SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-09, 22:03   

Oczywiscie ze chodzilo o hamulec, a nie o gaz. Moj blad.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-18, 14:39   

Ciekawostka - napięcie końcowe ładowania przez lata rosło mi z jakichś 4,002V/ogniwo do jakichś 4,035, wyglądało to na zużywanie się baterii i konsumowanie bufora 5,7kWh. Niedawno zauważyłem jednak powrót w okolice 4,002V. Dokonałem kilku ładowań od zera do pełna i dalej jest tak samo, o dziwo dolne napięcie nadal jest w okolicy 3,490V/ogniwo, i licznik samochodu dalej liczy 10,2kWh. Mój licznik AC pokazuje 11,2-11,7kWh na jedno ładowanie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 52
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2020-09-25, 18:10   

Rafał napisał/a:
Poprawka, zapomniałem o jednym punkcie:

- pojawia się komunikat "Sprawdź blokadę kierownicy",

- wyłączamy zapłon BEZ naciskania pedału hamulca,

- po otwarciu drzwi kierowcy, z boku kokpitu zdejmujemy klapę
bezpieczników,

- wyjmujemy bezpiecznik F8,

- włączamy zapłon na kilkadziesiąt sekund,

- wyłączamy zapłon BEZ naciskania pedału hamulca,

- wkładamy z powrotem F8,

- włączamy zapłon i cieszymy się jazdą.



witam,
dzisiaj spotkało to mnie " blokada kolumny kierowniczej" , próbowałem, wszystkich waszych sposobów i bez rezultatu. U mnie wyskakuje ten komunikat i po kilku minutach jazdy zaczyna wyć klakson, zeby jechac musiałem wyciągnąć bezpiecznik klaksonu ( ale to nie rozwiązanie problemu) . Nie blokuje mi kierownicy , normalnie mogę wrzucic bieg. Macie jakies pomysły? blokada normalnie sie zachowuje ( słychać dzwieki blokady po wyłaczeniu auta , odblokowuje normalnie) , tylko ten komunikat.
Proszę o rady co mam sprawdzić
klemę aku 12v odpinałem, błedów w kompie nie ma żadnych, bezpiecnik F8 równiez, także nie wiem co dalej

hej,
udało mi się zresetować błąd blokady kolumny kierowniczej ale w trochę inny sposób tzn:

1. przy wyłączonym zapłonie wyciągamy bezpiecznik F8
2.otwieramy maskę-klapę silnika
3. włączamy zapłon na kilka sekund
4.wyłączamy zapłon
5.wkładamy bezpiecznik F8
6.włączamy auto ( włączy się silnik spalinowy-otwarta klapa)
7.wyłączamy silnik,zamykamy klapę i działa

z tą pokrywą silnika wyczytałem gdzieś na zagranicznym forum i u mnie tez się sprawdziło, bo samo wyjecie bezpiecznika itp nie przynosiło efektu

mam nadzieję, że komuś to się przyda

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Marek 2020-09-26, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-09-25, 23:28   

Siódma konserwacja silnika pod rząd mnie dziś spotkała. Tym razem zrobiłem ją w czasie ładowania - zostało przerwane, silnik zużył 0,13l i pchał 6kW w baterię w tym czasie. Po wszystkim wyłaczyłem zapłon i ładowanie wznowiło się samo.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 60
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 32
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2020-09-26, 08:41   

Pojawił się problem w mojej poliftowej Amperze z odczytem ciśnienia we wszystkich kołach(błąd: System monitorowania nie identyfikuje opon). Nie jest to spowodowane czujnikami ciśnienia , bo ciśnienie jest odczytywane po zamianie kół do innej Ampery bez problemu - po przejechaniu kilku kilometrów. Kół/ciśnienia z drugiej Ampery też nie identyfikuje w mojej. Od czasu do czasu na ułamek sekundy na monitorze(tym przy kierownicy) wyskakują losowo odczyty ciśnienia. Nie mam w samochodzie żadnych dodatkowych urządzeń które mogłyby zakłócać system(433MHz). Podejrzewam uszkodzenie odbiornika TPMS (GM 13321961 lub 13393595), tylko nie wiem gdzie go szukać. W przedliftach był dwu funkcyjny moduł o innym oznaczeniu umieszczony nad lusterkiem wstecznym. W polifcie nad lusterkiem jest tylko moduł z kamerą. Czy ktoś z kolegów wie gdzie szukać opisanego modułu ? Ewentualnie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 185
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-10-01, 21:51   Czujnik opon

