EVSE Kopp Type1 ktoś zna? |
Autor |
Wiadomość |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-10-30, 23:40
|
|
|
Jeśli jest sprawne i działa to zazwyczaj tak ( tak wynika z dotychczasowy prób i testów)
Podziękowania należy kierować do Patryka bo to dzięki niemu to się udało . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
bambooco
Dołączył: 09 Lip 2016 Posty: 69 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-02-20, 14:34
|
|
|
Mam model MK7 1.0.7.2 10A typ 2 . Jest mozliwość przeprogramowania na 16A? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-02-20, 14:42
|
|
|
Jest . Ale jest też ryzyko że może stać się martwy .
Ale jak to mówią jest ryzyko jest zabawa - a zawsze części zamienne mogą się przydać |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-12-30, 18:37
|
|
|
Podziękowania dla Patryka za rozpracowanie tematu. Zauważyłem jeszcze jedną zaletę przeróbki ładowarki z 10A na 16A. C-zero 2012 przed lift w przypadku zaniku napięcie i ponownym pojawieniu się napięcia na ładowarce 10A nie wznawia ładowania. Co oznacza że w przypadku chwilowego zaniku napięcia w nocy, rano może nie być nie naładowany. Tego problemu nie ma na ładowarce 16A, co mnie cieszy. Natomiast Peugeot Ion 2016 po lift, nie ma tego problemu i przypadku chwilowego zaniku napięcia ponownie rozpoczyna ładowanie na ładowarce 10A i 16A. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-30, 21:28
|
|
|
Slawek napisał/a: | Zauważyłem jeszcze jedną zaletę przeróbki ładowarki z 10A na 16A. | Hmm, ciekawe. Ciekawe jest też to, że mam już FW z chyba 8 sztuk o tym samym numerze wersji FW na obudowie, a tylko 3 mają identyczny binarnie FW, pozostałe się różnią między sobą. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-01-03, 20:11
|
|
|
Jeszcze jedno spostrzeżenie dotyczące EVSE 16A. C-zero przed lift gdy podczas ładowania wyłączę EVSE przyciskiem OFF, nie mogę już ponownie rozpocząć rozpocząć ładowania naciskając ON (muszę odłączyć wtyczkę i włączyć). Peugeot Ion po lift nie ma tego problemy, mogę kiedy chce ON / OFF z EVSE) |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-04, 10:30
|
|
|
Slawek napisał/a: | Peugeot Ion po lift nie ma tego problemy, mogę kiedy chce ON / OFF z EVSE) | i-MiEV nie ma tego problemu z Intertekiem z Ampery, z Koppem musiałbym sprawdzić. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-01-06, 15:15
|
|
|
W przypadku aktualizacji softu 10A na 16A w MK7, po kilku ładowaniach EVSE zaczyna mrugać na czerwono. Należy wtedy wewnątrz EVSE połączyć kabelkiem linie PE (PE+PE) i to rozwiązuje problem. Rozwiązanie jest skuteczne, bo zadziałało w EVSE które niedawno aktualizowałem. Około rok temu kupiłem taki przerobiony MK7 na 16A i także miał ten problem i rozwiązałem go w ten sam sposób. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-07, 01:18
|
|
|
Slawek napisał/a: | W przypadku aktualizacji softu 10A na 16A w MK7, po kilku ładowaniach EVSE zaczyna mrugać na czerwono. Należy wtedy wewnątrz EVSE połączyć kabelkiem linie PE (PE+PE) i to rozwiązuje problem. | Dobrze wiedzieć - dziwiło mnie po co oni PE odcinają przekaźnikiem, może w nowszych się z tego wycofali, bo przekaźniki zmienili na ciut inne, ale przyznaję nie przyjrzałem się tej nowszej wersji dokładnie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Mmnet
Dołączył: 02 Gru 2019 Posty: 7
|
Wysłany: 2020-01-12, 18:30
|
|
|
bambooco napisał/a: | Mam model MK7 1.0.7.2 10A typ 2 . Jest mozliwość przeprogramowania na 16A? |
Czy ktoś dysponuje pełnym dumpem z MK7 1.0.8.9 albo inne MK7?
Po wygraniu softu 16A niestety nie wstaje ( po podpięciu do prądu brak reakcji). Przez programator w pełni dostępny (zapis/odczyt) i przy zasilaniu z programatora startują wszystkie diody a potem miga na czerwono dioda przy rysunku pioruna.
