SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Utrata Suc i gwarancji w Tesli
Autor Wiadomość
MarcinS 

Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-19, 14:19   Utrata Suc i gwarancji w Tesli

Dzień dobry,
Mam pytanie, jeśli zakupię Tesle gdzieś w Eu, która jest z free Suc i nie będę korzystał z serwisu Tesli, to czy stracę free Suc? Czy tylko po stłuczce? Chodzi mi o to czy mogę nieautoryzowanie naprawiać bez obawy bana na auto?
Pozdrawiam
 
 
MarcinS 

Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-27, 07:16   

Podobno nie ma głupich pytań :)
Pytanie moje może wydawać się niedorzeczne, jednak dla osoby, która kupuje pierwszy raz elektryka i ma jakieś wyobrażenie ( często mylne) takie informacje są ważne. Jednym z argumentów kupna elektryka jest międzyinnymi to że nie są to samochody kosztowne w utrzymaniu. Czy faktycznie tak jest, jak np kupię 7 letnia Tesle i nie będę chciał serwisować jej w serwisie ( bo drogi) a u panów w pl co robią Tesle to czy koszta są faktycznie duże?
Miałem różne spalinowe auta niestety nie nowe i każda wizyta w warsztacie nie była poniżej tysiąca, często powyżej, w roku na sam serwis wydawałem do około 6 tys złotych. Czy z Tesla 7 letnia jest podobnie?
Moja żona jest za kupnem Leaf nowego i będziemy mieć spokój jednak mi się marzy S tylko pytanie czy nie będzie płaczu po zakupie.
Dzięki za wszelkie uwagi wszystkie są dla mnie cenne.
Pozdrawiam
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-27, 07:57   

Mam i Leafa i Teslę i NIE Serwisuje Ich > Tesla nie ma jako takich wymogów przeglądów. .
Leafa raz serwisowałem bo jest w leasingu ( ok 550zł--wycieraczki mi wymienili i fitr i kopneli w opony zgodnie ze zwyczajem ).Teraz mam to w nosie bo nie ma co . Nic w tych autach nie ma do serwisowania. chyba że ktoś chce aby mu wymienili filtr klimy kabinowej.
Owszem olej też się w Tesli teraz się go nie wymienia. Przynajmniej nie trzeba
https://www.tesla.com/sup...nce?redirect=no



https://www.tesla.com/pl_...nty?redirect=no

Kliknij tam na link dot gwarancji...

Pczywiście zaleca jak wszyscy aby robić u nich. Niemniej NIE TRZEBA>
Cytat:
Tesla nie wymaga regularnej konserwacji i zamiast tego zawiera listę kilku elementów, które powinny być okresowo zmieniane. Jest to główny powód, dla którego koszty utrzymania Tesli są niedrogie. Oto wymagania:

Filtr powietrza kabinowego : Filtr należy wymieniać co dwa lata lub co trzy lata, jeśli jest to wysokowydajny filtr cząstek stałych (HEPA).
Rotacja opon : Tesla zaleca obracanie opon i wyważanie osiowania co 10 000 do 12 000 mil.
Test płynu hamulcowego : Właściciele Tesli powinni sprawdzać płyn hamulcowy co dwa lata i wymieniać go w razie potrzeby.
Serwis klimatyzacji : Tesla zaleca serwisowanie klimatyzacji co dwa do sześciu lat, w zależności od modelu.
Pielęgnacja zimowa : Kierowcy przebywający w regionach o zimnej pogodzie powinni czyścić i smarować zaciski hamulcowe swojego samochodu co 12 miesięcy lub co 12 500 mil.
I to wszystko. Właściciele Tesli nie muszą już chodzić do serwisu zgodnie z ustalonym harmonogramem. Ponadto aplikacja dla właścicieli Tesli będzie śledzić różne ograniczenia czasowe tych części i informować kierowców, kiedy powinni zarezerwować usługę.


tempFileForShare_20200927-091402_copy_768x1253.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 139,33 KB

tempFileForShare_20200927-090543_copy_600x800.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 146,03 KB

tempFileForShare_20200927-085612_copy_800x600.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 150,23 KB

tempFileForShare_20200927-085003_copy_800x600.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 75,59 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 210
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-27, 09:34   

Ale zawieszenie czy hamulce jednak trzeba naprawiac. Odpada tylko wszystko co zwiazane z silnikiem spalinowym.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1884
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-27, 10:09   

