Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera / Chevrolet Volt - pomiary z różnych sztuk
Autor Wiadomość
evholic 

Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 3
Wysłany: 2020-02-11, 09:35   

Wygląda na to że u mnie również aktualizacja spowodowała spadek dostępnej pojemności. Mam do wykorzystania około 8.7kWh, a takie mam pomiary na pełnej i pustej baterii.

IMG_3529.PNG
Pełna bateria
Plik ściągnięto 16 raz(y) 187,48 KB

IMG_3522.PNG
Pusta bateria
Plik ściągnięto 14 raz(y) 190,75 KB

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3294
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-11, 11:36   

evholic napisał/a:
Wygląda na to że u mnie również aktualizacja spowodowała spadek dostępnej pojemności. Mam do wykorzystania około 8.7kWh, a takie mam pomiary na pełnej i pustej baterii.
Hmm, dziwne - przy rozładowanej podnieśli próg z ok. 3,5V na prawie 3,7V, a przy naładowanej z ok. 4,0V na prawie 4,1V. Przesunięcie progów wyżej wg mnie nie służy żywotności baterii, ograniczenie pojemności też spowoduje, że będziemy częściej ładować, więc częściej bateria będzie w pełni naładowana - czyżby chcieli już posłać te fajne samochody w końcu do piachu?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
evholic 

Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 3
Wysłany: 2020-02-11, 11:41   

Testuje sposób z trybem górskim ale jak na razie no luck. Zrobiłem 2 podróże po 140km używając górskiego trybu, ale mam wrażenie że nic nie pomogło, albo nawet jeszcze obniżyło limit zużycia kWh :(
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 170
Wysłany: 2020-02-11, 11:53   

Zapewne da się to przeprogramować, ale ktoś musiałby wiedzieć jak. Ostatnio coraz częściej pozwala mi zużyć jednak 9,2 kWh, więc nie wiem jak to działa. Niestety nie za każdym razem sprawdzam przy jakim napięciu załącza się silnik, a należałoby to robić :)
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 50
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-11, 22:35   

A ja myślę że nie do końca ograniczyli pojemność - z tego co można tutaj wyczytać (wygląda na jakiś głos z GM) - poprawka ma na celu głównie zbalansowanie baterii trakcyjnej i ponowne "nauczenie sie" (własciwe) teoretycznego zasięgu. Proces moze być długotrwały i zalecane jest całkowite rozładowywanie baterii.

Tutaj: https://gm-volt.com/forum/showthread.php?331219-Recall-campaign-N172130463&p=4677911#post4677911


"Jaryd Carvell->Hi friendly neighborhood Volt tech here! As I have tried to explain to so many people in this group. The recall (GM Program #:N172130462 Issued:Mar 28, 2019) is to correct your vehicle from improperly balancing the cells over time. The balance of those cells is part of what is used to calculate the GOM. When they reprogram the module 2 things happen. The vehicle starts to properly balancing the cells again, and the battery capacity learned values are reset. Over the course of multiple charge/discharge cycles the cells properly balance, and then the module relearns the capacity and the GOM adjusts accordingly. If your GOM goes up or down it means that the car had not been properly balancing the cells for quite some time. This process happens much slower without full discharge/charge cycles and so some people the adjustments happen much quicker than others. Also not all vehicles have the same cell imbalance. Even with the bad software some vehicles were staying close to properly balanced and others were quite a bit off. If yours was one that was close to correct, not much will change after the recall. If your cell balance was off, the more it's going to change after the recall. This is why some people noticed almost no change and others have had a change in the GOM. This is also why some people have seen the change quickly and some it took a while. Complete discharge/complete charge cycles will accelerate this learning process. Oh and one more thing, the 2013-2015 volts have 9 battery temp sensors but really only need 6. There is also software included in the recall that allows the vehicle to ignore up to 3 of the redundant temp sensors if they fail, rather than having to replace them. So there are multiple reasons to have this recall performed...."
_________________
Pozdrawiam
Trax
  
 
 
evholic 

Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 3
Wysłany: 2020-02-12, 07:54   

Ciekawe co to znaczy proces długotrwały. U mnie od update mineło 35k km więc obawiam się że już nie wróci :P
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 170
Wysłany: 2020-02-12, 21:41   

trax napisał/a:
A ja myślę że nie do końca ograniczyli pojemność - z tego co można tutaj wyczytać (wygląda na jakiś głos z GM) - poprawka ma na celu głównie zbalansowanie baterii trakcyjnej i ponowne "nauczenie sie" (własciwe) teoretycznego zasięgu. Proces moze być długotrwały i zalecane jest całkowite rozładowywanie baterii.

