SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla X -zakup w Leasing a darmowe ładowanie.
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-28, 09:10   

Henryczek napisał/a:
Codziennie uzupełniać energię do max zadanej, czy dopiero po osiągnięciu granicy minimum.
Im bliżej 50% będziesz trzymał SOC tym lepiej dla baterii. Niższy SOC (a więc i niższe napięcie) oznacza większe prądy z baterii przez przewody i tranzystory - większe straty, mniejsza trwałość, więc lepiej chyba codziennie być ponad 50%.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 86
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-09-28, 13:31   

PatrykS napisał/a:
więc lepiej chyba codziennie być ponad 50%.


Zatem ładowarka jednofazowa da radę, tylko co korzystniej dla baterii.Dłużej jednofazowa czy krócej 3 fazy.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-09-28, 16:06   

Na jednej fazie tracisz 20-25%
Na trzech 11kWh straty 10%.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3636
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-28, 17:30   

Henryczek napisał/a:
Zatem ładowarka jednofazowa da radę, tylko co korzystniej dla baterii.Dłużej jednofazowa czy krócej 3 fazy.
Dla baterii różnica między 3kW a 11kW jest znikoma, a tak jak pisze Apolonia przy 11kW masz mniej strat.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 86
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-07, 10:44   

Doszła 2020.40.3
1) Priorytetowe urządzenie Bluetooth.
2) Pin schowka.

Autopilot bez zmian :-(
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-09, 06:27   

Z telefonem to fajnie, że priorytet jest teraz przypisany do profilu.

Bo czasem jadąc z żoną nagle jej kochanek zadzwonił i biedna się rumieniła, że słyszę te komplementy i wspomnienia szlonych spotkań :oops:

Przeszedłem na język angielski, bo częściej korzystam z komend jak z nawigacji.

"Mirrors close/open" i "open/close back camera" , używam zawsze w garażu

Brak przedniej kamery skierowanej w dół powoduje, że nie ufając czujnikom, patrzę w tylna, czy jestem już za progiem.
I składam lusterka głosowo nie automatycznie, gdyż w lokalizacji robią to za wcześnie i lubię przy wyjeżdżaniu mieć je rozłożone.
Kamery boczne w Tesli to lipa w sephi i za małe ekraniki - a tych nie można wrzucić na główny widok. Może kiedyś wpadną na taki pomysł, że klikniecie w któryś obraz boczny zrobi go głównym? może napisać?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-09, 09:51   

Bronek napisał/a:
Przeszedłem na język angielski, bo częściej korzystam z komend jak z nawigacji.

Bronek jest pomysł, niech żona z kochankiem,
idzie za przykładem Tesla i przejdzie na jakiś egzotyczny język.
Wówczas nikt się już nie zarumieni i Ty nie zrozumiesz komplementów.
Podobno po japońsku brzmią jak rozkazy w wojsku.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 179
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-10-09, 12:23   

Apolonia napisał/a:
Bronek napisał/a:
Przeszedłem na język angielski, bo częściej korzystam z komend jak z nawigacji.

Bronek jest pomysł, niech żona z kochankiem,
idzie za przykładem Tesla i przejdzie na jakiś egzotyczny język.
Wówczas nikt się już nie zarumieni i Ty nie zrozumiesz komplementów.
Podobno po japońsku brzmią jak rozkazy w wojsku.


Chyba pomyliłeś z niemieckim ;-P
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-09, 12:58   

lookash_c napisał/a:
Chyba pomyliłeś z niemieckim ;-P

Nie pomyliłem, bo wiem że w "Kolberg", z dzida pradziada, język wroga,
mają jako ukrytą opcje w sofcie i podświadomie jest zrozumiały.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 179
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-10-09, 13:41   

Apolonia napisał/a:
lookash_c napisał/a:
Chyba pomyliłeś z niemieckim ;-P

Nie pomyliłem, bo wiem że w "Kolberg", z dzida pradziada, język wroga,
mają jako ukrytą opcje w sofcie i podświadomie jest zrozumiały.


To dla "ukrytej opcji niemieckiej"! ;-)
Dla reszty świata w niemieckim nawet życzenia świąteczne brzmią jak rozkaz w obozie pracy...
;-)
 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 86
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-11, 10:41   

Coś posłali na niedzielę.

8680B122-0275-4DA5-81C7-CA0FD533E01D_1_201_a.jpeg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 293,89 KB

 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-11, 11:39   

Czy tez dostajesz na ranem??
To poprawki do 40.3

Ad. Język KOCHANKA >>>Jak spytałem czy moze zmienić, usłyszalem ; Po co? Ma fajny :oops:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 86
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-11, 12:11   

Bronek napisał/a:
Czy tez dostajesz na ranem??


