SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 10
Wysłany: 2020-08-09, 22:35   

spairo napisał/a:
- eNiro MY20 odebrany, przejechano dzisiaj aż 10 km.
- jak na razie poległem na uruchomieniu UVO, mimo tego że mam instrukcję po polsku.
- w sobotę rajd po ładowarkach we Wrocławiu.

Gratuluję, naprawdę fajny samochód!
Lądowanie najlepiej w nocy wolne, na ładowarkach w miastach są kolejki. Jak CCS czy CHADEMO zajęty to zawsze można ładować 11 kW na Type2 obok.
Moim zdaniem to Niro lepiej niż używane S85(D) (bardzo zwolnione lądowanie), ma więcej miejsca dla pasażerów i bagażu niż TM3, zasięg lepszy niż TM3 SR+.
UVO uruchomiłem bez problemu. Kod z ekranu trzeba było tylko spisać.
OpenPilot podmieni AP1/2, a ABRP z live data z EVnotify czy Torque - zaplanuje ładowania w trasie i powiadomi o możliwości zwiększenia prędkości czy podwyższonym zużyciu w czasie rzeczywistym. EVnotify też pokazuje ładne wykresy z ładowania czy jazdy. Nawet Frunk da się założyć do eNiro.
TM3 nie ma podgrzewanej kierownicy, miejsca na koło zapasowe (pełnowymiarowe wchodzi do eNiro), wentylowanych foteli i gniazdka 220V, no i mniej walizek zmieści.
KIA przegrywa Tesli bo to nie Tesla (jak Samsung nie jest Apple), mniejszym przyspieszeniem (ok 7 sek do setki vs. ok <5 sek), brakiem własnej sieci ładowarek, brakiem Over-the-air updates, brakiem sentynel mode i kamerek, ekranem, trochę prędkością ładowania (110 kW dla LR/ perf po degradacji baterii: „SC nerf” u Bjorna po roku i 60 tys.km).
Teraz zastanawiam się czy potrzebuje TM3, czy eNiro wystarczy do wprowadzenia na rynek TMY.
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 10
Wysłany: 2020-08-09, 23:01   

Paren1 napisał/a:
Apka Car Scanner Elm Obd2 pokazuje chyba 150 parametrów E-Niro, choć bez ciśnienia opon :)
Działa też w Kona, Oplu Ampera, Outlanderze, itd.

Tu widać ładowanie Kona:
https://www.youtube.com/watch?v=Amt0_QkC-HQ

Są też statystyki każdej jazdy i ładowania.


Z sugestii programu ABetterRoutePlanner (ABRP) skorzystałem z EVnotify do podglądu statystyk OBD Niro i do planowania trasy na żywo. Nawigacja pokładowa mi zawiodła, to jechałem swoją trasę z Google Maps (Android Auto), a na tablecie mieliśmy z żoną ABRP który był połączony z EVnotify. Wiedzieliśmy dokładnie z ilu procent baterii dojedziemy i ile czasu musimy podładować. Polecam.

35806FA9-3BDE-42C4-B9D3-F97447AF8DA2.jpeg
Wykres z EVnotify i KIA eNiro 64kwh
Plik ściągnięto 15 raz(y) 141,22 KB

 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-10, 07:04   

To wszystko to zabawki. Jakieś wykresy, jakieś procenty rozładowania itp. Pisze że masz 5% baterii, to po podłączeniu do ładowania, ma się naładować. A nie, ładowanie wolne, szybkie, do 80% do 65%. EV ma być przyjemnością. Wracasz z trasy, podłączasz do ładowania i zapominasz. W trasie jedziesz, pisze 10%, myślisz o ładowaniu i zjeżdżasz na najbliższą ładowarkę i ładujesz do 80%....

20-25kwh na ekspresówkach ? Dziwnym trafem średnią Opole - Mielec mam 20,9kwh - 4 godziny jazdy w tym jedno ładowanie. ( bo trasa była Mielec - Opole - Mielec)

Dlatego pytam czy ktos testował większe zuzycie z boxem ... Bo nie wiem czy Box Boxowi nierówny ? Czy ma różnicę w oporach Ten za 400zł vs ten za 2300 ?
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 10
Wysłany: 2020-08-10, 07:52   

mmazi napisał/a:
To wszystko to zabawki. Jakieś wykresy, jakieś procenty rozładowania itp. Pisze że masz 5% baterii, to po podłączeniu do ładowania, ma się naładować. A nie, ładowanie wolne, szybkie, do 80% do 65%. EV ma być przyjemnością. Wracasz z trasy, podłączasz do ładowania i zapominasz. W trasie jedziesz, pisze 10%, myślisz o ładowaniu i zjeżdżasz na najbliższą ładowarkę i ładujesz do 80%....

