Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy użytkownik Nissan Leaf I Visia
Autor Wiadomość
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 109
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-05-21, 23:35   

jas_pik napisał/a:
Lada dzięń ruszy pompa w basenie ( chociaż patrząc na pogodę to nie wiem czy jest sens brać się za jego mycie i szykowanie do sezonu tak wczęsnie


Będzie zupełny off-topic :-) Chciałbym kupić pompę ciepła do grzania wody w basenie (na dzień dzisiejszy taki "dla dzieciaków" - 6500L). Gdzie najlepiej szukać, może ktoś poleci jakiś konkretny produkt?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2829
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-21, 23:57   

W tym nie pomogę .Jak mi policzyli różni dostawcy koszty PC do ogrzewania to odpuściłem. Wolałem przeznaczyć kasę w kwocie 1/10 ceny PC na na zrobienie zadaszenia.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-05-22, 01:29   

jas_pik napisał/a:
W tym nie pomogę .Jak mi policzyli różni dostawcy koszty PC do ogrzewania to odpuściłem. Wolałem przeznaczyć kasę w kwocie 1/10 ceny PC na na zrobienie zadaszenia.
Jak tu już wodnik7 wspominał - zupełnie inaczej ma się rzecz z używkami.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 501
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-22, 06:15   

Bronek napisał/a:
Sprawa się chyba rozbija ładowanie .
Ma być darmo i to niestety utrudnia korzystanie normalne z auta .
Cytat:
elektrykiem wychodziłem z założenia, że nie ładuję w domu bez potrzeby, tylko na darmowych ładowarkach - więc na następny dzień miałem mieć prądu na PONAD 50 km



Zgadza się - minimalizacja kosztów miała spore znaczenie.
Poznaniakiem jestem w końcu....

Bronek napisał/a:

Bo samochód z malym zasięgiem można sobie permanetnie podpinać w domu po każdym przyjeździe .


Przy II taryfie jest to mało ekonomiczne.

A że zimą czasu miałem sporo, możliwości darmowego ładowania były, to kusiło, więc wolałem sobie wiadomości z neta sprawdzić z komórki pod ładowarką, zamiast na kanapie w domu - fotele miałem w Leafie wygodne (włożyłem swoje).
Nawet dwa razy dziennie.
Zresztą trening dziecka też trwa, więc czas był.

Za to mogłem za friko na termy pojechać. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Cav 2020-05-22, 06:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 501
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-22, 06:19   

Hakun napisał/a:
Reasumując moje dzienne przebiegi dom praca dom to 72 km


I wszystko na temat - dlatego mówiłem że zimą/późną jesienią będzie słabo - bo zasięg na styk.

I tak jak z góry przewidziałem, bajdurzenia o średnich przebiegach w Polsce nie miały żadnego związku ze sprawą i cała dyskusja o nich była od początku z założenia bezprzedmiotowa.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1704
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-22, 07:03   

Czyli nadal twierdzisz, że on mało jeździ?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1516
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-05-22, 08:09   

Mam zajomego co jest smakoszem nie alkoholikiem ale jak Kiepski entuzjastą trunków szlachetnych .
I pozbawiony kilkanascie lat temu Prawa Jazdy i nastepowej jeździe bez niego . Jak stal sie dziadkiem to aby dawać przykład korzysta namiętnie z taksówek.
Wg niego przy pewnej zmianie podejścia do innego lekko trybu życia ( pewna asertywna cierpliwość w celu oczekiwania kilkunastu minut ) - jest to mniej stresujace i tańsze od posiadania samochodu .

Mówimy o samochodzie z tego wieku i w cenie "normalnej" czyli tak minimum z dwie i pół stówy. Bo takimi jeździł
Czyli kazdy orze jak może
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1704
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-05-22, 09:19   

To się poniekąd zgadza z obserwacją poczynioną przez moją znajomą z Krakowa. Swojego czasu kupiła nowego peugeota 107, do jazdy typowo po mieście, jako drugie auto w domu. No i po dwóch czy trzech latach stwierdziła, że kompletnie się jej to nie opłacało. Rata za auto + paliwo + serwis + ubezpieczenie + opłaty parkingowe kosztowały ją rocznie znacznie więcej niż wcześniej wydawała na taksówki. A do tego i tak czasami musiała wydać na taxi, gdy na przykład jechała na jakąś popijawę. No i czasowo też wcale lepiej jej to nie wychodziło, bo czas który spędzała na poszukiwaniu miejsca parkingowego w centrum miasta był dłuższy niż czas oczekiwania na taksówkę. Auto sprzedała gdy tylko wpłaciła ostatnią ratę.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 51
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-06-23, 21:57   

A propos tego że mało jeżdżę to od zakupu w drugim tygodniu maja zrobiłem 4 tyś km.
Jak napisałem w innym poście z Orlen Charge to ten koncern był sponsorem mojego wyjazdu na weekend w Bory tucholskie bo za podróż 850 km zapłaciłem jedynie 20 pln właścicielowi ośrodka za naładowanie się prosto z gniazdka w domku.