Zrobiłem dump przed programowaniem ale jego wrzucenie nic nie zmienia. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-01-12, 18:43
|
|
|
Dlatego własnie pisałem że z tymi wersjami jest problem |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-12, 19:30
|
|
|
Mmnet napisał/a: | Czy ktoś dysponuje pełnym dumpem z MK7 1.0.8.9 albo inne MK7? | Do HW7 mam 1.08.2 i 1.08.9. A próbowałeś zewrzeć uziemienie tak jak tu Sławek sugerował? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Mmnet
Dołączył: 02 Gru 2019 Posty: 7
|
Wysłany: 2020-01-12, 19:31
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Dlatego własnie pisałem że z tymi wersjami jest problem |
A masz może dumpa z HW7? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-01-12, 19:34
|
|
|
W załączeniu ( ale nie pamiętam czy od hw7 )
rd_bin kopp read from janusz 16A.zip
|
Pobierz Plik ściągnięto 82 raz(y) 23,64 KB |
|
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Mmnet
Dołączył: 02 Gru 2019 Posty: 7
|
Wysłany: 2020-01-12, 19:42
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Mmnet napisał/a: | Czy ktoś dysponuje pełnym dumpem z MK7 1.0.8.9 albo inne MK7? | Do HW7 mam 1.08.2 i 1.08.9. A próbowałeś zewrzeć uziemienie tak jak tu Sławek sugerował? |
Poproszę te dumpy jeśli można.
Uziemienia jeszcze nie zwieralem, z opisu wynikało że to jeszcze nie ten etap Ale spróbuję.
Edit: Uziemienie nie pomogło niestety. |
Ostatnio zmieniony przez Mmnet 2020-01-12, 19:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mmnet
Dołączył: 02 Gru 2019 Posty: 7
|
Wysłany: 2020-01-12, 19:43
|
|
|
jas_pik napisał/a: | W załączeniu ( ale nie pamiętam czy od hw7 ) |
Wg hexcmp flash i eeprom są takie same jak 16a więc to chyba nie HW7. |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-01-12, 20:07
|
|
|
Kopp_MK7_1_08_9.rar
Kopp_MK7_1_08_9.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 86 raz(y) 39,52 KB |
|
|
|
|
 |
metu

Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 141 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-01-12, 20:50
|
|
|
Teraz mam zakres ładowania: 6, 8 i 10A.
Po zmianie softu będę miał jeden więcej czy "zginie" 8A ? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-12, 21:09
|
|
|
metu napisał/a: | Po zmianie softu będę miał jeden więcej czy "zginie" 8A ? | Po zmianie softu na 16A będziesz miał 6, 8, 10, 12 i 16A - w końcu jest 5 diodek, nie? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-14, 15:51
|
|
|
Ma ktoś może zdjęcie wnętrza HW7? Chodzi o połączenie kabla Type 2 do przekaźników. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-14, 16:53
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Ma ktoś może zdjęcie wnętrza HW7? Chodzi o połączenie kabla Type 2 do przekaźników. | Już mam. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Mmnet
Dołączył: 02 Gru 2019 Posty: 7
|
Wysłany: 2020-01-18, 12:19
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Po to jest właśnie wersja 16A |
Słuchajcie, w jaki sposób na stałe ustawić 16A?
Przeprogramowalem HW6 i teraz startuje na trzeciej diodzie (czyli 10A).
Wg instrukcji wyłączyłem przyciskiem O, następnie wcisnąłem na 5 sekund I oraz O i ustawiłem maksymalne 5 diód czyli 16A. Po kilku sekundach ten tryb ustawienia pradu się sam wyłącza, EVSE startuje na 16A natomiast po wypięciu wtyczki od samochodu i wpięciu ponownie (lub po wyłączeniu EVSE z sieci) ponownie ustawia się na trzeciej diodzie czyli 10A. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3054 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-01-18, 13:03
|
|
|
TTTM ( czyli ten typ tak ma)
Nie ma możliwości ustawienia 16A na stałe jesli odłączasz od napięcia EVSE.
Po wyłączeniu z sieci ( jesli prąd był ustawiony na wicej niż 10A) ponowne podłączenie ustawia nam 10A ( zabezpieczanie w sofcie - chyba w każdym ze zmienianym prądem programowo)
Jeśli ustawisz prąd mniejszy niż 10A po po powtórnym podłączeniu mniejszą wartość będzie pamiętać . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3722 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-01-18, 18:24
|
|
|
jas_pik napisał/a: | TTTM ( czyli ten typ tak ma) | Potwierdzam. Chyba dla bezpieczeństwa zrobili - typowe gniazdka na długotrwałe obciążenie mogą 10A, jak widzisz lepsze to zwiększasz na 16, ale następnym razem już może w innym gniazdku mógłbyś zapomnieć zmniejszyć z powrotem na 10. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|