Z siedmioletnią teslą to uważaj. Początki były trudne i wiele jest przypadków gdzie były wymieniane silniki, wyświetlacze, pojawiały się problemy z wysuwanymi klamkami, etc. A to nie są tanie rzeczy. Generalnie tesla im młodsza tym bardziej bezawaryjna, ale na początku baaaardzo daleko im było do bezawaryjnych aut. Miałem ten sam dylemat co Ty i kupiłem leafa, ale to między innymi z moich specyficznych potrzeb. Generalnie bardzo rzadko jeżdżę w długie trasy (częściej latam) natomiast często jeżdże wkoło komina, gdzie tesla S jest po prostu za duża i denerwowałaby przy każdym parkowaniu. To plus awaryjność pierwszych tesli S spowodowało, że w końcu kupiłem leafa. Żałuję jedynie, że nie zapolowałem na leafa w wersji 62kWh.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-09-27, 11:34   

Ekolega napisał/a:
Ale zawieszenie czy hamulce jednak trzeba naprawiac. Odpada tylko wszystko co zwiazane z silnikiem spalinowym.

ALE TO jeśli już to nie czesto z hamulcami i można u Pana Janka czy samemu. Zawieszenie podobnie.
Ja gdybym miał awarie i np mógł ją zrobić u siebie robił bym to z rachunkiem lub sam.
Ale z drugiej strony gdybym miał kupować samochód i od razu nastawiać się na naprawy i co gorsza koszty , to bym nie kupował. A, ba! tak myśląć w taki sposób pracując wyobraźnią byłbym kawalerem. :-D

Elektryki są drogi, inne, nowe w świecie samochodów, nie mają tak rozbudowanej infrastruktury i po prostu trzeba to brać pod uwagę, że mając pecha będzie p podobnie to uziązliwsze niż w spaliniakach. Dlatego nie każdemu póki co pisane.

Tak było do niedawna w ogóle z autami z USA. A teraz się nawet okazuje, że taniej i łatwiej jest je naprawiać niz marki wschodnie i europejskie.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1625
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2020-09-27, 12:11   

Dla mnie wazna jest gwarancja na naped baterie i elektronikę.
Czesci eksploatacyjne sa tylko w pierwszym roku czy dwóch wazne.
Potem, po 50 tys. km, klocki, amory, tuleje, hamulce biorę na klate.
Na ich body czyli szyby, lakier to sobie odpuszczam, bo terminy długie,
drogo, a kupilem ze swiadomiscia ze jakość slaba, patrz, łoniaki w lakierze.
 
 
MarcinS 

Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-27, 14:04   

"Bronek"

Dzięki bardzo!!!
Ważne to są info dla mnie.
 
 
MarcinS 

Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-27, 14:21   

vwir napisał/a:
Z siedmioletnią teslą to uważaj. Początki były trudne i wiele jest przypadków gdzie były wymieniane silniki, wyświetlacze, pojawiały się problemy z wysuwanymi klamkami, etc. A to nie są tanie rzeczy. Generalnie tesla im młodsza tym bardziej bezawaryjna, ale na początku baaaardzo daleko im było do bezawaryjnych aut. Miałem ten sam dylemat co Ty i kupiłem leafa, ale to między innymi z moich specyficznych potrzeb. Generalnie bardzo rzadko jeżdżę w długie trasy (częściej latam) natomiast często jeżdże wkoło komina, gdzie tesla S jest po prostu za duża i denerwowałaby przy każdym parkowaniu. To plus awaryjność pierwszych tesli S spowodowało, że w końcu kupiłem leafa. Żałuję jedynie, że nie zapolowałem na leafa w wersji 62kWh.


Dokładnie to wszystko co piszesz, to prawda i te same obawy, jednak myślę, że wszystkie problemy wieku dziecięcego i niedoróbki przez 7 lat klienci rozwiązali ;) Rozmawiałem z jednym panem co sprzedawał starą Tesle to właśnie mówił, że wszystko powymieniał i nic teraz się nie dzieje, tylko normalna eksploatacja. Pojawiają się ogłoszenia, że auta są z gwarancją na wymieniony napęd i baterię także myślę, że raczej nie są to miny.
Mam jeszcze jedno pytanie, kiedy może Tesla wyłączyć ładowanie na Suc nie darmowe ale w ogóle?
Czy takie sytuacje się zdarzają?
Jak sprawdzić Tesle przed zakupem? pojechać na Suc i podłączyć? oraz sprawdzić czy jest najnowszy soft wgrany?

Myślę, że przydałby się taki poradnik zakupu Tesli, żeby się nie wpakować w jakiś shit.

Dzięki
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1884
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-09-27, 20:28   

Bronek napisał/a:

ALE TO jeśli już to nie czesto z hamulcami i można u Pana Janka czy samemu. Zawieszenie podobnie.


No tak to bym się nie rozpędzał. Na przykład z zawieszeniem w S jest tak, że jeśli chcesz wymienić wahacz, to musisz... opuścić baterię, bo jedna ze śrub jest przykręcona od strony baterii i nie wyjdzie bez jej opuszczenia. Chyba, że potraktujemy śrubę kątówką, a potem będziemy jakoś od drugiej strony kombinować, żeby nową śrubę wsadzić.