Tutaj: https://gm-volt.com/forum/showthread.php?331219-Recall-campaign-N172130463&p=4677911#post4677911


"Jaryd Carvell->Hi friendly neighborhood Volt tech here! As I have tried to explain to so many people in this group. The recall (GM Program #:N172130462 Issued:Mar 28, 2019) is to correct your vehicle from improperly balancing the cells over time. The balance of those cells is part of what is used to calculate the GOM. When they reprogram the module 2 things happen. The vehicle starts to properly balancing the cells again, and the battery capacity learned values are reset. Over the course of multiple charge/discharge cycles the cells properly balance, and then the module relearns the capacity and the GOM adjusts accordingly. If your GOM goes up or down it means that the car had not been properly balancing the cells for quite some time. This process happens much slower without full discharge/charge cycles and so some people the adjustments happen much quicker than others. Also not all vehicles have the same cell imbalance. Even with the bad software some vehicles were staying close to properly balanced and others were quite a bit off. If yours was one that was close to correct, not much will change after the recall. If your cell balance was off, the more it's going to change after the recall. This is why some people noticed almost no change and others have had a change in the GOM. This is also why some people have seen the change quickly and some it took a while. Complete discharge/complete charge cycles will accelerate this learning process. Oh and one more thing, the 2013-2015 volts have 9 battery temp sensors but really only need 6. There is also software included in the recall that allows the vehicle to ignore up to 3 of the redundant temp sensors if they fail, rather than having to replace them. So there are multiple reasons to have this recall performed...."
\
Coś w tym może być, ostatnio daje mi zużywać minimum 9 kWh, często 9,2 kWh podczas gdy wcześniej było to 8,7 kWh. Aktualizację miałem ok. rok temu.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 44
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-02-13, 10:06   

granit napisał/a:
trax napisał/a:
A ja myślę że nie do końca ograniczyli pojemność - z tego co można tutaj wyczytać (wygląda na jakiś głos z GM) - poprawka ma na celu głównie zbalansowanie baterii trakcyjnej i ponowne "nauczenie sie" (własciwe) teoretycznego zasięgu. Proces moze być długotrwały i zalecane jest całkowite rozładowywanie baterii.

Tutaj: https://gm-volt.com/forum/showthread.php?331219-Recall-campaign-N172130463&p=4677911#post4677911


"Jaryd Carvell->Hi friendly neighborhood Volt tech here! As I have tried to explain to so many people in this group. The recall (GM Program #:N172130462 Issued:Mar 28, 2019) is to correct your vehicle from improperly balancing the cells over time. The balance of those cells is part of what is used to calculate the GOM. When they reprogram the module 2 things happen. The vehicle starts to properly balancing the cells again, and the battery capacity learned values are reset. Over the course of multiple charge/discharge cycles the cells properly balance, and then the module relearns the capacity and the GOM adjusts accordingly. If your GOM goes up or down it means that the car had not been properly balancing the cells for quite some time. This process happens much slower without full discharge/charge cycles and so some people the adjustments happen much quicker than others. Also not all vehicles have the same cell imbalance. Even with the bad software some vehicles were staying close to properly balanced and others were quite a bit off. If yours was one that was close to correct, not much will change after the recall. If your cell balance was off, the more it's going to change after the recall. This is why some people noticed almost no change and others have had a change in the GOM. This is also why some people have seen the change quickly and some it took a while. Complete discharge/complete charge cycles will accelerate this learning process. Oh and one more thing, the 2013-2015 volts have 9 battery temp sensors but really only need 6. There is also software included in the recall that allows the vehicle to ignore up to 3 of the redundant temp sensors if they fail, rather than having to replace them. So there are multiple reasons to have this recall performed...."
\
Coś w tym może być, ostatnio daje mi zużywać minimum 9 kWh, często 9,2 kWh podczas gdy wcześniej było to 8,7 kWh. Aktualizację miałem ok. rok temu.


