Leaf II - Pytania początkującego |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-08-21, 13:14
|
|
|
Ja też miałem 21 stopni, ale na trasie do Makarskiej musiałem obniżyć, bo zaczął mi grzać zamiast chłodzić. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2020-08-21, 13:18
|
|
|
A u mnie nawet jak ustawie na np 16/17/18/19 to bez timera w aucie ( na jeden dzień tylko) nie włącza sprężarki . Cos mu się popiep...
Sprawdziłem - ustawilem temp na 17 i wyłaczam timery i jest jak u blogera "Szafy" czy jak mu tam
To On mi zwrócił uwage ,że mu klima nie chłodzi - kupił niedawno Leafa II
https://youtu.be/t0gFusoQJP4
I u mnie jw pisalem , raz nie schłodził . A ponieważ Nissana nie kocham za bardzo już , to i nie zwracam uwagi . Po dwóch latach mi spowszedniał i juz mi sie nie chce sledzic co i jak .
Ale teraz po 32 sT C i wrócilem do ustawien na kolanach |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
b4rteqq
Dołączył: 18 Sie 2020 Posty: 4
|
Wysłany: 2020-08-21, 20:24
|
|
|
Dzięku za odpowiedzi! Kona 64 byłaby zdecydowanie lepszym wyborem ale w tej cenie już niedaleko do tesli i tak można dokładać i dokładać te kolejne 30k...
Hermes ile zajęła podróż do Makarskiej? |
|
|
|
 |
electric
Dołączył: 19 Lip 2020 Posty: 44
|
Wysłany: 2020-08-21, 20:44
|
|
|
mmazi napisał/a: | Jeśli ktoś myśli o Teknie, to warto popatrzeć za koreańcami.... Tekna ile, 140kpln ?
Ja niro 64kwh wersja L kupiłem za 156100zł . A wg mnie, mimo iż Niro krótszy od leafa o 10cm, to w środku jest większy + większy bagażnik. Do tego 11kw pokładowa, większy pakiet i szybsze ładowanie DC. |
Powiedz swoje pierwsze wrazenia? Co Cie zaskoczylo na plus/minus? Gdzie najdalej zajechales nia w trasie, chyba, ze tylko po miescie jak dotad, to ok. Jaka wersje baerii i wyposazenia Kia niro bys polecil kupujacemu?
I co to za autko ze zdjecia? |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-08-21, 21:13
|
|
|
Eniro w środku: z przodu duzo miejsca, ale z tyłu MNIEJ miejsca niż w Leafie i to wyraźnie. A bagażnik na papierze większy ledwie o 15 litrów, a w realu taki jakiś płytki, gdy w Leafie głęboki. Nie zaklinajmy rzeczywistości: E-ze względu na "suvowatą" konstrukcję jest MNIEJSZY, bo coś pomiędzy klasą B i C, a Leaf 2 jest pełnoprawnym kompaktem C.
Oczywiście baterie 62 kWh, szybsze ładowanie i brak rapidgate to ogromne zalety. Ale auto jest blisko 2x droższe, więc to jak porównanie Aygo z Corollą w sensie cenowym!
Do Makarskiej jechałem tyle, co 20 lat temu spaliniakiem, gdy nie było autostrad (prawie) w Chorwacji i w dużej części Słowacji - wtedy mi mówili na forach, że "oszukuję, bo nie da się zajechać tak szybko, trzeba 2 dni z noclegiem" (do Dubrownika czy Makarskiej).
Dzisiaj mówią, że "szkoda czasu, lepiej samolotem w 3 godziny" - no to zapraszam samolotem: albo lot odwołają, albo się poleci i.... nie wróci w zakładanym terminie, bo z dnia na dzień rząd wprowadzi np. zakaz lotów.
Dobę jechałem, łącznie w 3-4 godzinnym kimaniem po drodze. Żółwika nie było, rapidgate jakiś - oczywiście, że tak. Koszt "paliwa" na trasie 1150 km to 22 zł zatankowane "dla świętego spokoju" pod Decathlonem w Szombathely.
