Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 436 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-09, 21:03
|
|
|
Oczywiscie ze chodzilo o hamulec, a nie o gaz. Moj blad. |
_________________ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-09-18, 13:39
|
|
|
Ciekawostka - napięcie końcowe ładowania przez lata rosło mi z jakichś 4,002V/ogniwo do jakichś 4,035, wyglądało to na zużywanie się baterii i konsumowanie bufora 5,7kWh. Niedawno zauważyłem jednak powrót w okolice 4,002V. Dokonałem kilku ładowań od zera do pełna i dalej jest tak samo, o dziwo dolne napięcie nadal jest w okolicy 3,490V/ogniwo, i licznik samochodu dalej liczy 10,2kWh. Mój licznik AC pokazuje 11,2-11,7kWh na jedno ładowanie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Marek
marhal
Dołączył: 05 Sie 2019 Posty: 61 Skąd: Kąty Wr.
|
Wysłany: 2020-09-25, 17:10
|
|
|
Rafał napisał/a: | Poprawka, zapomniałem o jednym punkcie:
- pojawia się komunikat "Sprawdź blokadę kierownicy",
- wyłączamy zapłon BEZ naciskania pedału hamulca,
- po otwarciu drzwi kierowcy, z boku kokpitu zdejmujemy klapę
bezpieczników,
- wyjmujemy bezpiecznik F8,
- włączamy zapłon na kilkadziesiąt sekund,
- wyłączamy zapłon BEZ naciskania pedału hamulca,
- wkładamy z powrotem F8,
- włączamy zapłon i cieszymy się jazdą. |
witam,
dzisiaj spotkało to mnie " blokada kolumny kierowniczej" , próbowałem, wszystkich waszych sposobów i bez rezultatu. U mnie wyskakuje ten komunikat i po kilku minutach jazdy zaczyna wyć klakson, zeby jechac musiałem wyciągnąć bezpiecznik klaksonu ( ale to nie rozwiązanie problemu) . Nie blokuje mi kierownicy , normalnie mogę wrzucic bieg. Macie jakies pomysły? blokada normalnie sie zachowuje ( słychać dzwieki blokady po wyłaczeniu auta , odblokowuje normalnie) , tylko ten komunikat.
Proszę o rady co mam sprawdzić
klemę aku 12v odpinałem, błedów w kompie nie ma żadnych, bezpiecnik F8 równiez, także nie wiem co dalej
hej,
udało mi się zresetować błąd blokady kolumny kierowniczej ale w trochę inny sposób tzn:
1. przy wyłączonym zapłonie wyciągamy bezpiecznik F8
2.otwieramy maskę-klapę silnika
3. włączamy zapłon na kilka sekund
4.wyłączamy zapłon
5.wkładamy bezpiecznik F8
6.włączamy auto ( włączy się silnik spalinowy-otwarta klapa)
7.wyłączamy silnik,zamykamy klapę i działa
z tą pokrywą silnika wyczytałem gdzieś na zagranicznym forum i u mnie tez się sprawdziło, bo samo wyjecie bezpiecznika itp nie przynosiło efektu
mam nadzieję, że komuś to się przyda
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Marek 2020-09-26, 06:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-09-25, 22:28
|
|
|
Siódma konserwacja silnika pod rząd mnie dziś spotkała. Tym razem zrobiłem ją w czasie ładowania - zostało przerwane, silnik zużył 0,13l i pchał 6kW w baterię w tym czasie. Po wszystkim wyłaczyłem zapłon i ładowanie wznowiło się samo. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Marcel01
Marcel01

Wiek: 62 Dołączył: 26 Sie 2018 Posty: 34 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2020-09-26, 07:41
|
|
|
Pojawił się problem w mojej poliftowej Amperze z odczytem ciśnienia we wszystkich kołach(błąd: System monitorowania nie identyfikuje opon). Nie jest to spowodowane czujnikami ciśnienia , bo ciśnienie jest odczytywane po zamianie kół do innej Ampery bez problemu - po przejechaniu kilku kilometrów. Kół/ciśnienia z drugiej Ampery też nie identyfikuje w mojej. Od czasu do czasu na ułamek sekundy na monitorze(tym przy kierownicy) wyskakują losowo odczyty ciśnienia. Nie mam w samochodzie żadnych dodatkowych urządzeń które mogłyby zakłócać system(433MHz). Podejrzewam uszkodzenie odbiornika TPMS (GM 13321961 lub 13393595), tylko nie wiem gdzie go szukać. W przedliftach był dwu funkcyjny moduł o innym oznaczeniu umieszczony nad lusterkiem wstecznym. W polifcie nad lusterkiem jest tylko moduł z kamerą. Czy ktoś z kolegów wie gdzie szukać opisanego modułu ? Ewentualnie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 191 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2020-10-01, 20:51 Czujnik opon
|
|
|
Od jakiegoś czasu ciśnienie powietrza w jednym z kół stanęło na 208 i się nie zmienia po dopompowaniu. Jakiś reset może? Bateria w czujniku? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-01, 21:30
|
|
|
Rafał napisał/a: | Od jakiegoś czasu ciśnienie powietrza w jednym z kół stanęło na 208 i się nie zmienia po dopompowaniu. Jakiś reset może? Bateria w czujniku? | Wczoraj po odpięciu na minutę aku 12V jeden z czujników pokazywał mi 2,2 zamiast 2,6, ale po jakimś czasie się namyślił i przestał kłamać. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3118 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-11, 18:44
|
|
|
Dziś Ampera wypaliła ostatnią szklankę z 35l wg licznika, czyli cały bak wg instrukcji - tak więc na jednym baku przejechałem niecałe 25 tys. km, zabrakły 344km. Tego nie zrobi żaden spaliniak, ale nie zrobi tego również żaden elektryk bez webasto
IMAG0366a.jpg Prawie 25 tys. km na jednym baku :-) |
 |
Plik ściągnięto 51 raz(y) 198,41 KB |
|
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 308 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2020-10-11, 18:54
|
|
|
Zakładaj LPG!
