SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile "palą" Wasze elektryki?
Autor Wiadomość
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 10
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-15, 23:34   Ile "palą" Wasze elektryki?

Cześć . Tak z ciekawości - ile energii średnio zużywają Wasze elektryki. W mojej kii eniro 64 kwh przy przebiegu ok.4,8 tys (nie kasowałem licznika) średnia wychodzi 15,1 kwh /100 km. Jeżdżę dosyć delikatnie bez rekuperacji na stałe ( mam wrażenie że nawet jak się włączy rekuperacje na 1 stopień to auto ma do pokonania dodatkowy opór ) ,hamuję w zasadzie tylko łopatkami więc trochę udaje mi się odzyskać energii. Trasa codzienna to prawie 100 % trasa poza miastem (ok. 90km codziennie do i z pracy),ale że to wiejskie asfalty to nie da się rozwinąć dużych prędkości. Zdarzyła się jedna trasa autostradowa 500 km w jedną stronę, reszta dookoła komina. A jak jest u Was?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1787
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-15, 23:40   

Nie wiem dokladnie . Kompletnie na to nie patrzymy Ale przypadkowo czasem coś tam sie wyswietli i jak pamietam to ok 18-21 oba ?
Jeździmy raczej przepisowo ,tylko ostro bez oszczędzania na komforcie
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
  
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 646
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-16, 07:09   

Bronek napisał/a:
Nie wiem dokladnie . Kompletnie na to nie patrzymy Ale przypadkowo czasem coś tam sie wyswietli i jak pamietam to ok 18-21 oba ?
Jeździmy raczej przepisowo ,tylko ostro bez oszczędzania na komforcie


Leaf 1 palił mi gdzie koło 18-20.
Zoe 40 pali mi 15-16 (przy czym na razie w lepszym warunkach bo ciepło było).

Przy czym to ostatnie liczba którą widuję najczęściej na komputerze, a nie średnie wyliczenie z całości przebiegu - to pewnie byłoby wyższe, bo w trasie, na ekspresówkach pali 20, a wtedy tych kilometrów wychodzi statystycznie więcej, mimo że takie wskazania widzę czasowo krócej.
 
 
papamila2
papamila

Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 57
Wysłany: 2020-10-16, 07:13   

Kona 39,5kW
podobny kilometraż 5300km,
chrakter trasa/miasto - 70/30
zawalidrogą napewno nie jestem.
również nie kasowałem od nowości- było 12,6
ostatnio w zwiazku z ogrzewaniem podskoczyło do 13,5, ale to poczatek chłodów wiec zapewne wzrośnie
_________________
Hyundai Kona 39kW 2020
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1839
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-10-16, 07:42   Re: Ile "palą" Wasze elektryki?

e-niro napisał/a:
hamuję w zasadzie tylko łopatkami więc trochę udaje mi się odzyskać energii.


Jedna uwaga: nie ma znaczenia czy używasz łopatek czy hamulca. Auto tak czy inaczej auto hamuje rekuperacyjnie. Dopiero mocniejsze naciśnięcie hamulca powoduje zaciśnięcie klocków hamulcowych. Fajnie to widać na ekranie gdzie masz przepływ energii - jak byś nie zwalniał to odzyskujesz energię. Łopatki są tylko dla Twojej wygody, żeby sobie ustawić tak jak lubisz i dzięki temu nie musieć przekładać nogi z gazu na hamulec. W leafie w tym celu zamiast łopatek jest tryb B lub D oraz dodatkowo e-pedal.

U mnie średnio wychodzi ok. 16-17kWh/100km. Sumarycznie lato+zima.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1544
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-16, 07:56   

Tesla Model 3 16,4kWh na 20 tys km.
Renault Zoe 13,8 kWh na 9 tys km
Zawsze przepisowo zawsze DK zawsze 36 km x2
  
 
 
kazikczerniecki
Fireman

Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: MAcierzysz
Wysłany: 2020-10-16, 08:49   

ZOE średnia z przebiegu 8 tyś. 13,2 kWh/100, wyłącznie miasto, ok. 20 km dojazd w jedną stronę do pracy, jazda płynna i dynamiczna w miarę przepisowo.
_________________
Renault ZOE
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2931
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-16, 09:17   