Przyszła 9:15
 
 
ken-wywietrznik
Tesla Model 3

Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 55
Wysłany: 2020-10-11, 18:03   

Apolonia napisał/a:
Na jednej fazie tracisz 20-25%
Na trzech 11kWh straty 10%.


Mierzyłeś to?

Bjornowi wyszło zupełnie inaczej: 10% na zwykłym gniazdku i 9% przy 11kW. Najmniej (6%) było przy 7kW.
Całość tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=iLmIIe9N_aI
Zrzut ekranu z wynikami w załączniku.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-11, 19:16   

Tak mierzone na Zoe, mozliwe, ze inne moele maja inaczej,
ale co do zasady bedzie podobnie, czyli jak powyzej.
 
 
ken-wywietrznik
Tesla Model 3

Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 55
Wysłany: 2020-10-12, 07:31   

Model 3 to nie Model X, ale u Bjorna wyniki były zupełnie inne niż w Twoim Zoe, wiec byłbym ostrożny z "co do zasady".
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-12, 07:56   

ken-wywietrznik napisał/a:
Model 3 to nie Model X, ale u Bjorna wyniki były zupełnie inne niż w Twoim Zoe, wiec byłbym ostrożny z "co do zasady".

Żartujesz sobie, że to co widzisz w 7. 44 i 8.40 jest czymś czego nie rozumiesz?
To jeszcze raz
Power 2,3 kW Lost 15,7%
Power 3,5 kW Lost 10,3 %
Power 11 kW Lost 8,7 %
P.S.
na 10 A 2,3 kW stracisz na pewno 15% latem zimą więcej nawet 20%
Nie mieszaj prądów AC z DC, bo tego w domu Henryczek nie ma.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1820
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-12, 10:41   

Zasada jest a liczby mogą się róznić :mrgreen:
Wieksza moc mniejsze straty.


I nie jest to tak :
Co do zasady murzyni maja większego ale liczby mówia co innego.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-12, 10:57   

Bronek napisał/a:
Co do zasady murzyni maja większego ale liczby mówia co innego.

Co mówią liczby? że nie?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1884
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-10-12, 11:13   

Apolonia napisał/a:
ken-wywietrznik napisał/a:
Model 3 to nie Model X, ale u Bjorna wyniki były zupełnie inne niż w Twoim Zoe, wiec byłbym ostrożny z "co do zasady".

Żartujesz sobie, że to co widzisz w 7. 44 i 8.40 jest czymś czego nie rozumiesz?
To jeszcze raz
Power 2,3 kW Lost 15,7%
Power 3,5 kW Lost 10,3 %
Power 11 kW Lost 8,7 %
P.S.
na 10 A 2,3 kW stracisz na pewno 15% latem zimą więcej nawet 20%
Nie mieszaj prądów AC z DC, bo tego w domu Henryczek nie ma.


Jak już cytujesz to cytuj całość:
2,3 kW AC 10 A 230 V 15,7 %
3,5 kW AC 15 A 230 V 10,3 %
7 kW AC 30 A 230 V 6,2 %
8 kW AC 11 A 400 V 8,9 %
11 kW AC 16 A 400 V 8,7 %

Czyli generalnie zgadza się, że im wyższa moc tym mniejsze straty, ale przy tej samej mocy ładowania na 3 fazach są większe straty niż na jednej fazie (czyli odwrotnie niż pisałeś). Widać to ładnie w 3 fazy 8kW vs 1 faza 7kW. Najbardziej efektywne było 7kW na jednej fazie.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-12, 12:08   

vwir napisał/a:
Jak już cytujesz to cytuj całość:

Aha, przepraszam Tato
Ja nic nie cytowałem napisałem z pamięci, to co widziałem na filmie.
Dodam Tato, jeżeli mogę, ze w Zoe 22 kW jest najefektywniejsze
bo 43 kW odpala od startu chłodzenie ładowarki, baterii i powoduje straty.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1884
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-10-12, 13:21   

Tutaj synku nie chodzi o to czy ZOE czy nie ZOE, tylko stwierdzenie

Cytat:
Na jednej fazie tracisz 20-25%
Na trzech 11kWh straty 10%.


Jest delikatnie mówiąc nie do końca prawdziwe. Na jednej fazie możesz mieć i 6,2%. Podejrzewam, że na 22kW już wiele lepszej sprawności nie osiągniesz, różnica będzie pewnie gdzieś po przecinku.

