Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Miały być dopłaty a jednak ich niema.
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-02-12, 14:26   

To prawda. W innych autach rozmawiamy o mocach 40-50kW, a tesla zasuwa ponad 100kW...
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1016
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-02-12, 15:28   

vwir napisał/a:
No tutaj jest kwestia sporna - moim zdaniem powinno być jak w tesli. Czyli jak najbardziej ładowarka trójfazowa, ale nie kosztem ładowarki DC. Czyli jak w nowym ZOE (gdy już dopracują CCS). Jeśli już mam wybierać AC trójfazowe vs DC, to chyba jednak wolę DC. Może inaczej: AC 22kW vs DC 50kW - zdecydowanie wybieram DC. Jeśli chodzi o AC 43kW vs DC 50kW - można się spierać.


Tesla jest trójfazowa ale nie bierze więcej jak 3x16A czyli 11kw .
Myśle ,że to wiąże się z załozeniem iz przy takiej baterii da sie codziennie użytkowac kulturalnie i bez stresu taką mocą .
Z drugiej strony idiotozapobiegliwość by ludzie nie palili się w domach , kombinując z instalacją . ???
3x32A to już WARSTAT :lol: lub gorzelnia ma . Ale bylo by u mnie Ok
Były i sa TESLE 48A z jednej fazy lub nawet 60A ??? ponoc

Ale trzy fazy to trzy fazy !! zawsze to bezpieczniej i mozna lepiej sterować moca w chacie , tak aby zonie na wibrator i lokówke wystarczylo

DC to inna bajka.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
  
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-12, 15:57   

Były Model S za dopłatą na 2x16A i brały 22kW, tego nie mogli dać w Model 3 bo różnica musi być.
Też jednak zmieniono w Model S i obecnie dają jakieś 25 A czyli 16,5 kW dla LR i Per.,
SR już tylko 16A i 11 kW. Możliwe że jak zrobią Model 3 100kWh to dołożą i ładowarkę 25A
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 145
Wysłany: 2020-02-12, 17:00   

Ja właśnie zacząłem w Tauronie zmieniać moc przyłącza na 25kW z zabezpieczeniem 40A. Wydatek jednorazowy 69 zł za każdy zwiększany kW mocy. Dla jednego lub - być może - dwóch Leafów to za dużo ale wolę sobie już "zaklepać" moc na transformatorze.

PS Bronek, pojutrze Walentynki - kup Żonie wibrator na baterię żeby się przestała z kablem męczyć 8-)
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-12, 17:02   

Nie słuchaj tej rady rozwijaj kabla i ładuj. Bezprzewodowo lub indukcyjnie, to Barca może próbować przy pornolach.
  
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1016
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-02-12, 17:36   

PANOWIE AAA to może co niektóre zadowoli
Po mnie tylko 400V daje kobiecie jakieś porównanie. Namiastkę prawdziwego chłopa . jak akurat jestem "wyjechany" , a listonosz na chorobowym.

podpisano Skromny Bronek

Ad rem : Warto mieć te 40A minimum , to wcale nie jest dużo
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
  
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 150
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-02-12, 19:33   

Bronek napisał/a:
PANOWIE AAA to może co niektóre zadowoli
Po mnie tylko 400V daje kobiecie jakieś porównanie. Namiastkę prawdziwego chłopa . jak akurat jestem "wyjechany" , a listonosz na chorobowym.

podpisano Skromny Bronek

Ad rem : Warto mieć te 40A minimum , to wcale nie jest dużo


Bronek łogier
Tylko uważaj bo https://axam.net.pl/85-wibratory-do-betonu-wysokiej-czestotliwosci jest na 400V...
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1497
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-12, 20:01   

Moim zdaniem przyszłość to sieci DC. Większość urządzeń i tak pracuje na swoich falownikach. Fotowoltaika daje DC, aku są DC, a wiatraki trzeba synchronizować i spada ich sprawność (gdyby były DC) można zwiększyć ich wydajność, wszystkie generatory trzeba synchronizować. AC to relikt, tak jak 12V w samochodach. Energoelektronika jest stosunkowo tania :-P .
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1016
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-02-12, 20:26   

