Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf 2 ładowanie
Autor Wiadomość
mpkk

Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 1
Wysłany: 2020-01-20, 12:29   Leaf 2 ładowanie

Witam,

mam prośbę o opinię dot ładowania samochodu Leaf2 40 kWh, z ładowarki typu wallbox.
Konkretnie chodzi o Accelev z Krakowskiej firmy EVTUN. Ma wiele funkcji w tym balansowanie baterii. Występuje w wersjach 1 i 2 fazowych, z możliwym do osiągnięcia 7 kWh.

Czy cena jest warta jej możliwości oraz czy jest odpowiednia dla Leaf-a?
A może inne są lepsze?
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-20, 12:36   

dla 6 kWh ja bym nie wydał nic i brał w nocy z gniazda 3,6 kWh
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-01-20, 13:04   

Zależy co chcesz osiągnąć. Jeśli wystarczy Ci ładowanie przez całą noc to używaj tego co dodali za darmo do auta (pewnie masz 2,3kW, 10A).

Jeśli potrzebujesz czegoś więcej i masz zabezpieczenie przedlicznikowe na poziomie 32-40A, to możesz pokusić się o wallboxa. Wtedy nie ma sensu przepłacać i bierz najprostszy jednofazowy wallbox 32A. Nawet jeśli nie masz przedlicznikowo 32-40A, to taniej wyjdzie zwiększyć moc i wymienić bezpieczniki, niż inwestować w EVTUN.

EVTUN ma sens tylko wtedy, gdy masz małe zabezpieczenie przedlicznikowe (na przykład 25A) i nie masz możliwości zwiększenia go. Balansowanie baterii to funkcja auta, a nie wallboxa. Czym byś nie ładował to ostatnie kilka procent to właśnie balansowanie ogniw (dlatego ostatnie procenty tak wolno się ładują).

Masz na pokładzie w aucie ładowarkę 6,6kW? Były też leafy 2 z ładowarkami 3,6kW.
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1016
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-01-20, 13:13   

Mam 40 i raczej wg mnie to jednak 7 kwh nawet za mało . Gdy mamy tylko Leafa i chcemy czasem na szybko podladowac , bo raz na "ruski miesiąć" musimy wieczorem dalej wyskoczyc to takie dwókrotne skrócenie ładowania sie przyda . A przede wszystkim daje "spokój duszy"
Ad To EVSE to sie nie wypowiadam bo sie nie znam na nim

A perspektywicznie jak wydawać kase dodatkowo to evse na 3 fazy. U mnie taka zapobiegawość przypadkowa, się sprawdzila .
Mam 10 A 1f od leafa
32A 3F od Nissana z przeróbką Patryka
10/16/32A 1F od Tesli w zalezności od przejściówki przed evse.

czyli 7 kw i Leaf i i Tesla ( 22km/h ladowania )
+ 3x 16A A Tesla.( bierze takw Europie, to ok 67 km/h ładowania )............a to pozwala w domu bez wywalenia bezpieczników na słupie naladowac sie w tanim prądzie i komfortowo.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-20, 14:06   

Bronek napisał/a:
Mam 40 i raczej wg mnie to jednak 7 kwh nawet za mało . Gdy mamy tylko Leafa i chcemy czasem na szybko podladowac , bo raz na "ruski miesiąć" musimy wieczorem dalej wyskoczyc to takie dwókrotne skrócenie ładowania sie przyda . A przede wszystkim daje "spokój duszy"
Ad To EVSE to sie nie wypowiadam bo sie nie znam na nim

A perspektywicznie jak wydawać kase dodatkowo to evse na 3 fazy.


