SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 51
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-07-02, 18:35   wymiana osłon przegubów zewnętrznych

witam,

mam uszkodzoną osłonę przegubu zewnętrznego, chciałbym wymienić je sam.
i tu moje pytanie: czy do wymiany osłon trzeba odkręcić amortyzator? sworzeń wahacza? zacisk hamulca?
czy wszystkie te rzeczy? jeśli ktoś wymieniał proszę o porady jak jest to zrobić najszybciej i najbezpieczniej dla auta?
i z jakim momentem dokręcać później główną nakrętkę przegubu? z tego co kojarzę w międzyczasie zmienił się moment ze względu na jakieś luzy podczas hamowania.
proszę o porady
 
 
kazikczerniecki
Fireman

Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 38
Skąd: MAcierzysz
Wysłany: 2020-07-03, 07:54   

Przecież musisz zdjąć piastę i wyjąć całą półoś, bez tego osłony przegubu nie nawleczesz.
_________________
Renault ZOE
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1820
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-03, 08:29   

Jeszcze w życiu nie wyciągałem półosi, żeby wymienić osłonę przegubu. Odkręcasz śrubę centralną, odkręcasz łącznik stabilizatora, zbijasz sworzeń i możesz robić co chcesz. Pomocne może być to ustrojstwo: https://allegro.pl/oferta/urzadzenie-przyrzad-montazowy-do-oslon-przegubow-6987631856

Wtedy nie musisz zdejmować przegubu.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 51
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-07-03, 11:23   

vwir napisał/a:
Jeszcze w życiu nie wyciągałem półosi, żeby wymienić osłonę przegubu. Odkręcasz śrubę centralną, odkręcasz łącznik stabilizatora, zbijasz sworzeń i możesz robić co chcesz. Pomocne może być to ustrojstwo: https://allegro.pl/oferta/urzadzenie-przyrzad-montazowy-do-oslon-przegubow-6987631856

Wtedy nie musisz zdejmować przegubu.


to sa te osłony tzw. flexboot? czy duraboot? czy to to samo?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1820
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-07-03, 12:03   

Ja słyszałem tylko nazwę duraboot. Ale szczerze mówiąc nie używam tego - z jednej prostej przyczyny: najczęściej gdy posypała się osłona, to w smarze jest i tak pełno piasku. Czyli wypada rozebrać przegub, obejrzeć czy nie jest do wymiany, wyczyścić i złożyć na nowym smarze. Więc po prostu zrzucam przegub i bawię się z nim już na stole.
 
 
Ampera2013

Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-07-15, 11:02   

Dlaczego można tylko użyć 10,5kWa z akumulatora. Podobno Opel celowo zmniejszył zasięg, gdyż zasięg przerósł oczekiwania i nie zgadzał się na to przemysł naftowy. Wszystkie obecnie samochody Plug in hybrid mają około 50km zasięgu. Może pora włamać się do systemu operacyjnego Ampery i spróbować innej konfiguracji.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-15, 11:32   

Ampera2013 napisał/a:
Dlaczego można tylko użyć 10,5kWa z akumulatora.
Dla trwałości baterii i braku zależności osiągów od jej stopnia naładowania - pamiętaj że to bardzo mały pakiet, a musi dostarczyć dużą moc, całkiem sporą musi też przyjąć przy hamowaniu.

Ampera2013 napisał/a:
Może pora włamać się do systemu operacyjnego Ampery i spróbować innej konfiguracji.
Śmiało, nie krępuj się, pochwal się wynikami. Ktoś już włączył jednoczesny napęd od silnika spalinowego i elektrycznego i z 9s do setki zrobiło się chyba 5. Ale co to za przyjemność przy wyjącym silniku?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 122
Skąd: Józefów
Wysłany: 2020-07-31, 14:43   

