SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Porada
Autor Wiadomość
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 44
Wysłany: 2020-09-25, 22:09   Porada

Witam Wszystkich!

Prośba o poradę - czy warto zmienić trojaczka na ZOE?
Obecny zasięg trojaczka to 115 km trochę brakuje też szybszego ładowania z sieci - jazda "wokół komina" do 50km dziennie
ZOE - mam nadzieję że z baterią 22kwh jest możliwe 150km na jednym ładowaniu?

Pzdr
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1203
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-26, 05:48   Re: Porada

Trapp napisał/a:

ZOE - mam nadzieję że z baterią 22kwh jest możliwe 150km na jednym ładowaniu?

Pzdr


Nie jest.
Przynajmniej nie przez większość roku.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2374
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-26, 06:40   

Na w miarę bezstresowe 150km potrzebujesz minimum 30kWh. Czyli albo leaf w wersji 30kWh albo jeszcze lepiej ZOE w wersji 40kWh.
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1203
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-26, 07:14   

vwir napisał/a:
Na w miarę bezstresowe 150km potrzebujesz minimum 30kWh. Czyli albo leaf w wersji 30kWh


I to też latem.
Zimą (bardzo lekką) widziałem w takowym zasięgi rzędu 110-120 km, zaraz po naładowaniu do pełna.
Czyli realnie Zoe 40 to minimum dla zasięgu 150 km przez cały rok.
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2030
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-26, 08:35   

Zima 140 lato 170 wczoraj kupiłem już siódme Zoe.
Mimo, ze mam TM3, to jako drugie tez chce je mieć
kolejne w konfiguracji Q z bateria 41 kWh. Bo warto.
Ostatnio kolega z forum arekb kupił Zoe, niech się wypowie.
Zoe ZE40 to minimum 250 zasięgu w wersji Q (w R więcej)
Lato 320 km zima 280 km.
Wyjątek,
-rozdeptywanie miejskie,
-drogi szybkiego ruchu.
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2030
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-26, 10:38   

O zasięgu BEV można opowiadać różnie i podam przykłady.
Tesla Model X
Znajomy z Poznania posiadacz Tesli X P100D powiedział, że ma 100 km zasięgu.
Skąd ta wartość? Gość jeździ ma max, a zużycie powyżej 50 kWh autostrada musi być 180-200
miasto ze świateł non stop pedał podłoga. Przy 20% ładuje do 80-90 % czyli około 60 kWh.
Czy to jest obiektywna wartość? (odpowiedz każdy sam dorobi)
Tesla Model 3
Moja Tesla Model 3 ma zasięg 250 km. Dlaczego?
Ładuje od 20%, bo poniżej Wartownik nie działa, do 85%, bo nie chce mi się czekać, czyli jakieś 50 kWh
Zużywam około 15 kWh na 100 km, a reszta to systemy Wartownik, klima lub ogrzewanie na postoju.
Na trasie (zaczynamy od 100%) drogą krajową robię ponad 400 km, ale do okolic 20%, na
autostradzie 350-400 km zależnie czy (120 czy 140 kmh) do okolic poniżej 10%.
Przy pełnym gazie zdarzało się ponad 45 kWh na 100 km
Podsumowując
TMX robi od 100 do 500 km TM3 od 150 do 500 km i można to różnie przedstawiać.
.
Generalnie jest tak, "jak dbasz tak masz", czyli zależnie od tego jaki jest cel. Którejś wiosny 17 lub 18
postawiłem w Zoe cel, ładowarka w Grodzisku Wlkp odległość 160 km i dojechałem z zapasem.
Po 30 min ładowania odjazd do Poznania, objechałem co miałem objechać, ładowanie na 90 % i powrót do
Grodziska ładowanie na 100%
Zoe ZE20 jesteś w stanie pokonać tylko 100 km depcząc w gaz, lub nawet 220 km, ale przy 50 kmh,
wybór zawsze należy do kierowcy.
Zoe nigdy na prędkości powyżej 95 kmh, Tesla raczej przepisowo i jest dobrze.
 
 
Trapp

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 44
Wysłany: 2020-09-26, 17:12   

Dziękuję za odpowiedzi.
Zakładając że będzie to ZOE R240 mam nadzieję że 150km bedzie możliwe dla V<90km/h
trojaczek - 150 km NEDC realnie 2/3 * NEDC czyli 100 km
Zoe 240km NEDC, realnie 2/3 czyli jakieś 160km przy podobnej jeździe.
A jak z miejscem z tyłu i awaryjnością ?
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2030
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-26, 18:04   

Sa juz tu na forum analizy bagażnika i miejsca na tylnej kanapie.
Jest wiesej miejsca niż w Juke i podobnie jak w Caltur.
Dla dorosłych troche wysoka pozycja i w trasę nie komfortowa,
ale dzieci to lubią, bo dobrze widać w przód.
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1203
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-27, 08:37   

Apolonia napisał/a:
Sa juz tu na forum analizy bagażnika i miejsca na tylnej kanapie.
Jest wiesej miejsca niż w Juke .


Ale starym.
Nowy Juke przestronnością bije na głowę Zoe i nie tylko jego, większość aut ze swojej klasy również.

Jak dla mnie byłoby to idealne auto, gdyby miało napęd od Zoe.
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2030
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-27, 08:43   

Tez to kiedys pisalem ze Juke ma potencjał bo jest wysoki.
Nissan jednak tak nie myslał, lub nie chciał psuć sprzedazy.
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1203
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-27, 17:35   

Apolonia napisał/a:
Tez to kiedys pisalem ze Juke ma potencjał bo jest wysoki.
Nissan jednak tak nie myslał, lub nie chciał psuć sprzedazy.


Miejsce się robi, Leaf schodzi ze sceny, następca będzie większy i droższy, więc coś w klasie Juke byłoby jego świetnym uzupełnieniem.
Tyle że może nie trafić do Europy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11