Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwolnienie z opłat drogowych autobusów elektrycznych etc.
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1638
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-21, 21:22   

Zrozum człowieku, że elektryki dają inne możliwości. Popatrz na id.3. Z czym porównasz jego masę? Z golfem czy passatem? No to teraz popatrz na rozstaw osi id.3, passata i golfa. Do którego mu bliżej? Tak, rozstaw osi decyduje o ilości miejsca we wnętrzu (co zresztą potwierdzają testujący go).

Tak, statystycznie elektryki są cięższe, o jakieś kilkadziesiąt kilogramów, przy uwzględnieniu ilości miejsca we wnętrzu. Taki jeden dodatkowy pasażer w aucie.

Bronek, zgoda w 100%. Najczęściej tacy teoretycy porównują mocnego elektryka z najsłabszym benzyniakiem z manualną skrzynią biegów. Tymczasem z mocnym dieslem i automatem to już nie wygląda tak różowo.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2020-03-21, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 100
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-03-21, 21:29   

Bronek, proszę Cię, nie zniżajmy się do tego poziomu płytkiej retoryki :-)

Nie mówimy teraz o wyliczaniu za i przeciw, odniosłem się konkretnie do kwestii wagi aut elektrycznych. Nawet ustawodawcy dostrzegają temat - w końcu możliwość jeżdżenia elektrykiem aut z DMC 4250 kg z kategorią "B" nie wzięła się znikąd.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 100
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-03-21, 21:33   

vwir napisał/a:
Zrozum człowieku, że elektryki dają inne możliwości.


Odnoszę wrażenie, że strasznie się napinasz, nie wiem dlaczego i po co. W takich okolicznościach nie da się merytorycznie porozmawiać.

Co do danych technicznych, to zwykle posiłkuję się Auto Katalogiem Samaru (autokatalog.pl).
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1638
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-21, 21:37   

Nie chodzi o napinanie, tylko lubię wyjaśnić rzeczy do końca. Popatrz na te dane o których pisałem. Zdziwisz się. Możesz patrzeć na autokatalog, nie ma problemu.

Odnośnie leafa II i golfa VIII. Ja znalazłem takie dane:

Golf 2.0D 150km, z automatem:
Minimalna masa własna pojazdu (bez obciążenia) 1465 kg
Rozstaw osi 2619 mm

Leaf II:
Minimalna masa własna pojazdu (bez obciążenia) 1535 kg
Rozstaw osi 2700 mm

Czyli całe 70kg więcej w leafie, przy czym leaf ma ponad 8cm większy rozstaw osi. Hmmmm...

Dane brałem z autocentrum.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 100
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-03-21, 22:28   

vwir napisał/a:
Nie chodzi o napinanie, tylko lubię wyjaśnić rzeczy do końca. Popatrz na te dane o których pisałem. Zdziwisz się.


Zdziwię się, jak Leaf będzie lżejszy :-D

Chcesz "odbijać piłeczkę", proszę - Peugeot 308 ma większy rozstaw osi od Leafa (273 cm), a z najcięższym silnikiem diesla i w wersji kombi nadal waży "nielekkiego pasażera" mniej.

Czemu ma służyć taka dyskusja nie pojmuję :-)
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1536
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-21, 23:16   

Ta dyskusja ma służyć temu, że jak ktoś se kupi tzw "ekologicznego" elektryka, to robiąc 50tyś km rocznie, tak bardzo dba o środowisko, że powinien mieć darmowe wszystko. Można też kupić starego diesla, zrobić nim 5 tyś, resztę rowerem i mieć pół roku wolnego. Ale jak człowiek ma pół roku wolnego, to może z nudów zacząć myśleć :shock: .
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-21, 23:27   

No i Gienek wymyślił, kup EV i niech stoi.
Hmm Gienek ja kupiłem żeby jeździć,
a że tanio jest, to rower powiesiłem na hak.
Ja liczę na to, że Gienek się nie nudzi i jezdzi.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1638
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-22, 05:49   

Ta dyskusja ma służyć temu żeby określić, czy te elektryki faktycznie są tak dużo cięższe od spaliniaków, jak gienek twierdzi. No i wychodzi na to, że średnio może z kilkadziesiąt kilogramów. Niech będzie nawet 100kg. Nie wiem, czy to wartość, która powoduje zauważalnie większe niszczenie dróg.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1438
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-22, 06:50   

lookash_c napisał/a:
Bronek, proszę Cię, nie zniżajmy się do tego poziomu płytkiej retoryki :-)

Nie mówimy teraz o wyliczaniu za i przeciw, odniosłem się konkretnie do kwestii wagi aut elektrycznych. Nawet ustawodawcy dostrzegają temat - w końcu możliwość jeżdżenia elektrykiem aut z DMC 4250 kg z kategorią "B" nie wzięła się znikąd.