Witam.
Mój Volt wywala mi różnicówkę przy KOŃCZENIU ładowania. Efekt jest o tyle dziwny, że przy ładowaniu z obwodu podpiętego pod inną różnicówkę (na piętrze) nie ma żadnych problemów i jej nie wywala. Był elektryk i wykrył miernikiem izolacji jeden słaby kabel w dolnej sieci, ale mimo jego odłączenia dalej jest problem.
Czy ktoś kiedyś monitorował zachowanie napięć przy rozłączaniu się samochodu? Ja widziałem tylko w MYGreenVolt, że pobór się stopniowo zmniejsza. Może ktoś podpinał oscyloskop do sieci?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Może jakiś filtr podpiąć pod kabel by jakieś piki nie wzbudzały różnicówki?
Może kwestia zużytego przekaźnika na kablu (to jakiś klon easy EVSE), ale z drugiej strony na drugim obwodzie nie ma problemów.... kończą mi się pomysły...

ps. Wymieniałem aku 12V i okazało się, że są tzw. aku "pierwszozmianowe" czyli takie które są montowane do nowych samochodów i one trzymają 8-10 lat w przeciwieństwie do zwykłych które ok 4 lat...
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-31, 15:01   

WYmien różnicówkę na innej firmy, to czesto pomaga.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 122
Skąd: Józefów
Wysłany: 2020-07-31, 15:16   

Ekolega napisał/a:
WYmien różnicówkę na innej firmy, to czesto pomaga.

Różnicówka wymieniona na nową (taka sama), ale na piętrze jest identyczna i jest OK... Elektryk tez powiedział, że firmowa i powinno być OK.
Inne pomysły?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-31, 15:28   

Zamie róznicówki miejscami . I wtedy jeśli dalej będzie wywalać to znaczy że gdieś jest jeszcze jakiś zły kabelek
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 122
Skąd: Józefów
Wysłany: 2020-07-31, 15:38   

jas_pik napisał/a:
Zamie róznicówki miejscami . I wtedy jeśli dalej będzie wywalać to znaczy że gdieś jest jeszcze jakiś zły kabelek

To chyba nie ma większego sensu, bo różnicówka jest nowa.
Szukanie złego kabelka będzie troche pracochłonne (rozpinanie w skrzynce i sprawdzanie każdego, już nie wspominając o rozpinaniu w puszkach) :(
Pomysł na szybko to podpięcie gniazda samochodu pod osobną różnicówkę i w razie wywalenia wywali tylko to gniazdo a nie cały parter doprowadzając żonkę do furii podczas oglądania serialu....
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-31, 16:33   

wojtek9300 napisał/a:
o chyba nie ma większego sensu, bo różnicówka jest nowa.

wiele urządzeń niekoniecznie trzyma parametry mimo że są nowe prosto ze sklepu .
Jesli mas jakiś problem to trzeba znaleźć przyczynę . To może ( nie musi ) być przyczyna .Ale trzba też to sprawdzić . A raczej nie masz urzadze do sprawdzania róznicówek ani nie będziesz płącił za to w laboratorium
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 122
Skąd: Józefów
Wysłany: 2020-07-31, 20:41   

Niestety, okazało się, że teraz wywala także górną różnicówkę. Problem jest związany z ładowaniem samochodu.
Kabel, czy autko? Będę musiał podjechać pod ładowarkę miejską i sprawdzić ładowanie na słupku. Może ktoś jest blisko Józefowa k. Otwocka by spróbować na jego kablu się podładować?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-07-31, 21:08   

Wawer ok 1 km za Hiltonem - możesz podjechać - mam różne EVSe można sprawdzić
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
kazikczerniecki
Fireman

Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 38
Skąd: MAcierzysz
Wysłany: 2020-08-03, 09:14   

JA bym zaczął od dołożenia osobnej różnicówki wyłącznie do ładowania samochodu, wpiąć ją do zasilania trzeba przed różnicówkami zabezpieczającymi budynek, tak aby tylko ten obwód zadziałał w przypadku awarii, a cały budynek będzie nadal hulał, łatwiej Ci będzie diagnozować przyczynę- czy samochód czy instalacja w budynku. Ponadto zrób zasilanie grubym kablem, zrób też zabezpieczenia nadmiarowe i daj na podłączenie evse gniazdo tzw. tablicowe.
_________________
Renault ZOE
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 122
Skąd: Józefów
Wysłany: 2020-08-03, 13:45   

PatrykS napisał/a:
wojtek9300 napisał/a:
Może ma ktoś "kanał przerzutowy" ze stanów by nie płacić tyle kasy za przesyłkę?
Zagadnij wodnik7, wraca niedługo. A próbowałeś w ASO? "Przesyłkę" masz wtedy gratis, a ceny prawie zawsze zaskakują, przeważnie negatywnie, ale czasem pozytywnie.

