Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1244
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-26, 07:34   

Co byś powiedział na baterię 35-40 kWh plus ładowanie 20 kw
w dzień 13-15 za 30 gr/kWh, do pełna razem ok 6 zl ?

Ja myślę że to mógł by być kolejny kierunek dla producentów.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-26, 08:17   

Ja w swiat elektrykow wszedlem niedawno, ale juz po tym jak zrezygnowalem z leafa dobrze wiedzialem ze ladowanie musi byc szybkie. Teraz i tak laduje noca powoli bo potrzebuje auto w dzien. Ale czuje sie znacznie spokojniej jesli wiem ze moge go naladowac dosc szybko sam w domu.
Ladowanie 20kW oczywiscie bardzo fajne, ale w moim przypadku moglo by wymagac parau zmian w garazu, a juz napewno zmiany bezpiecznika w skrzynce.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1244
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-26, 09:18   

Ja wszedłem w EV 2016 roku i niefortunnie autem z 43 kWh wówczas nieświadomie.
Zazwyczaj ladowalem z mocą 22 kW sporadycznie w trasie 43kW i mimo chęci zmiany
auta, zawsze pozostawała sprawa ładowania w domu, inne były poprostu za wolne.
Dziś doszliśmy do standardu 11kW plus CCS i to jest już opcja satysfakcjonująca.
Rozczarowała mnie Tesla, że nie daje możliwości zwiększenia mocy ładowania na 22 kW.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 422
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-26, 11:59   

Apolonia napisał/a:
Ja wszedłem w EV 2016 roku i niefortunnie autem z 43 kWh wówczas nieświadomie.
Zazwyczaj ladowalem z mocą 22 kW sporadycznie w trasie 43kW i mimo chęci zmiany
auta, zawsze pozostawała sprawa ładowania w domu, inne były poprostu za wolne.
Dziś doszliśmy do standardu 11kW plus CCS i to jest już opcja satysfakcjonująca.
Rozczarowała mnie Tesla, że nie daje możliwości zwiększenia mocy ładowania na 22 kW.


Rozczarowywujące to są inne firmy z EV. Dopiero Koreańcy się obudzili i dają 11kw. LEAF e+ w prezentacjach Norweskich na których był Bjorn pokazywał szumnie ładowanie AC 22kw idealne do ich tych gównianych baterii co i tak z DC ładują się tak samo wolno to po co płacić za DC jak ładowanie AC tańsze??
Tesla jak miała gorszą infrastrukturę dawała ladowanie 22kw/ poptem 16,5kw bo nie każdy user EV jest ogarnięty. I wywalało ludziom zapewne korki co rusz.
Tesli stwierdziła i słusznie ze AC 11kw jest ok do tego skoro sieć jest super , aku duży to i sieć musi na siebie zarobić. Stawki przyzwoite nie jak w IONITY czy GREENWAY. Ale wiadomo lepiej mieć niż nie mieć 22kw. Ja w swojej TESLI S mam 22kw i nie wyobrażam sobie innej opcji.
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-26, 12:11   

KilleR.racer napisał/a:
Rozczarowywujące to są inne firmy z EV. Dopiero Koreańcy się obudzili i dają 11kw.
No jest jeszcze nowsze i3 (3f 11kW), jakiś merc chyba też ma tak, i chyba jakieś BMW plugin, i niektóre Smarty (3f 22kW). Pamiętajmy że 3f to taka nasza europejska specyfika, i to też nie wszędzie, np. w UK.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-26, 12:26   

Pamiętajmy też, że ładowanie z DC niekoniecznie jest droższe niż AC. Z taką praktyką spotkałem się tylko w Polsce i na Słowacji. W pozostałych krajach w których się ładowałem płaciłem za kWh i tyle, bez rozróżnienia AC/DC.

W krajach zachodnich często spotykane jest jednofazowe przyłącze w domu. Zreszta z tego powodu rozwinęła sie u nich 'moda' na gniazdo kempingowe 32A. Mają dzięki temu jakąś możliwość podłączania urządzeń o poborze większym niż 10-16A. No i jak się zachowa taka ładowarka 11kW przy ładowaniu z 1 fazy? Czy ona przypadkiem nie da wtedy tylko 3,6kW?
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1244
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-03-26, 13:01   

vwir napisał/a:
No i jak się zachowa taka ładowarka 11kW przy ładowaniu z 1 fazy?