Słowacja i Chorwacja na dzień dzisiejszy mają odpowiednie ładowarki za free - a w Chorwacji jest ich cała masa, z wyspami włącznie. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3767 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-08-21, 21:40
|
|
|
Hermes napisał/a: | a w Chorwacji jest ich cała masa, z wyspami włącznie. | Potwierdzam - na wyspie Cres liczącej zdaje się 2000 mieszkańców mają nawet jedną DC
https://www.plugshare.com/location/217574 |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 225 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2020-08-23, 09:12
|
|
|
No i zaczyna się znów. Ze niro to, a niro tamto a leaf to.
Nikt niczego nie zaklina... Niro jest mniejszy ale napisałem, dla mnie jest większy i praktyczniejszy niż Leaf. Zależy co komu potrzeba.
Dla mnie bagaznik jest dla psa, w Leafie psa trzeba wrzucać do bagażnika, w niro nie. Miejsca w Niro jest dużo dla 4 osobowej rodziny na krótki wypad. Na dłuższe i tak przyczepa... A jak sprzedam outlandera to kamperem.
Niro od Leafa 2x drozszy ? ciekawe ile za e+ trzeba dać a ile za niro ... Jakoś wychodzi mi że Leaf droższy.... |
_________________ Spark EV , eNiro 2020, |
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 225 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2020-08-23, 09:30
|
|
|
electric napisał/a: | mmazi napisał/a: | Jeśli ktoś myśli o Teknie, to warto popatrzeć za koreańcami.... Tekna ile, 140kpln ?
Ja niro 64kwh wersja L kupiłem za 156100zł . A wg mnie, mimo iż Niro krótszy od leafa o 10cm, to w środku jest większy + większy bagażnik. Do tego 11kw pokładowa, większy pakiet i szybsze ładowanie DC. |
Powiedz swoje pierwsze wrazenia? Co Cie zaskoczylo na plus/minus? Gdzie najdalej zajechales nia w trasie, chyba, ze tylko po miescie jak dotad, to ok. Jaka wersje baerii i wyposazenia Kia niro bys polecil kupujacemu?
I co to za autko ze zdjecia? |
Zdjęcie to chevrolet spark ev, mój pierwszy elektryk który rozbilem 2 miesiące temu
Niro : generalnie to trasy 400 km w jedną stronę najdalej, autostradami.
Co na plus ? Fajnie przyspiesza, w trybie sport mierzone kilkukrotnie to 6,5s do 100km/h. Zasięg fajny, bo 64kwh to można jeździć bez problemów daleko... . Asystent pasa i aktywny tempomat, bardzo fajnie działa, jak dobra droga to prosi o dotknięcie kierownicy od minuty do dwóch, więc bardzo wygodne. BSD bardzo fajne, jak wyjeżdżasz z parkingu tyłem i nie widzisz nic bo auta przykładowo duże stoją obok Ciebie, to jeśli jedzie auto na drodze, albo pieszy to pokazuje na wyświetlaczu żeby uważać i na lusterku prawym lub lewym świeci w zależności której strony jedzie auto lub pieszy.
Ładowarka 11kw, mam evse 11kw 3f, praktycznie 4h i zasięg Full.
Minus ? wg mnie port ładowania od przodu, jakoś w Sparku na przednim błotniki było lepiej ... Ale może się przyzwyczaje.
Audio trochę kiepskie ... bo do Outlandera im daleko, w wersji XL jest JBL.
Jeśli przysniesz sobie za kierownicą na asystencie jazdy, to nie zatrzyma się tylko deaktywuje system i hamujesz tyle, ile masz rekuperacje ustawiona ... kiepsko trochę.
Jaka wersja najlepsza ?wszystko zależy od potrzeb... Trzeba patrzyc po co ci samochód. Ja codziennie teraz robię około 160-200km, ładuje go co drugi dzień.. Więc ja brałem pod uwagę tylko 64kwh i wersję z grzana kierownica i Ledami z przodu. Więc mam wersję L. |
_________________ Spark EV , eNiro 2020, |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3767 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-08-23, 15:57
|
|
|
mmazi napisał/a: | Zdjęcie to chevrolet spark ev, mój pierwszy elektryk który rozbilem 2 miesiące temu | Nic Ci się nie stało? Jakie były dalsze losy Sparka? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 225 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2020-08-24, 11:44
|
|
|
Cały i zdrowy. Autko troche ucierpiało.
