SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia e-Niro
Autor Wiadomość
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-15, 08:03   

Zastanawiałem się czy z okolicy lusterka nie idzie gdzieś "podebrać" 12V.

info na temat uszkodzonej OBC - dowiedziałem się że fabryka chce mi wymienić baterię. W jeżdżącym aucie... Problem taki że tego nie mają nigdzie jako część zamienna... Przyjdzie mi trochę dłużej korzystać z GreenWay :roll: Pod koniec tygodnia mam wiedzieć więcej.
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-15, 22:15   

Domyślam się że OBC to ładowarka pokładowa. Nie pisze Pan nic o wymianie tej ładowarki -a chyba jest uszkodzona jak czytałem we wcześniejszych postach. Wcześniej też było o oponach wielosezonowych, wypowiem się na podstawie swojego doświadczenia jeśli chodzi o auto spalinowe. W moim oplu astrze IV kombi jeździłem tylko na michelinach crossclimate -złego słowa nie powiem latem cicho, zimą jazda do Szklarskiej Poręby i do Jakuszyc ,wyjazdy z zaśnieżonych parkingów bezproblemowo ,wymieniłem opony przy przebiegu ok.70 tys.km Mam w oplu już 2 komplet j. w. Do Kii kupiłem również micheliny crossclimaty ,ale że to cięższe auto, większy rozmiar zobaczymy jak się spiszą zwłaszcza chodzi o przebieg, bo o trakcję jestem spokojny. Na razie zrobiłem na nich ok.4 tys. km tyle co nic.
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 64
Wysłany: 2020-10-16, 06:36   

Czy Michelin Crossclimate są znacząco cichsze niż fabryczne Nexeny? Chyba wciąż dają Nexeny na pierwszy montaż?
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-16, 11:14   

Ja swój samochód dostałem na letnich oponach Michelin.

OBC to ładowarka pokładowa. Otóż nie piszę o wymianie ładowarki bo jej nie wymienili. Chcą wymienić na raz pół samochodu, też zaproponowałem zacząć od ładowarki. Serwis dostaje wytyczne bezpośrednio od fabryki na podstawie danych zgranych podczas diagnozy samochodu.

Taka konkluzja - wszyscy narzekają, że serwis Tesli jest jeden, ale chyba już mają doświadczenie w elektrykach, diagnozę przeprowadzają w sporej części zdalnie i w miarę sprawnie wymieniają. Tutaj nawet fabryka w Korei nie za bardzo wie co ma robić, a serwis na miejscu rozkłada ręce i czeka na wytyczne/części.
 
 
spairo 


Wiek: 64
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-10-16, 11:27   

- czy ktoś wie gdzie jest element do regulacji oświetlenia (podświetlania ) ekranu LCD.
- regulacje do podświetlania ekranu 10.25" to znalazłem ale elementu do regulacji podświetlania ekranu LCD przed kierownica za diabła nie mogę znależć.
- tak, mam instrukcję serwisową ale jak tylko przeczytałem kilka rozdziałów to się złapałem za głowę, przyklad: 6 rozdział 6-148 kontrola świec zapłonowych i układu zapłonowego.
- gdzieś mi mignął tytuł "wymiana oleju silnikowego", horror
- czasami brakuje ciagłości treści w tej instrukcji, kolejnych stron, dzwoniłem do serwisu, tak wiedzą czekać na erratę.
- jeśli regulacja jasności LCD jest za pomocą tego czujnika na podszybiu, to trochę kiepsko.
- ale jestem dobrej myśli że ktoś wie jak to się reguluje.
_________________
______________________
KIA eNiro MY20 64kWh XL
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 64
Wysłany: 2020-10-16, 15:07   

To dobrze że dają już Micheliny, podobno są cichsze od Nexenów.
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-16, 20:14   

spairo napisał/a:
- czy ktoś wie gdzie jest element do regulacji oświetlenia (podświetlania ) ekranu LCD.
- regulacje do podświetlania ekranu 10.25" to znalazłem ale elementu do regulacji podświetlania ekranu LCD przed kierownica za diabła nie mogę znależć.
- tak, mam instrukcję serwisową ale jak tylko przeczytałem kilka rozdziałów to się złapałem za głowę, przyklad: 6 rozdział 6-148 kontrola świec zapłonowych i układu zapłonowego.
- gdzieś mi mignął tytuł "wymiana oleju silnikowego", horror
- czasami brakuje ciagłości treści w tej instrukcji, kolejnych stron, dzwoniłem do serwisu, tak wiedzą czekać na erratę.
- jeśli regulacja jasności LCD jest za pomocą tego czujnika na podszybiu, to trochę kiepsko.
- ale jestem dobrej myśli że ktoś wie jak to się reguluje.

