Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skoda Citigo -jak ustawić koniec ładowania przy 80%?
Autor Wiadomość
kulczyk1 

Dołączył: 14 Mar 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-03-18, 12:57   Skoda Citigo -jak ustawić koniec ładowania przy 80%?

Czy udało się komuś ustawić samoczynne zakończenie ładowania (domowego) przy 80% naładowania baterii? Jedyna pokrewna funkcja to "Minimalny poziom naładowania" opisana: "Gdy usługa jest włączona, akumulator zostanie naładowany do minimalnego wymaganego poziomu". Ów poziom można ustawić w zakresie 0..50%. Do czego może służyć ta funkcja?
Czy tylko ja tak mam, ze polecenia aplikacji Skoda Connect kończą się losowo, zazwyczaj niepowodzeniem a cała aplikacja działa z Citigo jak wczesna wersja β?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-03-18, 17:28   

Nie znam citigo, ale zona moja byla na "tajnym" spotkaniu VW odnosnie aplikacji do ladowania VW. Jako uzytkownik tesli wtedy od lat trzech.

Bylo kilkanascie stanowisk, ktore niezaleznie od siebie wymyslaly, i mialy "klientow" przekonac. Oprocz tego ludzie w garniturach z notesami jak u Kima, ktorzy slowa mojej bialki zapisywali.

I co? APlikacje byly nedzne (!) masakrycznie. Niektorzy np. proponowali by owa aplikacja pokazywala, gdze jest najblizsza pralnia chemiczna (na serio).

Co wiecej, rozne aplikacje do roznych modeli (!).

Ja bylem na innym "tajnym" wywiadzie, gdzie VW nie kryl sie z tym, ze aplikacja tesli jest ich wyznacznikiem, ale sama beta, nad ktora debatowalismy, byla nedzna. Przeladowana, i niepraktyczna.

ROzpisalem sie, ale: widac, ze zadan domowych nie odroboli..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
kulczyk1 

Dołączył: 14 Mar 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-03-18, 20:37   

Nie oczekuje wodotrysków od aplikacji do auta klasy "malucha", ale np. jeśli mogę zdalnie załączyć klimatyzację, to przydałoby się działające wyłączanie. Takich rzeczy można nie używać, ale tytułowe zakończenie ładowania przed osiągnięciem 100%, bardzo by się przydało.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2867
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-18, 20:56   

To pozostaje to co my w starych EV od lat stosujemy z powodzeniem.
Najtańszy ( mechaniczny czy elektroniczny) zegar .
Może być również nowoczesny po WiFi .
Pamietaj tylko aby wybrać wersję z obciążeniem 16A .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
kulczyk1 

Dołączył: 14 Mar 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-03-19, 10:41   

wodnik7 napisał/a:
[...] Co wiecej, rozne aplikacje do roznych modeli (!).
W przypadku Citigo szczątkowo działa nawet apka dla e-UP i Mii.
jas_pik napisał/a:
Najtańszy ( mechaniczny czy elektroniczny) zegar. [...] Pamietaj tylko aby wybrać wersję z obciążeniem 16A .
Mam najprostszy słupek Rolec (3 fazy, 22kW), więc raczej próbowałbym się wpiąć wyłącznikiem WiFi w zasilanie istniejącego stycznika lub lepiej w jakieś sterowanie PP/CP(?). Potem wystarczy śledzić stan baterii w apce i zdalnie wyłączyć w odpowiednim momencie. :-/
Niezbędne informacje można odczytać z OBD2, wiec konwerter OBD2/BT i RPi z BT w słupku mógłby załatwić sprawę. Muszę sprawdzić czy OBD2 działa w czasie ładowania.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1765
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-19, 11:00   

A ta aplikacja na telefonie pokazuje stan baterii?
 
 
kulczyk1 

Dołączył: 14 Mar 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-03-19, 11:51   