Smart ED ( bo on to pokazuje) .
Jazda po miescie lato - 13,6 kWh/100 km
Jazda w trasy ( syn robi co tyczeń trasy po 120 km na jednym ładowaniu w jedną stronę z szybkością średną 90 km/h) to 14,2 kWh
Jazda przy temperaturach około 5stopni Celsiusza po miescie w chwili obecnej ( z ogrzewaniem/nawiwem/ogrzewaniem szyb) ok 15 kWh/100km
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Henryczek
TMX

Dołączył: 19 Lis 2019
Posty: 83
Skąd: Południe
Wysłany: 2020-10-16, 10:05   

Tesla X LR,średnia z 6 tys 210 Wh/km
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 61
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-10-16, 18:58   

Leaf I przy jeździe miasto/podmiasto 50/50 latem było 13,2 teraz średnia z ostatnich 2kkm jest 14,2.
Od razu pytanie czy samochód liczy do zużycia energię na postoju do podgrzania? Ja rano ruszam ciepłym autem.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 41
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 66
Skąd: Kochlowice
Wysłany: 2020-10-16, 19:26   

BMW i3
Cykl mieszany miasto i trasy z prawie 20tys km to 16,8
Same miasto w lecie i czasem jakaś mała trasa do 90km/h, to 12,8
Teraz ten sam cykl ale z ogrzewaniem i ciągłymi deszczami podskoczyło już do 13,8
Suma od nowości z 28tys km to 15,6
_________________
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 646
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-17, 05:19   

Hakun napisał/a:
Leaf I przy jeździe miasto/podmiasto 50/50 latem było 13,2 teraz średnia z ostatnich 2kkm jest 14,2.
Od razu pytanie czy samochód liczy do zużycia energię na postoju do podgrzania? Ja rano ruszam ciepłym autem.


Podgrzanym z baterii czy z sieci?
Tego drugiego pewnie nie liczy.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1787
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-17, 07:23   

Może wzorem spaliniaków : Pojechać np na Greenwaya dolać do pełna, pojeździć; postać kilka dni spisać kilometry i znów pojechac dolać ponownie na full. I sobie policzyć ile pali.
Tesla potrafi byc oczczedna jak jedzie ale rekompensuje to w odwrotnym sensie zużyciem postojowym
W elektrykach jest wiec lekko inaczej z tym paleniem.

Też można nie na full ale do identycznego poziomu, można w domu itd tylko to zabawa itd.

Mozna to porównać z inną siecią ładowarek i przy okazji sprawdzić która rżnie nas a które nie lub czy w ogóle??
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
  
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 41
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 66
Skąd: Kochlowice
Wysłany: 2020-10-17, 15:43   

To jeszcze wypadałoby wzorem testowania stacji benzynowych na jakość paliwa, sprawdzić kaloryczność pradu :-P
_________________
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2931
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-17, 16:05   

Kalorycznośc prądu jest zawsze taka sama.
Tu róznice mogą być raczej w systemie pomiaru oddawanej mocy.
Tzn czy urządzenia pomiarowe liczą przepływ prądu i mnożą przez standardowe napiecie czy też robia pomiar rzeczywisty . Czyli Ux I
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2931
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-10-17, 16:05   

Kalorycznośc prądu jest zawsze taka sama.
Tu róznice mogą być raczej w systemie pomiaru oddawanej mocy.
Tzn czy urządzenia pomiarowe liczą przepływ prądu i mnożą przez standardowe napiecie czy też robia pomiar rzeczywisty . Czyli Ux I
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1787
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-17, 17:36   

aviator napisał/a:
To jeszcze wypadałoby wzorem testowania stacji benzynowych na jakość paliwa, sprawdzić kaloryczność pradu :-P

Mogą rozcieńczać prąd lokalnie. Widzialem dziwne samochody pod trafostacją.

Enega ma 97% czystego prądu reszta to fuzel pogazowy.






Prąd jądrowy bywa zanieczyszcony plemnikami
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
  
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 61
Skąd: Piaseczno
  Wysłany: 2020-10-17, 18:32   

To już się boję z czym podają prąd z wiatru
A prąd ze słońca to żarówki jaśniej świecą?