No to Edison po latach wygra z Teslą.
Na krótkich odcinkach OK ale do przesyłu jednak AC lub jeszcze co innego ...PROMIEŃ ŚMIERCI
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1497
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-12, 20:42   

Przesył DC jest chyba bardziej sprawny, jak to robić koncentrykiem, to można ekran dać z tańszego metalu niż miedź i uziemić.
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 150
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-02-12, 21:02   

gienek333 napisał/a:
Przesył DC jest chyba bardziej sprawny, jak to robić koncentrykiem, to można ekran dać z tańszego metalu niż miedź i uziemić.

Koszty koszty koszty.....
Nawet jakby inżynierowie przypomnieli by sobie o DC w przesyle to miną lata zanim wszystkie linie zostaną zmodernizowane.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1497
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-12, 21:18   

Od czegoś trzeba zacząć, gdyby taki Musk miał wokół siebie więcej kreatywnych osób, aku pokładowe Tesli by miało 14S i zapoczątkował by erę "małego" DC ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-12, 21:45   

Aku pokładowe w pierwszych teslach to był odczep z pakietu głównego.
Ale po pierwszych 140 egzemplarzach Roadstera został jednak dołożony aku 12V - dlaczego ?
Z dwóch powodów - pierwszy że po całkowitym wyładowaniu pokładowego nie było źródła zasilania do świateł awaryjnych.
Drugi - przy regeneracji napięcie rosło zbyt mocno i elektronika mogła zgłupieć.
Miałem przyjemność zapoznać się z Reoadsterem numer 139 .
A linków energetycznych DC już mamy działających klikanascie w EU i jedną w Polsce.
I chyba wszystkie offshore farmyi połączenie z lądem będa miały po DC.

_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1497
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-12, 22:12   

Odczep to nieporozumienie. Nawet w melexach i ciężarówkach się tego (już od lat) nie robi. Takie DC 48V (pb), czy 14S Li-ion jest uznawane za bezpieczne, a prądy dużo mniejsze. Taki system można wykorzystywać w kamperach, domkach letniskowych, łódkach itd.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2641
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-12, 22:40   

Do takiego wniosku doszły tuzy i od 2017 w S-klasie Mercedesa pokładowy jest juz 48V ( lit) ale dalej mamy 12V jako zasilanie elektroniki pokładowej
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
  
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 145
Wysłany: 2020-02-14, 08:40   

Wracając do tematu, ustawa o działach się proceduje http://sejm.gov.pl/Sejm9....12584F0005C89EE , kwestia podziału kompetencji w sprawach elektromobilności nie wydaje się niestety kontrowersyjna dla posłów i pewnie trafi to ostatecznie do Min. Klimatu...
To tak gdyby ktoś jeszcze liczył, że jutro będzie nabór zgodnie z pierwotnymi terminami :lol:
Marzec jak nic.
  
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 246
Wysłany: 2020-02-14, 11:38   

Apolonia napisał/a:
Były Model S za dopłatą na 2x16A i brały 22kW, tego nie mogli dać w Model 3 bo różnica musi być.
Też jednak zmieniono w Model S i obecnie dają jakieś 25 A czyli 16,5 kW dla LR i Per.,
SR już tylko 16A i 11 kW. Możliwe że jak zrobią Model 3 100kWh to dołożą i ładowarkę 25A


trzeba by przeliczyć na km zasięgu na godzinę ale może się okazać że S z 16,5 kW ładuje się efektywnie podobnie szybko co 3 z 11kW
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-14, 12:11   

bro napisał/a:
trzeba by przeliczyć na km zasięgu na godzinę ale może się okazać że S z 16,5 kW ładuje się efektywnie podobnie szybko co 3 z 11kW

Myślę, że już w Tesli ktoś to przeliczył.
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-14, 13:36   

Barca napisał/a:
Wracając do tematu, ustawa o działach się proceduje http://sejm.gov.pl/Sejm9....12584F0005C89EE , kwestia podziału kompetencji w sprawach elektromobilności nie wydaje się niestety kontrowersyjna dla posłów i pewnie trafi to ostatecznie do Min. Klimatu...
To tak gdyby ktoś jeszcze liczył, że jutro będzie nabór zgodnie z pierwotnymi terminami :lol:
Marzec jak nic.