Tak.
W dodatku apka zaczęła jakby lepiej działać i mogę wejść w:
Ładowanie akumulatora :arrow: Przygotować plan :arrow: Timery :arrow: Odjazd 1
gdzie można ustawić:
:arrow: Czas odjazdu
:arrow: Dni
:arrow: Funkcja, w której jest m.in. suwak 0..100% "Wymagany poziom naładowania akumulatora" opisany jako "Gdy timer odjazdu jest aktywny, akumulatora zostanie naładowany do maksymalnego poziomu."
Może odpowiednio to wszystko ustawiając da się osiągnąć przerwanie ładowania przy zadanym poziomie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1765
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-19, 11:55   

Najlepiej byłoby rozgryźć co tam lata pod spodem i jakie jest API. Do leafa jest już rozgryzione i korzystam z tego na codzień. Wtedy jest prosto - zarówno leafa jak i ładowarkę mam wpięte do home assistanta, który odłącza ładowarkę gdy auto ma już ponad 80%.
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 44
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-03-23, 10:23   

A to nie lepiej mieć sobie zarządalne EVSE jak na przykład OpenEvse? Można sobie wyłączać i wyłączać z komórki natomiast jeśli producenci dostarczaliby jakieś API (jak ma Tesla) to możnaby to spiąć i samo EVSE przy zadanych % by kończyło ładowanie.

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w Fordzie te czasy odjazdy działają do kitu. Po pierwsze źle przelicza czasy - więc np zaczyna ładowanie dużo za wcześniej (wchodząc mi w droższy okres taryfy G12). OpenEvse rozwiązało problem bo ma własne timery i działa na takich godzinach jak ustawię.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1765
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-23, 10:41   

No przecież dokładnie o tym piszemy. Tylko żeby to miało sens to najlepiej jest gdy od auta wyciągniemy jaki jest stan naładowania baterii. U mnie zrobiłem sobie tak, że gdy auto jest naładowane powyżej 80% to openEVSE się wyłącza. Ale żeby dowiedzieć się kiedy zostało przekroczone te 80% to najlepiej jest to odczytać z auta. W leafie jest API do którego można się wpiąć (to samo API, z którego korzysta aplikacja na telefon) i wyciągnąć sobie takie dane. W Skodzie zapewne jest podobnie. Kwestia rozgryzienia API.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3519
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-23, 12:49   

martii napisał/a:
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w Fordzie te czasy odjazdy działają do kitu. Po pierwsze źle przelicza czasy - więc np zaczyna ładowanie dużo za wcześniej (wchodząc mi w droższy okres taryfy G12).
Ktoś tu już miał taki problem - wina strefy czasowej u amerykańca.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 44
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-03-23, 22:52   

PatrykS napisał/a:
martii napisał/a:
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w Fordzie te czasy odjazdy działają do kitu. Po pierwsze źle przelicza czasy - więc np zaczyna ładowanie dużo za wcześniej (wchodząc mi w droższy okres taryfy G12).
Ktoś tu już miał taki problem - wina strefy czasowej u amerykańca.


Nie, to nie kwestia stref czasowych - tylko złego liczenia czasu - auto się spodziewa ładowarki domowej 12A 120V. Więc przelicza sobie, że musi się ładować 10h. Podczas gdy w EU dostaje 12A, ale 240V i czas ładowania skraca się 2x. Jak mu ustawiam ładować się od 22 do 6 i przyjeżdzam dość pusty - to on zaczyna ładować o 20 bo uważa, że nie zdąży naładować do pełna do 6 rano jak zacznie ładowanie o zadanej 22.

Evse zapuszcza ładowanie o 23 i o 4 rano już jest pełno. Ale samo auto przelicza to sobie dopiero jak proces ładowania trwa jakiś czas (dopiero po 1h już wie, że naładuje się dużo wcześniej).
 
 
Spaider

Dołączył: 21 Maj 2020
Posty: 1
Wysłany: 2020-05-21, 17:44   

Witam,
czy komuś działa aplikacja Skoda connect? Czy ktoś wie jak wyłączyć (za pomocą tej aplikacji) ładowanie oraz ustawić ładowanie o określonej godzinie? Wyłączyć ładowanie przy poziomie naładowania baterii 80%?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12