W zależności od PZU co dziś powie, albo go będę robił albo sprzedam w całości - ktoś sobie zrobi. Generalnie jak ktoś ma możliwość sprowadzenia części z USA i czas, to do zrobienia za śmieszne pieniądze.
Zderzak przód, maska, błotnik od strony portu ładowania, lampa lewa, felgi i opony, belka tylna. |
_________________ Spark EV , eNiro 2020, |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 236 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2020-08-24, 12:20
|
|
|
mmazi napisał/a: | Cały i zdrowy. Autko troche ucierpiało. |
Dobrze, że kierowca bez szwanku
Cytat: |
W zależności od PZU co dziś powie, albo go będę robił albo sprzedam w całości - ktoś sobie zrobi. Generalnie jak ktoś ma możliwość sprowadzenia części z USA i czas, to do zrobienia za śmieszne pieniądze.
Zderzak przód, maska, błotnik od strony portu ładowania, lampa lewa, felgi i opony, belka tylna. |
Z ciekawości - naprawa z AC? |
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 225 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2020-08-25, 06:05
|
|
|
Tak, z AC, ale niestety PZU mówi wprost : nie mamy procedur do tak młodych aut elektrycznych. Prawdopodobnie będzie całka ... |
_________________ Spark EV , eNiro 2020, |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 236 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2020-08-25, 07:09
|
|
|
mmazi napisał/a: | Tak, z AC, ale niestety PZU mówi wprost : nie mamy procedur do tak młodych aut elektrycznych. Prawdopodobnie będzie całka ... |
Ciekaw jestem czym miałyby różnić się "procedury" dotyczące Sparka względem innych aut, ale nie znam się |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1899 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-08-25, 07:15
|
|
|
Warsztaty i techniki naprawcze z obsługą,
która ma uprawnienia na prądy większe niż 12 V.
Dodatkowo nalezalo by zdiagnozować bateryjkę.
Zaawansowane za naprawę, a tu puk bateria do wymiany.
Bezpieczniej całkowita i na części, ktore raczej się sprzedadzą. |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-08-25, 16:34
|
|
|
mmazi - ja nie porównuję e-Niro do Leafa+, tylko do zwykłego Leafa.
Poza tym - nie wiem czy zauważyłeś, bo mam wrażenie, że Ci to umknęło: widzę wady i zalety obydwu samochodów, o czym od dawna piszę. |
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 225 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2020-08-26, 07:00
|
|
|
Jasne, ale wg mnie eNiro trzeba porównywać do Leafa e+... Ze względu na podobną pojemność pakietu. |
_________________ Spark EV , eNiro 2020, |
|
|
|
 |
mmazi
2xEV

Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 225 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2020-08-26, 07:02
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Warsztaty i techniki naprawcze z obsługą,
która ma uprawnienia na prądy większe niż 12 V.
Dodatkowo nalezalo by zdiagnozować bateryjkę.
Zaawansowane za naprawę, a tu puk bateria do wymiany.
Bezpieczniej całkowita i na części, ktore raczej się sprzedadzą. |
PZU kombinuje, bo daja mi części od spalinowego ... A te są troche inne, droższe ... |
_________________ Spark EV , eNiro 2020, |
|
|
|
 |
Hermes
Dołączył: 07 Kwi 2020 Posty: 343
|
Wysłany: 2020-08-26, 07:28
|
|
|
mmazi napisał/a: | Jasne, ale wg mnie eNiro trzeba porównywać do Leafa e+... Ze względu na podobną pojemność pakietu. |
Ok, to wtedy Nissan wypada z gry.
Natomiast porównałem ze zwykłym Leafem, ponieważ jest taka możliwość wyboru takiej wersji Leafa - a w Kia nie ma żadnego wyboru: albo bierzesz lepszą, droższą albo nie bierzesz e-Niro. |
|
|
|
 |
|