Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 418
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-20, 14:56   

Cav napisał/a:
KilleR.racer napisał/a:

Podstawa to jak chcesz używać auta w trasie nie kupuj !!! tańszej wersji 39kwh bo ładuje się nędznie z racji obniżonego napięcia pakietu HV.


Czyli co, nawet do 80% będzie ładować się wolniej?
Dużo wolniej?
Na jaką szybkość można liczyć i jak to się ma do wersji 62 kWh?


Miałem styczność z KONA 64kwh to w dobrych temperaturach na IONITY miałem 68kw mocy , pakiet 39kwh ma niższe napiecie pracy. Co to oznacza?? A no to że stacja ładowania 50kw czyli prktycznie wszystkie w Polsce daje max 120A jeśli są spełnione optymalne warunki typu temperatura stan nałodowania auta. I jeśli np Skoda citigo czy E-up przy rozładowanym akumulatorze ma 300V to jak stacja da nawet max czyli 120A to masz 120 razy 300 co daje max 36kw a zazwyczaj są jakies straty i jest 32kw. To samo bedzie sie tyczyć aut z grupy KIA/Hyundai z pakietami 39kwh , poszli po bandzie i napiecią są niższe i te prędkości są dużo gorsze. Jesli auto ma być typowo miejskie to można olać temat, Jeśli zaś typowo zastępsze zamiast spaliny i na trasy to warto kupić 64kwh i koniecznie ładowarkę 11kw 3 fazy nie daj się zwieść w jakieś bajki sprzedawcy. Chcesz wiecej info dzowń 504-037-375
 
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-20, 15:32   

KilleR.racer napisał/a:
warto kupić 64kwh i koniecznie ładowarkę 11kw 3 fazy nie daj się zwieść w jakieś bajki sprzedawcy.

To juz przesądzone nie weźmie TYP 2 3-fazy (jakiś wstręt jest) i do 50 kW też pasuje, jak Chademo to Chademo (do 50 kW). *tak zapamiętałem z dyskusji o ładowaniach
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 462
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-20, 15:42   

Apolonia napisał/a:
KilleR.racer napisał/a:
warto kupić 64kwh i koniecznie ładowarkę 11kw 3 fazy nie daj się zwieść w jakieś bajki sprzedawcy.

To juz przesądzone nie weźmie TYP 2 3-fazy (jakiś wstręt jest) i do 50 kW też pasuje, jak Chademo to Chademo (do 50 kW). *tak zapamiętałem z dyskusji o ładowaniach


Ale kto?
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-20, 16:21   

Pisałeś żeby nie pisać imiennie, to nie napisałem. Wtajemniczeni wiedzą kto.
 
 
spairo 

Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-03-20, 16:39   

- jest wstępna decyzja "szefowej', kupujemu eniro 64kWh.
- tylko muszę wyjaśnić sprawę z kablami do auta.
- KIA oferuje kabel: 16A, 230 V standardowo.
- sprzedawca namawia nas dodatkowo na zakup:
- 1 fazowy 230V 32A, 5.5 metra
- 3 fazowy 32A, 5 metrów.
- wg sprzedawcy wszystkie te kable przydadzą się w terenia podczas wyjazdów, prawda czy fałsz ?
- pod domem stoi słupek z 25.8 kW, 3-fazowy.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3460
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-20, 17:30   

spairo napisał/a:
- KIA oferuje kabel: 16A, 230 V standardowo.
To pewnie do zwykłego gniazdka.

spairo napisał/a:
- 1 fazowy 230V 32A, 5.5 metra
- 3 fazowy 32A, 5 metrów.
To albo jeden, albo drugi, oba bez sensu. Ten drugi najbardziej uniwersalny, ale pewnie droższy, grubszy i mniej poręczny.
spairo napisał/a:
- wg sprzedawcy wszystkie te kable przydadzą się w terenia podczas wyjazdów, prawda czy fałsz ?
Pierwszy i jeden z tych dwóch tak.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 462
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-20, 23:02   

Apolonia napisał/a:
Pisałeś żeby nie pisać imiennie, to nie napisałem. Wtajemniczeni wiedzą kto.


