Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf 2 - możliwości komputera diagnostycznego
Autor Wiadomość
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1236
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-05-03, 16:43   

Ja używałem, są dosyć ciche jak na wielosezon.
Są cichsze na lato , Michelin EV, na zimę to Alpin.
Na oba sezony CrossClimate wypadają świetnie.
Porownywalem latem na identycznych autach i tej samej
trasie 250 km, jeden za drugim CC zużyły 0,7kwh więcej niż EV.
Zimą CC są cichsze od większości zimowych, tylko drogie
premium jak Alpin mogą im dorównać akustyką.
Trzeba też przyznać że na śniegu Alpin pracuje pewniej,
Lecz przy lekkich zimach na nizinach można sobie pozwolić
na CC, przy założeniu, że drugie auto stoi w pełni uzbrojone.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-03, 17:28   

Bronek - ból podudzia, to znaczy miejsce przy kolanie, że twarde...? Bo ja mam pomysł, co z tym zrobić.

CrossClimate - jeżdżę wpierw na nich Toyotą, a potem na CrossClimate+ od 5 lat. A co chcesz wiedzieć?
Bardzo ciche (rozmiar 205/60-16), bardzo wolno się zużywające, choć należy mieć na uwadze, że nowe mają nie 8 (jak większość) a 7 mm. Ale mimo to - bardzo wolne zużycie w minivanie 1,5 tony (a jak wsiądę, to prawie 2 tony :mrgreen: ), silnik prawie 150 KM, często cisnę.
CC oddałem na reklamację, choć stukali się w czoło gumiarze, że debil i głupek, bo "opon się nie reklamuje", bo tutaj wyszła różnica CC vs. CC+. Bieżnik ten sam, ale inna mieszanka: CC po ok. 2,5 roku całe zgrębiały. A Michelin wymienił wszystkie 4 sztuki za friko - dopłaciłem tylko za wymianę, bo w warsztacie wszyscy wk...wieni chodzili z ciśnieniem 200/150: wpierw jak kazałem im pisać reklamację, a potem... że ją uwzględniono. :lol: I dostałem CC+.
To może tak - porównam ją z GY 4Seasons Gen2: Michelin to opona bardziej letnia, a GY - zimowa. Zimą na GY, jak na UG9 ciągnie po śniegu głębokim i kopnym równo. A Michelin po śniegu... jedzie całkiem nieźle (mieszkam raczej w górach), dopóki nagle nie chcemy szybko/na zakrętach po tym śniegu i nie ma tego śniego mega dużo: w sensie głęboki, kopny śnieg. A na lodzie - ciekawostka - jedna z najlepszych opon. Choć na lodzie to żadna nie jest dobra, to tutaj miłe zaskoczenie. Na śniego też na wprostu: i przy hamowaniu i ruszaniu. Z zastrzeżeniem jw. A natomiast latem mieszanka w Michelinach twardnieje i jeździ się... jak na wysokiej klasy letniej.
Na GY 4S G2 latem jest ciut miękko, ale też zużycie bardzo niskie, bardzo ciche, a trzymanie bardzo dobre, zużycie bardzo niskie.
Do Leafa kupię przed zimą GY 4S G2 albo nowość G3 - nie dlatego, że nie lubię Michelinów, ale mam je w Toyocie, a muszę mieć na wszelki wypadek drugie auto, że jak do klienta pojadę ze zwykłych gór na naprawdę strome góry i podjazdy - to lepiej na GY.
Obydwie są wysokiej klasy, przy czym GY jest lepsza zimą, a Michelin latem.

Coś jeszcze chcesz wiedzieć? :-D :-D
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1236
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-05-03, 18:03   

Czyli się potwierdza, że CC na mocne zimy już nie taka
dobra, ale w EV ważna jest akustyka i tu może być różnie.
CC są cichsze od Alpin 4 podobne do Alpina 5, a jak się to
ma do GY 4S może w danych producenta gdzie 68 dB to mus
Testowałem jeszcze trzy inne zestawyzimowych opon i mimo
deklaracji dB producenta, huk straszny. Co ciekawe 70 dB EV
jest cichsze niż 68dB w CC, ale to pewnie temperatura.
Wskazówką patrz też na indeks prędkości tyle co V max auta
Jak idziesz w 240 kWh to są twarde i głośne patrz TM3
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-05-03, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-03, 18:07   

