Taryfa G12as dla ładowania samochodu w nocy |
Autor |
Wiadomość |
zeb PL

Dołączył: 12 Lis 2019 Posty: 31 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-03-22, 00:20
|
|
|
Bronek napisał/a: | Gdzies kiedys ...widziałem w sieci układ kolektorow i paneli Fv . Oczywiście jest to np Glikol i wymiennik . Wtedy dwa grzyby w barszczu |
Też nad tym myślałem I wg mnie spadek sprawności temperaturowej jest za mały aby inwestować w instalacje glikolową.
Dałem się namówić na panele Sharpa NU-AK połączone w dwa stringi i inwerter SMA. W marcu instalacja produkuje dziennie tyle ile wychodzi dzienne zużycie wg rachunku. W następnych powinno być lepiej kiedy drzewko przestanie cienić Drzewka nie da się usunąć bo to święta psiora. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-03-22, 06:36
|
|
|
Ja/My rozważaliśmy to w asprekcie kamperów.
A tu i prąd i woda i gaz są w permanentnym deficycie , gdy ktoś jeździ na tzw. " dziko" . Czyli unika kempingów itp .
Kampery bywają czesto np w Grecji a tam ....wiadomo i jasno i ciepło.
Problem waga i środek ciężkości , syf i bakterie ...bo tu bez wymiennika a tylko woda .
Temat kamperów jest bardziej chyba bogaty w pomysły od tematów EV i FW
Dam se ptaka uciąć ze widziałem taki potent . Pod warstwą fW . był uklad cienkich rurek ze stalym wolnym przeplywem cieczy ..... |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
szkutnik
Tesla S 85D 2015
Dołączył: 24 Lis 2017 Posty: 152 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-03-22, 08:16
|
|
|
Mam plan zrobić takie chłodzone panele na łódkę.
są na rynku panele poliwęglanu kanalikowego 4mm grubości . Gdyby dokleić do nich bezpośrednio ogniwa słoneczne i puścić przez nie wodę (pompka akwariowa) to całość nie była by bardzo ciężka.
Chyba ciecz wewnątrz była by najcięższa. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-03-22, 09:59
|
|
|
@Gienek333 o takich myślałem
Camperteam.pl
pewnie mnie tam jeszcze pamiętają ? Nick ten sam
mój kamperek aktualny https://www.camperteam.pl...r=asc&start=360
tu w wersji jak z fabryki
https://youtu.be/9vLdfj2PMRs |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3767 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-03-22, 15:40
|
|
|
szkutnik napisał/a: | są na rynku panele poliwęglanu kanalikowego 4mm grubości | A to pomysłowe. Jak z przewodnością cieplną poliwęglanu? Bo jego powierzchnia będzie oddzielać wodę od paneli. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2062 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-03-22, 16:02
|
|
|
To dość stary patent, czytałem o nim kilka lat temu. Ma jedną zasadniczą wadę - latem glikol tam płynący osiąga bardzo wysokie temperatury i bardzo łatwo zagotować nawet duży zbiornik wody. No i później coś z tym ciepłem trzeba robić.
Druga wada to bezwładność. O ile panele faktycznie rozgrzewają się do bardzo wysokich temperatur, a tyle wystarczy jakaś chmurka lub większy podmuch wiatru i już są schłodzone. Gdy płynie w nich płyn to już się tak szybko nie schłodzą. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-03-22, 16:06
|
|
|
chłopaki kleją jako podklad na dachach kamperów. Sam dystans i przewiew niby pomaga.
Ale jako stary praktyk powiem... co ma sie nagrzac to sie nagrzeje.... ino ździebko później
Ad poliwęglan.. mozna by porobic zakończenia tych komór i puścić obieg wymuszoony np pompą zasilaną tez słońcem. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Ekolega
BMW i3 94ah