Od jakiegoś czasu ciśnienie powietrza w jednym z kół stanęło na 208 i się nie zmienia po dopompowaniu. Jakiś reset może? Bateria w czujniku?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-01, 22:30   

Rafał napisał/a:
Od jakiegoś czasu ciśnienie powietrza w jednym z kół stanęło na 208 i się nie zmienia po dopompowaniu. Jakiś reset może? Bateria w czujniku?
Wczoraj po odpięciu na minutę aku 12V jeden z czujników pokazywał mi 2,2 zamiast 2,6, ale po jakimś czasie się namyślił i przestał kłamać.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2931
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-01, 23:05   

Nie wiem czy wiecie ale od niedawna wszystkie instrukcje ( po polsku ) do Amper na stronach Citroena ( wszystkie roczniki) .
http://service.citroen.com/OVddb/OV/
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-11, 19:44   

Dziś Ampera wypaliła ostatnią szklankę z 35l wg licznika, czyli cały bak wg instrukcji - tak więc na jednym baku przejechałem niecałe 25 tys. km, zabrakły 344km. Tego nie zrobi żaden spaliniak, ale nie zrobi tego również żaden elektryk bez webasto :-)

IMAG0366a.jpg
Prawie 25 tys. km na jednym baku :-)
Plik ściągnięto 17 raz(y) 198,41 KB

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 154
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2020-10-11, 19:54   

Zakładaj LPG!
;-)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-11, 20:49   

lookash_c napisał/a:
Zakładaj LPG!
Myślałem raczej o magnetyzerze do paliwa :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2931
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-11, 21:04   

PatrykS napisał/a:
Myślałem raczej o magnetyzerze do paliwa :-)

Sprawdziłem na swojej jednej z daci - zupełnie nie działa

lookash_c napisał/a:
Zakładaj LPG!

To sprawdziłem na drugiej dacii . Dizła prfekcyjnie . Koszt przejazdy jest porównywalny z EV ładowanym na tanich ale płatnych szybkich ładowarkach. Zasięg na jednym tankowaniu w PL ( przy średniej 110 km/h) to 270 km . W niemczech przy średniej 120 km/h 280 km. We Francji ( na nacionalkach przy max 80 km/h) - takie sa tam ograniczenia - to 380 km. Na płatnych autostardach przy średniej 120 km/h 300 km.
Ponieważ takie trasy robię średnio 10 razy w eroku . To wychodzi mi na to że jednak coś z tym polskim LPG jest nie do końca dobrze :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Rapanui

Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-10-21, 10:27   

Witam. Właśnie stałem się posiadaczem ampery. Czy możecie mi powiedzieć czy jest to polift?https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=194109173
 
 
Rapanui

Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-10-21, 10:27   

Witam. Właśnie stałem się posiadaczem ampery. Czy możecie mi powiedzieć czy jest to polift? https://www.finn.no/car/u...nkode=194109173
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 714
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2020-10-21, 10:51   

W środku wygląda jak polift.
 
 
Rapanui

Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-10-21, 10:56   

Ale nie ma przycisku z domkiem
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-21, 11:15   

Ekran za kierownicą wskazuje na polift. Na przełomie 2012/2013 pojawiały się różne miksy - widzialem już ekran za kierownicą z polifta, a ekran pośrodku deski sprzed, i tu chyba tak jest. Przyciski na kierownicy też wskazują na polifta, tak jak podłokietnik z tyłu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Rapanui

Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-10-21, 11:32   

Czym różni się ekran przed i po lifcie?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3608
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-10-21, 12:58   

Są drobniejsze ikony/napisy, i główny ekran ma dwa rzędy dużych ikon. Przy czym to po prostu wersja zestawu multimedialnego, reszta samochodu jest zdaje się poliftowa.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
  
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 48
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 98
Wysłany: 2020-10-21, 20:01   

Jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 14