Problem jest z ceną.
Już lepiej ten raz na ruski miesiąc naładować na płatnej szybkiej ładowarce, niż wrzucić w błoto kilka tys zł (a tyle musiałbyś wydać na wallboxa czy evse, którym naładowałbym coś zdecydowanie szybciej - czyli tak, żeby na szybko istotnie zwiększyć zasięg).
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-01-20, 14:15   

Kupiłem openEVSE, dzisiaj mam zamiar podłączyć. Kosztował coś ok. 1500-1600pln, do tego kabel z wtyczką, niech będzie w sumie 2000pln. Nie taki znowu majątek, a ma prąd ładowania 32A, więc dla leafa w zupełności wystarczy. Wydaje mi się, że cena jest akceptowalna. Jakieś chińczyki spokojnie można znaleźć taniej.

Można na to patrzeć z drugiej strony - jeśli ktoś wywalił 100tys na auto, to te dodatkowe 2tys to już niewielki dodatek.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 145
Wysłany: 2020-01-20, 14:23   

vwir, 3-fazowy od razu? Dałbyś linka?
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-20, 14:33   

vwir napisał/a:
Kupiłem openEVSE, dzisiaj mam zamiar podłączyć. Kosztował coś ok. 1500-1600pln, do tego kabel z wtyczką, niech będzie w sumie 2000pln. Nie taki znowu majątek, a ma prąd ładowania 32A, więc dla leafa w zupełności wystarczy. Wydaje mi się, że cena jest akceptowalna. Jakieś chińczyki spokojnie można znaleźć taniej.

Można na to patrzeć z drugiej strony - jeśli ktoś wywalił 100tys na auto, to te dodatkowe 2tys to już niewielki dodatek.


O ile nie jest zbędny.
Wiele tym 32A nie zmienisz, a i Bronek pisał o przyszłościowym sprzęcie i do takiego się odnosiłem.
Przez taki sprzęt rozumiem 3 fazy po 32A każda.
Tego za tysiąc z hakiem raczej nie kupisz.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-01-20, 14:47   

W openEVSE to tylko kwestia innego stycznika. Domyślnie dają jednofazowy więc taki zostawiłem, ale jeśli wymienisz sobie na trójfazowy to masz 3x32A. Tylko trzeba wtedy zmienić ustawienia w openevse, żeby poprawnie liczyło moc (domyślnie liczy dla jednej fazy).
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1016
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-01-20, 14:50   

Ale za ok 2300- 2800 już tak i to regulowane
Więcej jest i tak trudno u nas pdpiąć do instalacji domowej.
każdy ma swoje prferencje i mozliwośći inaczej tez korzysta z samochodu .
Był tu wątek o naszym dystrybutorze i Alli fajnych evse
..
Życie mnie nauczyło ,że biednych nie stać na półśrodki. Bogatym nigdy nie byłem .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-01-20, 14:57   

Ja kupiłem ten: https://store.openevse.com/products/advanced-kit
Od razu z wifi, integracja z inverterem PV (żeby ładować się tylko ze słońca), integracja z inteligentnym domem, możliwość ładowania tylko iluśtam kWh energii, etc. Trochę tego w sumie jest.

Jeśli ktoś potrzebuje trójfazowy to chyba lepiej kupić bez obudowy (nie wiem, czy trójfazowy stycznik się zmieści do tej standardowej). Wtedy wyjdzie jeszcze taniej: https://store.openevse.com/products/openevse-international-combo-openevse-v3
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-20, 15:03   

Bronek napisał/a:
Ale za ok 2300- 2800 już tak i to regulowane


No tak i o tym pisałem - to jest cena która wyklucza sensowność takiego zakupu.

Ty masz trochę inną sytuację, ale ja np. w promieniu kilku km od domu mam z 5 szybkich ładowarek.
Więc wyrzucanie kilku tys na sytuacje awaryjne w okolicach domu, mija się z celem.
Za tą samą kasę mogę się naładować w przynajmniej kilkudziesięciu sytuacjach awaryjnych, a zdarzy się ich pewnie max. kilka.

