SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo Electric 99r
Autor Wiadomość
krzychu-kris

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 17
  Wysłany: 2019-12-08, 15:51   Citroen Berlingo Electric 99r

Witam.
Jak w temacie, mam taki problem z Berlingo, mając około 45-50% energii samochód przestaje jechać i wyskakuje kontrolka, żeby go naładować. Problem z tym był od zawsze, jednak im zrobiło się zimniej na dworze zauważyłem, że przy większej wartości energii odcina mu moc. Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć, który parametr posługując się programem Checkelec odpowiada za te ustawienia, może ktoś miał podobny problem, co przestawić w ustawieniach ? Berlingo Electric 15kW 99r
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-08, 18:24   

Podaj nam jakie masz napięcia na poszczególnych progach procentowych .
Jak Ci napięcie siada przy przyśpieszaniu.
Chcekelec nie naprawi Ci uszkodzonego akumulatora , a podejrzewam że masz ich uszkodzonych klika.
Pomierz napięcia poszczególnych pojemników i podziel przez liczbę akumulatorów w danych pojemniku .
Ten pojemnik w którym średnie napięcie będzie niższe niż pozostałych zawiera w sobie uszkodzone akumulatory.
Później opuszczasz pojemnik i podmieniasz ten najgorszy.
Kiedy ostatnio robiłeś usługę wodną ( ile km lub Ah temu) ?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
krzychu-kris

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 17
Wysłany: 2019-12-08, 19:14   

Napięcie na poszczególnych akumulatorach jest 5,9V przy ogólnym napięciu 160V przy 50% energii. Usługa wodna była robiona 3000 km temu. ( Pół roku temu )
Czy kontrolka na tablicy rozdzielczej zółta ( ładuj akumulator ) odpowiada akumulatorowi pokładowemu czy akumulatorom trakcyjnym ? Po jej zaświeceniu przejedzie 200-300m , zapali się rezerwa koło wskaźnika zużycia energii i auto praktycznie się zatrzymuje trzymając pedał od przyśpieszenia w podłodze. W danym momencie napięcie akumulatora pokładowego wynosi 12.2 V. Jaki i ilu Ah powinien być akumulator pokładowy, oryginalnie ?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1568
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-12-08, 20:21   

Ja bym naładował aku na fula jakąś zewnętrzną ładowarką, prądem do 10A i ponad 8V na aku 6V.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-08, 20:27   

Lampka wskazuje konieczność naładowania akumulatora trakcyjnego .
3000 km to już czas na usługę wodną.
Napięcie 5,9 jako średnie ze wszystkich 27 jest prawie OK przy 50% naładowania.
Ale zapewne kilka akumulatorów już pada .
Bez pomiaru napiec w poszczególnych pojemnikach nie wiesz które akumulatory sa uszkodzone.
Podaj napięcia właśnie wtedy gdy samochód się zatrzymuje. I pomierz te napięcia w pojemnikach.
Ustawienia Sagemboxa sa takie że redukuje moc ( ogranicza prędkość jazdy do 30 km/h) gdy napięcie spada do 135V czyli 5V na akumulator , jesli napięcie spada poniżej 125V Sagembox blokuje jazdę.
Jeśli to się dzieje u Ciebie przy jak piszesz to świadczy o uszkodzeniu kilku akumulatorów . Moje rozwiązanie jeśli nie masz w chwili obecnej dobrych na zamianę to przełożenie wszystkich najgorszych do górnej czwórki i nie zakładanie tam pokrywy.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
krzychu-kris

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 17
Wysłany: 2019-12-08, 20:55   

Ehh, ale dlaczego Sagembox odcina napięcie skoro na liczniku mam jeszcze ponad 40% energii ? I ile Ah powinien mieć pokładowy akumulator oryginalnie ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-08, 22:23   

Kłaniają się podstawy.
masz 27 akumulatorów w szeregu. Wystarczy że klika z nich jest słabszych i pod obciążeniem spadają do 0V . Schodzisz do napięć odcięcia i wyłącza.
A miernik energii zlicza Ci energie włożoną do akumulatorów a następnie odebraną . Odebrałeś tylko ok 60% energii bo na tych kliku które sa słabsze energia w czasie łądowania zamieniła sie w ciepło . Z nich wyparowało jeszcze więcej wody .
A sa po prostu słabe i wymagają wymiany .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1568
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-12-09, 22:42   

krzychu-kris napisał/a:
Ehh, ale dlaczego Sagembox odcina napięcie skoro na liczniku mam jeszcze ponad 40% energii ? I ile Ah powinien mieć pokładowy akumulator oryginalnie ?
, to co pokazują te komputery, to nawet nie jest "sugestia", tylko zwykłe głupoty :-( .
 
 
krzychu-kris

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 17
Wysłany: 2019-12-14, 18:41   

Odcieło mi napięcie przy 135V, dziś jechałem z Checkelec na kolanach mając jeszcze około 50% energii na wkaźniku, ale... uzupełniałem wodę dwa dni temu w akumulatorach, po pół roku i przejechanych 3000 km weszło mi 12-13l ! Czy to normalne ? Napewno znikąd ona nie wycieka, wszystkie wężyki i opaski na akumulatorach zakładałem pół roku temu nowe. Czy trzeba jakimś programem, ustawieniem, 'poinformować' komputer, że zrobiliśmy uzupełnienie wody ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-14, 19:41   