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-11, 19:49
|
|
|
lookash_c napisał/a: | Zakładaj LPG! | Myślałem raczej o magnetyzerze do paliwa |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3118 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-10-11, 20:04
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Myślałem raczej o magnetyzerze do paliwa |
Sprawdziłem na swojej jednej z daci - zupełnie nie działa
lookash_c napisał/a: | Zakładaj LPG! |
To sprawdziłem na drugiej dacii . Dizła prfekcyjnie . Koszt przejazdy jest porównywalny z EV ładowanym na tanich ale płatnych szybkich ładowarkach. Zasięg na jednym tankowaniu w PL ( przy średniej 110 km/h) to 270 km . W niemczech przy średniej 120 km/h 280 km. We Francji ( na nacionalkach przy max 80 km/h) - takie sa tam ograniczenia - to 380 km. Na płatnych autostardach przy średniej 120 km/h 300 km.
Ponieważ takie trasy robię średnio 10 razy w eroku . To wychodzi mi na to że jednak coś z tym polskim LPG jest nie do końca dobrze |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Rapanui
Dołączył: 21 Paź 2020 Posty: 5
|
Wysłany: 2020-10-21, 09:27
|
|
|
Witam. Właśnie stałem się posiadaczem ampery. Czy możecie mi powiedzieć czy jest to polift?https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=194109173 |
|
|
|
 |
Rapanui
Dołączył: 21 Paź 2020 Posty: 5
|
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 730 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2020-10-21, 09:51
|
|
|
W środku wygląda jak polift. |
|
|
|
 |
Rapanui
Dołączył: 21 Paź 2020 Posty: 5
|
Wysłany: 2020-10-21, 09:56
|
|
|
Ale nie ma przycisku z domkiem |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-21, 10:15
|
|
|
Ekran za kierownicą wskazuje na polift. Na przełomie 2012/2013 pojawiały się różne miksy - widzialem już ekran za kierownicą z polifta, a ekran pośrodku deski sprzed, i tu chyba tak jest. Przyciski na kierownicy też wskazują na polifta, tak jak podłokietnik z tyłu. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Rapanui
Dołączył: 21 Paź 2020 Posty: 5
|
Wysłany: 2020-10-21, 10:32
|
|
|
Czym różni się ekran przed i po lifcie? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-21, 11:58
|
|
|
Są drobniejsze ikony/napisy, i główny ekran ma dwa rzędy dużych ikon. Przy czym to po prostu wersja zestawu multimedialnego, reszta samochodu jest zdaje się poliftowa. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
marcin.elektro
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lut 2019 Posty: 83
|
Wysłany: 2020-10-21, 19:01
|
|
|
Jest |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-27, 12:32
|
|
|
Dziś taka niespodzianka mnie spotkała. Groźbę niepotrzebnego uruchomienia silnika w przeciągu najbliższych 24h potraktowałem poważnie i do jakichś 7l w baku dolałem 10l - nie pomogło, kolejne 6l temat załatwiło. A za 2 tygodnie byłby rok od ostaniej wizyty na stacji benzynowej
Zdjęcie0024a.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 78 raz(y) 151,23 KB |
|
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 730 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2020-10-27, 12:54
|
|
|
Poszukaj jak spuścić to paliwo i jak następnym razem się pojawi ten komunikat to wlejesz go raz jeszcze
W ten sposób nie będziesz musiał jeździć na stację benzynową |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-27, 13:52
|
|
|
krawcu napisał/a: | Poszukaj jak spuścić to paliwo i jak następnym razem się pojawi ten komunikat to wlejesz go raz jeszcze | Już dziś jedną taką radę dostałem Tylko gdzie trzymać to paliwo - lepiej sprzedać, ale kto kupi używaną benzynę z takim przebiegiem? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 730 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2020-10-27, 15:34
|
|
|
PatrykS napisał/a: | używaną benzynę z takim przebiegiem? |
To może być dobra reklama... paliwo wysokokaloryczne - wystarczy na rok jazdy:) |
|
|
|
 |
Marek
marhal
Dołączył: 05 Sie 2019 Posty: 61 Skąd: Kąty Wr.
|
Wysłany: 2020-11-12, 20:38
|
|
|
witam,
Mam mały problem z klapką portu ładowania a mianowicie jak uaktywniam otwieranie ( kluczyk bądź z kabiny) słyszę dźwięk otwierania ale klapka nie otwiera się sama.
Dopiero muszę ją odciągnąć czymś w momencie aktywacji otwierania i wtedy się otwiera,
Wygląda na to jakby była słaba sprężyna powodująca otwarcie po schowaniu się bolca blokującego.
pytanie: czy ktos juz wymieniał sprężynę bądż modyfikował to aby nie było z tym problemu? |
|
|
|
 |
|