Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
EVSE Kopp Type1 ktoś zna?
Autor Wiadomość
Mmnet 

Dołączył: 02 Gru 2019
Posty: 7
Wysłany: 2020-01-18, 18:56   

PatrykS napisał/a:
jas_pik napisał/a:
TTTM ( czyli ten typ tak ma)
Potwierdzam. Chyba dla bezpieczeństwa zrobili - typowe gniazdka na długotrwałe obciążenie mogą 10A, jak widzisz lepsze to zwiększasz na 16, ale następnym razem już może w innym gniazdku mógłbyś zapomnieć zmniejszyć z powrotem na 10.


No tak, ale EVSE zamknięte w zamkniętej skrzynce z gniazdem przemysłowym 16A, wystaje tylko wtyk do samochodu, żona podjeżdża, wtyka i idzie dalej. A tak muszę jeszcze nauczyć obsługi guzikologii Kopp'a żeby 16A włączyła. ;) No i musi o tym pamiętać :)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-18, 23:26   

Mmnet napisał/a:
No tak, ale EVSE zamknięte w zamkniętej skrzynce z gniazdem przemysłowym 16A, wystaje tylko wtyk do samochodu, żona podjeżdża, wtyka i idzie dalej. A tak muszę jeszcze nauczyć obsługi guzikologii Kopp'a żeby 16A włączyła. No i musi o tym pamiętać
Przyznaję - nie jest to wygodne.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 123
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-01-19, 20:07   

Mmnet napisał/a:
Słuchajcie, w jaki sposób na stałe ustawić 16A?
Przeprogramowalem HW6 i teraz startuje na trzeciej diodzie (czyli 10A).
Wg instrukcji wyłączyłem przyciskiem O, następnie wcisnąłem na 5 sekund I oraz O i ustawiłem maksymalne 5 diód czyli 16A. Po kilku sekundach ten tryb ustawienia pradu się sam wyłącza, EVSE startuje na 16A natomiast po wypięciu wtyczki od samochodu i wpięciu ponownie (lub po wyłączeniu EVSE z sieci) ponownie ustawia się na trzeciej diodzie czyli 10A.


Pewnie gdzieś w sofcie będzie prąd startowy...
 
 
Mmnet 

Dołączył: 02 Gru 2019
Posty: 7
Wysłany: 2020-01-20, 14:15   

metu napisał/a:


Pewnie gdzieś w sofcie będzie prąd startowy...


Napewno. Ale bez źródeł ciężko będzie znaleźć :)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-04-07, 15:58   

A czemu nikt nie krzyczy, że Kopp 16A podłączony do samochodu Type 2 daje tylko 13A? A raczej że samochód tylko 13A bierze?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 231
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-04-07, 21:12   

Chciałem zapytać, ale myślałem że to problem wtyczki, a dokładnie opornika 1,5k który tam jest. A masz na to rozwiązanie?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 0:32   

Slawek napisał/a:
Chciałem zapytać, ale myślałem że to problem wtyczki, a dokładnie opornika 1,5k który tam jest.
Tak, dokładnie o niego chodzi. Ja używałem zawsze przejściówki Type 2 -> Type 1, więc nie zauważyłem problemu.

Slawek napisał/a:
A masz na to rozwiązanie?
No trzy mi przychodzą:
1. Przejściówka Type 2 -> Type 2 - drogie, nieporęczne.
2. Zmiana rezystora - niestety wtyczka klejona.
3. Dołożenie równolegle drugiego rezystora 1,2k - między pin PP a PE we wtyczce od strony pinów, trzeba by rezystor dać na samo dno, a przewody cieniutkie w rowek wydrapany w plastikowych ściankach wokół pinów.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 11:35   

No i jeszcze czwarte rozwiązanie - wymiana żółtego kabla Type 2 na inny, 16A. Lub jak kto woli 32A - Kopp zaczyna nabierać większych możliwości po "aktualizacji" jego softu (podłączony do Leafa II z ładowarką 6kW):