20-25kwh na ekspresówkach ? Dziwnym trafem średnią Opole - Mielec mam 20,9kwh - 4 godziny jazdy w tym jedno ładowanie. ( bo trasa była Mielec - Opole - Mielec)

Dlatego pytam czy ktos testował większe zuzycie z boxem ... Bo nie wiem czy Box Boxowi nierówny ? Czy ma różnicę w oporach Ten za 400zł vs ten za 2300 ?


Nie testowałem, ale przy rozsądnych prędkościach ma być w okolicach 20-25 kwh/100 km.
Tu Brytyjczyk jeździł z rodziną do Włoch i z powrotem, ma dane zużycia z boksem. Oprócz danych o boksie jego historia dobrze wyjaśnia dlaczego ani nawigacja wbudowana, ani mapy Google nie są przystosowane do elektryków, a infrastruktura lub nie jest wystaczającą lub brakuje oznakowania stacji tankowania. I właśnie dlatego nadal trzeba korzystać z ABRP, PlugShare, EVnotify.
Osobiście nie patrzyłem w żadne wykresy w trasie, żona trzymała tablet i sprawdzała czy nie wystąpiła potrzeba zmiany trasy i ładowania gdzieś bliżej, ale głównie aplikacja informowała że nasze zużycie mniejsze od przewidzianego i można jechać szybciej.
A późnym wieczorem złapaliśmy moment kiedy klimatyzacja przeszła w niepotrzebnie tryb ogrzewania, ponieważ temperatura na ulicy spadła niżej ustawionej.
Mr.Ev na Youtube
Kiedy na każdym MOPie będzie szybka ładowarka i ilość stacji będzie większa, wtedy można tak jechać (bez planowania), aczkolwiek program podpowiada kiedy lądowanie będzie najszybsze lub wybiera szybsze ładowarki (100 kW Orlen zamiast 40 kW GW lub Lotos).
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 10
Wysłany: 2020-08-10, 19:52   

mmazi napisał/a:

20-25kwh na ekspresówkach ? Dziwnym trafem średnią Opole - Mielec mam 20,9kwh - 4 godziny jazdy w tym jedno ładowanie. ( bo trasa była Mielec - Opole - Mielec)

Dzisiaj dokładnie policzyłem zużycie na swojej trasie na podstawie logów SOC BMS i tabeli wartości skali procentowej blogera ze Słowacji. Kilometraż z map Google, UVO Connect, prędkość z UVO connect i EVNotify. eNiro podaje zawyrzoną o 6% prepędkość i zanurzony o 3% przebieg względem rzeczywistego (GPS).
4 osoby na pokładzie, 3 dorosłych i synek wieku szkoły podstawowej.
A2 wyjazd z Warszawy wieczorem w kierunku Gdańska z 88.5% baterii, tempomat na 120 km/h zgodnie z zaleceniami ABRP żeby z komfortowym buforem dojechać do MOP Otwock na A1 (Orlen 100 kW).
245 km, prędkość średnia (UVO) 113 km/h, maksymalna 143 km/h, stopniowo zwiększały prędkość i dojechałem z 17.5%, czyli zużyto 47.87 kWh, średnia 19.1 kWh/100 km.
Zjedliśmy kanapki, wypiliśmy kawę i naładowaliśmy do 76% ( więcej niż potrzebowaliśmy żeby dojechać do domu) i jechaliśmy ostatnie 136 km zwiększajac prędkość na tempomacie z 140 do 155 km/h (maksymalnej nie powiem, średnia 123 km/h przez ostatni kawałek po wioskach) i dojechaliśmy z 24.5%. Zużyto 33.69 kWh, średnie: 24.77 kWh/100 km.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 97
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-11, 18:38   