Jeśli chodzi o SC w tesli S to z tego co się orientuję to jeśli blokują to zupełnie, a nie darmowe. Podyktowane jest to niby tym, że powypadkowe auta są nie wiadomo jak naprawione i żeby się coś nie zapaliło w czasie ładowania dużymi mocami. Przy czym da się "odzyskać" ładowanie na SC, pod warunkiem że przejdziesz przez sprawdzenie w Tesli (oczywiście odpowiednio płatne).
 
 
MarcinS 

Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-10-03, 19:34   

Dzięki wszystkim za info. ciężki wybór z tym elektrykiem. Miałem budżet max 140 tys. Szukałem na otomoto i na mobile.de Bardzo poważnie brałem ofertę od pana Radka na Tesle S. Byłem w pl salonach Nissan, Kia, Hyundai. Na elektrowoz stronce, była oferta na Nissana e+ za 136 Tys przejechane po około 22 tys w max wyposażeniu. Napisałem do tego kontaktu ze strony i się okazało, że jedna sztuka została jeszcze, poprosiłem o dostarczenie na salon do Szczecina wpłaciłem zaliczkę i czekam. Dlaczego Nissan a nie Tesla używka? Trochę się wystraszyłem serwisu i tych wyrzeźbionych aut po wypadkach, bałem się wtopy, że nie udźwignę finansowo. Dlatego zdecydowałem się na formę bezpieczniejsza, tak mi się wydaje. Niestety nie mam żadnego znajomego z autem elektrycznym aby doradził, podpowiedział. Auto będzie jeżdżone w mieście, free parkingi i bus pasy, czasami wyjazdy do rodziny do 250km w jedna stronę. Zobaczymy czy się sprawdzi jako jedne auto w rodzinie.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-03, 20:41   

Nissan do takiego użytkowania jak Twoje planowane jest OK. Wtapia się w normalne życie i kompletnie jest obojętny w pozytywnym sensie.
Nie sprawia kłopotów, dobrze się prowadzi w mieście i jest wart swej ceny..
Wszedłem w trzeci rok jazdy w Leafie 40kwh i nie zamierzam się go pozbywać, a tak bywało w spaliniakach 3-4 rok i już na ogół miałem dość auta.
Zostaje w rodzinie.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1884
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-10-03, 20:59   

Moim zdaniem rozsądny wybór. Po fakcie już wiem, że dla mnie 40 kWh to trochę mało i teraz celowałbym właśnie w e+.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1625
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2020-10-04, 07:47   

No i to jest model dla wiedzacych co chcą i w czym rzecz.
Trzeba tylko podkreślić, ze gęstrza chemia baterii w e+, bedzie
miala swoje konsekwencje zimą. Przy niskich temperaturach baterii
5-10 stopni przyjmie mnie mocy 16-20 kW i może nie dojsc do max.
Podobny efekt był sprawdzany w innych autach z ogniwami LG.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1884
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-10-04, 08:26   

Nie wiem na ile jest tam gęstsza chemia, ale wiem, że skrzynia na akumulatory w e+ jest większa niż w 40kWh.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1625
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2020-10-04, 08:46   

Raczej nie jest razy 1,5 wieksza.
 
 
MarcinS 

Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-10-04, 10:33   

Apolonia napisał/a:
No i to jest model dla wiedzacych co chcą i w czym rzecz.
Trzeba tylko podkreślić, ze gęstrza chemia baterii w e+, bedzie
miala swoje konsekwencje zimą. Przy niskich temperaturach baterii
5-10 stopni przyjmie mnie mocy 16-20 kW i może nie dojsc do max.
Podobny efekt był sprawdzany w innych autach z ogniwami LG.

Tak oczywiście liczę się z tym, brak aktywnego chłodzenia uważam za większy problem, na ewentualne dalsze wycieczki z powiedzmy 3 ładowaniami. Kwestia pogodzenia się z ułomnościami auta. Jednak dziwi mnie to, że niby auto w najnowszej wersji a nie poprawili tego problemu, który był od zawsze.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1625
Skąd: lubuskie

Wysłany: 2020-10-04, 10:46   

To ze nie poprawili, to pikuś, ale to ze robi z Renault,
gdzie dano i grzanie i chlodzenie to jest skandal.
Leaf II z batetia 64 i chłodzeniem, w roku premiery, pozamiatał
by w swojej klasie i do dziś byłby mocnym na rynku.
Lecz ktos tego bardzo nie chcial.
Na dziś wystarczyło dodać CCS ze 100 kW plus w opcji 4x4
co testowano dla innego modelu i ja bym tylko tym jeździł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13