Nie - chyba że ktoś spokojnie jeździ. Ale nawet wtedy na głęboki, kopny (czyli zasadniczo coś, co już rzadko występuje), to owszem, da się, ale do takiego UG9 się nie umywa.
Krótko mówiąc - jak ktoś chce całoroczna, to polecam zarówno Michelin jak i GY (miałem w Yarisie 86 KM): przy czym GY jest bardziej zimowa, a Michelin mniej; bardziej letnia. Ale obydwie są ciche, wolno się zużywają i są to faktycznie opony premium. 8-)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-03, 19:47   

Dzięki. U mnie stary leaf zacznie robić odcinki max 15km. Nowy leaf nadal będzie latem na letnich, zimą na zimowych. Zaryzykuję i wskoczę w te CC+.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-07, 13:54   

Wcześniej nie szukałem specjalnie, ale dzisiaj się podłączyłem - i jednak JEST możliwość automatycznego włączania świateł po włączeniu wycieraczek w Leaf Spy Pro :-D
opcje świateł

Opcji jest 6, nie wiem, czego nie widać w pierwszej opcji, ale domyślam się (nie wiem czy słusznie?), że jest tam jeszcze opcja "Auto". Albo po prostu tylko High - i nie wiadomo do końca czy i jak działa na "Auto-Wycieraczki". Przy czym na logikę i teoretycznie rzecz ujmując, powinno działać, bo na dzień dzisiejszy wszystkie Leafy mają opcję "Auto". Albo chodzi o opcję "INTerwał, która może(?) być tożsama z Auto. A deszcz nie pada, więc nie ma jak przetestować.
Tym niemniej - warto sobie było sprawić tego "szpiega". :kufel
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1502
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-07, 14:05   

No właśnie .??? !!! Gdzies widziałem . Spy uruchamialem w pierwszych miesiacach posiadania .

Ale wydaje mi sie ,że nie wszystkie opcje /ustawienia pomimo zaznaczenia mi dzialaly . Czesto wracalo to do ustawień fabrycznych . tak mi sie wydaje . ...
Generalnie przy moim uzytkowaniu leafa , nie ma to znaczenia . Został zdominowany totalnie inna zabawką .
Przez brak OTA i rozwoju komunikacji , aktualizacji , jaki był taki jest - czyli podobnie do innych samochodów , po kilku miesiacach powszednieje i nie kręci .

jedynie co caly czas cieszy to kamery i sama jazda . jedzie naprawde milutko .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-07, 14:16   

Hermes napisał/a:
Wcześniej nie szukałem specjalnie, ale dzisiaj się podłączyłem - i jednak JEST możliwość automatycznego włączania świateł po włączeniu wycieraczek w Leaf Spy Pro :-D
opcje świateł

Opcji jest 6, nie wiem, czego nie widać w pierwszej opcji, ale domyślam się (nie wiem czy słusznie?), że jest tam jeszcze opcja "Auto". Albo po prostu tylko High - i nie wiadomo do końca czy i jak działa na "Auto-Wycieraczki". Przy czym na logikę i teoretycznie rzecz ujmując, powinno działać, bo na dzień dzisiejszy wszystkie Leafy mają opcję "Auto". Albo chodzi o opcję "INTerwał, która może(?) być tożsama z Auto. A deszcz nie pada, więc nie ma jak przetestować.
Tym niemniej - warto sobie było sprawić tego "szpiega". :kufel


O, bardzo fajne info. Zaraz pójdę sobie to aktywować, bo to było mega denerwujące w leafie. To czego nie widać w pierwszej opcji to po prostu literka I ;) Czyli w pierwszej opcji ma włączyć światła w sytuacji gdy: nastał zmierzch lub wycieraczki włączyły się na czasówki lub wycieraczki włączyły się na bieg wolny lub wycieraczki włączyły się na bieg szybki.
Dla odmiany w drugiej opcji nie włączą się światła gdy wycieraczki chodzą na czasówkach.

Testuje się to bardzo prosto - popsikaj zraszaczem przednią szybę. W okolicach lusterka wstecznego z zewnątrz zobaczysz czujnik. Jeden jest do automatycznych długich a drugi do wycieraczek.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 177
Wysłany: 2020-05-07, 14:23   

Poczytajcie sobie helpa może, mało ludzi dociera do niego:
http://www.leafspypro.com...p-1_2_1-iOS.pdf
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-07, 15:08   

No i super :-D Należy sobie nawzajem pomagać :->
Manuala poczytam, też nie dotarłem do niego: na początku było ważniejsze które OBD kupić, żeby wszystko działało jak należy pod względem komunikacji i programu.

