Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CCS
Autor Wiadomość
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 506
Wysłany: 2020-03-11, 23:47   CCS

Czy CCS został rozgryziony i jest można gdzieś jakieś sterowanie dostać?
_________________
Volt 2014


Kompletuje części... dwa kroki do przodu jeden w tył
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1195
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-12, 00:15   

Ciągle nikt nic nie pisze, też czekam.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2811
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-12, 00:19   

Jak do tej pory tak aby był dostępny to nigdzie tego nie widziałem.
Ale jest pewne światełko w tunelu :)
Właśnie rozgryzam ładowarkę Brusa NLG6xx.
Wygląda na to że ona obsługuje ( ma juz wbudowane wszystkie układy komunikacji standardu HomePlug) czyli fizycznej warstwy PLC jaka jest uzywana w standardzie ładowania CCS.
Oznacza to że ta ładowarka może jednocześnie pracować zarówno w standardzie Chademo z użyciem linii komunikacyjnej CP . jak i W standardzie CCS rożinież uzywając pinu CP .
Teraz trzeba sprawdzić jakie sygnały są transmitowane pomiędzy samochodem i ładowarką .
Ale to trochę potrwa niestety
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3463
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-12, 01:28   

jas_pik napisał/a:
Oznacza to że ta ładowarka może jednocześnie pracować zarówno w standardzie Chademo z użyciem linii komunikacyjnej CP . jak i W standardzie CCS rożinież uzywając pinu CP .
CP w CHAdeMO? Chyba w Type 2 :-)

Tu jest trochę światła na tą sprawę:
http://tesla.o.auroraobje...stem_V3_1_1.pdf
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2811
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-12, 08:00   



@PatrykS CP oczywiście nie w Chademo tylko w CSS . Sygnały Powerline sa mulitiplexowane po linii CP
Cytat:
HPGP signal is multiplexed onto Control Pilot and Equipment Ground lines



To tez warto poczytać
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2020-03-12, 14:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3463
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-12, 14:12   

jas_pik napisał/a:
Obrazek

@PatrykS
Cytat:
HPGP signal is multiplexed onto Control Pilot and Equipment Ground lines
No to mi wygląda na CCS1, nie CHAdeMO.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2811
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-12, 20:01   

Już wspomniałem że się pomyliłem . Chodziło mi nie o Chademo które przeciez nie ma pinu CP tyko o komunikacje przy ładowaniu AC( type1 czy type2) . Przy AC CP przekazuje sygnał PWM ( wypełnienie określające jaki prąd ma być) .
CCS czyli ładowanie DC wykorzystuje sygnały PLC przekazywane róznież linią CP ale wykorzystując modulację PLC ( tzw HomePlug wg standardu Homeplug GP) .
Jak traficie tanie urządzenia do transmisji internetu domowego w standardzie PLC to kupujcie ( w szczególnoście takie które sa określane jako Homeplug AV i do tego na procesorach Atreos ) przydadzą się do shackowania CCS-u .
@PatrykS to nie tylko type1 ale róznież złacze prądowe CCS jest na tym rysunku

homeplug.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 39,1 KB

_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1195
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-12, 22:06   

Dlaczego ta komunikacja jest tak chroniona.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 506
Wysłany: 2020-03-12, 22:39   

jas_pik napisał/a:
Homeplug AV


Znaczy się internet z gniazdka/sieć po gniazdku? To mam kilka sztuk. Trzeba by zerknąć co mają w środku
_________________
Volt 2014


Kompletuje części... dwa kroki do przodu jeden w tył
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2811
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-12, 22:51   

Oficjalnie ? Po to żeby obcy samochód nie zainfekował sieci ładowania zawirusowanym kodem który np by pozwolił na darmowe ładowania samochodom nie autoryzowanym do ładowania w danej sieci .
Tak chodzi o internet z gniazdka i właśnie takie ogólnie proste urządzenia


_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
martii 
martii

Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 44
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-03-13, 16:44   

jas_pik napisał/a:
Oficjalnie ? Po to żeby obcy samochód nie zainfekował sieci ładowania zawirusowanym kodem który np by pozwolił na darmowe ładowania samochodom nie autoryzowanym do ładowania w danej sieci .


Wątpię aby to były główne przyczyny - PLC jest używane po to, że łatwo można skomunikować auto np z systemem produkcji energii i w ten sposób rozliczać sterować poborem mocy itd zależnie od pory dnia, możliwości produkcyjnych systemu energetycznego.

Jeśli komunikacja leci po SSL (a pewnie tak jest) to grzebanie tam niewiele pomoże.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3463
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-13, 17:08   

martii napisał/a:
Jeśli komunikacja leci po SSL (a pewnie tak jest) to grzebanie tam niewiele pomoże.
Zgadzam się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2811
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-13, 20:39   

Są już dostępne gotowce ( układy PLC od strony ładowarki)
https://www.codico.com/sh...phy-module.html
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 44
Wysłany: 2020-03-22, 00:42   

Na tym, lub bardzo podobnym CIPIE pracuje PLC od MikroTika,

https://cdr.pl/p6565,mikrotik-pwr-line-ap-transmiter-sieciowy-plc-z-punktem-dostepowym-n300.html

Chyba mam jeszcze dwa takie w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13