SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tanie i czyste ładowanie na działce
Autor Wiadomość
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1729
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-01-06, 14:05   

Mam taki w kamperze do 300wat paneli w szeregu .. Ceny ewidentnie spadły , kilka lat temu takie regulatory były p ok 500-600 zl
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 45
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-01-06, 15:51   

Ewentualnie coś takiego:

https://www.4sun.eu/regul...ppt-2075-dc-20a

Ja do zamiany prądu z akumulatorów używam UPSa z pełnym sinusem. I wychodzi tani solidny zestaw.

Uczulam na podróbki - bo wiele jest kontrolerów MPPT które nie umieją tego robić. Zawsze prosić o fotkę bebechów.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 96
Skąd: Nysa
Wysłany: 2020-01-07, 04:45   

Taniocha około 100 PLN.

HTB1r0qBOXXXXXanaFXXq6xXFXXXu.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 107,99 KB

 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1729
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-01-07, 06:55   

Należy pamiętać że napisy na tych tanich "no name " mogą nic nie znaczyć.
Czyli mppt, moc itd
.Kilku sie o tym przekonało
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 96
Skąd: Nysa
Wysłany: 2020-01-19, 06:13   

Ciekawe czy można by naładować mojego kota taką "zabawką" na działce.
Pojemność akumulatora: 3075Wh (10.95V, 280.8Ah)

pol_pl_Goal-Zero-Yeti-3000-Lithium-V2-230V-EU-universal-version-WiFi-przenosna-stacja-energii-Li-ion-NMC-solarny-generator-agregat-pradotworczy-5861_1.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 69,64 KB

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-19, 11:12   

czerwonyszlak napisał/a:
Ciekawe czy można by naładować mojego kota taką "zabawką" na działce.
Jeśli masz na myśli naładowanie do pełna to chyba tylko startując od 98% :-) Tempo oszałamiające - daje 1500W, z czego pewnie 1000W trafi do baterii. A ile kWh toto ma?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 96
Skąd: Nysa
Wysłany: 2020-01-19, 11:17   

Maksymalna moc ciągła pracy (W): 1500W (1,5K)
Pojemność akumulatora: 3075Wh (10.95V, 280.8Ah)
Około 3 kWh
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-19, 17:11   

czerwonyszlak napisał/a:
Pojemność akumulatora: 3075Wh (10.95V, 280.8Ah)
No to przydałoby sie tylko w razie pecha - gdyby zabrakło na ostatnie 10km. Sądzę że mniej niż 2kWh trafiłyby do baterii.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 96
Skąd: Nysa
Wysłany: 2020-02-11, 04:38   

https://youtu.be/xL3MICQTPvQ
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 96
Skąd: Nysa
Wysłany: 2020-03-03, 08:29   

Off-grid -Planuje na działce ,mam pytanie, czy ktoś słyszał o dofinansowaniu takiej instalacji ?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-03-03, 14:57   

czerwonyszlak napisał/a:
Off-grid -Planuje na działce ,mam pytanie, czy ktoś słyszał o dofinansowaniu takiej instalacji ?


Na off-grid nie dostaniesz zadnych pieniedzy, niestety.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
kinemax 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-04, 12:38   

Zastanawiałem się nad falownikiem hybrydowym (on- i off-grid), ale te renomowane chcą współpracować tylko z własnymi, koszmarnie drogimi bateriami.
Czy ktoś ma takie rozwiązanie w rozsądnej cenie ?
Chętnie bym zamówił, idealnie od razu z instalacją PV on, off grid...
_________________
Paweł
I-Pace napędzany solarami ;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-04, 13:21   

kinemax napisał/a:
Czy ktoś ma takie rozwiązanie w rozsądnej cenie ?
Kolega z Krakowa testuje teraz rozwiązanie mobilne made in Pomorze ok. 3kWh z falownikiem off-grid 3kW. Nie może oddawać do sieci, może z niej ładować aku. Generalnie w tym rozwiązaniu konkretny typ falownika i baterii nie miał znaczenia, tylko falownik musiał mieć możliwość ładowania baterii i korzystania z niej, akurat ok. 50V miała. Rozwiązanie zmieściło się w 5kPLN - oczywiście przy sporym wkładzie własnej roboty. Baterię można powiększać do woli, ok. 500zł/kWh.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1729
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-04, 13:56   

Też bym rozwazał , najlepiej bez bufora lub malym tylko do ładowania bezposredniego samochodów.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 280
Wysłany: 2020-03-04, 18:45   

wodnik7 napisał/a:
czerwonyszlak napisał/a:
Off-grid -Planuje na działce ,mam pytanie, czy ktoś słyszał o dofinansowaniu takiej instalacji ?


