SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie/zasilanie CHAdeMO DIY by PatrykS
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 22:06   

wodnik7 napisał/a:
ale docelowo jakos by dojsc do baterii dobrze by bylo, 1C zje przeciez..
To jest największe marzenie - może w końcu się uda je zrealizować :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 241
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-09-05, 20:16   

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Czyli pozostaje rozgryzienie CCS po stronie samochodu. Nie twierdzę, że to proste, ale to chyba nie jest niemożliwe, mimo innych protokołów.
Zdecydowanie - z CHAdeMO jest o tyle łatwiej, że miałem specyfikację i protokół jest naprawdę banalny. Jak jest z CCSem to jeszcze nie wiem, ale słyszałem, że tam jest bliżej do TCP/IP.


CCS to trudniejszy temat, nawet niektóre stacje mają z nim problem. Tu cytat;
https://www.plugshare.com/location/85178

Kolejne nieudane podejście do CCS - niezmiennie ładowarka wyświetla błąd 17. Coś nie możemy dogadać się z tym Setec'iem.

Nikt nawet nie oferuje przejściówki CCS <-> Chademo
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2894
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-05, 20:35   

Slawek napisał/a:
Nikt nawet nie oferuje przejściówki CCS <-> Chademo

Bo to są zupełnie inne protokoły . W takiej przejściówce trzeba by włożyć spro elektroniki tłumaczącej sygnały CAN na PLC i odwrotnie.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
szczur333 


Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-15, 17:35   

odswieze temat z pytaniem, jakiej wielkosci jest ten kontroler chademo?

do moich potrzeb super byłoby miec wyjsciowe 84V i regulowany prąd wyjsciowy np 20-50A
_________________
falcon v2 (20s14p VTC5 35Ah) - 30A fast charging (230V/TYPE2)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-17, 08:35   

szczur333 napisał/a:
odswieze temat z pytaniem, jakiej wielkosci jest ten kontroler chademo?
Mówimy o kontrolerze do samochodu. płytka 10x10x4cm, pewnie trza by w jakąś obudowę włożyć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Szymon_

Dołączył: 24 Sie 2020
Posty: 1
Wysłany: 2020-08-24, 21:00   

Hej, a na type 2 dałbyś radę zrobić? Type 2 mniejsze, a chcę falcona v2, aku w ramie 20s13p i sterownik.
 
 
perszing1800

Wiek: 32
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 28
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2020-08-24, 23:35   

Ale co chcesz robić typ 2?
Są dostępne w handlu przejściówki typ2-shuko(zwykłe gniazdko).
Albo drogo kupić albo drukowane taniej,ja mam drukowane.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-25, 10:23   

Szymon_ napisał/a:
Hej, a na type 2 dałbyś radę zrobić? Type 2 mniejsze, a chcę falcona v2, aku w ramie 20s13p i sterownik.
Czyli DC w Type 2? Póki co tylko Tesla wykorzystała tą przewidzianą przez standard IEC 62196 możliwość. Z CHAdeMO nie jest to kompatybilne, potrzebowałbyś przejściówki taką jak Tesla ma (CHAdeMO -> Type 2).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
szczur333 


Dołączył: 15 Sie 2020
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-09-07, 19:19   

Szymon_ napisał/a:
Hej, a na type 2 dałbyś radę zrobić? Type 2 mniejsze, a chcę falcona v2, aku w ramie 20s13p i sterownik.


TYP1 i TYP2 to ładowanie AC czyli jest tam 115V(USA) 230V(1faza) lub/i 380V AC(3 fazy)
i do tego musisz miec zewn ładowarke

CHAdeMO i CCS to ładowanie DC czyli stacja jest ładowarką i to samochod (bms/kontroler w nim) daje sygnał do stacji jakie ma byc napiecie i nateżenie czyli moc

CCS niestety chyba działa od 200V DC w góre wiec do mniejszych baterii sie nie nada, CHAdeMO natomiast działa od 50 do 500V DC a nowsze wersje bedą pewnie dzialac do 1000V DC


PS

jakis progres z kontrolerem?
_________________
falcon v2 (20s14p VTC5 35Ah) - 30A fast charging (230V/TYPE2)
 
 
Sebuś

Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 47
Wysłany: 2020-09-14, 18:38   

Slawek napisał/a:
Nikt nawet nie oferuje przejściówki CCS <-> Chademo


Są, są już takie. Z CHAdeMO -> CCS.

Powinienem mieć do końca roku na biurku taką.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12