SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaryjne zasilanie domu
Autor Wiadomość
honda2

Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-08-28, 13:53   Awaryjne zasilanie domu

Zastanawiałem się nad możliwością awaryjnego zasilania domu z baterii samochodowej, szukając w sieci informacji natknąłem się na taki artykuł
https://nt.interia.pl/news-samochod-elektryczny-ktory-zasili-twoj-dom,nId,692367
Czy ktoś z Was myślał o nad czymś takim?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1787
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-08-28, 14:02   

Tak i chyba było tu o tym ? .Z chademo w Leafie nawet da się . Gdyby dało sie w miarę tanio a raczej nie drogo
(tanio chyba nie bedzie?), zdobyć ustrojstwo do pobierania prądu z auta , to bym spróbował.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
honda2

Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-08-28, 14:30   

Musze dokładniej przeszukać forum.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-28, 14:53   

Falownik PV akceptujący co najmniej 400V się nada. I dojście do baterii - przez CHAdeMO może tak łatwo nie być.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1787
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-08-28, 15:07   

trzeba chyba brać pod uwagę elektronikę auta . ?

np https://evsiphon.com/

https://youtu.be/Hcw0f1V2BRQ

tak na szybko różne kombinacje m.in https://youtu.be/nOlPqnMVaCU
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2931
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-08-28, 15:25   

W niektórych samochodach da się prosto to zrobić ( trojaczek) gdzie za pomocą prostego przełącznika można sterować zamykaniem styczników w akumulatorze.
Można by było wtedy podpinać się bezpośrednio do gniazda Chademo ale niestety wtyki Chademo są dość drogie.
Chyba lepiej by było dorobić sobie jakieś bezpieczne gniazdo a jako przetwornicę użyć UPS Compaq R6000 który pracuje na napięciach takich jak większośc EV ( 330 - 406V) .
Jeśli jesteś zainteresowany to mam tanio taki na zbyciu :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
honda2

Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-08-31, 07:56   

To faktycznie przez Chademo ceny zaporowe, ale z tym UPS to niezły pomysł tylko gdzie wpiąć to "bezpieczne gniazdko" w nissanie leaf?
jas_pik napisał/a:
Jeśli jesteś zainteresowany to mam tanio taki na zbyciu
możesz podesłać cenę i zdjęcie.
 
 
pool11

Dołączył: 03 Maj 2020
Posty: 19
Wysłany: 2020-08-31, 13:02   

falownik do paneli off-grid z możliwością podpięcia pakietu akumulatorów
https://pl.aliexpress.com/item/4001275409588.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7b00bc1ffbBYqX&algo_pvid=dbbca796-7064-4bba-8aea-758181f031c7&algo_expid=dbbca796-7064-4bba-8aea-758181f031c7-10&btsid=0b0a0ad815988716575567354eccb2&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-08-31, 14:04   

Z 24V to nie poszalejesz.
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 225
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-08-31, 14:19   

Dokładnie... 24V to na oświetlenie ... i to nie bardzo.

Ja myślę jednak reanimować Sparka i będzie auto w razie W, a właśnie użyć go do zasilania domu w razie awarii zasilania...
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-31, 14:37   

mmazi napisał/a:
a myślę jednak reanimować Sparka i będzie auto w razie W, a właśnie użyć go do zasilania domu w razie awarii zasilania...
No tam przynajmniej nie ma dylematu z CHAdeMO :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
honda2

Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-09-01, 11:54   

Wczoraj próbowałem znaleźć przewody do których można by się było podpiąć, ale wszystko pochowali między silnik a ścianę grodziową :-x , we wtyczkach do ładowania też brak prądu. Zastanawia mnie jeszcze schowek w tunelu środkowym jest tam taka osłona może po jej zdjęciu będzie dostęp do przewodów. Sprawdzę to dzisiaj.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-01, 13:49   