Dziwi mnie tylko to, że 3 fazy 8kW jest mniej efektywne niż 1 faza 7kW. Tak na logikę powinno być odwrotnie (albo przynajmniej podobnie).
 
 
ken-wywietrznik
Tesla Model 3

Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 55
Wysłany: 2020-10-12, 13:25   

Apolonia napisał/a:

Power 2,3 kW Lost 15,7%
Power 3,5 kW Lost 10,3 %
Power 11 kW Lost 8,7 %
P.S.
na 10 A 2,3 kW stracisz na pewno 15% latem zimą więcej nawet 20%
Nie mieszaj prądów AC z DC, bo tego w domu Henryczek nie ma.


Nie mieszam AC z DC, cytowałem tylko wartości Bjorna z AC.

Co do powyższych wyników: pierwszy (15% strarty) ignorujemy, bo to ma znaczenie jak ktoś specjalnie ładuje na jednej fazie wolniej, bo się boi, że mu gniazdko się zapali. Normalna prędkość w Model 3 na jednej fazie to 3.5kW, czyli 10% strat. To duża różnica względem tych 20-25%, o których Ty pisałeś dla Zoe.

Druga sprawa, jedna faza vs trzy fazy. W Model 3 z tego co wiem to jak ktoś ma trzy fazy i chce ładować szybciej to musi sobie wallboksa sprawić i podpinać się przez Type 2, bo wbudowana ładowarka więcej niż 3,5 kW nie obsługuje. Czyli wtedy możemy ładować z optymalną prędkością dla AC: 7kW (na tyle wolno, że baterii nie trzeba chłodzić i na tyle szybko, że krócej go mamy włączonego).

W Model X to oczywiście będzie inaczej, bo jest mocniejsza wbudowana ładowarka. W praktyce oznacza to pewnie, że nie trzeba wallboksa, żeby z trzeciej fazy skorzystać.

Nadal nie sądzę, żeby wyniki były takie jak pisałeś: 10% strat dla jednej fazy, a 20-25% dla trzech. Prawdopodobnie będzie to bliskie Modelowi 3, czyli 10% dla jednej fazy, a 6-10% dla trzech (w zależności od szybkości ładowania).

vwir napisał/a:
Dziwi mnie tylko to, że 3 fazy 8kW jest mniej efektywne niż 1 faza 7kW. Tak na logikę powinno być odwrotnie (albo przynajmniej podobnie).

Wydaje mi się, że fazy (bezpośrednio) nie mają żadnego znaczenia, liczy się jedynie moc ładowania. Bjorn mówił, że powyżej 7kW odpala się chłodzenie baterii i stąd wyższe straty.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-12, 13:41   

ken-wywietrznik napisał/a:
Nadal nie sądzę, żeby wyniki były takie jak pisałeś: 10% strat dla jednej fazy, a 20-25% dla trzech.

To co sądzisz ma się słabo do tego co zmierzone, sam prąd i jego moce nie stanowią odpowiedzi.
Odpowiedzią są fakty i tu podam jeden garaż 10 stopni po ładowaniu z jednej fazy, rano ma 18-20 stopni.
Sądzisz że to farelka, nie przyjacielu, to energia, która poszła w powietrze i ogrzała pomieszczenie.
Teraz kolejna zasada im dłużej ładujesz tym więcej energii tracisz na ogrzanie gratów.
Takie Zoe 22 kWh może ładować 14 godzin lub w 1 godzinę
Taką Modelkę 3 możesz ładować 2 dni lub 6-7 godzin
Co się stanie z energią sam dojdziesz do tego.
O zasadach ładowania czy garaż czy podjazd już tu też pisaliśmy poczytaj

Teraz do sedna bo odleciałeś:
Kolega Henryczek pyta co poniżej
Henryczek napisał/a:
Mój dzienny przebieg to ok 100-150 km, staram się utrzymywać stan baterii w przedziale 20-80% i tu mam pytanie:
Codziennie uzupełniać energię do max zadanej, czy dopiero po osiągnięciu granicy minimum.

Odpowiedziałem
Na jednej fazie tracisz 20-25%
Na trzech 11kW straty 10%.

Jestem pewien, że pytający ma do dyspozycji 230V 10 A i 400V 16 A 11 kW
jeżeli było inaczej niech sam doprecyzuje bo adwokata tu nie potrzebuje
Tyle faktów resztę sam przeżyjesz jak będziesz sprawdzał.
Nie będę wrzucał tabel z dokładnymi pomiarami bo wiem że trochę sprytu i sam znajdziesz.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2020-10-12, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 86
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-12, 15:12   

Cytat:
Jestem pewien, że pytający ma do dyspozycji 230V 10 A i 400V 16 A 11 kW

Dokładnie tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13