Jest regulacja ustawienia podświetlenia LCD .Gdy masz główny ekran wciśnij klawisz setup pod radiem .W tym menu wejdź w ikonę obraz. Poklikaj trochę i Ci się rozjaśni lub pociemni LCD. Jak się dłużej porozglądasz to możesz spiąć oba wyświetlacze (LCD i ten przed kierowcą) i oba regulować przyciskiem po lewej stronie kierownicy
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-16, 20:31   

jakosek napisał/a:
Ja swój samochód dostałem na letnich oponach Michelin.

OBC to ładowarka pokładowa. Otóż nie piszę o wymianie ładowarki bo jej nie wymienili. Chcą wymienić na raz pół samochodu, też zaproponowałem zacząć od ładowarki. Serwis dostaje wytyczne bezpośrednio od fabryki na podstawie danych zgranych podczas diagnozy samochodu.

Taka konkluzja - wszyscy narzekają, że serwis Tesli jest jeden, ale chyba już mają doświadczenie w elektrykach, diagnozę przeprowadzają w sporej części zdalnie i w miarę sprawnie wymieniają. Tutaj nawet fabryka w Korei nie za bardzo wie co ma robić, a serwis na miejscu rozkłada ręce i czeka na wytyczne/części.

Trochę znam Twoją historię Ale może opiszesz ją w szczegółach bo to dla użytkowników zwłaszcza Kii eniro 64 ważne nie wiem jak z eniro 34 kwh ale ona ma chyba inną ładowarkę-nie jestem pewien.Ja chcę się zabezpieczyć przed uszkodzeniem ładowarki w ten sposób że elektryk ma mi zamontować jakiś bezpiecznik że w momencie braku fazy wyłącza wszystko i można go załączyć ręcznie tylko wtedy gdy są wszystkie 3 fazy. Aktualnie jeszcze przed założeniem tego ustrojstwa gdy zabrakło prądu wyłączyłem EVSE zanim włączyli z powrotem.Nawet jak Ci wymienią baterię i nawet ładowarkę to gdy nie zrobią zabezpieczeń w oprogramowaniu lub jakimś urządzeniem to takie sytuacje jak u Ciebie mogą się powtarzać.A o akcji naprawczej nic Ci nie mówili? Może wiecie czy Kony mają takie same wnętrzności co Kie?Kony się czasami palą i mają robić akcję naprawczą.
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-16, 20:33   

Paren1 napisał/a:
Czy Michelin Crossclimate są znacząco cichsze niż fabryczne Nexeny? Chyba wciąż dają Nexeny na pierwszy montaż?

Tego nie wiem .Nigdy nie miałem nexenów. Moja Kia wyjechała na letnich michelinach
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-16, 20:46   

Czy może Ktoś z Was posiada w Kii pompę ciepła? Moja wersja L nie ma w wyposażeniu, nie wiem jak jest w wersji XL. Jeśli posiadacie na pokładzie pompę powiedzcie ile energii wam idzie na ogrzewanie - u mnie bez pomy ok.0,8-1kw.Ciekawi mnie też -może wiecie na jakiej zasadzie w aucie bez pompy działa aktywne chłodzenie baterii podczas jazdy i na ładowarce DC.Z klimatyzacji czy inaczej? W serwisie pytałem to na razie nie ma możliwości zamówienia i zamontowania pompy tak samo jak haka , a widziałem co prawda nie w Polsce ale Kie eniro z hakiem
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-16, 21:07   

e-niro, nie pisz postu pod postem bo ciężko się później połapać. Możesz cytować kilka osób, edytować post.

Co do 34kwh - można było za dopłatą zamówić ładowarkę 11kW - ta jest narażona na wspomniany problem. Kona/Niro mają ten sam silnik, ładowarki są identyczne. Co do pożarów to tyczyło się baterii, a te akurat są różne.

Moja historia przewija się tutaj od zakupu w czerwcu. Po około 2 miesiącach padła ładowarka - na początku podejrzewałem EVSE. Kupiłem KHONS 11kW, używałem przez około miesiąc bez problemów. Feralnego dnia ładowałem normalnie, odłączyłem auto bo miałem potrzebę wyskoczyć na kilkanaście minut. Po powrocie podłączyłem i wywaliło wszystkie możliwe zabezpieczenia (dom nowy, zabezpieczenia z zapasem). EVSE wysłałem na serwis, ale sprzedawca nic nie stwierdził. po odesłaniu nadal wywalało mi zabezpieczenia w domu. Co ciekawe ciągle działało mi ładowanie ze standardowego EVSE 1 fazowego które dostałem z autem. Podjechałem na GreenWay, podłączyłem Type2 AC i bum. Przestał ładować całkiem. Pojechałem na serwis i tak czekam sobie do dziś, drugi miesiąc działa mi tylko ładowanie DC.