IMAG1422a.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 507,81 KB

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 11:58   

Po 10 minutach ładowania 25A w żółtym kablu dało się wyczuć ciepło. Wtyczka 230V Koppa wetknięta w porządne gniazdko tablicowe PCE, wg czujnika temperatury wtopionego fabrycznie we wtyczkę jej temperatura wzrosla w ciągu 10 minut z 19 do 27 stopni. Na pewno nie jest to rozwiązanie do ładowania w upale, bardziej eksperyment. Mozna jednak pomyśleć o wymianie przewodów - wejściowego na 3x4mm2 (3x6mm2 może nie wejść w dławicę) i wyjściowego na Type 2 32A (też może być problem z dławicą), trzeba by je jednak połączyć solidnie z przekaźnikiem, najlepiej śrubowo. Przekaźnik w Koppie jest niby do 30A, dokładając mu czujnik temperatury za 1zł (Kopp ma jedno niewykorzystane wejście na taki czujnik) mozna go myślę spokojnie na 25A używać. Oprócz tego można włożyć do środka moduł Bluetooth za 10 zł i mieć zdalny podgląd stanu Koppa (ładowanie trwa/zakończone, temperatura wtyczki/wnętrza/przekaźnika, błędy), jak również zdalnie sterować (włacz/wyłącz ładowanie, zmień wartość prądu, obecnie 6..35A co 1A). Aktualizacja programu Koppa też powinna być możliwa przez BT (mój moduł BT tego nie umożliwiał wprost, niestety jak chyba każdy z tanich, ale powinno się to dać obejść w programie Koppa). Ktoś zainteresowany? :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
  
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 231
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wczoraj 15:42   

30A gratulacje, jest power!
Soft sam pisałeś? Mnie by się przydał taki soft!
Dzięki
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 18:01   

Slawek napisał/a:
30A gratulacje, jest power!
Dzięki :-) W połowie do martii - to wspólne dzieło.

Slawek napisał/a:
Soft sam pisałeś? Mnie by się przydał taki soft!
Zaadoptowałem OpenEVSE. Każda ustawiona wartość prądu się zapamiętuje, nie tylko równa bądź mniejsza od 10A :-) I działa zarówno na HW6 jak i HW7, wbudowana różnicówka jest obsługiwana włacznie z autotestem. Jeszcze parę pociągnięć pędzlem potrzeba.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1462
Wysłany: Wczoraj 18:59   

Patryk, mega! Gratulacje! Fajnie, ze polepszacie producentow:)

30A to juz cos, 25A rowniez. Ponizej 16A to ejdnak licho jest...
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 20:13   

wodnik7 napisał/a:
Patryk, mega! Gratulacje!
W połowie do martii jak pisalem :-)

wodnik7 napisał/a:
Fajnie, ze polepszacie producentow:)
Polepszanie to względne określenie, na pewno zmieniamy, taki tuning :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 40
Skąd: Białystok
Wysłany: Wczoraj 20:41   

PatrykS napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
Patryk, mega! Gratulacje!
W połowie do martii jak pisalem :-)


no ja do softu się nie dotykałem :)
  
 
 
Slawek 

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 231
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wczoraj 21:10   

Jeszcze raz Gratulacje!
Soft jest najważniejszy, kable i przekaźnik się wymieni na odpowiednie!
PS, Kopp zamienia się powili w EVSE Tesli (mały i duża moc)!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 22:45   

martii napisał/a:
no ja do softu się nie dotykałem
Ale bez Ciebie nie byłoby się czego dotykać :-)

Slawek napisał/a:
Soft jest najważniejszy, kable i przekaźnik się wymieni na odpowiednie!
Jak chcesz wszystko wymieniać to zostanie sama płytka, to się może nie opłacać :-)

Slawek napisał/a:
PS, Kopp zamienia się powili w EVSE Tesli (mały i duża moc)!
No nie do końca, nie wszystko tam jest do tego przewidziane, chociaż jedną wersję 3f 11kW popełniłem, ale to trochę dłubania było.

IMG_6092a.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 471,59 KB

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1462
Wysłany: Wczoraj 22:56   

Fajne, Patryk:) tylko ciut faktycznie dlubania duzo, i ekonomicznie malo chyba juz wtedy uzasadnione:)

ale 6kW spokojnie dla wiekszosci leafow np fajnym jest.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3399
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 23:25   

wodnik7 napisał/a:
Fajne, Patryk:) tylko ciut faktycznie dlubania duzo, i ekonomicznie malo chyba juz wtedy uzasadnione:)
To zależy - jak ktoś ma dużo czasu np. w dobie obecnego uziemienia to całkiem tanio wychodzi, gniazdo (lub kabel) Type 2, gniazdo siłowe i kawałek przewodu siłowego, reszta drobiazgi po kilka złotych.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1462
Wysłany: Wczoraj 23:53   

Hmm, ale gniazdo type2 to juz jakis jest koszt..

Ja bym bral z kablem type2.

Zazdroszcze ciut tego uziemienia, ja tutaj tez, ale chcialbym pogrzebac sobie na dzialce.. a tu: nic nie wymysle:( Tylko zdlanie zorganizowalem PV na dachu tesciow za niezla cene, i nawet zdalnie skonfigurowalem aplikacje i wifi na falowniku ( z tesciowa, przez telefon i ipada). I w pierwszy dzien pelne 17kWh z 3,10kWp nominalnego. Fajnie:)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13