witam,
a gdzie robiłeś( robiliście ) tą aktualizację softu i ile to kosztuje?
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 170
Wysłany: 2020-02-13, 10:13   

Marek napisał/a:
granit napisał/a:
trax napisał/a:
A ja myślę że nie do końca ograniczyli pojemność - z tego co można tutaj wyczytać (wygląda na jakiś głos z GM) - poprawka ma na celu głównie zbalansowanie baterii trakcyjnej i ponowne "nauczenie sie" (własciwe) teoretycznego zasięgu. Proces moze być długotrwały i zalecane jest całkowite rozładowywanie baterii.

Tutaj: https://gm-volt.com/forum/showthread.php?331219-Recall-campaign-N172130463&p=4677911#post4677911


"Jaryd Carvell->Hi friendly neighborhood Volt tech here! As I have tried to explain to so many people in this group. The recall (GM Program #:N172130462 Issued:Mar 28, 2019) is to correct your vehicle from improperly balancing the cells over time. The balance of those cells is part of what is used to calculate the GOM. When they reprogram the module 2 things happen. The vehicle starts to properly balancing the cells again, and the battery capacity learned values are reset. Over the course of multiple charge/discharge cycles the cells properly balance, and then the module relearns the capacity and the GOM adjusts accordingly. If your GOM goes up or down it means that the car had not been properly balancing the cells for quite some time. This process happens much slower without full discharge/charge cycles and so some people the adjustments happen much quicker than others. Also not all vehicles have the same cell imbalance. Even with the bad software some vehicles were staying close to properly balanced and others were quite a bit off. If yours was one that was close to correct, not much will change after the recall. If your cell balance was off, the more it's going to change after the recall. This is why some people noticed almost no change and others have had a change in the GOM. This is also why some people have seen the change quickly and some it took a while. Complete discharge/complete charge cycles will accelerate this learning process. Oh and one more thing, the 2013-2015 volts have 9 battery temp sensors but really only need 6. There is also software included in the recall that allows the vehicle to ignore up to 3 of the redundant temp sensors if they fail, rather than having to replace them. So there are multiple reasons to have this recall performed...."
\
Coś w tym może być, ostatnio daje mi zużywać minimum 9 kWh, często 9,2 kWh podczas gdy wcześniej było to 8,7 kWh. Aktualizację miałem ok. rok temu.


witam,
a gdzie robiłeś( robiliście ) tą aktualizację softu i ile to kosztuje?

W Hallerze. Robiłem razem z wymianą płynu chłodzącego i oleju w skrzyni z materiałami łącznie ok. 1500 zł.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 44
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-02-13, 10:23   

granit napisał/a:
Marek napisał/a:
granit napisał/a:
trax napisał/a:
A ja myślę że nie do końca ograniczyli pojemność - z tego co można tutaj wyczytać (wygląda na jakiś głos z GM) - poprawka ma na celu głównie zbalansowanie baterii trakcyjnej i ponowne "nauczenie sie" (własciwe) teoretycznego zasięgu. Proces moze być długotrwały i zalecane jest całkowite rozładowywanie baterii.

Tutaj: https://gm-volt.com/forum/showthread.php?331219-Recall-campaign-N172130463&p=4677911#post4677911


"Jaryd Carvell->Hi friendly neighborhood Volt tech here! As I have tried to explain to so many people in this group. The recall (GM Program #:N172130462 Issued:Mar 28, 2019) is to correct your vehicle from improperly balancing the cells over time. The balance of those cells is part of what is used to calculate the GOM. When they reprogram the module 2 things happen. The vehicle starts to properly balancing the cells again, and the battery capacity learned values are reset. Over the course of multiple charge/discharge cycles the cells properly balance, and then the module relearns the capacity and the GOM adjusts accordingly. If your GOM goes up or down it means that the car had not been properly balancing the cells for quite some time. This process happens much slower without full discharge/charge cycles and so some people the adjustments happen much quicker than others. Also not all vehicles have the same cell imbalance. Even with the bad software some vehicles were staying close to properly balanced and others were quite a bit off. If yours was one that was close to correct, not much will change after the recall. If your cell balance was off, the more it's going to change after the recall. This is why some people noticed almost no change and others have had a change in the GOM. This is also why some people have seen the change quickly and some it took a while. Complete discharge/complete charge cycles will accelerate this learning process. Oh and one more thing, the 2013-2015 volts have 9 battery temp sensors but really only need 6. There is also software included in the recall that allows the vehicle to ignore up to 3 of the redundant temp sensors if they fail, rather than having to replace them. So there are multiple reasons to have this recall performed...."
\
Coś w tym może być, ostatnio daje mi zużywać minimum 9 kWh, często 9,2 kWh podczas gdy wcześniej było to 8,7 kWh. Aktualizację miałem ok. rok temu.