Ciekawy wątek nt problemów z ładowarką:
https://myenergi.info/important-safety-notice-kia-e-niro-new-2020-model--t2043.html

Co do pompy ciepła to chyba w Polsce nie jest dostępna wogóle, w cennikach i konfiguracjach nie widziałem dla żadnej wersji. Podobno jak ktoś się uprze to idzie sprowadzić wersje z pompą. Ale to chyba taki urban legend, może pierwsze wersje dla parków prasowych się trafiały z pompą. Opcję haka gdzieś widziałem ale chyba tylko taki na rowery, bez możliwości ciągnięcia przyczepy. Brak homologacji dla samochodu, w dowodzie "---"
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-17, 07:36   

Uszkodzenie kontrolera decydującego jaki rodzaj ładowania AC będzie realizowany.
Zazwyczaj są to spieczone na stale styki jednej fazy, poprzez długie ładowania 230v.
To jeden z powodu dlaczego unikam takich ładowań, wole podać 3x10A w dzień, a ze
względu na straty nocne, 3x16A jest najkorzystniejsze, ale każdy ma inną sytuację.
Przy PV straty nie są odczuwalne, przy G12 nocna cena robi swoje, a ma być oszczędnie.
Wracając do tematu, tren problem jest znany z Renault Zoe w roczniku 2013, dochodziło to
takich problemów na stykach https://youtu.be/argrHjADn8g 23 minuta
W ASO pewnie będą walczyć, myśleć, a zrobią wszystko, żeby nie wymienić całego bloku
ładowania i będą opowiadać historie . Podpowiedz im ze styki się zgrzały, dzień roboty, nowy
moduł lub jego tuning i gotowe. Pewnie powiedzą, ze jest nie naprawialny, a raczej jest.
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-17, 21:31   

Tyle że problem pojawił się podczas ładowania 3x16A i od dłuższego czasu tylko takiego używałem. Z linku który podałem wynika, że ładowarka potrafi łączyć fazy "równolegle" przy ładowaniu z jednej fazy - chociaż w dokumentacji nigdzie nie widziałem że obsługuje też 32A z jednej fazy. Tutaj ładowanie z jednej fazy dalej działało a zwarcie było między fazami...

Cóż auto jest prawie nowe, jak by nie było na gwarancji to możliwe że sam bym tam zajrzał. A tak niech serwis kombinuje. Nie sądzę że sami są w stanie naprawić wybrany element, raczej wymiana na nowy - zgodnie z wytycznymi fabryki.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-17, 21:38   

No i po temacie, poradzą sobie w serwisie.
Sytuacja była odwrotna, zgrzało fazy i jedną telerował.
Sami nic nie grzeb, jak masz gwarancje.
Chociaż to zdiagnozowali jakoś?
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-18, 14:42   

Zdiagnozowali to chyba dużo powiedziane. Fabryka im kazała zgrać jakieś dane z ładowarki - samochód był godzinkę na serwisie, wyciągnęli jakieś dane, ponoć "binarne", bo sami nie mogli nic z tego wyczytać. Wysłali do fabryki i czekają na odpowiedź, ponoć jakiś jednostkowy, nietypowy przypadek. Problem taki, że po podłączeniu 43kW AC coś się upaliło na amen - nie wiem czy tam są jakieś dodatkowe zabezpieczenia na linii AC. Ciekaw jestem też co zgrali z ładowarki pokładowej skoro obecnie ładowanie wgl nie startuje (ale i zwarcia już nie ma).
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1624
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-10-18, 15:43   

Zgrali soft i wrzuca go do nowej ładowarki.
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 32
Wysłany: 2020-10-21, 11:08   

https://press.kia.com/pl/pl/home/press-kits/2020/kia-uruchomi_a-program-flotowy--eko-drivers--adresowany-do-osob-.html

Na stronach modelu e-Niro jest tylko o kredycie, coś ktoś wie o rabacie?
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 726
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-21, 22:04   

eSbek napisał/a:
https://press.kia.com/pl/pl/home/press-kits/2020/kia-uruchomi_a-program-flotowy--eko-drivers--adresowany-do-osob-.html

Na stronach modelu e-Niro jest tylko o kredycie, coś ktoś wie o rabacie?


Tak.
Na e-Soula zaproponowali mi 7%.
Czyli 10 tys w przypadku najtańszej wersji.