Witam.
Zadziałałem przez OPEL Żoliborz i dało się ściągnąć kierunkowskaz dość szybko. Całość (lampka i plastikowe wnętrze) kosztowała mnie 405zł. Dzięki filmikowi na YT i zapasowym lusterku udało się wymienić część bez strat w mieniu.
ps. ciekawostka, nie każdy dealer może część do Ampery/Volta ściągnąć. W innym salinie OPLA mówili, że im tych części do elektryków nie wysyłają bo nie mają autoryzacji na handel nimi.
Pozdrawiam.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-03, 14:59   

wojtek9300 napisał/a:
Całość (lampka i plastikowe wnętrze) kosztowała mnie 405zł.
Kojarzę 100$, więc by się chyba zgadzało.

wojtek9300 napisał/a:
W innym salinie OPLA mówili, że im tych części do elektryków nie wysyłają bo nie mają autoryzacji na handel nimi.
Potwierdzam - w Gdańsku Konocar nie może, a Haller owszem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PasjadoSPA.pl 

Wiek: 36
Dołączył: 21 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Krakow
Wysłany: 2020-08-04, 17:54   

Czesc ostatnio agregat nie chce mu sie przelaczac w momencie rozladowania baterii. Swieci check-engine.
Odpiecie akumulatora 12v kasuje blad na pewien czas i czasami umozliwi start agregatu.
Sytuacja powtarza sie.

Mieliscie juz tak?
_________________
PasjadoSPA.pl
 
 
evholic 

Dołączył: 11 Lut 2020
Posty: 27
Wysłany: 2020-08-06, 15:37   

czy dostajesz jakis komunikat oprocz check engine?
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-01, 18:29   Stuki w kabinie, pod plastikiem obok dźwigni zmiany biegów

Ma pewien problem z Amperą, który pojawił się dziś i nie zniknął. Otóż przy uruchomionym zapłonie, przy dźwigni biegów w położeniu "P" każde przyciśnięcie pedału gazu powoduje charakterystyczne stuki dochodzące z tunelu między kierowcą a pasażerem, tuż obok dźwignie skrzyni biegów. Przykładając tam ręke, stuki są odczuwalne również "na dotyk" .
Stuki znikają, gdy auto jedzie, ładuje się, gdy dźwignia zmiany biegów jest w położeniu N,R, D, L.
Pojechałem do okolicznego zakładu mechanicznego o dosyć dobrej renomie, mechanik od razu wskazał, że stuki pochodzą od urządzenia blokującego możliwość przesunięcia dźwigni biegów.
Pytanie jest takie, czy to na to wygląda, co z tym zrobić dalej, czy jest się czym przejmować i czy może to jednak jest coś innego.
Hamulce działają dobrze, poziom płynu w normie. Auto nie wyświetla żadnych komunikatów.

Jakieś sugestie?
_________________
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 130
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-09-01, 20:12   

Przegazówkę w prądzie robisz? ;-)
MSPANC
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 416
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-04, 07:55   

U mnie "stuka" jak się wciśnie hamulec a nie gaz.(nie pomyliłeś?) To rygiel zabezpieczający , elektromagnetyczny , będzie "stukać".
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-04, 10:41   

kalex napisał/a:
U mnie "stuka" jak się wciśnie hamulec a nie gaz.(nie pomyliłeś?)
Dokładnie o hamulec Pawłowi chodziło, musiał się pomylić.

kalex napisał/a:
To rygiel zabezpieczający , elektromagnetyczny , będzie "stukać".
A od dawna to masz? Paweł boi się, że to coś co go kiedyś do lawety doprowadzi w najmniej odpowiednim momencie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 416
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-07, 10:00   

Po prostu do się usłyszeć. W nowym szmelcwagenie w DSG też słychać , myślę że to nic niepokojącego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 12