To jest właśnie ten moment, kiedy to nabywca powinien mieć możliwość wyboru, zależnie od sytuacji którą ma.
W saplinowych wybieramy kolor, tapicerkę, pojemność silnika, skrzynie, no to w EV powinno być możliwe
wybieranie mocy, pojemności baterii i rodzaju ładowarki. Wiem wiem za dużo wymagam.
Też chciałem Nissana, ale właśnie ta 1-faza i rok czekałem, aż jest Modelka 3.
Tylko teraz już myślę o tej Rubensowskeij Modelce Y. Czekam na testy zasięgu, szkoda tylko że się zima skończyła
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-26, 13:04   

No ale przecież w wielu modelach tak właśnie jest. Opel, peugeot, kia, hyundai - możesz sobie tam wybrać czy chcesz mieć 7kW czy 11kW. W sensie dopłacić za 11kW.

Moim zdaniem różnica pomiędzy 11kW a 7kW jest trochę za mała, żeby była warta dużych dopłat. Jeśli już 3 fazy to 22kW. Wtedy posiadacze jednofazowego przyłącza nic nie tracą w stosunku do ładowarki 7kW, a posiadacze trójfazowego przyłącza mają 3 razy szybciej.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-26, 14:13   

vwir napisał/a:
No i jak się zachowa taka ładowarka 11kW przy ładowaniu z 1 fazy? Czy ona przypadkiem nie da wtedy tylko 3,6kW?
Zależy jaką masz przejściówkę - zwykła poda tylko jedną fazę i będzie 3,6kW jak piszesz. Można jednak jedna (jedyną) fazę niebieskiego gniazda 1f 32A podać na dwie z trzech faz czerwonego gniazda 3f 16A i już masz pełną moc niebieskiego gniazda wykorzystaną przez samochód.

vwir napisał/a:
Moim zdaniem różnica pomiędzy 11kW a 7kW jest trochę za mała, żeby była warta dużych dopłat.
Główna różnica jest w liczbie faz, nie w mocy - mało kto może w domu wyciągnąć 7kW z jednej fazy (bezpiecznik 32A), ale 11kW z 3 faz praktycznie każdy (3 bezpieczniki 16A).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-26, 15:16   

Praktycznie każdy może wystąpić o zwiększenie mocy przyłącza. Przyszłościowo i tak się przyda.
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 59
Wysłany: 2020-03-27, 10:08   

Teoretycznie tak. Ale już zakłady energetyczne maja problem z dostawa energii elektrycznej o odpowiednich parametrach. W wielu lokalizacjach nie masz szans na zwiększenie przydziału.
A i cena za taka zabawę tez jest „ciekawa”
_________________

 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-27, 10:13   

Nie spotkałem się jeszcze z odmową (przynajmniej w mojej okolicy). Ba - rozmawiałem z pracowniekiem PGE i mówił, że jest wprost przeciwnie. Im to bardzo odpowiada żeby ludzie zużywali dużo prądu, bo w końcu z tego żyją. A większa moc przyłącza oznacza potencjalnie większe zużycie. Więc jeśli gdzieś im się kończą możliwości techniczne to po prostu modernizują linie żeby móc zwiększyć moc.

Cena jak cena, jednorazowa inwestycja. Piszesz w wątku o KIA Niro. Popatrz sobie, ile to auto kosztuje. Myślę, że inwestycja w większe przyłącze, stanowiąca mniej niż 1% ceny auta nie jest jakimś znowu kosmosem.
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-03-27, 11:26   

Wojtasek0 napisał/a:
Teoretycznie tak. Ale już zakłady energetyczne maja problem z dostawa energii elektrycznej o odpowiednich parametrach. W wielu lokalizacjach nie masz szans na zwiększenie przydziału.
A i cena za taka zabawę tez jest „ciekawa”


Potwierdzam - mam 14kW, złożyłem wniosek o 22kW - dostałem informację że mogę obecnie dostać tylko 18kW - reszta po przebudowie linii. Tylko prywatnie od człowieka w PGE dostałem informację że mogę być obciążony częścią kosztów rozbudowy linii proporcjonalna do różnicy mocy o którą wnioskuję (włącznie z wybudowaniem nowej linii SN i dołożeniem nowego transformatora ). Na szczęście dostałem decyzję jak powyżej i nie będą mnie obciążać kosztami.
Wniosek - infrastruktura z lat 70tych nie nadaje się do niczego. Z innego źródła wiem, że linia i tak jest w perspektywie kilku lat do przebudowy.