Szlag by ich - ile można czekać?

Ja odpuszczam elektryka, kupuję spalinówkę.
Wrócę do tematu jak trafi się jakaś okazja, albo wyklarują się jakieś sensowne dopłaty.

Jak mam wydać 40 tys extra, żeby ślamazarnie wlec się każdą drogą, omijać autostrady, patrząc na zasięg, lub kwitnąć pod ładowarką co 150 km, to wolę tą kasę przepalić w benzynie (pojeżdżę za to ze 4 lata) i tankować raz na dwa tygodnie, a nie dwa razy dziennie.....
Za bardzo to ogranicza moją wolność - musiałoby się to opłacać, a bez dopłat tak się nie stanie.
  
 
 
jareckik

Dołączył: 22 Sty 2020
Posty: 22
Wysłany: 2020-02-14, 14:03   

Czy ma ktoś tutaj zarezerwowane auto we Wrocławiu?
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 849
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-02-14, 15:14   

Cytat:

Jak mam wydać 40 tys extra, żeby ślamazarnie wlec się każdą drogą, omijać autostrady, patrząc na zasięg, lub kwitnąć pod ładowarką co 150 km, to wolę tą kasę przepalić w benzynie (pojeżdżę za to ze 4 lata) i tankować raz na dwa tygodnie, a nie dwa razy dziennie.....
Za bardzo to ogranicza moją wolność - musiałoby się to opłacać, a bez dopłat tak się nie stanie.
  

Polecam samoladujacą Toyota. Mi się ona nie opłaca za dużo pali.
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-14, 17:44   

Apolonia napisał/a:
Cytat:

Jak mam wydać 40 tys extra, żeby ślamazarnie wlec się każdą drogą, omijać autostrady, patrząc na zasięg, lub kwitnąć pod ładowarką co 150 km, to wolę tą kasę przepalić w benzynie (pojeżdżę za to ze 4 lata) i tankować raz na dwa tygodnie, a nie dwa razy dziennie.....
Za bardzo to ogranicza moją wolność - musiałoby się to opłacać, a bez dopłat tak się nie stanie.
  

Polecam samoladujacą Toyota. Mi się ona nie opłaca za dużo pali.


Hybryda z cvt?
Opada - skrzynia musi być automatyczne, ale nie bezstopniowo-wyjąca.
 
 
marekp 

Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 70
Wysłany: 2020-02-15, 13:43   

Citroen DS5 Hybrid4 ?

MarekP
_________________
Jaguar XJR Sport 1994
Jaguar XJ-S V12 1977
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-15, 19:07   

marekp napisał/a:
Citroen DS5 Hybrid4 ?

MarekP


Za duże.
Padło na Hyundaia Konę z automatem i 4WD (używka, więc ew. strata przy odsprzedaży powinna być sporo mniejsza).
Zapełni lukę w moim parku samochodowym po Leafie I, do czasu uzyskania dotacji na elektryka.
Albo trafienia fajnej okazji na jakiegoś młodego używanego.
  
 
 
Cav 
Nissan Leaf I 2017

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 227
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-16, 15:41   

vwir napisał/a:
Ja przywiozłem z Francji. Bezwypadek, 2018.


Tak z ciekawości - jak go znalazłeś?
Szukałeś na jakichś francuskich stronach ogłoszeniowych, zamówiłeś i odebrałeś (względnie kogoś wysłałeś po niego), czy pojechałeś w ciemno i szukałeś na miejscu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11