Na off-grid nie dostaniesz zadnych pieniedzy, niestety.


może z puli na magazyny energii?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2895
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-04, 21:13   

kinemax napisał/a:
Zastanawiałem się nad falownikiem hybrydowym (on- i off-grid), ale te renomowane chcą współpracować tylko z własnymi, koszmarnie drogimi bateriami.
Czy ktoś ma takie rozwiązanie w rozsądnej cenie ?
Chętnie bym zamówił, idealnie od razu z instalacją PV on, off grid...

Inwertery onGrid z backupem firmy SolarEdge maja takie rozwiązania.
Istnieją wersje zarówno dla napięć baterii akumulatorów 48V jak i dla wersji z akumulatorami 400V .
Polecane baterie to oczywiście PoweWall2 Tesli lub LG Resu . Czy zwykły podpięty zadziała - trudno powiedzieć , aczkolwiek z karty katalogowej wynika że wersja 48V powinna działać przy napieciu akumulatora backupu w zakresie 40-62 V.
Te inwertery sa niewiele droższe od standardowych Solaredge ( wersje SE5K-RWS) https://www.solaredge.com...atasheet_pl.pdf
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
kuba9449

Dołączył: 09 Mar 2018
Posty: 24
Wysłany: 2020-03-06, 08:38   

kinemax napisał/a:
Zastanawiałem się nad falownikiem hybrydowym (on- i off-grid), ale te renomowane chcą współpracować tylko z własnymi, koszmarnie drogimi bateriami.
Czy ktoś ma takie rozwiązanie w rozsądnej cenie ?
Chętnie bym zamówił, idealnie od razu z instalacją PV on, off grid...

Od lat używam falowników infinisolar z pełnym zarządzaniem energią i jestem bardzo zadowolony.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-20, 22:40   

kinemax napisał/a:
Zastanawiałem się nad falownikiem hybrydowym (on- i off-grid), ale te renomowane chcą współpracować tylko z własnymi, koszmarnie drogimi bateriami.
A mi udało się dogadać po CANie z falownikiem SOFAR HYD3000-ES i oprócz poinformowania go o parametrach baterii (i ewentualnym ograniczaniu jej mocy ze względu na temperaturę lub poziom naładowania czy też rozbalansowanie pakietu) wysyłam swoją nazwę baterii, która pojawia się na wyświetlaczu falownika :-) Tak więc 2kWh z Outlandera w pełni dogadane z falownikiem, kontrola napięć i temperatur ogniw, też balansowanie, za cenę daleeeeeką od koszmarnej :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-20, 22:57   

Cytat:
Dwa stringi po 6 paneli 195W 45V/37V 5,3A podłączone wprost do ładowarki/EVSE (bez falownika), 240V bez obciążenia, przy 8A spada do 210V. A słoneczko dziś piękne i niech mi nikt nie ględzi o prądzie z węgla do elektryków :-)
Instalacja kosztowała 2kPLN - w sensie same panele, bo parę desek i gwoździ w szopie znalazłem :-)
W ostatnią sobotę w końcu trafiłem na działce bezchmurną pogodę przez cały dzień i naładowałem w ten bezpośredni sposób Amperę od zera do pełna w jakieś 7h, zacząłem przed 9tą. Tym razem trzy stringi paneli.

IMAG0269a.jpg
Ładowanie Ampery wprost z paneli
Plik ściągnięto 25 raz(y) 360,18 KB

IMAG0271a.jpg
Parametry ładowania
Plik ściągnięto 31 raz(y) 199,66 KB

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 711
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2020-08-25, 12:03   

Wygląda to jak byś za każdym razem rozkładał te panele do ładowania.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-25, 15:24   

krawcu napisał/a:
Wygląda to jak byś za każdym razem rozkładał te panele do ładowania.
Dokładnie tak. I jeszcze obracam je sobie do słońca w ciągu dnia :-) Rok już tak się bawię w niektóre weekendy, ale kres tej zabawy już bliski - czas na prosumenta.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 241
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-08-29, 09:28   

Dalej korzystasz tylko z Kopp'a ?
Co się dzieje jak chmury przechodzą? Startuje samo wszystko ponownie ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3582
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-30, 21:55   

Slawek napisał/a:
Dalej korzystasz tylko z Kopp'a ?
Nie, tym razem moja włąsna oparta o kontroler Viridian.

Slawek napisał/a:
Co się dzieje jak chmury przechodzą? Startuje samo wszystko ponownie ?
Tego dnia było zero chmur, dawno już nie próbowałem wprost z paneli, ale generalnie startuje ponownie samo. Tego dnia doszedł mi raz cień drzewa do paneli i wtedy włączało/wyłączało rytmicznie dopóki nie zainterweniowałem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13