SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi I-MIEV - problem z szybkim ładowaniem
Autor Wiadomość
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 23
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2019-11-12, 16:45   

A Outlander PHEV też już podobno działa
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-12, 16:58   

Gratuluję - świetnie że Ci się udało to z nimi :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Jafidzi

Dołączył: 17 Lip 2019
Posty: 11
Wysłany: 2019-11-14, 17:23   

Witam, dziś ładowałem się moim Mitsubishi I-MiEV w Tychach na Orlenie. Pracownik poinformował mnie że wczoraj została wykonana aktualizacja. Autko się ładuje, wszystko śmiga jak trzeba :)
Cieszę się że problem został zażegnany.
 
 
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 23
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2019-11-15, 11:06   

Podobno w ramach aktualizacji dodawana jest też obsługa modułu płatności.
Darmowe ładowanie może się skończyć szybciej niż nam się wydaje. :cry:
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
Ekoenergetyka

Dołączył: 18 Gru 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-12-18, 15:04   

Szanowni Państwo

Producenci infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych borykają się z problemami związanymi z brakiem pełnej kompatybilności części pojazdów z obowiązującymi normami. Dotyczy to w głównej mierze ładowania prądem stałym (DC), które m.in. ze względu na rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa, jest wielokrotnie bardziej złożone niż ładowanie prądem przemiennym (AC). Problemy dotyczą w szczególności pojazdów wyprodukowanych kilka lat temu. Producenci stale udoskonalają oprogramowanie w pojazdach elektrycznych i w związku z tym przygotowują odpowiednie aktualizacje oprogramowania. Część pojazdów dostępnych na rynku posiada możliwość aktualizacji bezpośrednio przez producenta - zdalnie. Niestety większość takiej możliwości nie ma i konieczne jest przeprowadzenie procesu aktualizacji przez autoryzowany serwis.


Ekoenergetyka-Polska jako dostawca infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych dokłada wszelkich starań, aby dostarczane przez nią rozwiązania były na najwyższym poziomie kompatybilności z obowiązującymi normami. Przy projektowaniu i implementacji wykorzystujemy nasze blisko 10-letnie doświadczenie w produkcji stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz to, że będąc członkami takich organizacji jak CharIN, CHAdeMO czy Open Charge Alliance mamy zarówno dostęp do najnowszych norm oraz standardów jak i możliwość testowania rozwiązań z innymi firmami zajmującymi się rozwojem elektromobilności.


W wyniku przeprowadzonych testów z pojazdem Mitsubishi i-MiEV (rocznik przed 2012) stwierdziliśmy, iż pojazd komunikuje się z ładowarką starszą wersją protokołu, który nie jest już wspierany przez CHAdeMO (brak jakichkolwiek oficjalnych dokumentów dla wersji protokołu zgłoszonej przez pojazd). Efektem tego był brak możliwości rozpoczęcia ładowania na naszej stacji. Wychodząc naprzeciw użytkownikom, zmodyfikowaliśmy oprogramowanie w stacji ładowania dostosowując się do starszej wersji protokołu w pojeździe, umożliwiając tym samym jego ładowanie. Niestety takie rozwiązanie umożliwia ładowanie pojazdu na ładowarkach danego producenta, który miał styczność z takim przypadkiem.

Starszy i już nie wspierany protokół w pojazdach oraz rozrastająca się infrastruktura ładowania pojazdów instalowana przez różnych dostawców stacji, może powodować ponowne wystąpienie problemu. Dlatego też aby mieć pewność, iż problem ten nie zdarzy się ponownie w przyszłości, zalecamy zaktualizować oprogramowanie w pojazdach do najnowszych wersji, wspieranych standardów przez organizację CHAdeMO.

Wszystkie ładowarki zostały zaktualizowane do najnowszej wersji oprogramowania umożliwiając tym samym ładowanie Państwa Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-Zero i Peugeot iOn, które bazują na tej samej konstrukcji i popularnie zwane są trojaczkami.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 716
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-12-18, 15:23   

Brawo Ekonenergetyka!
 
 
Jafidzi

Dołączył: 17 Lip 2019
Posty: 11
Wysłany: 2020-02-18, 19:31   

Witam,

Na stacjach ładowania postawionych po 18.12.2020 niestety jest ten sam problem. Byłem w serwisie Itsubishi zaaktualizować protokół ładowania ale niestety nie pomogło to. Pod koniec stycznia kontaktowałem się z obsługą orlena przez infolinie, przekazać sprawę mieli. Jak na razie bez odzewu.
Jutro ponownie mam wizytę w serwisie Mitsubishi, ale obsługa nie ma pomysłu jak temu zaradzić.
 
 
fotograf77 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2020
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-23, 17:33   

Witam serdecznie.

Od niedawna jestem właścicielem Citroena C-Zero z 2015r. U mnie też występuje problem z szybkim ładowaniem. Po podłączeniu ładowarki ładowanie rozpoczyna się normalnie ale po około 1 sekundzie się wyłącza i pojawia się komunikat: "ładowanie zakończone". Po wielu próbach udało mi się raz naładować autko na ładowarce Orlen. Niestety to był tylko jeden raz kiedy się udało.
Próbowałem też później ładować na Orlenie w Łodzi i na Green Way i zawsze ten sam problem. Ładowanie się kończy po 1 sekundzie. :-/
_________________
Robert
Citroen C-Zero 2015r.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 210
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-23, 18:37   

Docisnij złącze przy negocjacji i zobacz czy cos da.
 
 
fotograf77 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Wrz 2020
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-09-27, 13:35   

Wczoraj pojechałem na ładowarkę Greenway i zrobiłem tak jak radził Ekolega. Podłączyłem samochód, zbliżyłem kartę do czytnika i jednocześnie mocno docisnąłem wtyczkę. ...
Ładowanie ruszyło bez problemu.
Po kilku minutach przerwalem ładowanie i odpiąłen wtyczkę. Po chwili ponownie podłączyłem samochód i udało mi się uruchomić ładowanie drugi raz z rzędu. :lol:
Jak będę miał chwilę to pod koniec tygodnia podjadę na ładowarkę Orlenu gdzie wcześniej nie udało mi się naładować i spróbuje czy tym razem ruszy.
_________________
Robert
Citroen C-Zero 2015r.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 210
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-27, 20:06   

Orlen 100kw 800V jest specyficzny, tam moze nie zadzialac, w moim i3 bez aktualizacji softu nie dawalo rady. Ale patent z dociskaniem w niektorych autach sie sprawdza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11