Wiek: 43 Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 269 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-03-26, 11:18
|
|
|
jas_pik napisał/a: | http://innogystoenoperator.pl/pl/strona/taryfy-gospodarstwo-domowe-grupa-taryfowa-g?t=h,g
Tu masz stawki dystrybucyjne . W Warszawie mopol na dystrybucję ma Innogy Stoen operator jako OSD |
Chcialem zmienic taryfe na G12 ale na infolini innogy powiedzieli mi ze roznica miedzy taryfa dzien noc przy G12 to jest tylko 6gr czy to mozliwe ?
Analizowalem cennik Składnik zmienny stawki sieciowej [zł/kWh] i wychodzilo mi ze roznica powinna byc ok 14gr miedzy dniem i noca.
Przy 6gr roznicy to ta G12 sie zupelnie nie oplaca... |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-03-26, 14:38
|
|
|
Jeśli Twoim sprzedawcą i OSD jest Innogy to masz taki układ cenowy
Cena za energię elektryczną:
G11 – całodobową zł/kWh 0,3397
G12 dzienną zł/kWh 0,3601 nocną zł/kWh 0,3188
Dlatego ja zmieniłem na G11 ( ale to wynika tez z posiadania PV) |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 718 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2020-03-26, 14:54
|
|
|
Pytanie jak wygląda cena dystrybucji? Bo to może mieć spory wpływ.
Ponad rok temu sprawdzałem ceny energii w cały kraju. Wtedy G11 w innogy było po 0,5210 (brutto z dystrybucją) a G12 było za 0,5558 w dzień i 0,3734 w nicy |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-03-26, 16:34
|
|
|
No przecież masz podane w tym temacie linki do cenników . Innogy jako OSD dla innych sprzedawców ma ceny wręcz zaporowe |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Yossarian
Nissan Leaf 2019

Dołączył: 05 Sty 2020 Posty: 15 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 2020-03-27, 09:54
|
|
|
Nie wiem jak w innych firmach, ale w Tauronie są taryfy tzw. Antysmogowe. Są to taryfy których Tauron nie prezentuje w swoich ofertach, trzeba się o nią upominać. Czytałem, choć nie mogę oczywiście gwarantować bo info z netu, że są to taryfy które są wymuszone na dystrybutorach ustawowo, więc w innych firmach też może być podobna sytuacja. W Tauronie w ramach tych taryf można wybrać G12 i G13. Nie jest to G12as. Ja wybrałem G13, ze względu na dużą ilość tanich godzin po południu i nocnych (od 13 do 15 na dobę) i całe week-endy. Dokładnie taryfa się nazywa w Tauronie "EE_GDGACBAntysmogPLUS_SerwisantDom_NFTS_2_Q1". Koszt całkowity poza szczytem za 1Kwh netto przesyłu wraz z ceną energii to 0,2128. Jestem mega zadowolony. Przeorganizowałem rodzinę na korzystanie z energochłonnych urządzeń domowych na odpowiednie godziny i mam niższy koszt za energię do wszystkich celów domowych niż miałem wcześniej w standardowej G11. |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Wiek: 52 Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 120
|
Wysłany: 2020-03-27, 11:19
|
|
|
Tą taryfę G13 mam już od roku i jest super , można dużo kasy zaoszczędzić. W Amperze ustawiłem automatyczne ładowanie do godz. 6 rano i ładuje się w nocy . Polecam. |
|
|
|
 |
spairo

Wiek: 64 Dołączył: 29 Gru 2018 Posty: 126 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-11-05, 15:47
|
|
|
- trochę czasu mineło, jak tam wasze wyliczenia z taryfą g12as dla Tauronu.
- mam tę taryfę g12as ale na razie ładuję darmowo na stacji paliw Orlen. |
_________________ ______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL |
|
|
|
 |
hajduk58
Dołączył: 09 Lis 2020 Posty: 10
|
Wysłany: 2020-12-02, 18:51
|
|
|
Koledzy -ja tankuję za darmo o każdej porze dnia czy nocy w garażu z gniazdka dzięki zamontowanym na dachu panelom fotowoltaicznym.Polevam to rozwiązanie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
edi
Dołączył: 02 Lis 2020 Posty: 88
|
Wysłany: 2020-12-02, 23:24
|
|
|
Rozumiem, ze fv dostales od tesciowej na urodziny? |
|
|
|
 |
edi
Dołączył: 02 Lis 2020 Posty: 88
|
Wysłany: 2020-12-02, 23:28
|
|
|
spairo napisał/a: | - trochę czasu mineło, jak tam wasze wyliczenia z taryfą g12as dla Tauronu.
- mam tę taryfę g12as ale na razie ładuję darmowo na stacji paliw Orlen. |
Moze i za darmo, ale Twoja bateria cierpi, ale co sie przejmowac, sprzedasz auto przed koncem gwarancji...
Ja juz na orlenie nie laduje jak nie musze |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 1037 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2020-12-04, 12:44
|
|
|
spairo napisał/a: | - trochę czasu mineło, jak tam wasze wyliczenia z taryfą g12as dla Tauronu.
- mam tę taryfę g12as.. . |
Chyba nikt nie ładuje jak nie ma odzewu czyli chyba wszystkie EV stoją 🙂 |
|
|
|
 |
spairo