Jeśli do mnie pijesz, to znowu prezentujesz swoje rojenia, całkowicie oderwane od faktów.
Moja żona ma podobnie - coś sobie ubzdurzy, nie słucha co się do niej mówi i zapamiętuje to co sama sobie ubzdurzyła, a nie to co się mówiło.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3460
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-20, 23:07   

Cav napisał/a:
Moja żona ma podobnie - coś sobie ubzdurzy, nie słucha co się do niej mówi i zapamiętuje to co sama sobie ubzdurzyła, a nie to co się mówiło.
Co do swojej żony mam podobne wrażenia :-) Najgorsze że było kilka przypadków wskazujących, że ja też tak mam :-(
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-21, 08:47   

Cav napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Pisałeś żeby nie pisać imiennie, to nie napisałem. Wtajemniczeni wiedzą kto.


Jeśli do mnie pijesz, to znowu prezentujesz swoje rojenia, całkowicie oderwane od faktów.
Moja żona ma podobnie - coś sobie ubzdurzy, nie słucha co się do niej mówi i zapamiętuje to co sama sobie ubzdurzyła, a nie to co się mówiło.

Nic nie piję, nawiazuję do innej dyskusji.
Cieszy, że zmiana zdania jednak jest możliwa.
Chcesz nas zapoznać z żoną, opowiedz coś więcej.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 462
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-21, 11:02   

Apolonia napisał/a:
Cav napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Pisałeś żeby nie pisać imiennie, to nie napisałem. Wtajemniczeni wiedzą kto.


Jeśli do mnie pijesz, to znowu prezentujesz swoje rojenia, całkowicie oderwane od faktów.
Moja żona ma podobnie - coś sobie ubzdurzy, nie słucha co się do niej mówi i zapamiętuje to co sama sobie ubzdurzyła, a nie to co się mówiło.

Nic nie piję, nawiazuję do innej dyskusji.


Nawiązujesz do SWOICH rojeń o niej, a nie do tego co ja w niej powiedziałem.
Ot takie babskie gadanie.

Mój przekaz był jasny i odwrotny do Twojego przekazu tutaj.

Czyli był taki - im większa szybkość ładowania tym lepiej, CCS (100 kW) jest pod tym względem lepsze od Chademo, a Chademo od Type2.

Analogicznie można rozwinąć: 11kW na trzech fazach jest lepsze niż 7 czy 3,6 na 1 fazie, więc jak jest taki wybór w danym modelu to więcej znaczy lepiej.

Co za tym idzie - kłamać to trzeba umieć, Tobie to słabo idzie, więc już zamilcz lepiej.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-21, 16:27   

Brawo nareście zobaczyłeś to co inni tłumaczyli.
Typ2 z 11kW i CCS to jest rozwiązanie nie Leaf.
Tu jeszcze link użytkowy EV, obiektywna recenzja,
polecam 19 min
https://m.youtube.com/watch?v=RfRCoSKSvgY
Powoli obalają się Twoje racje, po co było tyle stron ich bronić. Ehhh
Żona przynajmniej wie co chce.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 462
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-22, 08:30   

Apolonia napisał/a:
Brawo nareście zobaczyłeś to co inni tłumaczyli.


Nie łżyj tak bezczelnie - inni nawijali o używaniu wolnego AC zamiast szybkiego DC.
Tylko ja mówiłem, że przyszłość tkwi w jak najszybszym ładowaniu, więc tylko DC sie liczy.
A obecnie szybkie DC = CCS.

Apolonia napisał/a:

Typ2 z 11kW i CCS to jest rozwiązanie nie Leaf.


Nigdy nie mówiłem nic innego.

Leaf to był Twój własny pomysł, gdy Ci zabrakło argumentów na obronę ładowania z AC, więc szukało się jakiegoś kija którym można by we mnie uderzyć.
I wtedy właśnie Twojemu choremu umysłowi wydawało się, że Leaf, którym kiedyś jeździłem będzie dobry.

