Nowy użytkownik Nissan Leaf I Visia |
Autor |
Wiadomość |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 248 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2020-05-21, 23:35
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Lada dzięń ruszy pompa w basenie ( chociaż patrząc na pogodę to nie wiem czy jest sens brać się za jego mycie i szykowanie do sezonu tak wczęsnie |
Będzie zupełny off-topic Chciałbym kupić pompę ciepła do grzania wody w basenie (na dzień dzisiejszy taki "dla dzieciaków" - 6500L). Gdzie najlepiej szukać, może ktoś poleci jakiś konkretny produkt? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3189 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-05-21, 23:57
|
|
|
W tym nie pomogę .Jak mi policzyli różni dostawcy koszty PC do ogrzewania to odpuściłem. Wolałem przeznaczyć kasę w kwocie 1/10 ceny PC na na zrobienie zadaszenia. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 3815 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-05-22, 01:29
|
|
|
jas_pik napisał/a: | W tym nie pomogę .Jak mi policzyli różni dostawcy koszty PC do ogrzewania to odpuściłem. Wolałem przeznaczyć kasę w kwocie 1/10 ceny PC na na zrobienie zadaszenia. | Jak tu już wodnik7 wspominał - zupełnie inaczej ma się rzecz z używkami. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 934 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-05-22, 06:15
|
|
|
Bronek napisał/a: | Sprawa się chyba rozbija ładowanie .
Ma być darmo i to niestety utrudnia korzystanie normalne z auta .
Cytat: | elektrykiem wychodziłem z założenia, że nie ładuję w domu bez potrzeby, tylko na darmowych ładowarkach - więc na następny dzień miałem mieć prądu na PONAD 50 km |
|
Zgadza się - minimalizacja kosztów miała spore znaczenie.
Poznaniakiem jestem w końcu....
Bronek napisał/a: |
Bo samochód z malym zasięgiem można sobie permanetnie podpinać w domu po każdym przyjeździe .
|
Przy II taryfie jest to mało ekonomiczne.
A że zimą czasu miałem sporo, możliwości darmowego ładowania były, to kusiło, więc wolałem sobie wiadomości z neta sprawdzić z komórki pod ładowarką, zamiast na kanapie w domu - fotele miałem w Leafie wygodne (włożyłem swoje).
Nawet dwa razy dziennie.
Zresztą trening dziecka też trwa, więc czas był.
Za to mogłem za friko na termy pojechać. |
Ostatnio zmieniony przez Cav 2020-05-22, 06:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 934 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-05-22, 06:19
|
|
|
Hakun napisał/a: | Reasumując moje dzienne przebiegi dom praca dom to 72 km
|
I wszystko na temat - dlatego mówiłem że zimą/późną jesienią będzie słabo - bo zasięg na styk.
I tak jak z góry przewidziałem, bajdurzenia o średnich przebiegach w Polsce nie miały żadnego związku ze sprawą i cała dyskusja o nich była od początku z założenia bezprzedmiotowa. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2090 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-22, 07:03
|
|
|
Czyli nadal twierdzisz, że on mało jeździ? |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-22, 08:09
|
|
|
Mam zajomego co jest smakoszem nie alkoholikiem ale jak Kiepski entuzjastą trunków szlachetnych .
I pozbawiony kilkanascie lat temu Prawa Jazdy i nastepowej jeździe bez niego . Jak stal sie dziadkiem to aby dawać przykład korzysta namiętnie z taksówek.
Wg niego przy pewnej zmianie podejścia do innego lekko trybu życia ( pewna asertywna cierpliwość w celu oczekiwania kilkunastu minut ) - jest to mniej stresujace i tańsze od posiadania samochodu .
Mówimy o samochodzie z tego wieku i w cenie "normalnej" czyli tak minimum z dwie i pół stówy. Bo takimi jeździł
Czyli kazdy orze jak może |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2090 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-22, 09:19
|
|
|
To się poniekąd zgadza z obserwacją poczynioną przez moją znajomą z Krakowa. Swojego czasu kupiła nowego peugeota 107, do jazdy typowo po mieście, jako drugie auto w domu. No i po dwóch czy trzech latach stwierdziła, że kompletnie się jej to nie opłacało. Rata za auto + paliwo + serwis + ubezpieczenie + opłaty parkingowe kosztowały ją rocznie znacznie więcej niż wcześniej wydawała na taksówki. A do tego i tak czasami musiała wydać na taxi, gdy na przykład jechała na jakąś popijawę. No i czasowo też wcale lepiej jej to nie wychodziło, bo czas który spędzała na poszukiwaniu miejsca parkingowego w centrum miasta był dłuższy niż czas oczekiwania na taksówkę. Auto sprzedała gdy tylko wpłaciła ostatnią ratę. |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 73 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-06-23, 21:57
|
|
|
A propos tego że mało jeżdżę to od zakupu w drugim tygodniu maja zrobiłem 4 tyś km.