Reasumując trasę:
- jazda z prędkościami +- 90 km/h jest dla mnie wykańczająca. jak już wiedziałem że dojadę to pod koniec etapu trasy pozwalałem sobie na większe prędkości.
- oczekiwanie 40 min na trasie to tak umiarkowanie, wystarczy żeby coś zjeść ale kto jada w trasie co 150 km?
- wypasiona ładowarka Orlenu na parkingu bez ławki kosza na śmieci i toalety to jakaś porażka. ( w piątek żeby skorzystać z toalety w przychodni niedaleko zaliczyłem wypełnienie ankiety covid i pomiar temperatury, dobrze że nie testowali jej doodbytniczo bo nie wiem jak by się to skończyło)
- zasięg na trasie około 150 km to zbyt mało żeby rozważać dalsze podróże, na miejsce dotarłem około 2 godziny później jak spaliniakiem. ( ile kolejek mnie ominęło ehhh)

W przypadku jazdy miejskiej jest na tą chwilę idealnie.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-06-23, 22:52   

Trochę się zgadzam, a trochę nie - i piszę to jako ktoś, kto (no wiem, będzie hejt :lol: ) potrafi bez noclegu dojechać na drugi koniec Europy - to sobie trzeba w głowie poprzestawiać. I jak się samemu poprzestawia, to jest OK. A jak nie - to jest męczarnia i "to chyba niemożliwe".
95-110 km/h można jechać w zal. od warunków spokojnie na tempomacie. Choć jak bieda z zasięgiem, to każde 5 km/h prędkości mniej ma znaczenie.
200 km spokojnie można przejechać bez jakichś strasznych wyrzeczeń - przynajmniej Leafem 2.
Tym niemniej trzeba się liczyć z rapidgate - ale mi też ostatnio Orlen zrefundował koszty dojazdu w trasie 1550 km, więc... jakby to powiedzieć: coś za coś. Może czasem warto te parę godzin więcej poświęcić - w zamian za parę stówek w portfelu zostających. :kufel :mrgreen:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1704
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-06-23, 22:57   

W trasie leaf II a leaf I to zupełnie inna bajka. Nie porównuj.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 134
Wysłany: 2020-06-23, 22:59   

Fakt - nie znam Leaf 1. Ale niektórzy piszą, że "to to samo, co Leaf 1, tylko inna trochę buda".
Czyli co - wychodzi na moje, kiedyś pisane wcześniej, że to "całkiem INNE auto", tak? :)
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 51
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-06-23, 23:01   

vwir napisał/a:
W trasie leaf II a leaf I to zupełnie inna bajka. Nie porównuj.

W Leaf II jest dodatkowe 25% pojemności. Drugie nie mam tempomatu. :)
 
 
Cav 
Hyundai Kona AWD

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 501
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-24, 08:32   

Hakun napisał/a:
vwir napisał/a:
W trasie leaf II a leaf I to zupełnie inna bajka. Nie porównuj.

W Leaf II jest dodatkowe 25% pojemności.


I to jest kluczowe.
Bo zużycie na 100 km identyczne, nawet w dość niskich temperaturach (spodziewałem się większej różnicy).
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1248
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-06-24, 09:00   

Przecież nissan nie zmienił silnika, ładowarki też nie raczyli poprawić.
Z bateria coś pomieszali, a parametry niestety zostały.
Też byłem pełen nadziei i ale się rozczarowaniem.
Są 2 auta które rozczarowują technologicznie I-pace i Leaf II
Jestem ich fanem od prezentacji, lecz po testach już nie rozumiem
Panów inżynierów i nadal mam żal, że wykluczyli EU z 3-faz i zapomnieli
o krajach na wschód, gdzie nie ma słupków, ale są 3 fazy.
Wyjazd I-pace do Mongolii to musi być przygoda, 1 dzień jazdy, 2 dni ladowania.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1704
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-06-24, 09:36   

Hakun napisał/a:
vwir napisał/a:
W trasie leaf II a leaf I to zupełnie inna bajka. Nie porównuj.

W Leaf II jest dodatkowe 25% pojemności. Drugie nie mam tempomatu. :)


Te, matematyk ;) Jeśli już to +33% pojemności. W starym leafie mam zwykły tempomat, w nowym aktywny tempomat. Na trasie to niebo a ziemia.

Apolonia napisał/a:
Przecież nissan nie zmienił silnika


Jak dla mnie wystarczy to, że nowy silnik ma 150KM (vs 110KM w starym). Różnica jest ogromna. Mam na codzień jedno i drugie auto i o ile stary leaf na lokalne podjazdy jest autem naprawdę przyjemnym, o tyle w dłuższe wyjazdy zawsze biorę nowego. Większa moc, aktywny tempomat, ciszej we wnętrzu, większy zasięg. Już te rzeczy powodują, że jazda w dłuższą trasę (tak do 400km) nowym leafem a starym leafem to spora różnica. A nawet nie wspominam takich udogodnień jak android auto, asystent zmiany pasa i cała masa innych systemów bezpieczeństwa.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 51
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-06-29, 19:15   

Widząc ostatnie ulewy i podtopienia nasuwa się pytanie jaką głębokość brodzenia ma Leaf I.
Jechałem dziś jedynym otwartym lewym pasem w tunelu gdzie woby było około 20 cm pod prawym kołem. Gdzie jest granica?
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 178
Wysłany: 2020-06-29, 22:31   

Hakun napisał/a:
Widząc ostatnie ulewy i podtopienia nasuwa się pytanie jaką głębokość brodzenia ma Leaf I.
Jechałem dziś jedynym otwartym lewym pasem w tunelu gdzie woby było około 20 cm pod prawym kołem. Gdzie jest granica?


Tu jest granica (rozsądku): https://www.youtube.com/watch?v=Y9plRzRZ_PY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12