Wracając do tematu wątku - Niro wycenione ciekawie, zapisałem się na jazdę testową kiedykolwiek dostaną w mojej okolicy. Tylko cały czas ten dylemat Niro, ID.3 (tutaj kombinacje VW mnie odpychają), czy dołożyć do model 3. A może używana S85D? Dylematów ciągle nie ubywa. Wszystko w podobnej cenie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-27, 13:09   

Przy 18kW już dostaniesz zabezpieczenie 32A, więc i tak warto. Wniosek na 22kW trochę nie ma sensu, bo koszt wyższy a zabezpieczenie tak czy inaczej 32A.
 
 
spairo 

Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-03-27, 13:31   

- mam przyłącze na 25.8 kW z zabezpieczeniem 80 A, na słupku, przy liczniku jest zabezpiczenie 50 A, na gniazdach 40A.
- jak montowali to chyba tylko mieli te 80A.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-27, 14:13   

vwir napisał/a:
rzy 18kW już dostaniesz zabezpieczenie 32A, więc i tak warto. Wniosek na 22kW trochę nie ma sensu, bo koszt wyższy a zabezpieczenie tak czy inaczej 32A.
Ale mają już przeważnie zdalny podgląd na liczniki, one rejestrują piki, i przekroczenia poboru mocy mogą być wkrótce kosztowne. Przynajmniej Enea jakiś czas temu takie pogróżki wysyłała w C11.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-03-27, 14:40   

Jeśli ktoś będzie ładował 7kW na jednej fazie to nie przekroczy 18kW. A z tego co rozumiem z takiego scenariusza tutaj wyszliśmy.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-27, 15:07   

vwir napisał/a:
Jeśli ktoś będzie ładował 7kW na jednej fazie to nie przekroczy 18kW. A z tego co rozumiem z takiego scenariusza tutaj wyszliśmy.
W sumie racja.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 422
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-03-28, 09:42   

vwir napisał/a:
Pamiętajmy też, że ładowanie z DC niekoniecznie jest droższe niż AC. Z taką praktyką spotkałem się tylko w Polsce i na Słowacji. W pozostałych krajach w których się ładowałem płaciłem za kWh i tyle, bez rozróżnienia AC/DC.

W krajach zachodnich często spotykane jest jednofazowe przyłącze w domu. Zresztą z tego powodu rozwinęła sie u nich 'moda' na gniazdo kempingowe 32A. Mają dzięki temu jakąś możliwość podłączania urządzeń o poborze większym niż 10-16A. No i jak się zachowa taka ładowarka 11kW przy ładowaniu z 1 fazy? Czy ona przypadkiem nie da wtedy tylko 3,6kW?