witam,
a gdzie robiłeś( robiliście ) tą aktualizację softu i ile to kosztuje?

W Hallerze. Robiłem razem z wymianą płynu chłodzącego i oleju w skrzyni z materiałami łącznie ok. 1500 zł.


polecasz? ( serwis i aktualizację)
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 170
Wysłany: 2020-02-13, 12:48   

Marek napisał/a:
granit napisał/a:
Marek napisał/a:
granit napisał/a:
trax napisał/a:
A ja myślę że nie do końca ograniczyli pojemność - z tego co można tutaj wyczytać (wygląda na jakiś głos z GM) - poprawka ma na celu głównie zbalansowanie baterii trakcyjnej i ponowne "nauczenie sie" (własciwe) teoretycznego zasięgu. Proces moze być długotrwały i zalecane jest całkowite rozładowywanie baterii.

Tutaj: https://gm-volt.com/forum/showthread.php?331219-Recall-campaign-N172130463&p=4677911#post4677911


"Jaryd Carvell->Hi friendly neighborhood Volt tech here! As I have tried to explain to so many people in this group. The recall (GM Program #:N172130462 Issued:Mar 28, 2019) is to correct your vehicle from improperly balancing the cells over time. The balance of those cells is part of what is used to calculate the GOM. When they reprogram the module 2 things happen. The vehicle starts to properly balancing the cells again, and the battery capacity learned values are reset. Over the course of multiple charge/discharge cycles the cells properly balance, and then the module relearns the capacity and the GOM adjusts accordingly. If your GOM goes up or down it means that the car had not been properly balancing the cells for quite some time. This process happens much slower without full discharge/charge cycles and so some people the adjustments happen much quicker than others. Also not all vehicles have the same cell imbalance. Even with the bad software some vehicles were staying close to properly balanced and others were quite a bit off. If yours was one that was close to correct, not much will change after the recall. If your cell balance was off, the more it's going to change after the recall. This is why some people noticed almost no change and others have had a change in the GOM. This is also why some people have seen the change quickly and some it took a while. Complete discharge/complete charge cycles will accelerate this learning process. Oh and one more thing, the 2013-2015 volts have 9 battery temp sensors but really only need 6. There is also software included in the recall that allows the vehicle to ignore up to 3 of the redundant temp sensors if they fail, rather than having to replace them. So there are multiple reasons to have this recall performed...."
\
Coś w tym może być, ostatnio daje mi zużywać minimum 9 kWh, często 9,2 kWh podczas gdy wcześniej było to 8,7 kWh. Aktualizację miałem ok. rok temu.


witam,
a gdzie robiłeś( robiliście ) tą aktualizację softu i ile to kosztuje?

W Hallerze. Robiłem razem z wymianą płynu chłodzącego i oleju w skrzyni z materiałami łącznie ok. 1500 zł.


polecasz? ( serwis i aktualizację)

Serwis jak najbardziej. Kontaktowałem się z p. Konradem. A aktualizację nie ;) ale nie było wyjścia, błąd HVC.
 
 
misha

Dołączył: 22 Lis 2019
Posty: 2
Wysłany: 2020-02-13, 15:06   

granit napisał/a:

Coś w tym może być, ostatnio daje mi zużywać minimum 9 kWh, często 9,2 kWh podczas gdy wcześniej było to 8,7 kWh. Aktualizację miałem ok. rok temu.


Hmmm ja też ma samochód po aktualizacji i moim zdaniem różnice w tym ile pozwala zużyć raczej zależą od tego czego używamy w samochodzie i jaką robimy trasę. Mam takie obserwacje.