A jak znam życie za parę lat ten sprzęt mocno stanieje - wtedy będzie sens go kupić.
A może i domowe DC z Chademo/CCS będzie w podobnej cenie - to by dopiero był przyszłościowy zakup. ;-)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-20, 15:16   

vwir napisał/a:
Tylko trzeba wtedy zmienić ustawienia w openevse, żeby poprawnie liczyło moc (domyślnie liczy dla jednej fazy).
Ale ładując jednofazowy samochód zrobisz wtedy błąd w drugą stronę :-)

Generalnie używane Rolec'i i Chargemastery 32A można dostać poniżej 1000zł, a przeróbka na 3f jest dość banalna, i tania. Z regulacją już drożej niestety.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-01-20, 15:26   

Właśnie z powodu braku regulacji w tychże odpuściłem temat i kupiłem openevse.

Błąd będzie Cię dotyczył tylko w przypadku, gdy masz zarówno auto z ładowaniem jadnofazowym jak i trójfazowym, do tego ładowane w tym samym miejscu. Gdybym miał kasę na drugiego elektryka, z trójfazowym ładowaniem to i tak postawiłbym drugiego wallboxa w drugim garażu. Inaczej sobie tego nie wyobrażam. W przeciwnym przypadku w środku nocy musiałbym iść przeparkowywać auta i przepinać ładowarkę.
 
 
evston 
evston.com


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 29
Wysłany: 2020-01-20, 17:57   

Do Leafa czy to z USA z TYP 1 lub Europejskiego z TYP 2 można rozważyć przenośne EVSE z regulowanym prądem ładowania w jednej fazie od 6 do 32A podłączane pod gniazdo siłowe w garażu lub przy użyciu adptera pod zwykłe gniazdo sieciowe.

Koszt nie jest zabójczy no i co najważniejsze jest to wersja mobilna więc zabierasz gdzie chcesz, używasz w każdych warunkach pogodowych. Posiada zabezpieczenia RCD, temperaturowe, nadprądowe itp. Na wyświetlaczu widać wszystkie potrzebne informacje, nastawiony i rzeczywisty prąd ładowania, rzeczywistą moc ładowania, zużycie energii w kWh, obsługuje się dotykowo + za pomocą RFID* *ustawianie timera w celu planowania uruchomienia ładowania np. o określonej porze w nocy.

wersja TYP 1
https://evston.com/pl/przenosne-stacje-ladowania/82-zencar-typ-1-74kw-32a-5m-kabel-zlacze-cee-5p.html

wersja TYP 2
https://evston.com/pl/przenosne-stacje-ladowania/83-zencar-typ-2-74kw-32a-5m-kabel-zlacze-cee-5p.html

Dostępne od ręki z gwarancją i FV od Polskiego dystrybutora.
Zapraszamy do kontaktu, dla klientów z forum zawsze mamy drobny rabat omawiany indywidualnie;)
_________________
www.evston.com
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 150
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-01-21, 08:24   

Trochę własnej pracy i masz dużo taniej:
1. http://evracing.cz/simple-evse-wallbox
2. https://www.stegen.com/nl...controller.html
3. https://store.openevse.com/products/advanced-kit jak już kolega wcześniej pisał
4. https://ev-olution.yolasite.com/DIY-Arduino-EVSE.php arduino :)

o tańsze rozwiązanie będzie ciężko- najtańsze rozwiązania to 1 i 4 do których dochodzi zakup gniazda lub przewodu (zawsze drogo:( )
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-21, 08:48   

PatrykS napisał/a:

Generalnie używane Rolec'i i Chargemastery 32A można dostać poniżej 1000zł,


Obserwuję od kilku miesięcy i nie widziałem tego typu ofert....
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-01-21, 08:53   

Ile prądu weźmie Leaf za 1000 zł?
Jak daleko są ładowarki chadowe?
Ile razy w roku z niej skorzystasz?
Jakie auto w przyszłości?
Są dwie drogi:
Najtańsze 1f dla 6 kw
Droższe 3f dla 22 kw (polecam przenosne)
Jak kiedyś kupię Model Y perfor za 300 to pomyśle o 20kW DC za 30 tyś zł
To tak Ad. Jak kupuje za x to y nie pieniądz.
Ja wiem, że tylko mądre zakupy zależne mają ekonomiczny sens.
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 150
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-01-21, 11:25   