Tak ale nie zrobiłeś tego poprawnie, trzeba wprowadzić ładowanie konserwujące za pomocą Chceckeleca.
Po dojściu do prawidłowego napięcia zapali Ci się lampka dolej wody.
masz wtedy 30 minut na rozpoczęcie dolewania.
Po zakończeniu uzupełniania kasujesz lampkę czym kończysz procedurę .
To było już wielokrotnie opisywane .
Teraz niestety w trakcie ładowania wywali Ci sporo wody wraz z elektrolitem.A że tyle wody Ci weszło to jest możliwe . Najprawdopodobniej masz co najmniej 5 uszkodzonych akumulatorów.
A napięcie 135V oznacza że masz średnie napięcie 5V . Oczywiście nie pomierzyłeś napięć i nie wiesz w którym pojemniku masz uwalone akumulatory .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
LoneWolf

Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-09-09, 16:18   

Jakie napięcie baterii trakcyjnej powinno być po zakończeniu ładowania? Bo mam taką dziwną sytuację, że ostatnie 3 ładowania ładują do coraz niższego poziomu.
Czyli dwa ładowania temu było 95%, jedno ładowanie temu było 90%, a teraz doszło tylko do 85%. Przy tych 85% jest napięcie 186V (wcześniej nie patrzyłem ile było po zakończeniu ładowania).
Od momentu kupienia samochodu jeszcze nie uzupełniałem wody, ale przeładowań jest 340Ah, więc teoretycznie jeszcze nie ma potrzeby dolewać wody.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-09-09, 19:31   

W temperaturze 20Stopni Celsjusza kumulator NiCd saf ładuje sie do 8,15V .
Czyli przy 27 aku masz napiecie 220,05V jako napięcie górne tzw DeltaPik.
Masz zainstalowaną apke Checkelec
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
LoneWolf

Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-09-09, 22:21   

Mam zainstalowany checkelec, choć po ostatnim ładowaniu podłączyłem się Lexią.
Z czego może wynikać że ładowanie kończy się poniżej 200V?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-09-10, 12:16   

Padnięte akumulatory.
Zmierz napięcia całych paczek. Podziel przez ilość aku w paczce . Zobaczysz jakie są średnie napięcia w paczce. Pomiar rób po wyładowaniu do np 50% oraz tak max wyładowany .
Będziesz wiedział na podstawie średnich napięć w której paczce są gorsze aku.
W razie czego mam trochę luźnych na zbyciu ( w dobrym stanie z roczników 2006 - 2009)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
LoneWolf

Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-09-15, 18:35   

Pomierzyłem napięcie na poszczególnych pakietach przy stanie naładowania 35% i napięciu całkowitym 170,3V.
Kolejno od przodu do tyłu samochodu było:
1. 6 aku - 37,87V
2. 4 aku - 25,21V
3. 11 aku - 69,30V
4. 6 aku - 37,84V
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-09-15, 21:05   

LoneWolf napisał/a:
Pomierzyłem napięcie na poszczególnych pakietach przy stanie naładowania 35% i napięciu całkowitym 170,3V.

czyli średnie napięcie aku to 6,3 V
i w każdym pojemniku równo średnio 6,3 V.
Ale mierzyłeś po pewnym spoczynku . To wygląda rewelacyjnie .
Musisz obserwować co się dzieje przy obciążeniu .
Aby nie wyjeżdżać aku do końca ja robię pomiar podłączając stare żelazko ( takie ciężkie o dużej mocy) do zacisków na Sagembox-ie i wtedy robię pomiar napięcia pod obciążeniem . Bo bez obciążenia akumulatory wyglądają świetnie.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
LoneWolf

Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-09-16, 19:27   

Dziś po normalnym ładowaniu jeszcze raz zmierzyłem i było: 83% 183,6V i na pakietach: 6 aku - 40,80V, 4 aku - 27,21V, 11 aku 74,80V, 6 aku - 40,80V, więc wychodzi równo 6,8V na aku. Problem w tym, że naładował tylko do 186V (zanim zrobiłem pomiar spadło do 183,6V). Wydaje mi się że ładowarka nie przeładowuje akumulatorów, bo ciągle mam 340Ah przedładowań. Czy jest jakiś powód dla którego ładowarka może nie przeładowywać aku?

Jak sięgnąć pamięcią kilka ładowań wstecz to na tablicy zegarami w trakcie ładowania zapaliła mi się kontrolka (w załączeniu). Jak się podłączyłem Lexią to był błąd "permanent fault Socked present" ale jak go skasowałem to już się nie pojawił.

Untitled.png
Plik ściągnięto 3148 raz(y) 3,57 KB

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-09-16, 20:21   

Musisz po prostu na Checkelecu obserwować ładowanie.
Problemu mogą być temperaturowe - bo przez wzrost temperatury może wyłączać się ładowarka ( temperatura Sagemboxa lub akumulatorów) .
Chceckelec też pokazuje błedy i potrafi je skasować. A do tego ma większy zestaw kodów błędów niż Lexia ( jam to niechcący to sprawił)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
LoneWolf

Dołączył: 23 Cze 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-09-18, 09:02   

Następnego dnia po "pełnym naladowaniu" czyli do 83%, podłaczyłem jeszcze raz ładowarkę i efekt był taki, że w ciągu kilkunastu sekund napięcie na baterii wzrosło z 183 do 212V i tak się utrzymało przez kolejne kilkanaście sekund, a potem ładowarka wyłączyła się.
To chyba elemininuje podejrzenie o przegrzanie, bo przed włączeniem ładowania wszystko miało temperaturę otoczenia i w tak krótkim czasie nie zdążyłoby się nagrzać, chyba że coś jest zwarte, ale wtedy byłoby też problem z łądowaniem do 80%.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3053
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-09-18, 10:37   

To potwierdza że kilka aku ma problem. Postaraj się wyładować do wartości bliskich zera pojemności i wtedy sprawdź napiecia w poszczególnych pojemnikach aby przybliżyć lokalizację słabszych aku
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14