Porada |
Autor |
Wiadomość |
Trapp
Dołączył: 25 Wrz 2020 Posty: 44
|
Wysłany: 2020-09-25, 22:09 Porada
|
|
|
Witam Wszystkich!
Prośba o poradę - czy warto zmienić trojaczka na ZOE?
Obecny zasięg trojaczka to 115 km trochę brakuje też szybszego ładowania z sieci - jazda "wokół komina" do 50km dziennie
ZOE - mam nadzieję że z baterią 22kwh jest możliwe 150km na jednym ładowaniu?
Pzdr |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1203 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-26, 05:48 Re: Porada
|
|
|
Trapp napisał/a: |
ZOE - mam nadzieję że z baterią 22kwh jest możliwe 150km na jednym ładowaniu?
Pzdr |
Nie jest.
Przynajmniej nie przez większość roku. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2374 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2020-09-26, 06:40
|
|
|
Na w miarę bezstresowe 150km potrzebujesz minimum 30kWh. Czyli albo leaf w wersji 30kWh albo jeszcze lepiej ZOE w wersji 40kWh. |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1203 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-26, 07:14
|
|
|
vwir napisał/a: | Na w miarę bezstresowe 150km potrzebujesz minimum 30kWh. Czyli albo leaf w wersji 30kWh |
I to też latem.
Zimą (bardzo lekką) widziałem w takowym zasięgi rzędu 110-120 km, zaraz po naładowaniu do pełna.
Czyli realnie Zoe 40 to minimum dla zasięgu 150 km przez cały rok. |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2030 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-09-26, 08:35
|
|
|
Zima 140 lato 170 wczoraj kupiłem już siódme Zoe.
Mimo, ze mam TM3, to jako drugie tez chce je mieć
kolejne w konfiguracji Q z bateria 41 kWh. Bo warto.
Ostatnio kolega z forum arekb kupił Zoe, niech się wypowie.
Zoe ZE40 to minimum 250 zasięgu w wersji Q (w R więcej)
Lato 320 km zima 280 km.
Wyjątek,
-rozdeptywanie miejskie,
-drogi szybkiego ruchu. |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2030 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-09-26, 10:38
|
|
|
O zasięgu BEV można opowiadać różnie i podam przykłady.
Tesla Model X
Znajomy z Poznania posiadacz Tesli X P100D powiedział, że ma 100 km zasięgu.
Skąd ta wartość? Gość jeździ ma max, a zużycie powyżej 50 kWh autostrada musi być 180-200
miasto ze świateł non stop pedał podłoga. Przy 20% ładuje do 80-90 % czyli około 60 kWh.
Czy to jest obiektywna wartość? (odpowiedz każdy sam dorobi)
Tesla Model 3
Moja Tesla Model 3 ma zasięg 250 km. Dlaczego?
Ładuje od 20%, bo poniżej Wartownik nie działa, do 85%, bo nie chce mi się czekać, czyli jakieś 50 kWh
Zużywam około 15 kWh na 100 km, a reszta to systemy Wartownik, klima lub ogrzewanie na postoju.
Na trasie (zaczynamy od 100%) drogą krajową robię ponad 400 km, ale do okolic 20%, na
autostradzie 350-400 km zależnie czy (120 czy 140 kmh) do okolic poniżej 10%.
Przy pełnym gazie zdarzało się ponad 45 kWh na 100 km
Podsumowując
TMX robi od 100 do 500 km TM3 od 150 do 500 km i można to różnie przedstawiać.
.
Generalnie jest tak, "jak dbasz tak masz", czyli zależnie od tego jaki jest cel. Którejś wiosny 17 lub 18
postawiłem w Zoe cel, ładowarka w Grodzisku Wlkp odległość 160 km i dojechałem z zapasem.
Po 30 min ładowania odjazd do Poznania, objechałem co miałem objechać, ładowanie na 90 % i powrót do
Grodziska ładowanie na 100%
Zoe ZE20 jesteś w stanie pokonać tylko 100 km depcząc w gaz, lub nawet 220 km, ale przy 50 kmh,
wybór zawsze należy do kierowcy.
Zoe nigdy na prędkości powyżej 95 kmh, Tesla raczej przepisowo i jest dobrze. |
|
|
|
 |
Trapp
Dołączył: 25 Wrz 2020 Posty: 44
|
Wysłany: 2020-09-26, 17:12
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi.
Zakładając że będzie to ZOE R240 mam nadzieję że 150km bedzie możliwe dla V<90km/h
trojaczek - 150 km NEDC realnie 2/3 * NEDC czyli 100 km
Zoe 240km NEDC, realnie 2/3 czyli jakieś 160km przy podobnej jeździe.
A jak z miejscem z tyłu i awaryjnością ? |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2030 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-09-26, 18:04
|
|
|
Sa juz tu na forum analizy bagażnika i miejsca na tylnej kanapie.
Jest wiesej miejsca niż w Juke i podobnie jak w Caltur.
Dla dorosłych troche wysoka pozycja i w trasę nie komfortowa,
ale dzieci to lubią, bo dobrze widać w przód. |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1203 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-27, 08:37
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Sa juz tu na forum analizy bagażnika i miejsca na tylnej kanapie.
Jest wiesej miejsca niż w Juke . |
Ale starym.
Nowy Juke przestronnością bije na głowę Zoe i nie tylko jego, większość aut ze swojej klasy również.
Jak dla mnie byłoby to idealne auto, gdyby miało napęd od Zoe. |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2030 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-09-27, 08:43
|
|
|
Tez to kiedys pisalem ze Juke ma potencjał bo jest wysoki.
Nissan jednak tak nie myslał, lub nie chciał psuć sprzedazy. |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1203 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-27, 17:35
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Tez to kiedys pisalem ze Juke ma potencjał bo jest wysoki.
Nissan jednak tak nie myslał, lub nie chciał psuć sprzedazy. |
Miejsce się robi, Leaf schodzi ze sceny, następca będzie większy i droższy, więc coś w klasie Juke byłoby jego świetnym uzupełnieniem.
Tyle że może nie trafić do Europy. |
|
|
|
 |
|