Zużycie mi skoczyło do 14,4 albo szybciej jeżdzę albo dłużej mam włączoną grzałkę.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1544
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-17, 19:09   

Ten z wiatru jest mocno zapylony,
wirniki i ich lozyska zaciera.
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 41
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 66
Skąd: Kochlowice
Wysłany: 2020-10-17, 19:11   

Dalej ten z węgla jest najbardziej kaloryczny i dostępny cała dobę niezależnie od pogody ;) mieszkam na slasku, lokalny patriotyzm zobowiązuje ...
_________________
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1787
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-10-17, 22:50   

aviator napisał/a:
Dalej ten z węgla jest najbardziej kaloryczny i dostępny cała dobę niezależnie od pogody ;) mieszkam na slasku, lokalny patriotyzm zobowiązuje ...

Możesz pić wodę z kałuży, organizm Ci ja przefiltruje. Slązakom pył i smog zamienia się węgiel aktywny - takie geny.
Ojca mam z Chorzowa, to pamiętam hutę Kościuszki, ta dawała ostro. A Stary ma 98 lat i nieźle dycha :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 10
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-19, 22:09   

papamila2 napisał/a:
Kona 39,5kW
podobny kilometraż 5300km,
chrakter trasa/miasto - 70/30
zawalidrogą napewno nie jestem.
również nie kasowałem od nowości- było 12,6
ostatnio w zwiazku z ogrzewaniem podskoczyło do 13,5, ale to poczatek chłodów wiec zapewne wzrośnie

Widzę że Kona i BMW są liderami jak na razie. Porównując Konę z mniejszą baterią do Kii 64 to spora różnica ja nawet nie zbliżyłem się do takich wartości być może chodzi o ciężar auta, lub brak mojego doświadczenia w jeździe na "kropelce" elektrykiem. Porównując do aut spalinowych tu zdecydowanie więcej jest parametrów wpływających na zużycie energii , zwłaszcza ogrzewanie. Ja czasami eksperymentuję w ten sposób że włączam ogrzewanie siedzenia oraz kierownicy i jak dla mnie jest ok. W mojej Kii w zakładce zużycie energii (pokazuje zużycie energii przez napęd ,oraz oddzielnie przez ogrzewanie) gdy włączę ogrzewanie zużycie ok. 1KW ,a gdy wyłączę ,a włączę ogrzewanie siedzenia i kierownicy pokazuje 0 ,a nie widzę wzrostu poboru prądu przez napęd, więc sądzę że wtedy mniej zużywam energii.Jakie jest Wasze zdanie ?
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1544
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-19, 22:33   

Liderem to moze byc kierowca który potrafi uzywac tak aby bylo malo.
Tymsamym autem mozna jechac na 12 i 18 kWh na 100km, zależy od
kierowcy, warunków, stylu jazdy, opon i temperatury sprzętu.
TM3 robie od 14-20 kWh
Zoe robie od 11-17 kWh
Przy czym te najwyższe to mróz lub autostrada.

*TM3 potrafi tez 45kWh obeżreć
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 646
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-20, 07:34   

e-niro napisał/a:

Widzę że Kona i BMW są liderami jak na razie. Porównując Konę z mniejszą baterią do Kii 64 to spora różnica


Główne różnice to miejsce w którym się poruszasz.
Inaczej będzie w korkach w dużym mieście, czy autostradzie, a inaczej na prowincji i jeździe podmiejskiej.
Z reguły dobre 20% mniej w tym drugim przypadku.

Więc raczej nie pasjonowałbym się takimi wynikami, o ile nie są stwierdzone w dokładnie tych samych warunkach.
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 122
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2020-10-20, 10:49   

Jakimś odnośnikiem byłoby jak często są zmieniane przednie opony ;) A już wogóle ciężko porównywac "spalanie" elektryka do spalania klasyczego auta - i to nawet na tych samych trasach, u tej samej osoby. Ja elektrykiem jeżdzę z nogą w podłodze, bo to żadna różnica w kosztach, a przyjemność spora, za to spaliniakiem po dziadkowemu, bo każdy litr więcej się czuje w kieszeni.

PS
Moj Leaf 2017r bierze 15-20kWh/100km (i przednie opony co 30 tyś km ;) ) - wg apki Nissana średniorocznie 2018r 19kWh, 2019r 17kWh, 2020r 17kWh.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 4,18 sekund. Zapytań do SQL: 12