A to, że w przeciwieństwie do Ciebie potrafię się oderwać od czubka własnego nosa (i ładowania Zoe z AC), więc nijak o Leafie nic nie pisałem, jakoś Ci umknęło.
I dalej roisz w swoim chorym widzie, o Leafach, Chademach i innych tego typu nic nie wnoszących pierdołach, całkowicie w oderwaniu od moich słów.

W każdym razie - szkoda mojego czasu na chorych ludzi i dyskusje z ich rojeniami - to nie jest forum do leczenia czyichś problemów psychicznych, a kłamstwa którym nagminnie się posługujesz nie cierpię,więc żegnam.
PLONK
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-22, 09:32   

Cav Ty jesteś jak zwykłe bydlę, które upiera się przy swojej słabej wizji świata.
Tak bydlę, bo krowy i kamienie nie zmieniają poglądów Ty spróbuj dynamicznie.
Nie potrafiłeś zrozumieć, że Nissan nie zrobił nic technologicznie w ładowaniu.
Zmienił tylko Typ1 na Typ2 w jednej marnej fazie i że Typ 2, to tania baza dla CCS.
Brak Ci uparta sztuko odrobiny empatii, jak się zapedzisz w swojej racji.
Teraz opowiadasz o zaletach i wadach Niro z Typ2 11kw i CCS.
Chorób szukaj u siebie, może jak wypracujesz akceptację dla poglądów innych,
to zrozumiesz swoją żonę, bo z arabskim stylem traktowania, to kobiety nie chcą żyć.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 100
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-03-22, 12:32   

Mam prośbę i uwagę - personalne wycieczki (jeśli już ktoś nie może się powstrzymać) to na priv, bo forum to nie miejsce na takie odzywki.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-22, 12:42   

Teraz to już po jablkach, ta uwaga powinna być wcześniej.
Ile razy będzie wypisywał o chorobach innych uzytkowników.
Uparty jak bydlę, więc ja, podobnie jak kolega wodnik, z powodu
impertyneckich uwag, kończę z typem dyskusje. Niech sam w swoim
świecie szuka rozwiązań dla swoich teorii, czyli Leaf 2018 za 60 tyś zl.
Nie polecam nikomu dyskusji, bo traficie na próbę sprowadzenia Was
do jego niskiego poziomu. Ktoś musiał to w końcu napisać.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 418
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-22, 21:24   

spairo napisał/a:
- jest wstępna decyzja "szefowej', kupujemu eniro 64kWh.
- tylko muszę wyjaśnić sprawę z kablami do auta.
- KIA oferuje kabel: 16A, 230 V standardowo.
- sprzedawca namawia nas dodatkowo na zakup:
- 1 fazowy 230V 32A, 5.5 metra
- 3 fazowy 32A, 5 metrów.
- wg sprzedawcy wszystkie te kable przydadzą się w terenia podczas wyjazdów, prawda czy fałsz ?
- pod domem stoi słupek z 25.8 kW, 3-fazowy.


Skoro bierzecie auto z dopłatą za ładowarkę 3-fazową 11kw to warto kupić kable 3-fazowy 16A taki używają BMW i3 będzie lżejszy od tego 3-fazy 22kw bo cieńsze kable. 1 fazowego nie polecam bo to marnowanie kasy i mocy ze "słupka" (stacji ładowania). A 3 fazy to zawsze coś doładuje się z AC. Ten 3-fazowy 32A, 5m będzie ciężki za gruby niewykorzystany i droższy od 3F 16A.
W terenie jak będziesz miał kabel 3-fazowy 11kw (16A) to załatwi wszystkie ładowania AC.
 
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1438
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-03-22, 21:53   

lookash_c napisał/a:
Mam prośbę i uwagę - personalne wycieczki (jeśli już ktoś nie może się powstrzymać) to na priv, bo forum to nie miejsce na takie odzywki.


Daj spokój... Rodzi się uczucie, więc nie zazdraszczaj :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 418
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-23, 08:50   

Bronek napisał/a:
lookash_c napisał/a:
Mam prośbę i uwagę - personalne wycieczki (jeśli już ktoś nie może się powstrzymać) to na priv, bo forum to nie miejsce na takie odzywki.


