SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nagrzewanie auta z timer ogrzewania
Autor Wiadomość
Slawoos 
Nissan leaf

Dołączył: 07 Mar 2020
Posty: 3
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-05-06, 14:26   Nagrzewanie auta z timer ogrzewania

Cześć powiedzcie proszę jak macie w swoich leafach. U mnie jeżeli ustawie timer ogrzewania na jakąś godzinę to działa - nagrzewa wnętrze, ale ciepłe powietrze leci tylko z bocznych górnych nawiewow i chyba z dolnych koło nóg. Środkowe górne raczej nie grzeją. W normalnej jeździe te środkowe grzeją tak samo jak boczne. Macie to samo?
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 188
Wysłany: 2020-05-07, 08:42   

W życiu nie byłem w aucie podczas działania timera - bo w sumie do tego on służy żeby grzać jak Cię nie ma :) Więc nie wiem którędy dmucha ale w efekcie na pewno powinieneś mieć odparowane wszystkie szyby i odmrożone lusterka a w środku po prostu ciepło (ok 18 stopni może przy zimie takiej jak mamy i wejściu do auta parę minut po zakończeniu działania timera).
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1473
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-05-07, 08:59   

Hmm, ja bardzo często byłem w aucie bo ladowalem się zima.
U mnie też dmucha inaczej niż ogrzewanie.
Widocznie ktoś obliczyć efektywność na wyższa.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1821
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-07, 10:11   

W leafie nie musisz załączać timera gdy siedzisz w aucie podczas ładowania. Auto pozwoli załączyć 'stacyjkę' a wtedy możesz sobie włączać ogrzewanie jak tylko chcesz.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1473
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-05-07, 11:10   

Ok mam na myśli postojowe grzanie z timera lub z pilota
w innym elektryku, gdzie też automat ustawia nawiew.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1821
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-07, 13:25   

Ja wiem, że to masz na myśli. Chodzi mi tylko o to, że jeśli akurat siedzisz w aucie gdy je ładujesz to nie musisz używać timera/pilota do jego ogrzewania. Możesz sobie włączyć zwykłe ogrzewanie. Innymi słowy - tak jak mówi Barca: bo w sumie do tego on służy żeby grzać jak Cię nie ma. Jak jesteś w aucie to chyba lepiej/prościej użyć zwykłego ogrzewania, a nie z timera/pilota.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1730
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-07, 13:57   

Już pisalem na timerze nie ogrzejesz siedzen ale z automatu będzie grzana kierownica .
Ten brak grzania siedzeń akurat mi sie nie podoba .
Często podgrzewam na 5 minut przed wyjsciem np , z roboty.
I niestety jest wtedy czasem zaparowany. Tylko odparowanie trawa chwilkę

Uzywam tez grzania z klimą z nawiewem (szyba/nogi i wew obieg) . To w miescie bo syf z diesli wali
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 214
Wysłany: 2020-05-07, 14:03   

Filtr nawiewu na węglowy sobie wymień - problemu to w 100% nie rozwiąże, ale syf będzie odczuwalnie mniejszy. ;)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1821
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-07, 14:26   

Meh, używam węglowego od kilku lat i o ile na pewno cośtam ogranicza, to jak diesel zasmrodzi to nie ma mocnych. Żeby nie wąchać diesli to prawie zawsze jeżdżę na obiegu zamkniętym. To jest zresztą fajne w leafie II - włączenie obiegu zamkniętego nie dezaktywuje trybu auto. W leafie I włączenie obiegu zamkniętego powodowało wyłączenie trybu auto, więc trzeba było już samemu załączać klimę, ogrzewanie, etc. Polecam obieg zamknięty również wtedy gdy potrzebujemy maksymalnego zasięgu przy niskich temperaturach. Zauważalnie mniej energii pójdzie na ogrzewanie.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 214
Wysłany: 2020-05-07, 15:05   

To wszystko prawda, ale na dłuższych odcinkach obieg zamknięty nie jest zbytnio zalecany, bo im dłużej, tym bardziej oddychamy większą ilością dwutlenku węgla ;)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1821
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-07, 16:31   

To prawda, dlatego nie używam go cały czas, tylko prawie cały czas. Gdy jest wiosna i piękna pogoda to akurat wolę świeże powietrze. Ale zimą gdy jest sporo smogu to przez większą część czasu mam obieg zamknięty i czasami na chwilę go otwieram (co kilkanaście-kilkadziesiąt minut).
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1730
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-07, 17:17   

Ale ... Tryb auto w zimie w obiegu zamknietym, czasem powoduje , że szyby parują . gdy grzeje sie samochód zaraz po starcie . Wiadomo ,że w srodku bywa sporo wilgoci.
Dlatego manualnie i grzanie i klima . Lub przycisk "szybka" na poczatek.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 141
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-05-17, 13:44   

Bronek napisał/a:
Już pisalem na timerze nie ogrzejesz siedzen ale z automatu będzie grzana kierownica .
Ten brak grzania siedzeń akurat mi sie nie podoba .
Często podgrzewam na 5 minut przed wyjsciem np , z roboty.
I niestety jest wtedy czasem zaparowany. Tylko odparowanie trawa chwilkę


U mnie (Leaf 2015) timer grzeje również fotel jeśli wcześniej zostawię go włączonego na przycisku podgrzewania fotela.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1730
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-17, 14:40   

Niestety u mnie tylko kierownica
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
honda2

Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-07-14, 13:09   

Czy każdy leaf ma możliwość uruchomienia podgrzania/schłodzenia samochodu i czy musi być wtedy podłączony do ładowania?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1821
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-14, 13:35   

Są dwie opcje:
1. z timera
2. zdalnie przez telefon

Opcja numer jeden jest możliwa tylko gdy auto jest podpięte do ładowarki. Wydaje mi się, że nawet visia to ma, ktoś tutaj o tym już pisał.

Opcja numer dwa działa niezależnie od podpięcia auta do ładowarki. Niestety jest dostępna z pewnymi ograniczeniami. Czytaj po jakimś okresie stawała się płatna i nie każdy przedłużał abonament. Poza tym nie działa w autach ze stanów i nie jest też dostępna w najtańszych wersjach wyposażenia (aczkolwiek to się zmieniało i niektóre visie już to miały). Można to wszystko obejść i zrobić własne rozwiązanie, które umożliwia załączanie tegoż ogrzewania niezależnie od serwerów nissana. Opisywałem to tutaj na forum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 11