Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Taryfa G12as dla ładowania samochodu w nocy
Autor Wiadomość
zeb PL 


Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-22, 00:20   

Bronek napisał/a:
Gdzies kiedys ...widziałem w sieci układ kolektorow i paneli Fv . Oczywiście jest to np Glikol i wymiennik . Wtedy dwa grzyby w barszczu

Też nad tym myślałem I wg mnie spadek sprawności temperaturowej jest za mały aby inwestować w instalacje glikolową.
Dałem się namówić na panele Sharpa NU-AK połączone w dwa stringi i inwerter SMA. W marcu instalacja produkuje dziennie tyle ile wychodzi dzienne zużycie wg rachunku. W następnych powinno być lepiej kiedy drzewko przestanie cienić :) Drzewka nie da się usunąć bo to święta psiora.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1220
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-22, 06:36   

Ja/My rozważaliśmy to w asprekcie kamperów.
A tu i prąd i woda i gaz są w permanentnym deficycie , gdy ktoś jeździ na tzw. " dziko" . Czyli unika kempingów itp .

Kampery bywają czesto np w Grecji a tam ....wiadomo i jasno i ciepło.

Problem waga i środek ciężkości , syf i bakterie ...bo tu bez wymiennika a tylko woda .

Temat kamperów jest bardziej chyba bogaty w pomysły od tematów EV i FW

Dam se ptaka uciąć ze widziałem taki potent . Pod warstwą fW . był uklad cienkich rurek ze stalym wolnym przeplywem cieczy .....
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
szkutnik 
Tesla S 85D 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 106
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-22, 08:16   

Mam plan zrobić takie chłodzone panele na łódkę.
są na rynku panele poliwęglanu kanalikowego 4mm grubości . Gdyby dokleić do nich bezpośrednio ogniwa słoneczne i puścić przez nie wodę (pompka akwariowa) to całość nie była by bardzo ciężka.
Chyba ciecz wewnątrz była by najcięższa.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1518
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-22, 09:07   

Np. http://www.arka-wroclaw.e...nele-hybrydowe/ Bronek możesz dać namiar na fajne forum kamperowe?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1220
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-22, 09:59   

@Gienek333 o takich myślałem

Camperteam.pl
pewnie mnie tam jeszcze pamiętają ? Nick ten sam

mój kamperek aktualny https://www.camperteam.pl...r=asc&start=360





tu w wersji jak z fabryki
https://youtu.be/9vLdfj2PMRs
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3393
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-22, 15:40   

szkutnik napisał/a:
są na rynku panele poliwęglanu kanalikowego 4mm grubości
A to pomysłowe. Jak z przewodnością cieplną poliwęglanu? Bo jego powierzchnia będzie oddzielać wodę od paneli.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1485
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-22, 16:02   

To dość stary patent, czytałem o nim kilka lat temu. Ma jedną zasadniczą wadę - latem glikol tam płynący osiąga bardzo wysokie temperatury i bardzo łatwo zagotować nawet duży zbiornik wody. No i później coś z tym ciepłem trzeba robić.

Druga wada to bezwładność. O ile panele faktycznie rozgrzewają się do bardzo wysokich temperatur, a tyle wystarczy jakaś chmurka lub większy podmuch wiatru i już są schłodzone. Gdy płynie w nich płyn to już się tak szybko nie schłodzą.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1220
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-22, 16:06   

chłopaki kleją jako podklad na dachach kamperów. Sam dystans i przewiew niby pomaga.
Ale jako stary praktyk powiem... co ma sie nagrzac to sie nagrzeje.... ino ździebko później

Ad poliwęglan.. mozna by porobic zakończenia tych komór i puścić obieg wymuszoony np pompą zasilaną tez słońcem.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-26, 11:18   

jas_pik napisał/a:
http://innogystoenoperator.pl/pl/strona/taryfy-gospodarstwo-domowe-grupa-taryfowa-g?t=h,g
Tu masz stawki dystrybucyjne . W Warszawie mopol na dystrybucję ma Innogy Stoen operator jako OSD


Chcialem zmienic taryfe na G12 ale na infolini innogy powiedzieli mi ze roznica miedzy taryfa dzien noc przy G12 to jest tylko 6gr czy to mozliwe ?
Analizowalem cennik Składnik zmienny stawki sieciowej [zł/kWh] i wychodzilo mi ze roznica powinna byc ok 14gr miedzy dniem i noca.

Przy 6gr roznicy to ta G12 sie zupelnie nie oplaca...
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2742
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-26, 14:38   

Jeśli Twoim sprzedawcą i OSD jest Innogy to masz taki układ cenowy
Cena za energię elektryczną:
G11 – całodobową zł/kWh 0,3397

G12 dzienną zł/kWh 0,3601 nocną zł/kWh 0,3188
Dlatego ja zmieniłem na G11 ( ale to wynika tez z posiadania PV)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 693
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2020-03-26, 14:54   

Pytanie jak wygląda cena dystrybucji? Bo to może mieć spory wpływ.

Ponad rok temu sprawdzałem ceny energii w cały kraju. Wtedy G11 w innogy było po 0,5210 (brutto z dystrybucją) a G12 było za 0,5558 w dzień i 0,3734 w nicy
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2742
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-03-26, 16:34   

No przecież masz podane w tym temacie linki do cenników . Innogy jako OSD dla innych sprzedawców ma ceny wręcz zaporowe
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Yossarian 
Nissan Leaf 2019


Dołączył: 05 Sty 2020
Posty: 13
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-03-27, 09:54   

Nie wiem jak w innych firmach, ale w Tauronie są taryfy tzw. Antysmogowe. Są to taryfy których Tauron nie prezentuje w swoich ofertach, trzeba się o nią upominać. Czytałem, choć nie mogę oczywiście gwarantować bo info z netu, że są to taryfy które są wymuszone na dystrybutorach ustawowo, więc w innych firmach też może być podobna sytuacja. W Tauronie w ramach tych taryf można wybrać G12 i G13. Nie jest to G12as. Ja wybrałem G13, ze względu na dużą ilość tanich godzin po południu i nocnych (od 13 do 15 na dobę) i całe week-endy. Dokładnie taryfa się nazywa w Tauronie "EE_GDGACBAntysmogPLUS_SerwisantDom_NFTS_2_Q1". Koszt całkowity poza szczytem za 1Kwh netto przesyłu wraz z ceną energii to 0,2128. Jestem mega zadowolony. Przeorganizowałem rodzinę na korzystanie z energochłonnych urządzeń domowych na odpowiednie godziny i mam niższy koszt za energię do wszystkich celów domowych niż miałem wcześniej w standardowej G11.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 116
Wysłany: 2020-03-27, 11:19   

Tą taryfę G13 mam już od roku i jest super , można dużo kasy zaoszczędzić. W Amperze ustawiłem automatyczne ładowanie do godz. 6 rano i ładuje się w nocy . Polecam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11