- montował ktoś uchwyty pod telefon firmy Brodit typ Pro Clip.
- trzyma się to jakos kupy i czy warto wydać te ileś zł.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 9
Wysłany: 2020-08-11, 21:38   

szybkie pytanie, nie moge nigdzie znalezc odpowiedzi:
czy majac taki kabel do ładowania
https://allegro.pl/oferta/kabel-ladowania-jazzy2go-typ2-4m-11kw-9383863705
mogę go bezpośrednio wpiąc do 3 faz w garażu (mam zabezpieczenie nadprądowe na 3 fazach 16A)?
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 10
Wysłany: 2020-08-11, 21:46   

eSbek napisał/a:
szybkie pytanie, nie moge nigdzie znalezc odpowiedzi:
czy majac taki kabel do ładowania
https://allegro.pl/oferta/kabel-ladowania-jazzy2go-typ2-4m-11kw-9383863705
mogę go bezpośrednio wpiąc do 3 faz w garażu (mam zabezpieczenie nadprądowe na 3 fazach 16A)?

Chyba na Aliexpress znajdziesz kabla z 2 wtyczkami bez potrzeby lutowania i taniej. Teoretycznie można podpiąć, ale wszyscy twierdzą że lepiej przez EVSE. Ale tego nie sprawdziłem na praktyce.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1820
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-08-11, 21:58   

eSbek napisał/a:
szybkie pytanie, nie moge nigdzie znalezc odpowiedzi:
czy majac taki kabel do ładowania
https://allegro.pl/oferta/kabel-ladowania-jazzy2go-typ2-4m-11kw-9383863705
mogę go bezpośrednio wpiąc do 3 faz w garażu (mam zabezpieczenie nadprądowe na 3 fazach 16A)?


Nie. Auto potrzebuje evse żeby "wiedziało" jakie może sobie pobrać natężenie prądu. O stadzie zabezpieczeń w evse nie wspomnę.
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 9
Wysłany: 2020-08-12, 07:06   

czyli stacja ładowania? Co możecie polecić?
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 97
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-12, 12:58   

- ja korzystam z Orlenu, tylko 45 kW, jeszcze nie widziałem Orlenu z 100 kW ładowarką.
- w trasie to GreenWay ale trzeba mieć RFID od nich lub aplikację.
- zresztą Orlen też potrzebuje aplikacji i zarejestrowania.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1451
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-08-12, 16:23   

Rzeczywiście we Wrocku nie ma, ale już na A2 (Świecko) i A4 (Góra św. Anna, Kępica), Rybnik
i wiele innych już są. Można też szukać na mapie w aplikacji
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 10
Wysłany: 2020-08-12, 22:58   

eSbek napisał/a:
czyli stacja ładowania? Co możecie polecić?

Też u chińczyków można kupić uniwersalne EVSE. Na przykład takie: 860,52 zł 23% Off | Type 2 EV Charger Level 2 32 Amp Portable Electric Vehicle Charger, CEE Plug 220V-240V Car Charging Cable, IEC 62196-2
Ale sprawdź na YT, bo są recenzje po otwarciu i sprawdzeniu jakości wykonania.
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 10
Wysłany: 2020-08-12, 23:01   

Apolonia napisał/a:
Rzeczywiście we Wrocku nie ma, ale już na A2 (Świecko) i A4 (Góra św. Anna, Kępica), Rybnik
i wiele innych już są. Można też szukać na mapie w aplikacji

Lądowałem na 100kW Orlenie na A1 MOP Otwock. Ładowarka polskiej produkcji ( EKOen?) i nie chciała uruchomić. Trick był w jednoczęsnej aktywacji ładowania w aplikacji Orlen z iPada i wymuszenia ładowania w UVO connect z komórki.
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 9
Wysłany: 2020-08-13, 08:56   

Switch napisał/a:
eSbek napisał/a:
czyli stacja ładowania? Co możecie polecić?

Też u chińczyków można kupić uniwersalne EVSE. Na przykład takie: 860,52 zł 23% Off | Type 2 EV Charger Level 2 32 Amp Portable Electric Vehicle Charger, CEE Plug 220V-240V Car Charging Cable, IEC 62196-2
Ale sprawdź na YT, bo są recenzje po otwarciu i sprawdzeniu jakości wykonania.


Dzięki, na ALI znalazłem też takie coś jak ponizej za 1400zł z groszami, dostawa za darmo i szybko z Niemiec, na Allegro od 3100zł
https://www.aliexpress.co...2%2315392%23753
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1451
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-08-13, 11:10   

To wallbox jakich wiele, a najprostszy, pewny i łatwy w obsłudze (naprawie) to Rolec lub jego komponenty.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-14, 15:12   

Apolonia napisał/a:
To wallbox jakich wiele, a najprostszy, pewny i łatwy w obsłudze (naprawie) to Rolec lub jego komponenty.
Amen.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-16, 11:06   

Da się do eNiro zamontować hak ? Nigdzie takiej informacji nie mam, O1 i O2 widnieją kreski, ale sama Kia mówi, że od 2020r są przystosowane wszystkie Niro do montażu haka ...