A tak a'propos czujników, to mi się przypomniało: te dane do np. ICC tempomatu, to ową "widoczność" auta przede mną auto bierze znad lusterka czyli tej kamery, tak? Czy jest jeszcze jakiś osobny czujnik?


EDIT:
Bardzo ciekawe rzeczy w tym manualu wyczytałem:
1) Czujniki ciśnienia chyba można ustawiać w ten sposób, że można zdefiniować, że np. "w tym momencie jest 2,5 atm i ma wyświetlać 2,5 atm". Co by mi się przydało, bo jak podłączyłem swój, bardzo dokładny (i nietani) czujnik ciśnienia, to wyszło, że czujniki w kołach zaniżają 0,1-0,15 (np. jest 2,5 w kole, ale auto pokazuje, że tylko 2,4).
2) Zliczanie liczby ładowań: ot, ciekawostka i to duża! Jak podłączymy gniazdo ładowania do Wallboxa (lub cegły), to liczba ładowań L1/L2s zwiększy się o 1. ALE...!! Jak podłączymy i NIE ładujemy, bo ustawiliśmy Timer, to łącznie zwiększy się liczba ładować aż o 2 do góry! Raz jak podłączamy i drugi raz - jak zacznie się ładowanie! A to ci historia!
3) Z tym ustawianiem sekwencji ciśnień dla kół od lewego przedniego - idąc jak zegar - do lewego tylnego na wartości unikalne 35 32 29 26 PSI, to nie rozumiem, o co chodzi...?
To chyba tylko kwestia regulacji przy wymianie, jeśli dobrze załapałem...?
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 177
Wysłany: 2020-05-07, 16:24   

Odnośnie ustawienia czujników na różne wartości w kołach - tak, robisz to tylko przy rejestracji czujnika. Niestety robisz to 2x w roku (na jesień i wiosnę) bo Leaf I zapamiętuje tylko jeden zestaw kół (nie wiem jak jest w Leaf II).
Tu masz przeliczone przeze mnie wartości, do których pompuję koła po wymianie:

lewy przód 35 PSI = 2,43 Bar
prawy przód 32 PSI = 2,22 Bar
prawy tył 29 PSI = 2,014 Bar
lewy tył 26 PSI = 1,80 Bar

Po rejestracji kół żółta kontrolka znowu może się pojawić na desce rozdzielczej - to nie oznacza, że rejestracja się nie powiodła ale że część kół ma za małe ciśnienie (bo je przecież zmniejszyliśmy do rejestracji). Można też sprawdzać błędy DCS jeżeli nie wiemy o co chodzi.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-05-07, 16:27   

OK, ale ja i tak kupię całoroczne, jak robię od 5-6 lat we wszystkich swoich autach (mimo iż mieszkam w górach) - i sobie chwalę.
A te korekty wskazań ciśnienia, jakby wzorcowanie wskazań, to dobrze rozumiem, że też można zrobić? Czy coś źle doczytałem w nie swoim języku? :mrgreen:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-07, 16:35   

W leafie II nie musisz rejestrować nowych czujników. Sam rozpoznaje, że coś się zmieniło i sam je rejestruje. Nic nie trzeba robić. Mam zimowe i letnie, zimowych nigdy nie rejestrowałem a wszystko działa poprawnie przy przekładkach.

W leafie I niestety trzeba się bawić w rejestrowanie czujników.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1700
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-07, 22:31   

Z tymi wycieraczkami to coś chyba nie do końca jest zrobione, bo ja już miałem zaznaczoną pierwszą opcję, a nie załączają mi się światła gdy zaczyna padać i włączam wycieraczki.

Edit: doczytałem i to działa tylko w autach ze stanów, z manualnymi wycieraczkami. W europejskich wersjach z automatycznymi wycieraczkami to nie zadziała.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1502
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-08, 07:46   

No wlasnie ! Tez o ile pamietam naklikałem sie ustawień a nie wszystko działalo .

Tak szczerze to po za monitoringiem dla ciekawskich , szkoda czasu .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12