Jak napisałem w innym poście z Orlen Charge to ten koncern był sponsorem mojego wyjazdu na weekend w Bory tucholskie bo za podróż 850 km zapłaciłem jedynie 20 pln właścicielowi ośrodka za naładowanie się prosto z gniazdka w domku.
Reasumując trasę:
- jazda z prędkościami +- 90 km/h jest dla mnie wykańczająca. jak już wiedziałem że dojadę to pod koniec etapu trasy pozwalałem sobie na większe prędkości.
- oczekiwanie 40 min na trasie to tak umiarkowanie, wystarczy żeby coś zjeść ale kto jada w trasie co 150 km?
- wypasiona ładowarka Orlenu na parkingu bez ławki kosza na śmieci i toalety to jakaś porażka. ( w piątek żeby skorzystać z toalety w przychodni niedaleko zaliczyłem wypełnienie ankiety covid i pomiar temperatury, dobrze że nie testowali jej doodbytniczo bo nie wiem jak by się to skończyło)
- zasięg na trasie około 150 km to zbyt mało żeby rozważać dalsze podróże, na miejsce dotarłem około 2 godziny później jak spaliniakiem. ( ile kolejek mnie ominęło ehhh)
W przypadku jazdy miejskiej jest na tą chwilę idealnie. |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 344
|
Wysłany: 2020-06-23, 22:52
|
|
|
Trochę się zgadzam, a trochę nie - i piszę to jako ktoś, kto (no wiem, będzie hejt ) potrafi bez noclegu dojechać na drugi koniec Europy - to sobie trzeba w głowie poprzestawiać. I jak się samemu poprzestawia, to jest OK. A jak nie - to jest męczarnia i "to chyba niemożliwe".
95-110 km/h można jechać w zal. od warunków spokojnie na tempomacie. Choć jak bieda z zasięgiem, to każde 5 km/h prędkości mniej ma znaczenie.
200 km spokojnie można przejechać bez jakichś strasznych wyrzeczeń - przynajmniej Leafem 2.
Tym niemniej trzeba się liczyć z rapidgate - ale mi też ostatnio Orlen zrefundował koszty dojazdu w trasie 1550 km, więc... jakby to powiedzieć: coś za coś. Może czasem warto te parę godzin więcej poświęcić - w zamian za parę stówek w portfelu zostających. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2090 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-06-23, 22:57
|
|
|
W trasie leaf II a leaf I to zupełnie inna bajka. Nie porównuj. |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 344
|
Wysłany: 2020-06-23, 22:59
|
|
|
Fakt - nie znam Leaf 1. Ale niektórzy piszą, że "to to samo, co Leaf 1, tylko inna trochę buda".
Czyli co - wychodzi na moje, kiedyś pisane wcześniej, że to "całkiem INNE auto", tak? |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 73 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-06-23, 23:01
|
|
|
vwir napisał/a: | W trasie leaf II a leaf I to zupełnie inna bajka. Nie porównuj. |
W Leaf II jest dodatkowe 25% pojemności. Drugie nie mam tempomatu. |
|
|
|
 |
Cav
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 934 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-06-24, 08:32
|
|
|
Hakun napisał/a: | vwir napisał/a: | W trasie leaf II a leaf I to zupełnie inna bajka. Nie porównuj. |
W Leaf II jest dodatkowe 25% pojemności. |
I to jest kluczowe.
Bo zużycie na 100 km identyczne, nawet w dość niskich temperaturach (spodziewałem się większej różnicy). |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1904 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-06-24, 09:00
|
|
|
Przecież nissan nie zmienił silnika, ładowarki też nie raczyli poprawić.
Z bateria coś pomieszali, a parametry niestety zostały.
Też byłem pełen nadziei i ale się rozczarowaniem.
Są 2 auta które rozczarowują technologicznie I-pace i Leaf II
Jestem ich fanem od prezentacji, lecz po testach już nie rozumiem
Panów inżynierów i nadal mam żal, że wykluczyli EU z 3-faz i zapomnieli
o krajach na wschód, gdzie nie ma słupków, ale są 3 fazy.
Wyjazd I-pace do Mongolii to musi być przygoda, 1 dzień jazdy, 2 dni ladowania. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2090 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-06-24, 09:36
|
|
|
Hakun napisał/a: | vwir napisał/a: | W trasie leaf II a leaf I to zupełnie inna bajka. Nie porównuj. |
W Leaf II jest dodatkowe 25% pojemności. Drugie nie mam tempomatu. |
Te, matematyk Jeśli już to +33% pojemności. W starym leafie mam zwykły tempomat, w nowym aktywny tempomat. Na trasie to niebo a ziemia.