Daj spokój... Rodzi się uczucie, więc nie zazdraszczaj :mrgreen:

Bronek weź nie podpuszczaj ich bo tylko robią offtopy a potem ktoś wchodzi z "ulicy" i cała społeczność jest spostrzegana z pryzmaty kilku typków co zrobili sobie forum towarzyskie i wylewanie gorzkich żali jakby nie mieli komu się wypłakać w kołnierz. Starajmy się aby były tu merytoryczne posty skoro topic jest o e-NIRO.
 
 
 
spairo 

Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-03-24, 10:48   

- ciekawi mnie czy na tym forum nie ma admina aby usuwać, dyscyplinować osoby które zasmiecają tematy.
- eniro 64kWh zamówiony, odbiór po czasie około 8 miesiecy, 180 dni + 60 dni na koronowirusa.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 418
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-24, 11:39   

spairo napisał/a:
- ciekawi mnie czy na tym forum nie ma admina aby usuwać, dyscyplinować osoby które zasmiecają tematy.
- eniro 64kWh zamówiony, odbiór po czasie około 8 miesiecy, 180 dni + 60 dni na koronowirusa.

Dopłaciliscie do ładowarki 3 -fazowej 11kw??
 
 
 
spairo 

Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-03-24, 13:50   

- model XL eniro 64 kWh już ma w standarcie ładowarkę 3-fazową 11kW.
- dopłaciliśmy do okna dachowego i do lakieru metalik, niestety nie ma w opcji lakieru perłowego.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 418
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-25, 09:27   

Właśnie mnie zaciekawiłeś i pobrałem cennik i katalog to widzę że ktoś tam w KIA myśli nie jak w Audi czy Mercu i daja ładowarkę AC 7,2kw. WSZYSTKIE WERSJE WYPOSAŻENIA ENIRO z baterią 64 kwh ma 3-fazową pokładową ładowarkę i to się chwali !!! Bo co mi z dużej baterii jak nie mogę jej w domu naładowac w nocy do pełna od załóżmy 5% . Ale ceny kabli o które pytałeś kosmiczne. 1854zł za 3-fazy 32A to grubo. Porządny MENEKESA kupisz za 1200zł pewnie jak poszukasz z FV na alledrogo. Jednofazowy jeszcze lepszy :) Ale tak jak pisałem skoro macie mieć ładowarkę 11kw to szukaj 3-fazowy 16A bedzie poręczniejszy bo te 32A to ważą swoje , jak szefowa miała by tez czasem go używac to będzie marudzić.
 
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1190
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-25, 09:44   

Sluszna racja, mam 32A 3-fazy i nie różni się za wiele.
Wymiary są jak w 16A, cięższa, bo i kabel grubszy.
Z jednej strony będzie leżeć w garażu, z drugiej nie ma
sensu dopłacać do 32A. Ja kupiłem przed 3-ema lata
w nadziei, że 22kW będzie standardem dziś i TM3 na 16A
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 462
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-25, 10:34   

KilleR.racer napisał/a:
Właśnie mnie zaciekawiłeś i pobrałem cennik i katalog to widzę że ktoś tam w KIA myśli nie jak w Audi czy Mercu i daja ładowarkę AC 7,2kw. WSZYSTKIE WERSJE WYPOSAŻENIA ENIRO z baterią 64 kwh ma 3-fazową pokładową ładowarkę i to się chwali !!! Bo co mi z dużej baterii jak nie mogę jej w domu naładowac w nocy do pełna od załóżmy 5% . Ale ceny kabli o które pytałeś kosmiczne. 1854zł za 3-fazy 32A to grubo.


A co to de facto jest za kabel?
Od evse do samochodu?
Czy to całe evse z kablem, z jednej strony Schuko, z drugiej type2?

Co dają w takim razie bez dopłat i czy ta dopłata oznacza że dostanie się inne EVSE, czy DRUGIE?

W każdym razie za tą cenę, to można bez problemu kupić DRUGIE evse na rynku, więc ja bym wziął to co bez dopłat i DRUGIE dokupił później.
Zawsze jedno będzie w rezerwie.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-25, 20:11   

Ja wlasnie dostalem evse zencar 11kW i mojego i3 pieknie laduje 10kW w godzinke.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12