Mój poziom jest tak niski ,że nawet jakbyś chciał do niego dotrzeć , to lepiej zacznik kopać od strony Australii .
:mrgreen:
Twoje wywody sa do kitu bo dlaczego Moja Gelenda prawie 3 tony płaciła tyle co syn za piździk z duzym silnikiem 3x lzejszy . To takie pierdzielenie teoretyczne .
różnice są w skali : czy wszyscy zjedli śniadanie i wzięli z sobą portfele i czy ciocia 100kg żywej wagi jedzie z nami czy nie ,,,
Tesla trójka waży ponad chyba 2 tony .itd

H czy Ch t tym .. wytłumaczcie mi paradoks , że samochody na bliźniakach mają wyższe opłaty na autostradach ?? Gdzie taka sama masa jest rozłozona ... ?
Może mniej gniotą a wiecej ścierają ???

PIERDZIELENIE w stylu , dlaczego kura pije a nie siusia. :lol:

W Ducato wystaczy wyjąć "dzwon" z baku i mamy 90 l a nie 60 niektórych modelach aby dostać odpowiednia homologację i DMC ...

To akademickie nie obrażając akademików rozważanie. Różnice są obecnie bardzo małe
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 100
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-03-22, 12:39   

Ja nic nie pisałem na temat wysokości opłat, odniosłem się jedynie to tego, że elektryki są cięższe. I tyle :-)
Że system poboru opłat jest jakośtam skonstruowany - motocykle też płacą, a przecież "letkie som". Ale my tu nie o tym.
Nie o tym też co jest większym obciążeniem dla środowiska - ja jestem zdania, że należy jeździć "gratami" utrzymując je w dobrej kondycji, bo to (bez doklejania sobie etykietki "ekologicznej") bardziej przyczynia się środowisku naturalnemu niż nowe auto elektryczne.

Jeśli trzymać się tematu wątku, to kwestią czasu jest moim zdaniem zaordynowanie podatku obciążającego pojazdy elektryczne, żeby było "sprawiedliwie".
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1438
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-22, 14:54   

sprawiedliwe to bedzie jak wszyskie spaliniaki będą trzymaly normy. byle jakie ale normy. :!:

A nie, że odpicowany autobus, karetka wóz strażacki i osobowki..z ubiegłego wieku lub dziesięciolatki ze śmietnika z Niemiec walą z rury, a gliniarz jedzie za nimi i ma to w dupie.

Przywileje i zniżki. dopłaty to chwilowa zachęta. Tobonus jak promocja aby sie we łbach pozmieniało.
Kazdy wie iż "promocja" bedzie miała swój kres.

Ale jak widac juz wzbudza zawiść, bo my to kotlet schabowy i kapusta...
To jak "pies ogrodnika, sam nie ma to drugiemu..." To jest tak jak z cenami samochodów Zdziwko :!: . dlaczego drogo? A bo tak. To nie leki czy chleb
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1638
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-22, 15:44   

lookash_c napisał/a:
Ja nic nie pisałem na temat wysokości opłat, odniosłem się jedynie to tego, że elektryki są cięższe. I tyle :-)


Ja też. No i wyszło, że są cięższe? O ile 10 lat temu przyznałbym Ci w 100% rację, tak teraz sam już widzisz, jakiego rzędu są to różnice. Jeśli to jest kilkadziesiąt kg w kompakcie, to to jest jeden dodatkowy pasażer w aucie. Moim zdaniem to niewiele.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-22, 17:01   

W hybrydzie wożę 300kg na tylnej osi napędy elektrycznego.
Też nie rozumiałem po co, dziś wiem, aby amortyzatory częściej wymieniać
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1438
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-22, 18:06   

hybrydy powinny mieć wyższy a najlepiej 2x bo to ni pies ni wydra. a wkurza dwa razy.
Bo jak fajny spaliniak na wypasie.. Markowy np. do tego jeszcze np skóra, guziczki i chromy
No i na prąd., czyli cichy i a jak juz samoładujący, to cud techniki.. :idea:
Nie 2x albo i trzy..?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3460
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-22, 20:00   

Bronek napisał/a:
hybrydy powinny mieć wyższy a najlepiej 2x bo to ni pies ni wydra. a wkurza dwa razy.
Bo jak fajny spaliniak na wypasie.. Markowy np. do tego jeszcze np skóra, guziczki i chromy
No i na prąd., czyli cichy i a jak juz samoładujący, to cud techniki..
Nie 2x albo i trzy..?
O ile pluginy z tego wyłączysz to nie będę zbytnio protestował :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1438
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-22, 21:24   

Oczywiście ... Ci co wsadzają mają zawsze lepiej .

Ci co sami sobie ładują , niby też, ale to zawsze eratz :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3460
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-22, 21:42   

Bronek napisał/a:
Oczywiście ... Ci co wsadzają mają zawsze lepiej .

Ci co sami sobie ładują , niby też, ale to zawsze eratz
DOBRE :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 11