Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak ładować Teslę USA?
Autor Wiadomość
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 62
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2020-02-13, 14:04   Jak ładować Teslę USA?

Czytam sobie o Tesli S sprowadzonej z USA. Wiadomo, że brak gwarancji, inne fale FM, apka nie działa itp, ale nurtuje mnie temat ładowania.

Superchargery mnie nie urządzają, w tych rejonach gdzie się poruszam to ich nie ma. Z tego co widzę, to jest jakaś przelotka z usa na type 1. Adapter chademo jest chyba tylko do tesli eu z type 2. Bardzo proszę o info, jak mogę naładować taką teslę najszybciej ze zwykłego słupka type 2 albo ładowarki jak ma Greenway? Na jakie prędkości można liczyć (w USA to 110v i chyba tylko 1 faza, tak)? W jakie adaptery się zapatrzeć?

Nie dużo się kręcę po kraju, ale Leafa to od biedy dobiję na DC, żeby jakoś do celu dojechać. Zastanawiam się, czy Tesla USA będzie mi pasowała. Wstępnie myślałem o Id3 z dofinansowaniem (potrzebuję hak) ale jak zdecydowali obniżyć kwotę, to może warto się rozejrzeć za tańszą Ską...
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-13, 14:17   

Oj było już tu na forum swego czasu o tym.
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 62
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2020-02-13, 14:19   

Tak kojarzę, ale nie wiem czy coś się nie zmieniło, bo jakieś tam adaptery z Ukrainy się pokazały. Próbowałem o tym czytać i nie do końca ogarniam jak jest konkretnie z modelami USA.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-13, 14:26   

Kupujesz przejściówkę i ładujesz sie na SC lub na dowolnym słupku.
Jako że masz tylko jedna fazę to w zależności od słupka AC masz prąd na jednej fazie . Czyli na słupku 22kW masz 32A , na 43kW masz 64A .

_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 392
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-02-13, 14:32   

Tak tak żeby to było takie proste, auto musi posiadać włączoną takową funkcje , auto po wypadku zazwyczaj jest na czarnej liście i ładowanie działa tylko po AC czyli to co kolega napisał powyżej. Da się to poprawić ale nie jest tak kolorowo. Ogólnie to polecam dołożyć do wersji EU bo nie dość że można upolować ładowanie AC 22kw to jeszcze w starszych autach masz free SC dla każdego następnego właściciela owej TESLI.
 
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 62
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2020-02-13, 14:34   

Czyli na takim słupku bym leciał na 7 lub 14kw. A z DC da radę jakoś pociągnąć? Bo SC wtedy z jaką prędkością idzie?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-13, 15:15   

KilleR.racer napisał/a:
gólnie to polecam dołożyć do wersji EU bo nie dość że można upolować ładowanie AC 22kw to jeszcze w starszych autach masz free SC dla każdego następnego właściciela owej TESLI.
Ktoś tu na forum pisał, że sprowadził Skę i ma darmowy SC.

ded napisał/a:
Czyli na takim słupku bym leciał na 7 lub 14kw.
14kW tylko w przypadku Ski z Dual Chargerem (opcja). W przypadku Single Charger lub 3ki to 11kW.

ded napisał/a:
A z DC da radę jakoś pociągnąć? Bo SC wtedy z jaką prędkością idzie?
Pogadaj z Marasem - używa w swojej 3ce SC, AC i CHAdeMO, apka też mu działa, tylko nie nawigacja zdaje się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-13, 15:51   

ded napisał/a:
Czyli na takim słupku bym leciał na 7 lub 14kw. A z DC da radę jakoś pociągnąć? Bo SC wtedy z jaką prędkością idzie?

Naprawdę zdecydowałeś się na zakup takiego modelu, czy tylko do pojeżdżenia masz?
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 62
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2020-02-13, 17:30   

Na razie analizuję, czy Tesla USA nie będzie zbyt kłopotliwa.
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 77
Wysłany: 2020-02-14, 19:06   

ded napisał/a:
Na razie analizuję, czy Tesla USA nie będzie zbyt kłopotliwa.



W/G moich doświadczeń może być.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1343
Wysłany: 2020-02-15, 00:54   

szczerze: bedzie klopotliwa. www.teslanacodzien.pl

Przejsciowka, ktora pokazal jas pik jest po 1 nielegalna, po drugie droga (kilka tysiecy zl), po trzecie czy naprawde dalbys tak ladowac auto np. zonie? Ja nie.

Serio, doloz do EU. Na blogu napisalem o roznicach, i dlaczego nie kupowac USA. Obejsc mozna duzo, przerobic na uklad ladowania EU rowniez (kolo 20.000 zl), ale sensu nie ma to w moim przekonaniu.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
  
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-15, 11:23   

część odpowiedzi jest też tu https://elektrowoz.pl/auta/tesla-naciska-na-aktualizacje-softwareu-zbyt-stare-spowoduje-odciecie-od-sieci-problem-dla-handlarzy/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-15, 11:42   

Tesla US ma standardowo ładowarkę 1f pojedynczą przy 230V może ciągnąć 48A/fazę .
Z ładowarką podwójną 70A .
Mała tabelka z rozpiską prądu-szybkość ładowania
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-15, 18:01   

jas_pik napisał/a:
Tesla US ma standardowo ładowarkę 1f pojedynczą przy 230V może ciągnąć 48A/fazę .

Czyli weźmie 11 kW na ładowarce z mocą 43 kW AC?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-15, 18:14   

Na to wygląda - z jedną ładowarką a z podwójną ok 14 kW
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1343
Wysłany: 2020-02-19, 07:14   

Jako ze obecnie jezdze S w Stanach: jedna ladowarka to 40A, dwie 80A (starsze tesle, nowe maja ladowarke inna).
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-19, 08:58   

Czyli 9 kW i 18 kw na jednej fazie.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1343
Wysłany: 2020-02-20, 02:43   

Nie wiem, jakie trzeba miec przylacze, zeby dostac zabezpieczenie 18kW na jedna faze:) Raczej awykonalne w Polsce sadze. W stanach 240V to "dwie fazy", jedna zwyczajnie ma tu 110V.