Temperatura na zewnątrz ok.3-4 stopnie jazda po mieście

- jazda z wyłączonym ogrzewaniem od pełnego naładowania do włączenia silnika PB pozwala zużyć 8,3-8,6 kWh zasięg ok.40 km
- jazda z włączonym ogrzewaniem cały czas od pełnego naładowania do włączenia silnika PB pozwala zużyć 9-9,1 kWh zasięg ok 30-33 km

Jazda na trasie ok. 350 km temperatura ok.1-3 stopnie

Samochód naładowany do pełna przed trasą ogrzewanie włączone. Nie doładowywałem się w trasie. Część jechałem na podtrzymaniu bo miałem przed sobą później wolniejsze odcinki przez wioski gdzie wolałem korzystać z elektryka. Na koniec trasy samochód pokazał mi zużycie 10,3 kWh. Nie używałem żadnego trybu górskiego.

Moje wnioski są takie, że na wyświetlaczu nie pokazuje kWh wykorzystanego np. do ogrzania baterii przez co przy wyłączonym ogrzewaniu teoretycznie można zużyć mniej kWh. Doliczane są za to kWh uzyskane z odzysku energii dlatego na długiej trasie można zużyć więcej niż normalnie.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 44
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-02-13, 17:13   

misha napisał/a:
granit napisał/a:

Coś w tym może być, ostatnio daje mi zużywać minimum 9 kWh, często 9,2 kWh podczas gdy wcześniej było to 8,7 kWh. Aktualizację miałem ok. rok temu.


Hmmm ja też ma samochód po aktualizacji i moim zdaniem różnice w tym ile pozwala zużyć raczej zależą od tego czego używamy w samochodzie i jaką robimy trasę. Mam takie obserwacje.

Temperatura na zewnątrz ok.3-4 stopnie jazda po mieście

- jazda z wyłączonym ogrzewaniem od pełnego naładowania do włączenia silnika PB pozwala zużyć 8,3-8,6 kWh zasięg ok.40 km
- jazda z włączonym ogrzewaniem cały czas od pełnego naładowania do włączenia silnika PB pozwala zużyć 9-9,1 kWh zasięg ok 30-33 km

Jazda na trasie ok. 350 km temperatura ok.1-3 stopnie

Samochód naładowany do pełna przed trasą ogrzewanie włączone. Nie doładowywałem się w trasie. Część jechałem na podtrzymaniu bo miałem przed sobą później wolniejsze odcinki przez wioski gdzie wolałem korzystać z elektryka. Na koniec trasy samochód pokazał mi zużycie 10,3 kWh. Nie używałem żadnego trybu górskiego.

Moje wnioski są takie, że na wyświetlaczu nie pokazuje kWh wykorzystanego np. do ogrzania baterii przez co przy wyłączonym ogrzewaniu teoretycznie można zużyć mniej kWh. Doliczane są za to kWh uzyskane z odzysku energii dlatego na długiej trasie można zużyć więcej niż normalnie.


to warto robic tą aktualizacje czy dać sobie spokój? co ona wnosi konkretnego? jezeli jej nie zrobię to jak to wpłynie na baterię? a moze nie ma to znaczenia? prosze o odpowiedź i sugestie:)
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 50
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-13, 18:17   

Hmm - wg mnie producent nie wystawia oprogramowania które by "psuło" samochód - jeśli jest tak jak pisze człowiek na forum w USA, a brzmi to rozsądnie - to poprawa balansu konkretnych cell w samochodzie już nieco zmęczonym na pewno nic złego mu nie zrobi, dodatkowo pisze też że wprowadza modyfikacje związane z czujnikami temp w akumulatorze trakcyjnym co też moze okazać sie przydatne.
Zakładam że GM wydaje kolejne update również dlatego że zwiększa swoje doświadczenie dotyczące eksploatacji i serwisu tego typu pojazdów przez to że Volt/Ampera są najstarszymi samochodami w ich rodzinie z tą technologią, a do tego rozwiązania przez nich stosowane były można powiedzieć pionierskie w niektórych aspektach.