Apolonia napisał/a:
Ile prądu weźmie Leaf za 1000 zł?
Jak daleko są ładowarki chadowe?
Ile razy w roku z niej skorzystasz?
Jakie auto w przyszłości?
Są dwie drogi:
Najtańsze 1f dla 6 kw
Droższe 3f dla 22 kw (polecam przenosne)
Jak kiedyś kupię Model Y perfor za 300 to pomyśle o 20kW DC za 30 tyś zł
To tak Ad. Jak kupuje za x to y nie pieniądz.
Ja wiem, że tylko mądre zakupy zależne mają ekonomiczny sens.


Krótko mówiąc ZOE najlepsze:)
Problemem Leafa jest słaba ładowarka AC; w wersji podstawowej 3kW "mocniejsza" to 6kW, słabo niestety. Zasilacz dostarczany wraz samochodem jest mega słaby około 21h ładowania to dla wytrwałych i mocnych nerwach. Więc na oko przydałby się ładowarka naścienna lub przenośna 32A.
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-01-21, 11:58   

adam83 napisał/a:

Krótko mówiąc ZOE najlepsze:)
Problemem Leafa jest słaba ładowarka AC; w wersji podstawowej 3kW "mocniejsza" to 6kW, słabo niestety. Zasilacz dostarczany wraz samochodem jest mega słaby około 21h ładowania to dla wytrwałych i mocnych nerwach. Więc na oko przydałby się ładowarka naścienna lub przenośna 32A.


A nowe Zoe jaką ma ładowarkę i jakie evse w standardzie?
Bo widziałem gdzieś takie dane dla niego:
Czas ładowania 0-100%: około 25 h z domowego gniazda przez kabel EVSE
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-21, 13:05   

Cav napisał/a:
Obserwuję od kilku miesięcy i nie widziałem tego typu ofert....
Też w tej chwili nie widzę. Rolec'i 16A można przeprogramować na 32A, przy stacji z gniazdem zostaje tylko wymiana różnicówki (lub jej demontaż), przy stacji z kablem (łatwiej dostępne) zostaje jeszcze wymiana kabla.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Yossarian 
Nissan Leaf 2019


Dołączył: 05 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-01-21, 14:31   

Również rozglądam się za stacjonarną ładowarką do Leafa. Zastanawiam się nad czymś takim
https://pl.aliexpress.com/item/4000415993041.html?spm=a2g0o.detail.1000023.2.75385c0epK3GLI
Dostawa z niemiec więc szybko i bez opłat. Wiecie coś na temat tej marki Morec, może ktoś miał do czynienia?
W Leafie mam 3,6 kW więc moc dla mnie bez znaczenia. Skłaniają mnie do tego chińczyka duże możliwości sterowania z telefonu przez Bluetooth i WiFi czasem, opóźnieniem i ilością ładowania itp. Ma też ładowanie cykliczne i dodatkowo ma IP65, co też dla mnie jest ważne. Szukam rozwiązania takiego że podjeżdżam pod dom o dowolnej porze, podłączam kabel i zapominam, a samochód sam naładuje się w określonych godzinach. Może znacie jakieś inne rozwiązanie tego typu?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-01-21, 14:59   

Przecież ładowanie w określonych godzinach można ustawić w aucie. Wtedy w zasadzie dowolna ładowarka spełnia Twoje wymagania.
 
 
Yossarian 
Nissan Leaf 2019


Dołączył: 05 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-01-21, 15:36   

Tak wiem, ale dodatkowo mogę regulować ilość załadowanej energii i przede wszystkim zmieniać te ustawienia na kanapie w domu w razie potrzeby. Oczywiście można się obejść bez tego, ale z kodem rabatowym ta stacja kosztuje 1590 pln, jest coś tańszego i lepszego na rynku?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-01-21, 15:38   

Niewiele więcej wyszła mi stacja 32A. Ale jeśli nie potrzebujesz to w sumie nie ma sensu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11