Używany BMW i3 vs nowy VW ID3 (Neo). |
Autor |
Wiadomość |
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah

Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 308 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2019-02-28, 13:08 Używany BMW i3 vs nowy VW ID3 (Neo).
|
|
|
Od dłuższego czasu przymierzam się do i3 (i3 będzie jako drugie auto w rodzinie, pierwsze Outlander PHEV)
Po ostatnim ujawnieniu projektu dopłat do aut EV w kwocie 36 000 PLN zacząłem zastanawiać się czy zaczekać jeszcze rok z zakupem auta „pure EV”.
Tak sobie kalkuluję.
1) Planowany używany BEV BMW i3 z roku 2014 za 17 000 E, czyli do 75 000 PLN. Bateria 22 kWh
VS
2) VW ID3 (NEO) rezerwacja w połowie 2019 roku, szacowana cena 120 000 pln minus dopłata 36 000 czyli około 84 000 PLN. Odbiór samochodu w 2 połowie 2020. Bateria między 40-50 kWh.
… i co teraz robić?
Za i3 -> Po pierwsze chciałbym mieć już, i po drugie nie wierzę w obietnice VW (zapewne będzie drożej i później)
Za VW ID3 -> nowy samochód z gwarancją, zasięg 2x więcej inż. i3 60Ah, no i VW ciut większy nić i3
Co sądzicie? |
|
|
|
 |
cablejungleman
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 14
|
Wysłany: 2019-02-28, 15:50 Re: Używany BMW i3 vs nowy VW ID3 (Neo).
|
|
|
tomusy napisał/a: |
… i co teraz robić?
Za i3 -> Po pierwsze chciałbym mieć już, i po drugie nie wierzę w obietnice VW (zapewne będzie drożej i później)
Za VW ID3 -> nowy samochód z gwarancją, zasięg 2x więcej inż. i3 60Ah, no i VW ciut większy nić i3
Co sądzicie? |
Trochę tu będę stronniczy bo właśnie kupiłem używane i3, ale w sumie przechodziłem przez podobny proces myślowy i stwierdziłem, że póki co ceny bmw i3 z roczników '14 '15 utrzymują się mniej więcej na tym samym poziomie, więc jeśli przyjdzie mi sprzedać auto za rok to niewiele stracę. Za i3 przemawia też jego unikalność dlatego klient się zawsze trafi. Dlatego postawiłem na i3 już teraz, i być może to jest ostatni gwizdek zanim na rynku zrobi się naprawdę konkurencyjnie i praktyczne powody zakupu "normalnych" EV będą nie do odrzucenia. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1994 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2019-02-28, 16:07
|
|
|
Ja bym do tego dołożył: jesteś pewien, że będziesz miał dopłatę 36tys? |
|
|
|
 |
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah

Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 308 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2019-02-28, 19:23
|
|
|
vwir napisał/a: | Ja bym do tego dołożył: jesteś pewien, że będziesz miał dopłatę 36tys? |
To tylko moje zdanie: Na 99% dopłaty będą:
1) idą wybory, kiełbasa wyborcza musi być
2) jest fundusz niskoemisyjny ( te 10 gr z każdego litra paliwa) więc musi być rozporządzenie jego wydatkowania
Można tylko się zastanawiać czy kwota 36 tys. utrzyma się w docelowym dokumencie. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1994 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2019-02-28, 22:25
|
|
|
Może być zapowiedź dopłat w ramach kiełbasy wyborczej. A potem wielkie g... |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 718 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2019-03-01, 10:48
|
|
|
Jeśli dopłaty mają być dla dilerów to bym nie liczył na to że obniżą oni ceny właśnie o tyle, tym bardziej dla samochodów które wcześniej nie były sprzedawane i nie ma do czego porównywać ceny. |
|
|
|
 |
jogur
EV-fan
Dołączył: 03 Sty 2019 Posty: 88 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 2019-03-01, 12:08
|
|
|
krawcu napisał/a: | Jeśli dopłaty mają być dla dilerów to bym nie liczył na to że obniżą oni ceny właśnie o tyle, tym bardziej dla samochodów które wcześniej nie były sprzedawane i nie ma do czego porównywać ceny. |
z tymi dostawcami/dilerami/itp to zawsze jest zabawnie i strasznie zarazem - dziś patrzyłem na konfigurację auta na stronie tesli dla Niemiec, Francji, itp oraz Other Europe
najtaniej z VAT wyszło we Francji (ok 91 tyś EUR za wersję S bez wodotrysków, niecałe 98 tyś EUR z dodatkami, bez dotacji !)
w przypadku Other EU - wychodziło mi prawie 99 tyś netto EUR.
także dotaccje z naszego funduszu dla dilera to czysta propaganda, bo on może zawsze ceny dla nowych krajów ustawić tak, że zeżre dotację w całości. A "starzy dilerzy" też znajdą sposób na zwiększenie dochodu, ty się nie boj ... |
_________________ Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ... |
|
|
|
 |
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah

Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 308 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2019-03-04, 10:22
|
|
|
...no i poniższy artykuł rozwiał moje nadzieje na tani samochód w 2020 roku.
https://insideevs.com/volkswagen-i-d-neo-pricing-leak/
Chodzi o to, że VW przyjmuje strategię Tesli i najpierw wypuszcza auta z największa baterią (czytaj droższe), tańsze pojawią się conajmniej w 2021 roku.
Tylko jeśli wypuszczą auto za 30 000 Euro + VAT to słabo wypadną w porównaniu z Teslą 35 000 USD + cło + VAT. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1994 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2019-03-04, 11:15
|
|
|
Seat też się zaczyna odgrażać nowym elektrykiem: https://www.auto-motor-i-...koncept,36134,1
Targi w Genewie już za kilka dni, więc zobaczymy.
Ale jak na razie to wszystko piękne zapowiedzi i plany, tymczasem tesla już jest, działa i można ją zamawiać. |
|
|
|
 |
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah

Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 308 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2019-03-05, 12:48
|
|
|
vwir napisał/a: |
Ale jak na razie to wszystko piękne zapowiedzi i plany, tymczasem tesla już jest, działa i można ją zamawiać. |
... weź nic nie mów, ja już tak sobie liczę, że jakbym sprzedał dwa obecne auta, dołożył drugie tyle minus dopłata to wyszłaby Tesla M3 , ahh te marzenia....Tylko czy żona zechce jeździć rowerem no cóż, plan mam taki aby kupić EV w tym roku, więc jeszcze trochę może się zadziać na rynku (spadek ceny starszych EV z second hand). |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1994 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2019-03-05, 14:11
|
|
|
Kup teslę i elektryczny rower :]
A tak na poważnie - na razie przyjąłem strategię: 'czekam'. Z ciekawościa zobaczę relacje z Genewy. Zobaczymy, czy ktoś pójdzie w ślady hyundaia czy kia (kii?) i zacznie coś produkować, zamiast zapowiadać. |
|
|
|
 |
Cav
Zoe ZE40 2018
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 840 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-17, 15:31
|
|
|
Byłem dzisiaj na jeździe próbnej ID3 i przy okazji również Mazdy MX-30.
Wnioski: dwa kompletnie różne auta.
Mazda jeździ trochę jak tradycyjne auto, tyle że z małym zasięgiem, podobnie jest też wykonana (aczkolwiek na wysokim poziomie z dobrymi materiałami), oraz jest dość ciasna jak na swoje wymiary.
No i bateria, niestety tylko na miasto.
ID3 to zupełnie inna bajka, szybki, wygodny, faktycznie spory w środku, ale z marnymi plastikami.
Tyle że można mu to chyba wybaczyć (w wersji Pure), bo reszta bardzo udana (zakładam że infotaiment poprawią i będzie działał ze dwa razy szybciej).
Zawsze można dołożyć tysiąc czy dwa i dotapicerować sobie boczki na drzwiach.
W innych wersjach jak dla mnie - to auto bez sensu, zwłaszcza w cenach zbliżonych do 200 tys.
Ale ta jego wszechobecna elektryka przycisków zupełnie do mnie nie przemawia - fizyczne przyciski i pokrętła byłyby lepsze i chyba tańsze, więc nie bardzo czuję ich sens.
Niemniej - oba auta są (VW będzie wkrótce) mocną alternatywą do Leafa w cenie pod dopłaty (innych wersji nie biorę pod uwagę, bo niewiele wnoszą, a kosztują sporo drożej).
Do tego stopnia, że muszę się zastanowić, czy nie wymienić Zoe na któryś z nich.... |
|
|
|
 |
|