Zamontuje, wbije w dowód... ale co z ciagnieciem przyczepy ? Rowery na jaki pewno przejda, ale przyczepa ?

Proszę nie komentować że zasięg będzie 100km czy inne temu podobne .
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
papamila2
papamila

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 50
Wysłany: 2020-08-16, 14:35   

mam podobna zagwozdke z koną,
wg homologacji Kona (Zoe rowniez) nie posiadaja homologacji na ciągnięcie przyczepy i zaden diagnosta tego nie klepnie.
Do Zoe oficjalnie widnieje w handlu hak (Brink) ale wyrażnie zaznaczono że tylko do bagażnika rowerowego - tak też zrobiłem, mam w dowodzie wpis "bagażnik" a nie "hak".
W internecie znslazlem artykul o gosciu z Australi co zamontowal hak i ciaga niedużą przyczepe - i najwazniejsze- nie stracił gwarancji.
W Czechach gdzie produkuja kone jako opcja wystepuje hak - u nas nie.
Pytałem dealera o montaż (u nich) haka na potrzeby platformy rowerowej ale odmowili, przedstawiłem powyższe argumenty i czekam na odzew.
Do mnie (Kona) pasuje idealnie hak od wersji spalinowej ( sa wersje wypinanre +/-1000 i przykrecane +/-500)
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 10
Wysłany: 2020-08-18, 07:45   

mmazi napisał/a:
Da się do eNiro zamontować hak ? Nigdzie takiej informacji nie mam, O1 i O2 widnieją kreski, ale sama Kia mówi, że od 2020r są przystosowane wszystkie Niro do montażu haka ...

Zamontuje, wbije w dowód... ale co z ciagnieciem przyczepy ? Rowery na jaki pewno przejda, ale przyczepa ?

Proszę nie komentować że zasięg będzie 100km czy inne temu podobne .


eNiro i Kona nie mieli możliwości zamontowania haka w modelach 2019, Bjørn o tym mówił w porównaniu do Tesla Model 3 i Leaf+. Ale bez obaw można montować boks bagażowy na dach.

Nie widzę tej opcji w katalogu eNiro 2020 który dostałem z ofertą od dilera.

To są nadal ‚compliance cars’ tylko bardzo udane.
PS:eNiro nie ma opcji kamery 360, a Sportage ma.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-18, 08:54   

Ja tu bardziej myślałem o ciągnięciu Kempingowej ... 1177kg DMC. Spokojnie powinien ciągnąć, pomijam zasięg, bo akceptowalny byłby dla mnie nawet zasięg rzędu 200km przy prędkości 70-80km/h max. Co teoretycznie byłoby do wykonania bo Outlander PHEV jadąc z kempingiem, pokazuje mi zużycie w trybie czysto EE - 28kwh/100km jadąc 80km/h.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 97
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-22, 18:03   

- tak nas widzą obcokrajowcy.

Lidl.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 89,45 KB

_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3581
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-23, 16:53   

spairo napisał/a:
tak nas widzą obcokrajowcy.
I nie tylko oni. A myślisz że u siebie nie mają takich widoków? W sensie stawiają stację i od razu jest czynna? Śmiem wątpić, zwłaszcza że nasz zachodni sąsiad od kilku lat nie może otworzyć gotowego lotniska :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 97
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-30, 13:59   

- jak to jest z upgradami do naszego auta.
- byłem wczoraj na trasie Wrocław - Międzychód i z obecnymi wersjami mapy nawigacji to jest czkawka i tragedia.
- wersję mapy mam 12.41 ale widzę, ze wyszła wersja z 25 sierpnia, chyba tylko dla Kanady i USA.
- wersję upgradu zapewnia dealer czy sami mamy sobie szukać updatów.

33.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 58,46 KB

IMG_20200819.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 98,05 KB

_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-31, 06:57   

Aż muszę zobaczyć ... Ja jeżdżę na Android Auto, bo córka bajki ogląda jak jedziemy rano do przedszkola :)
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13