)
Jeśli ustawisz prąd mniejszy niż 10A po po powtórnym podłączeniu mniejszą wartość będzie pamiętać .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-18, 18:24   

jas_pik napisał/a:
TTTM ( czyli ten typ tak ma)
Potwierdzam. Chyba dla bezpieczeństwa zrobili - typowe gniazdka na długotrwałe obciążenie mogą 10A, jak widzisz lepsze to zwiększasz na 16, ale następnym razem już może w innym gniazdku mógłbyś zapomnieć zmniejszyć z powrotem na 10.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13