Apolonia napisał/a: | Przecież nissan nie zmienił silnika |
Jak dla mnie wystarczy to, że nowy silnik ma 150KM (vs 110KM w starym). Różnica jest ogromna. Mam na codzień jedno i drugie auto i o ile stary leaf na lokalne podjazdy jest autem naprawdę przyjemnym, o tyle w dłuższe wyjazdy zawsze biorę nowego. Większa moc, aktywny tempomat, ciszej we wnętrzu, większy zasięg. Już te rzeczy powodują, że jazda w dłuższą trasę (tak do 400km) nowym leafem a starym leafem to spora różnica. A nawet nie wspominam takich udogodnień jak android auto, asystent zmiany pasa i cała masa innych systemów bezpieczeństwa. |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 73 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-06-29, 19:15
|
|
|
Widząc ostatnie ulewy i podtopienia nasuwa się pytanie jaką głębokość brodzenia ma Leaf I.
Jechałem dziś jedynym otwartym lewym pasem w tunelu gdzie woby było około 20 cm pod prawym kołem. Gdzie jest granica? |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 226
|
Wysłany: 2020-06-29, 22:31
|
|
|
Hakun napisał/a: | Widząc ostatnie ulewy i podtopienia nasuwa się pytanie jaką głębokość brodzenia ma Leaf I.
Jechałem dziś jedynym otwartym lewym pasem w tunelu gdzie woby było około 20 cm pod prawym kołem. Gdzie jest granica? |
Tu jest granica (rozsądku): https://www.youtube.com/watch?v=Y9plRzRZ_PY |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 73 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-09-03, 19:05
|
|
|
Za mną od pierwszej polowy maja już ponad 10k kilometrów. Samochód działa spełnia swoją rolę. Jeep już dwa razy miał ładowany akumulator bo go zaniedbuję.
Nie mam obsługi przez aplikację i grzanie/chłodzenie robię przez timer w aucie.
Mam do Was pytanie jak to u Was?
Jak mam ustawione zakończenie ładowania na 12 w południe a o 7 rano na ekranie w aucie pokazuje mi do końca ładowania 1 godzina. Już nie wiem jak ustawiać ten timer żeby nie ładowało do pełna.
I czytałem większość postów co do opon ale jakie polecacie całoroczne do liścucha? |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 226
|
Wysłany: 2020-09-03, 21:54
|
|
|
Hakun napisał/a: | Jak mam ustawione zakończenie ładowania na 12 w południe a o 7 rano na ekranie w aucie pokazuje mi do końca ładowania 1 godzina. Już nie wiem jak ustawiać ten timer żeby nie ładowało do pełna. |
Aby ustawić ładowanie do określonej godziny (tylko end time, bez start time):
1) zobacz w menu za kierownicą jakie są szacowane wartości ładowania (np. 3kW i 6kW)
2) oblicz ilość A potrzebną do osiągnięcia danej wartości ładowania, np.:
- dla 3kW = 13A
- dla 6kW = 25A
3) Ustaw wybraną ilość A na ładowarce. Warto ten amperaż dopasować empirycznie, np. dla 3kW właściwsze będzie 14A zamiast 13A.
4) Zaprogramuj timer.
5) Po wyświetleniu wszystkich ustawień danego timera i potwierdzeniu ich prawidłowości wciśnij przycisk Power (wyłącz stacyjkę) - bez tego kroku timer nie zostanie prawidłowo zapisany i przekazany do uruchamiania. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2090 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-09-04, 06:43
|
|
|
Hakun napisał/a: | Nie mam obsługi przez aplikację i grzanie/chłodzenie robię przez timer w aucie. |
Czemu sobie nie zrobisz dostępu przez telefon? Jest gdzieś mój temat z instrukcją jak to zrobić. |
|
|
|
 |
Hakun
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 73 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2020-09-04, 19:30
|
|
|
Barca napisał/a: |
Aby ustawić ładowanie do określonej godziny (tylko end time, bez start time):
1) zobacz w menu za kierownicą jakie są szacowane wartości ładowania (np. 3kW i 6kW)
2) oblicz ilość A potrzebną do osiągnięcia danej wartości ładowania, np.:
- dla 3kW = 13A
- dla 6kW = 25A
3) Ustaw wybraną ilość A na ładowarce. Warto ten amperaż dopasować empirycznie, np. dla 3kW właściwsze będzie 14A zamiast 13A.
4) Zaprogramuj timer.
5) Po wyświetleniu wszystkich ustawień danego timera i potwierdzeniu ich prawidłowości wciśnij przycisk Power (wyłącz stacyjkę) - bez tego kroku timer nie zostanie prawidłowo zapisany i przekazany do uruchamiania. |
Korzystam z oryginalnej cegły 10 A czyli 2,3 kW a koniec ładowania zczytuje z opisu dla ładowarki 3 kW a i tak ładowarka oryginalna ładuje szybciej jak przewidywanie dla 3 kW które pokazuje auto. Cegła nie ma możliwości regulacji. |
|
|
|
 |
|