Zmiana systemu na typ2 i ladowarki 3fazowe to ok. 20.000zl.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-02-20, 21:50   

wodnik7 napisał/a:
Nie wiem, jakie trzeba miec przylacze, zeby dostac zabezpieczenie 18kW na jedna faze:)


63A - w taryfie Gxx nie ma większych opłat - oraz raczej nie ma kar za przekroczenie mocy - spokojnie z 63A zabezpieczenia szczególnie w chłodne okresy można ciągnąć 70-75A.

wodnik7 napisał/a:

Raczej awykonalne w Polsce sadze. W stanach 240V to "dwie fazy", jedna zwyczajnie ma tu 110V.

Zmiana systemu na typ2 i ladowarki 3fazowe to ok. 20.000zl.


Wszystko kwestia jak dużo chcesz robić km dziennie. Ja przy 7kW dałbym spokojnie radę bo przez te 8h nocy można dołożyć do akusa około 55kWh, a to przy moim stylu jazdy jakieś 220km zasięgu. Nigdy tyle nie robię jednego dnia nawet jeźdząc poza miasto.

Przejściówka chademo działa tak samo w EU więc jeśli ktoś ma zacięcie DIY to może za rozsądne pieniądze zmontować sobie taki system w garażu (np o mocy 22kW). Tak samo taka przejściówka sprawdzi się w trasie tym bardziej, że u nas ładowarek o większych mocach i tak prawie nie ma.

Jednym słowem USA opłaca się jeśli auto kupisz dużo taniej niż EU z takim samym wyposażeniem. Jeśli różnica w cenie jest nie wielka nie ma co rozważać USA.
  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-20, 22:31   

wodnik7 napisał/a:
Zmiana systemu na typ2 i ladowarki 3fazowe to ok. 20.000zl.

Przecież te ładowarki które sa w Teslach USA sa 3 fazowe. Tyle tylko że w wersji USA mają zwarte wejścia ładowarki na jedna fazę.
Czyli sporo biorą przerabiacze za zmiaę gniazda USA na type 2 i ewentualnie kilka metrów kabelka
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1343
Wysłany: Wczoraj 5:32   

martii napisał/a:


Przejściówka chademo działa tak samo w EU więc jeśli ktoś ma zacięcie DIY to może za rozsądne pieniądze zmontować sobie taki system w garażu (np o mocy 22kW). Tak samo taka przejściówka sprawdzi się w trasie tym bardziej, że u nas ładowarek o większych mocach i tak prawie nie ma.

Jednym słowem USA opłaca się jeśli auto kupisz dużo taniej niż EU z takim samym wyposażeniem. Jeśli różnica w cenie jest nie wielka nie ma co rozważać USA.


Hmm, ja nie wiem, czy chademo w garazu mozna zrobic tanio diy:) raczej nie.

Jesli chodzi o USA, to zazwyczaj sprowadza sie mocne dzwony (widac np. na facebooku), ja moja S85D z 2015 (z czystym title, czyli bez wypadku), z pelna gwarancja na aku i silniki, kupilem za ok. 40.000 USD. Czy ma sens sprowadzac do PL? Nie wiem.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: Wczoraj 8:26   

jas_pik napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
Zmiana systemu na typ2 i ladowarki 3fazowe to ok. 20.000zl.

Przecież te ładowarki które sa w Teslach USA sa 3 fazowe. Tyle tylko że w wersji USA mają zwarte wejścia ładowarki na jedna fazę.
Czyli sporo biorą przerabiacze za zmiaę gniazda USA na type 2 i ewentualnie kilka metrów kabelka


Niestety samo gniazdo i zmiana fazowania nie wystarczy :)
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: Wczoraj 8:35   

wodnik7 napisał/a:
martii napisał/a:


Przejściówka chademo działa tak samo w EU więc jeśli ktoś ma zacięcie DIY to może za rozsądne pieniądze zmontować sobie taki system w garażu (np o mocy 22kW). Tak samo taka przejściówka sprawdzi się w trasie tym bardziej, że u nas ładowarek o większych mocach i tak prawie nie ma.

Jednym słowem USA opłaca się jeśli auto kupisz dużo taniej niż EU z takim samym wyposażeniem. Jeśli różnica w cenie jest nie wielka nie ma co rozważać USA.


Hmm, ja nie wiem, czy chademo w garazu mozna zrobic tanio diy:) raczej nie.

Jesli chodzi o USA, to zazwyczaj sprowadza sie mocne dzwony (widac np. na facebooku), ja moja S85D z 2015 (z czystym title, czyli bez wypadku), z pelna gwarancja na aku i silniki, kupilem za ok. 40.000 USD. Czy ma sens sprowadzac do PL? Nie wiem.


Jeśli się umie conieco z elektroniki i programowania to można zrobić obecnie niedrogo chademo w domu.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: Wczoraj 9:30   

O jakiej mocy to chademo by było?
Czy jest sens wschódzić w złącze z wymiaru azjatyckiego?
Dziś już malo się mówi o ładowarce typ1 podobnie będzie chademo.
Jeżeli miało by mieć 20 kw DC to szkoda zachodu taniej zabawić się w 22 kW AC
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wczoraj 9:49   

Apolonia napisał/a:
Jeżeli miało by mieć 20 kw DC to szkoda zachodu taniej zabawić się w 22 kW AC
Jak to odpowiednio małe będzie to co za różnica?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12