Wiek: 64 Dołączył: 29 Gru 2018 Posty: 126 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-12-04, 13:59
|
|
|
- wg instrukcji obsługi samochodu EV eNiro ładowanie na DC nie szkodzi baterii.
- dlatego łąduję na Orlenie jak tylko temperatura jest wyższa od tych 5 st C, poniżej szkoda mi tego czasu na rozgrzanie baterii.
- poniżej tej temperatury łąduję ze swego słupka 11kW. |
_________________ ______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-04, 14:05
|
|
|
W jakiejkolwiek instrukcji jakiegokolwiek EV nie znajdziesz zakazu ładowania DC oraz informacji o tym że to szkodzi baterii. Ale wystarczy odrobina wiedzy o chemii litu/znajomość temperatur baterii i jakakolwiek aplikacja która Ci pokaże temperaturę baterii przed i w trakcie ładowania to sam przestaniesz korzystać z szybkiego ładowania jeśli nie będziesz musiał.
O tym że przy szybkim ładowaniu nie dochodzi do prawidłowego balansowania też w instrukcji zapewne nie napisali?
O tym że co jakiś czas warto ładować na EVSE/Wallpodzie do pełna też pewnie nie . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-04, 14:07
|
|
|
spairo napisał/a: | -...
- mam tę taryfę g12as ale na razie ładuję darmowo na stacji paliw Orlen. |
Nie masz zapewne PV. Bo w Innogy nie można mieć G12as i PV bo ich system tego nie potrafi . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
spairo

Wiek: 64 Dołączył: 29 Gru 2018 Posty: 126 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-12-04, 16:55
|
|
|
- kilka razy podczas ładowania na Orlenie, podłączałem interfejs i balansowanie było poprawne.
- te wasze informacje to chyba z ery leafa I. |
_________________ ______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-12-04, 19:35
|
|
|
spairo napisał/a: | - kilka razy podczas ładowania na Orlenie, podłączałem interfejs i balansowanie było poprawne. |
To poprosimy o zdjęcia z apki z temperaturami i balansowania. Jestem ciekaw - w celach badawczych
spairo napisał/a: | te wasze informacje to chyba z ery leafa I. |
Tak się składa że miałem możliwość eksperymentowania ze wszystkimi wersjami Leafa i balansowanie ogniw nie jest mocną stroną tych EV .
A technologia aż tak bardzo nie poszła do przodu .Skoro planujesz sprzedać to auto przed końcem gwarancji to rzeczywiście można na takie drobiazgi nie zwracać uwagi. Będzie to zmartwienie już nie Twoje |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
szkutnik
Tesla S 85D 2015
Dołączył: 24 Lis 2017 Posty: 152 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-12-04, 22:38
|
|
|
jas_pik napisał/a: |
Nie masz zapewne PV. Bo w Innogy nie można mieć G12as i PV bo ich system tego nie potrafi . |
Ja mam G12AS i PV w Innogy. Byłem pierwszy i być może ostatni.
Jak przyjechali panowie przeprogramować licznik to się okazało, że nie mają tej opcji.
Przy mnie dzwonili do informatyka o pomoc a ten im odpowiedział, że napisze oprogramowanie w dwie godziny. Następnego dnia przyjechali i zainstalowali. |
|
|
|
 |
|