Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjątkowy P106 Electrique sprzedam Warszawa
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2799
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-22, 20:00   Wyjątkowy P106 Electrique sprzedam Warszawa

Wyjątkowy Peugeot 106 Electrique z fabrycznym szyberdachem
pierwsza rejestracja 16/10/1996
Przebieg 173 320 km
Akumulatory 136 Ah /21 sztuk ( Saft 6V)
Pojemność 17,1 kWh
Zasięgi ok 120 km
Niestety schodzi klar oraz jak to we francuzach - poobijany
Super cena z akumulatorami 9500 zł
Bez akumulatorów 5000 zł
Ważna badanie techniczne ( francuskie ) do 20 /07 /2020
Do obejrzenia w Warszawie
Telefon 606252818








_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 48
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-05-22, 21:52   

Coś nie za dużo tych aku podałeś? w 106 było zawsze 20sztuk i 100Ah a nie ponad 130 ???
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2799
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-22, 23:16   

Dlatego napisałem - to wyjątkowy - zmodyfikowany Peugeocik.
Aby zmieścić te akumulatory zostały zrobione nowe kufry z metalu w fabrycznych miejscach ) a pod maską weszły 4 sztuki ( niestety Webasto musiało zostać usunięte) . Ogrzewanie elektryczne nagrzewnicą ceramiczną .
Ponieważ te aku SAFT STM140 nie mają chłodzenia wodnego system chłodzenia akumulatorów został też przerobiony .
Chłodnica ( cały system chłodzenia) chłodzi wyłącznie Sagembox . Sagembox dostał własne zabezpieczenie termiczne bo przez wzrost napięcia moc wzrosła i trzeba było zabezpieczyć IGBT przed spaleniem .
Soft sterujący też został zmodyfikowany i ładowarka poprawnie ładuje te akumulatory .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 429
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-23, 04:18   

jas_pik napisał/a:

Soft sterujący też został zmodyfikowany i ładowarka poprawnie ładuje te akumulatory .


Ale szybkiego ładowania to to nie ma?
 
 
sokol

Dołączył: 07 Maj 2020
Posty: 5
Wysłany: 2020-05-23, 07:57   

jas_pik napisał/a:
Zasięgi ok 120 km
Jeśli to prawda to biorę dzisiaj. Jeśli nie dajesz za darmo
_________________
A jakby tak piorun strzelił...
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2799
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-23, 11:52   

Takie a nawet większe zasiegi były u twórcy tego samochodu .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3453
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-05-23, 18:13   

Cav napisał/a:
Ale szybkiego ładowania to to nie ma?
Zawsze można CHAdeMO dołożyć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2799
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-23, 19:05   

Cav napisał/a:
Ale szybkiego ładowania to to nie ma?

Ma gniazdo szybkiego ładowania (tzw Marechal - Marszałek sa osobne piny do szybkiego ładowania ale sam wtyk z dodatkowymi pinami szybkiego łądowania jest cholernie drogi) . Jeszcze we Franci uchowało się kilka takich stacji .
106-tka na takiej stacji od zera do 80% ładuje się w ciągu 30 minut .
Ja zaś udostępniam schemat do zrobienia samemu takiej szybkiej ładowarki .
Koszt ładowarki o mocy 4,5 kW + 3,3 kW wbudowanej ( bo razem pracują ) czyli moc 7,8 kW ( ładowanie od 0 do 100% to ok 2,5 h a dokładnie części do zrobienia ok 350 zł ( i ładujemy z 3f) .

Koszt ładowarki o mocy 9 kW + 3,3 kW wbudowanej ( bo razem pracują ) czyli moc 12,3 kW ( ładowanie od 0 do 100% to ok 1,5 h a dokładnie części do zrobienia ok 750 zł ( i ładujemy z 3f ) .

Koszt ładowarki o mocy 13,5 kW + 3,3 kW wbudowanej ( bo razem pracują ) czyli moc 16,8 kW ( ładowanie od 0 do 100% to ok 1 h a dokładnie części do zrobienia ok 1050 zł ( i ładujemy z 3f )
Lub korzystamy z uprzejmości Patryka który opracował gotowca do włożenia do samochodu i ładujemy ze stacji Chademo.
Wystarczy dokupić tylko gniazdo od Mitsubishi Outlandera :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1171
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-05-23, 21:14   

Cytat:
Lub korzystamy z uprzejmości Patryka który opracował gotowca do włożenia do samochodu i ładujemy ze stacji Chademo.
Wystarczy dokupić tylko gniazdo od Mitsubishi Outlandera

Czy Typ2 3-fazy też jest możliwy? Będzie tańszy jak Chademo.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3453
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-05-23, 21:41   

Apolonia napisał/a:
Czy Typ2 3-fazy też jest możliwy? Będzie tańszy jak Chademo.
No wszystkie opcje podane przez jas_pik są trójfazowe, więc i Type 2 można użyć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1171
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-05-24, 10:25   

To ma sens.
Czy trzeba jakieś sterowanie prądem, przy użyciu zasilacza typ 2?
Czy to już jest zawarte w omawianych kosztach łącznie z gniazdem?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2799
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-24, 11:24   

Apolonia napisał/a:


Czy trzeba jakieś sterowanie prądem, przy użyciu zasilacza typ 2?

Można zrobić ograniczenie . Np po zrobieniu ładowarki 13,5 kW można za pomoca prostego przełacznika oporników ( czy też potencjometru) zrobić regulację pradu pobieranego na fazę aby sterować mocą łądowania

Apolonia napisał/a:
Czy to już jest zawarte w omawianych kosztach łącznie z gniazdem?

Nie . Ale mogę przygotować schematy do zrobienia .
Koszty minimalne o ile masz gniazdo type2 . W kosztach ładowarek podał koszt częsci czyli zasilaczy DC opierając się na standardowych cenach z Allegro . Jesli masz dostęp do tańszych elementów ( dotyczy zasilaczy telkomunikacyjnych przykłądowych Flatpack 1500.
Niektóre zasilacze serwerowe Delty są jeszcze mniejsze i np na Ebay-u tańsze niż w PL i mają znacznie większą moc .
A najlepiej by było zdobyć zasilacze Zivan NLG7 na napięcie 120V ( o mocy 7kW 3f) Są niewielkie
Moja ładowarka o mocy 6kW wyglądała ( jako prototyp) tak


_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1536
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-05-24, 20:34   

Tak z ciekawości (bo bardzo walczę z sobą i nie zamierzam nabyć ;) ) to te aku z którego roku są?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2799
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-24, 21:10   

Nie wiem czy wszystkie ( bo nie opuszczałem pojemników) ale wszystkie powinny być z 2005 roku
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12