Mitsubishi I-MIEV - problem z szybkim ładowaniem |
Autor |
Wiadomość |
olafmt
OlafMT
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 35 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2019-11-12, 16:45
|
|
|
A Outlander PHEV też już podobno działa |
_________________ C4GP + MGF + iMiev + IS300h |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-11-12, 16:58
|
|
|
Gratuluję - świetnie że Ci się udało to z nimi |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Jafidzi
Dołączył: 17 Lip 2019 Posty: 12
|
Wysłany: 2019-11-14, 17:23
|
|
|
Witam, dziś ładowałem się moim Mitsubishi I-MiEV w Tychach na Orlenie. Pracownik poinformował mnie że wczoraj została wykonana aktualizacja. Autko się ładuje, wszystko śmiga jak trzeba
Cieszę się że problem został zażegnany. |
|
|
|
 |
olafmt
OlafMT
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 35 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2019-11-15, 11:06
|
|
|
Podobno w ramach aktualizacji dodawana jest też obsługa modułu płatności.
Darmowe ładowanie może się skończyć szybciej niż nam się wydaje. |
_________________ C4GP + MGF + iMiev + IS300h |
|
|
|
 |
Ekoenergetyka
Dołączył: 18 Gru 2019 Posty: 1
|
Wysłany: 2019-12-18, 15:04
|
|
|
Szanowni Państwo
Producenci infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych borykają się z problemami związanymi z brakiem pełnej kompatybilności części pojazdów z obowiązującymi normami. Dotyczy to w głównej mierze ładowania prądem stałym (DC), które m.in. ze względu na rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa, jest wielokrotnie bardziej złożone niż ładowanie prądem przemiennym (AC). Problemy dotyczą w szczególności pojazdów wyprodukowanych kilka lat temu. Producenci stale udoskonalają oprogramowanie w pojazdach elektrycznych i w związku z tym przygotowują odpowiednie aktualizacje oprogramowania. Część pojazdów dostępnych na rynku posiada możliwość aktualizacji bezpośrednio przez producenta - zdalnie. Niestety większość takiej możliwości nie ma i konieczne jest przeprowadzenie procesu aktualizacji przez autoryzowany serwis.
Ekoenergetyka-Polska jako dostawca infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych dokłada wszelkich starań, aby dostarczane przez nią rozwiązania były na najwyższym poziomie kompatybilności z obowiązującymi normami. Przy projektowaniu i implementacji wykorzystujemy nasze blisko 10-letnie doświadczenie w produkcji stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz to, że będąc członkami takich organizacji jak CharIN, CHAdeMO czy Open Charge Alliance mamy zarówno dostęp do najnowszych norm oraz standardów jak i możliwość testowania rozwiązań z innymi firmami zajmującymi się rozwojem elektromobilności.
W wyniku przeprowadzonych testów z pojazdem Mitsubishi i-MiEV (rocznik przed 2012) stwierdziliśmy, iż pojazd komunikuje się z ładowarką starszą wersją protokołu, który nie jest już wspierany przez CHAdeMO (brak jakichkolwiek oficjalnych dokumentów dla wersji protokołu zgłoszonej przez pojazd). Efektem tego był brak możliwości rozpoczęcia ładowania na naszej stacji. Wychodząc naprzeciw użytkownikom, zmodyfikowaliśmy oprogramowanie w stacji ładowania dostosowując się do starszej wersji protokołu w pojeździe, umożliwiając tym samym jego ładowanie. Niestety takie rozwiązanie umożliwia ładowanie pojazdu na ładowarkach danego producenta, który miał styczność z takim przypadkiem.
Starszy i już nie wspierany protokół w pojazdach oraz rozrastająca się infrastruktura ładowania pojazdów instalowana przez różnych dostawców stacji, może powodować ponowne wystąpienie problemu. Dlatego też aby mieć pewność, iż problem ten nie zdarzy się ponownie w przyszłości, zalecamy zaktualizować oprogramowanie w pojazdach do najnowszych wersji, wspieranych standardów przez organizację CHAdeMO.
Wszystkie ładowarki zostały zaktualizowane do najnowszej wersji oprogramowania umożliwiając tym samym ładowanie Państwa Mitsubishi i-MiEV, Citroen C-Zero i Peugeot iOn, które bazują na tej samej konstrukcji i popularnie zwane są trojaczkami. |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 730 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2019-12-18, 15:23
|
|
|
Brawo Ekonenergetyka! |
|
|
|
 |
Jafidzi
Dołączył: 17 Lip 2019 Posty: 12
|
Wysłany: 2020-02-18, 19:31
|
|
|
Witam,
Na stacjach ładowania postawionych po 18.12.2020 niestety jest ten sam problem. Byłem w serwisie Itsubishi zaaktualizować protokół ładowania ale niestety nie pomogło to. Pod koniec stycznia kontaktowałem się z obsługą orlena przez infolinie, przekazać sprawę mieli. Jak na razie bez odzewu.
Jutro ponownie mam wizytę w serwisie Mitsubishi, ale obsługa nie ma pomysłu jak temu zaradzić. |
|
|
|
 |
fotograf77
Wiek: 46 Dołączył: 23 Wrz 2020 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-09-23, 17:33
|
|
|
Witam serdecznie.
Od niedawna jestem właścicielem Citroena C-Zero z 2015r. U mnie też występuje problem z szybkim ładowaniem. Po podłączeniu ładowarki ładowanie rozpoczyna się normalnie ale po około 1 sekundzie się wyłącza i pojawia się komunikat: "ładowanie zakończone". Po wielu próbach udało mi się raz naładować autko na ładowarce Orlen. Niestety to był tylko jeden raz kiedy się udało.
Próbowałem też później ładować na Orlenie w Łodzi i na Green Way i zawsze ten sam problem. Ładowanie się kończy po 1 sekundzie. |
_________________ Robert
Citroen C-Zero 2015r. |
|
|
|
 |
Ekolega
BMW i3 94ah

Wiek: 45 Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-23, 18:37
|
|
|
Docisnij złącze przy negocjacji i zobacz czy cos da. |
|
|
|
 |
fotograf77
Wiek: 46 Dołączył: 23 Wrz 2020 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-09-27, 13:35
|
|
|
Wczoraj pojechałem na ładowarkę Greenway i zrobiłem tak jak radził Ekolega. Podłączyłem samochód, zbliżyłem kartę do czytnika i jednocześnie mocno docisnąłem wtyczkę. ...
Ładowanie ruszyło bez problemu.
Po kilku minutach przerwalem ładowanie i odpiąłen wtyczkę. Po chwili ponownie podłączyłem samochód i udało mi się uruchomić ładowanie drugi raz z rzędu.
Jak będę miał chwilę to pod koniec tygodnia podjadę na ładowarkę Orlenu gdzie wcześniej nie udało mi się naładować i spróbuje czy tym razem ruszy. |
_________________ Robert
Citroen C-Zero 2015r. |
|
|
|
 |
Ekolega
BMW i3 94ah

Wiek: 45 Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 271 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-27, 20:06
|
|
|
Orlen 100kw 800V jest specyficzny, tam moze nie zadzialac, w moim i3 bez aktualizacji softu nie dawalo rady. Ale patent z dociskaniem w niektorych autach sie sprawdza. |
|
|
|
 |
|