Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czynnik w pompie ciepła Nissan Leaf I
Autor Wiadomość
Slawoos 
Nissan leaf

Dołączył: 07 Mar 2020
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2020-03-26, 10:56   Czynnik w pompie ciepła Nissan Leaf I

Cześć wszystkim. Jestem posiadaczem Leafa 24kW z 2013r. Samochód posiada pompę ciepła więc np po jej włączeniu na ogrzewanie szacowany zasięg spada o 4-5 kilometrów więc bardzo niewiele (mam porównanie do BMW i3 rex). Pytanie moje brzmi tak: jaki tutaj jest czynnik, który umożliwia i grzanie, i chłodzenie?? Czy to jest standardowy czynnik do klimatyzacji r134a czy inny oraz jak wygląda serwis takiej pompy ciepła? Czy co jakiś czas czy dystans, czy to "ucieka" jak w zwykłych klimatyzacjach. Proszę o odpowiedzi bo moja przygoda z elektrykami zaczęła się niedawno. Pozdrawiam
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1485
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-26, 11:19   

Generalnie nie dotykać jeśli nie ma potrzeby. W 'zwykłych' klimatyzacjach też nie trzeba dobijać czynnika bez powodu. Tak naprawdę jeśli musieliśmy dobijać czynnik to znaczy, że mamy wyciek, który należy zlikwidować i zapomnieć o temacie.
 
 
Slawoos 
Nissan leaf

Dołączył: 07 Mar 2020
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-03-26, 11:28   

Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem przy okazji naklejki pod maską i okazało się że jest wklejka że wchodzi 0,85kg czynnika r134a. A pytałem bo w zwykłych instalacjach nawet zupełnie szczelnych występuje kilkuprocentowy upływ czynnika z uwagi na przenikanie przez pory gumowych węży.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 418
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-26, 11:44   

Pamiętaj przy serwisowaniu takiej klimy z pompą ciepła w EV czy hybrydzie idzie inny olej , który nie przewodzi prądu. Najlepiej żeby serwis posiadał oddzielna maszynę do takich aut lub opcja dwa robota starą szkołą ręcznie.
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1485
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-26, 12:16   

Slawoos napisał/a:
Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem przy okazji naklejki pod maską i okazało się że jest wklejka że wchodzi 0,85kg czynnika r134a. A pytałem bo w zwykłych instalacjach nawet zupełnie szczelnych występuje kilkuprocentowy upływ czynnika z uwagi na przenikanie przez pory gumowych węży.


Jeśli instalacja jest w 100% sprawna to nie ma żadnego ubytku (albo jest tak mały, że w praktyce niezauważalny). Gumowe węże o których mówisz są bardzo grube i zbrojone, ciężko sobie wyobrazić jakikolwiek sensowny ubetek przez ścianki. Jeżdżę autami z klimatyzacją od ok. 20 lat i jedyny przypadek gdy faktycznie musiałem nabijać klimatyzację to sytuacja gdy musiałem celowo rozszczelnić instalację (wymiana nagrzewnicy). Auto miało wtedy 15 lat i nigdy wcześniej nie była dobijana klimatyzacja.

Generalnie w leafie nic nie dobijaj, jeśli nie musisz. Mój ma 7 lat i 80tys przebiegu i nie mam zamiaru grzebać w klimatyzacji. Oczywiście z wyjątkiem odgrzybiania - to robię systematycznie, razem z wymianą filtra kabinowego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12