Jak by nie patrzeć jesteśmy królikami doświadczalnymi :D -
Reasumując: osobiście uważam że należy robić upgrade.
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 44
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-02-13, 20:30   

trax napisał/a:
Hmm - wg mnie producent nie wystawia oprogramowania które by "psuło" samochód - jeśli jest tak jak pisze człowiek na forum w USA, a brzmi to rozsądnie - to poprawa balansu konkretnych cell w samochodzie już nieco zmęczonym na pewno nic złego mu nie zrobi, dodatkowo pisze też że wprowadza modyfikacje związane z czujnikami temp w akumulatorze trakcyjnym co też moze okazać sie przydatne.
Zakładam że GM wydaje kolejne update również dlatego że zwiększa swoje doświadczenie dotyczące eksploatacji i serwisu tego typu pojazdów przez to że Volt/Ampera są najstarszymi samochodami w ich rodzinie z tą technologią, a do tego rozwiązania przez nich stosowane były można powiedzieć pionierskie w niektórych aspektach.

Jak by nie patrzeć jesteśmy królikami doświadczalnymi :D -
Reasumując: osobiście uważam że należy robić upgrade.


a powiedzcie czy mozna jakoś sprawdzić czy ma się wgraną tą poprawkę?
bo po historii na my.opel widzę ,że właściciel w Holandii miał programowanie związane z błędem ładowania, czy może wtedy zaprogramowali tą poprawkę odnośnie balansu baterii?
jesli macie jakieś informacje odnośnie tego to proszę o odp
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 59
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 25
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2020-02-14, 07:05   

Marek napisał/a:
..a powiedzcie czy mozna jakoś sprawdzić czy ma się wgraną tą poprawkę?
bo po historii na my.opel widzę ,że właściciel w Holandii miał programowanie związane z błędem ładowania, czy może wtedy zaprogramowali tą poprawkę odnośnie balansu baterii?
jesli macie jakieś informacje odnośnie tego to proszę o odp


Poprawka została "wydana" 28.03.2019 roku , więc zależy jaką Masz datę aktualizacji.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 44
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-02-14, 08:04   

Marcel01 napisał/a:
Marek napisał/a:
..a powiedzcie czy mozna jakoś sprawdzić czy ma się wgraną tą poprawkę?
bo po historii na my.opel widzę ,że właściciel w Holandii miał programowanie związane z błędem ładowania, czy może wtedy zaprogramowali tą poprawkę odnośnie balansu baterii?
jesli macie jakieś informacje odnośnie tego to proszę o odp


Poprawka została "wydana" 28.03.2019 roku , więc zależy jaką Masz datę aktualizacji.


to był wrzesień 2017 , także odpada ta poprawka
dzieki za odp :)
 
 
misha

Dołączył: 22 Lis 2019
Posty: 2
Wysłany: 2020-02-14, 10:02   

Marek napisał/a:

to warto robic tą aktualizacje czy dać sobie spokój? co ona wnosi konkretnego? jezeli jej nie zrobię to jak to wpłynie na baterię? a moze nie ma to znaczenia? prosze o odpowiedź i sugestie:)


Nie wiem :) Ja kupiłem samochód który na 99% jest po aktualizacji. Opisałem tylko swoje doświadczenia które bardziej niż aktualizacji dotyczą tego co wskazuje ekran jeśli chodzi o zużyte kWh i co moim zdaniem wlicza a czego nie wlicza do zużycia.
 
 
arekb
691361166

Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 14
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2020-02-16, 14:42   

Marek napisał/a:


to warto robic tą aktualizacje czy dać sobie spokój? co ona wnosi konkretnego? jezeli jej nie zrobię to jak to wpłynie na baterię? a moze nie ma to znaczenia? prosze o odpowiedź i sugestie:)


Moje zdanie - warto robić aktualizacje gdy pojawi CI się błąd HVC. Wtedy auto jest w pełni użyteczne ale bez ładowania z zewnątrz.
Błąd HVC może być spowodowany błędem czujnika poziomu cieczy, uszkodzeniem czujników temperatury baterii (wtedy nowy soft omija do 3 z 9 czujnikó baterii) lub tak jak u mnie ostatnio - wielokrotnym załączaniem i wyłączaniem zasilania zewnętrznej ładowarki podczas ładowania samochodu. Więc warto i na to uważać i auto odpinać od "niepewnego gniazdka".

Dam znać czy udało mi się samemu zaktualizować soft.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13