Nagrzewanie auta z timer ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
Slawoos
Nissan leaf
Dołączył: 07 Mar 2020 Posty: 3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-05-06, 13:26 Nagrzewanie auta z timer ogrzewania
|
|
|
Cześć powiedzcie proszę jak macie w swoich leafach. U mnie jeżeli ustawie timer ogrzewania na jakąś godzinę to działa - nagrzewa wnętrze, ale ciepłe powietrze leci tylko z bocznych górnych nawiewow i chyba z dolnych koło nóg. Środkowe górne raczej nie grzeją. W normalnej jeździe te środkowe grzeją tak samo jak boczne. Macie to samo? |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 206
|
Wysłany: 2020-05-07, 07:42
|
|
|
W życiu nie byłem w aucie podczas działania timera - bo w sumie do tego on służy żeby grzać jak Cię nie ma Więc nie wiem którędy dmucha ale w efekcie na pewno powinieneś mieć odparowane wszystkie szyby i odmrożone lusterka a w środku po prostu ciepło (ok 18 stopni może przy zimie takiej jak mamy i wejściu do auta parę minut po zakończeniu działania timera). |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1896 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-05-07, 07:59
|
|
|
Hmm, ja bardzo często byłem w aucie bo ladowalem się zima.
U mnie też dmucha inaczej niż ogrzewanie.
Widocznie ktoś obliczyć efektywność na wyższa. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2062 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-07, 09:11
|
|
|
W leafie nie musisz załączać timera gdy siedzisz w aucie podczas ładowania. Auto pozwoli załączyć 'stacyjkę' a wtedy możesz sobie włączać ogrzewanie jak tylko chcesz. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1896 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-05-07, 10:10
|
|
|
Ok mam na myśli postojowe grzanie z timera lub z pilota
w innym elektryku, gdzie też automat ustawia nawiew. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2062 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-07, 12:25
|
|
|
Ja wiem, że to masz na myśli. Chodzi mi tylko o to, że jeśli akurat siedzisz w aucie gdy je ładujesz to nie musisz używać timera/pilota do jego ogrzewania. Możesz sobie włączyć zwykłe ogrzewanie. Innymi słowy - tak jak mówi Barca: bo w sumie do tego on służy żeby grzać jak Cię nie ma. Jak jesteś w aucie to chyba lepiej/prościej użyć zwykłego ogrzewania, a nie z timera/pilota. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-07, 12:57
|
|
|
Już pisalem na timerze nie ogrzejesz siedzen ale z automatu będzie grzana kierownica .
Ten brak grzania siedzeń akurat mi sie nie podoba .
Często podgrzewam na 5 minut przed wyjsciem np , z roboty.
I niestety jest wtedy czasem zaparowany. Tylko odparowanie trawa chwilkę
Uzywam tez grzania z klimą z nawiewem (szyba/nogi i wew obieg) . To w miescie bo syf z diesli wali |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-05-07, 13:03
|
|
|
Filtr nawiewu na węglowy sobie wymień - problemu to w 100% nie rozwiąże, ale syf będzie odczuwalnie mniejszy. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2062 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-07, 13:26
|
|
|
Meh, używam węglowego od kilku lat i o ile na pewno cośtam ogranicza, to jak diesel zasmrodzi to nie ma mocnych. Żeby nie wąchać diesli to prawie zawsze jeżdżę na obiegu zamkniętym. To jest zresztą fajne w leafie II - włączenie obiegu zamkniętego nie dezaktywuje trybu auto. W leafie I włączenie obiegu zamkniętego powodowało wyłączenie trybu auto, więc trzeba było już samemu załączać klimę, ogrzewanie, etc. Polecam obieg zamknięty również wtedy gdy potrzebujemy maksymalnego zasięgu przy niskich temperaturach. Zauważalnie mniej energii pójdzie na ogrzewanie. |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-05-07, 14:05
|
|
|
To wszystko prawda, ale na dłuższych odcinkach obieg zamknięty nie jest zbytnio zalecany, bo im dłużej, tym bardziej oddychamy większą ilością dwutlenku węgla |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2062 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-05-07, 15:31
|
|
|
To prawda, dlatego nie używam go cały czas, tylko prawie cały czas. Gdy jest wiosna i piękna pogoda to akurat wolę świeże powietrze. Ale zimą gdy jest sporo smogu to przez większą część czasu mam obieg zamknięty i czasami na chwilę go otwieram (co kilkanaście-kilkadziesiąt minut). |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-07, 16:17
|
|
|
Ale ... Tryb auto w zimie w obiegu zamknietym, czasem powoduje , że szyby parują . gdy grzeje sie samochód zaraz po starcie . Wiadomo ,że w srodku bywa sporo wilgoci.
Dlatego manualnie i grzanie i klima . Lub przycisk "szybka" na poczatek. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
metu

Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 141 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-05-17, 12:44
|
|
|
Bronek napisał/a: | Już pisalem na timerze nie ogrzejesz siedzen ale z automatu będzie grzana kierownica .
Ten brak grzania siedzeń akurat mi sie nie podoba .
Często podgrzewam na 5 minut przed wyjsciem np , z roboty.
I niestety jest wtedy czasem zaparowany. Tylko odparowanie trawa chwilkę |
U mnie (Leaf 2015) timer grzeje również fotel jeśli wcześniej zostawię go włączonego na przycisku podgrzewania fotela. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-05-17, 13:40
|
|
|
Niestety u mnie tylko kierownica |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
honda2
Dołączył: 18 Lis 2019 Posty: 17
|
Wysłany: 2020-07-14, 12:09
|
|
|
Czy każdy leaf ma możliwość uruchomienia podgrzania/schłodzenia samochodu i czy musi być wtedy podłączony do ładowania? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2062 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-07-14, 12:35
|
|
|
Są dwie opcje:
1. z timera
2. zdalnie przez telefon
Opcja numer jeden jest możliwa tylko gdy auto jest podpięte do ładowarki. Wydaje mi się, że nawet visia to ma, ktoś tutaj o tym już pisał.
Opcja numer dwa działa niezależnie od podpięcia auta do ładowarki. Niestety jest dostępna z pewnymi ograniczeniami. Czytaj po jakimś okresie stawała się płatna i nie każdy przedłużał abonament. Poza tym nie działa w autach ze stanów i nie jest też dostępna w najtańszych wersjach wyposażenia (aczkolwiek to się zmieniało i niektóre visie już to miały). Można to wszystko obejść i zrobić własne rozwiązanie, które umożliwia załączanie tegoż ogrzewania niezależnie od serwerów nissana. Opisywałem to tutaj na forum. |
|
|
|
 |
|