Zerknij tutaj: https://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=23647 i tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=UcGoSO_uRXs
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 355
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-09-01, 21:11   

Nie kombinujcie z podłączeniem się do pakietu nissana bo może to skończyć się upaleniem rezystora w pakiecie. Tu nie ma żartów, a wpinanie się do HV musi być pod kontrolą. Do tego potrzeba sterowania na stycznikach i ścisłej kontrolnej sekwencji ich załączania.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-01, 21:22   

bodix napisał/a:
Nie kombinujcie z podłączeniem się do pakietu nissana bo może to skończyć się upaleniem rezystora w pakiecie. Tu nie ma żartów, a wpinanie się do HV musi być pod kontrolą. Do tego potrzeba sterowania na stycznikach i ścisłej kontrolnej sekwencji ich załączania.
Howgh. Trzeba wiedzieć co się robi, oczywiście da się.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
honda2

Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-09-02, 08:25   

vwir napisał/a:
Zerknij tutaj: https://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=23647 i tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=UcGoSO_uRXs

Wielkie dzięki dużo mi to rozjaśniło, ciekawi mnie jeszcze czy w tych przewodach cały czas jest napięcie czy dopiero po uruchomieniu auta?
PatrykS napisał/a:
Howgh. Trzeba wiedzieć co się robi, oczywiście da się.

PatrykS myślisz, że do tych przewodów można my było bezpiecznie podłączyć UPS?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-02, 10:00   

honda2 napisał/a:
Wielkie dzięki dużo mi to rozjaśniło, ciekawi mnie jeszcze czy w tych przewodach cały czas jest napięcie czy dopiero po uruchomieniu auta?
Dopiero po uruchomieniu (włączeniu zapłonu).

honda2 napisał/a:
PatrykS myślisz, że do tych przewodów można my było bezpiecznie podłączyć UPS?
Akceptując to, że dopiero po włączeniu zapłonu, to tak. Jednak samochód bierze wtedy z 500W, i to idzie w gwizdek. Żeby tego uniknąć trzeba by trochę nakomplikować - przede wszystkim musi być możliwość odcięcia falownika od tych przewodów, dopiero wtedy mógłbyś załączyć styczniki baterii.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
honda2

Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-09-04, 13:41   

Biorąc wszystkie za i przeciw chyba złotym środkiem będzie podłączenie ups pod aku. 12V z nissana i zasilenie tylko newralgicznych urządzeń w domu.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1544
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-04, 14:17   

Brawo genialne!!
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-04, 14:55   

honda2 napisał/a:
Biorąc wszystkie za i przeciw chyba złotym środkiem będzie podłączenie ups pod aku. 12V z nissana i zasilenie tylko newralgicznych urządzeń w domu.


Bądź przy tym ostrożny. Nissan ma mały akumulator i jest rzadko ładowany. Bardzo łatwo go rozładować.
 
 
honda2

Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 17
Wysłany: 2020-09-07, 10:50   

Myślałem, żeby w trakcie podłączenia ups-a uruchomić samochód wtedy powinien się doładowywać.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-07, 14:21   

Tak, wtedy się ładuje, ale też nie przez cały czas. Tylko wtedy gdy spadnie napięcie. Jeździłem kiedyś z wpiętym voltomierzem w gnieździe zapalniczki i patrzyłem jak to wygląda. Co jakiś czas się nie ładował (gdy napięcie było powyżej jakiegośtam minimum).

Sam tak wykorzystywałem leafa i do podstawowych rzeczy to się nadaje. Tylko ja mam przetwornicę malutkiej mocy (coś ok. 200W) więc mogłem podłączyć piec C.O. i laptopa i właściwie tyle. Po dwóch takich awariach kupiłem spalinowy agregat 2kW i po problemie. Duuużo tańszy od jakiegokolwiek rozwiązania podpinanego do chademo no i używany sporadycznie (max raz w roku) więc taki podpinany do chademo w życiu by mi się nie zwrócił.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11