Skoro tak twierdzisz to popatrz sobie na tablelki odnośnie kosztów ładowania u Bjorna . DC jest na minuty zazwyczaj a AC jest od kwh. DC może być tańsze jak sobie kupisz e-TRONA :) Ale w mojej okolicy jest tylko GREENWAY i to 50KW to raczej słabo z wykorzystaniem potencjału auta.
Mi chodziło bardziej o to że AC to raczej każdy kto ma dom powinien mieć porządne w garażu , na podjeździe czy pod wiatą. To tak jakby mieć basen i zalać go do połowy wodą bo kosztuje a resztę uzupełni natura podczas opadów :) . Argumenty o Angolach i ich 1F32A mam w dupie bo to inna para kaloszy. Mają kierownicę z lepszej strony i auta sa składane oddzielnie to niech dla nich pakują te gówno 7,2kw pod maskę. W autach z mała baterią typu IONIQ . LEAF 40 czy kona/niro ale 39kwh jest ok , ale jak płacę dużo kasiory za auto to chcę mieć możliwośc naładowania go w rozsądnym czasie z tzw domowego WALLBOX. A nie że przez noc nawet 10h nie zdąży się auto naładować. Do tego ładowarki 1-fazowe bardziej obciążają instalacje temu większe moce rozrzucane są na 3 fazy. I to jest ok. Ogólnie temat rzeka. Dla mnie jazda EV to oszczędność i ekologia (w domu ładowanie z PV). Wolę zapłacić dla Rolnika czy kolegi za prąd z siły niż jechać na Greenway i płacić tyle co kosztowałoby mnie pojechanie autem spalinowym. Producenci się zgadali temu nie dają za dużego wyboru bo chcą żeby inwestycje w infrastrukturę zarabiały a nie świeciły pustkami (są wyjątki TESLA ale oni nie drą kasy za prąd). Ja posiadając w swojej TESLI 22kw AC jestem super zadowolony, nie wspomnę już o tym że mam możliwość regulacji poboru mocy co wypadałoby żeby każde auto miało prawda?? Bo nie zawsze posiadanie mocy 22kw 3f32A zezwala do pełnego obciążania gniazda bo przecież mamy jeszcze inne urządzenia w domu.
 
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2020-03-28, 16:41   

w Niemczecj DC zazwyczaj tez znacznie drozsze od AC.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-05-19, 14:05   

Podpowiedzcie proszę jeszcze z tymi kablami:
opcjonalny kabel 3f 32A to jest EVSE, a w zestawie z samochodem jest 1f 16A EVSE?
Czyli lepiej kupić we własnym zakresie 3f 16A stację czy tam kabel EVSE bo samochód ma ładowarkę 11kW?
Pani w salonie nie była mi w stanie do końca wyjaśnić wątpliwości. Miała być tesla 3 ale obecne ceny € przeważyły szalę i zamawiam e-Niro :-D
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-19, 14:16   

Prawie dobrze, z wyjatkiem tego, że z samochodem to pewnie nie dostaniesz 1f 16A tylko mniej (zgaduję - 1f 10A?).

Zanim się rzucisz w wir zakupów to poużywaj i zobacz, czy to co dostaniesz za darmo z samochodem Ci przypadkiem nie wystarczy. Wszystko zależy od użytkownika - ja mam w aucie ładowarkę 7kW, a praktycznie nigdy nie mam potrzeby ładowania w domu taką mocą. Musiałbym wieczorem wyjechać baterię do zera i na rano znowu potrzebować pełnej pojemności, może wtedy byłby sens wykorzystać pełną moć ładowarki. Ale to mi się jeszcze nie zdarzyło.
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 35
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-05-19, 14:38   

Hmm w sumie racja. Faktycznie kojarzę chyba z MocnyVlog że ma tam kabel max 12A. Faktycznie z kablem to się zobaczy, ale myślę że skorzystam - skoro jest już mocniejsza ładowarka. Zawsze można zaprogramować godziny ładowania i lepiej się wbić w tańszą taryfę.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1703
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-19, 14:52   

Jeśli w ogóle potrzebujesz się doładowywać w ciągu dnia to jest racja - w G12 masz tanie 2h które najlepiej wykorzystać na maksa. Z kolei jeśli wystarczy Ci ładowanie przez noc i jazda w dzień to tego nie wykorzystasz. Tak samo w przypadku gdy w tych tanich godzinach jesteś poza domem i fizycznie nie masz jak wykorzystać faktu taniego prądu.

Wszystko zależy od indywidualnego przypadku, dlatego sugeruję najpierw poużywać. Co innego gdy nie masz żadnego EVSE, to wtedy jak najbardziej wykorzystaj na maksa co możesz, albo nawet kup z zapasem (3f 32A). Ale jeśli masz z autem za darmo to się nie pal do zakupów.
 
 
spairo 

Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-05-31, 21:19   

- ciekawa sprawa, asystent pasa ruchu, szkoda że lepiej nie wyjaśnili jak to zainstalować, tylko ta cena 999 USD.
https://www.youtube.com/watch?v=lT7zcG6ZpGo

snap.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 19,43 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14