Swoją drogą - byłem w szoku jak mocno urosło to auto (e-Soul) w porównaniu do poprzednich jego wersji.
Mimo gabarytów Zoe, to w środku wydawało mi się większe niż e-Niro, do Zoe to w ogóle nie ma porównania.
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 32
Wysłany: 2020-10-22, 17:03   

dzięki, trochę żałuję że nie poczekałem z zamówieniem, ponoć moja Kia już jest w kraju.
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-22, 20:47   

mmazi napisał/a:
topserwis napisał/a:
Czy ktoś z was zastanawiał się , lub ma zamontowany zestaw do elektrycznego otwierania tylnej klapy ?
Jakieś sugestie opinie na ten temat mile widziane !
Zastanawiam się nad takim zestawem co o tym myślicie ?
link do zestawu https://euro-watt.pl/produkt/inteligentny-system-otwierania-i-zamykania-klapy-bagaznika-kia-niro/


Bajer. Miałem w Outlanderze, fajna sprawa ale czy ja wiem ... Bardziej myślę o zamontowaniu FRUNKA http://www.frunk.at/en/products/
Bardzo mi się te frunki podobają ,ceny mniej. Może ktoś zna inne firmy produkujące przednie organizery w cenie bardziej ekonomicznej?Stuningowałem bagażnik w swojej eniro-wyrzuciłem wszystkie organizery poza tym z koła zapasowego .Bagażnik pogłębił się o kilkanaście co najmniej centymetrów (lodówka na stojąco wchodzi wcześniej nie chciała).Niewielką obawą napawa mnie fakt czy wytrzyma ta otwierana mata bagażnika gdy wrzuci się walizki, niczym jej nie wzmacniałem. Pojeździmy zobaczymy
 
 
jakosek 
e-Niro MY20

Wiek: 33
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 51
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-10-22, 21:59   

Co ciekawe dostępna jest podłoga bagażnika montowana nisko, tak jak by w naszej wersji wyrzucić te wszystkie organizery. Bjorn robiąc banana box test miał właśnie wersję z tą niższą fabryczna podłogą - gdzieś widziałem rysunek z numerem części zamiennej. Ciekawe czy da się to zamówić?
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-23, 17:36   

jakosek napisał/a:
Co ciekawe dostępna jest podłoga bagażnika montowana nisko, tak jak by w naszej wersji wyrzucić te wszystkie organizery. Bjorn robiąc banana box test miał właśnie wersję z tą niższą fabryczna podłogą - gdzieś widziałem rysunek z numerem części zamiennej. Ciekawe czy da się to zamówić?
Ja tego nie przewidziałem i dostałem gumową matę do bagażnika do wysokiej wersji i trochę teraz nie pasuje.A to czytaliście?https: //elektrowoz.pl/porady/wyglada-na-to-ze-moja-kia-e-niro-bedzie-pierwsza-w-polsce-z-pompa-ciepla-oprocz-prasowych-czytelnik/
Dzisiaj elektryk założył mi zabezpieczenie na gnieździe 3 fazowym które służy mi do ładowania mojej Kii za pomocą evse . Zabezpieczenie działa w ten sposób że w momencie gdy wyłączy się np:1 faza z 3 w trakcie ładowania zabezpieczenie wyłącza gniazdo i do momentu gdy nie pojawią się wszystkie fazy nie można go załączyć (gdy powróci faza urządzenie trzeba włączyć ręcznie ) Dlaczego może być to istotne- jako że ładuję za pomocą evse to te urządzenie radzi sobie z brakiem jednej fazy ,po prostu przełącza się na ładowanie 1 fazowe, na ładowarce samochodowej ten fakt również nie robi wrażenia i do tej pory jest wszystko ok. Problem może pojawić się w momencie powrotu 3 fazy ponieważ evse automatycznie przestawi się na ładowanie 3 fazowe ale, i tu jest sedno słyszałem taką opinię że ładowarka samochodowa nie przestawia się automatycznie, zostaje na ładowaniu 1 fazowym i te trzy fazy mogą spowodować awarię ładowarki . Reasumując wydatek na urządzenie (ok.200pln) nie taki duży ,a może pomóc.Tak się zastanawiam bo zamówiłem wallboxa volkswagena (podobno ABB-jak przyjdzie to zobaczymy) czy też ma takie zabezpieczenie ,bo jeśli nie to też założe na zasilaniu
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 726
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-10-25, 09:07   

eSbek napisał/a:
dzięki, trochę żałuję że nie poczekałem z zamówieniem, ponoć moja Kia już jest w kraju.


Ja bym poszedł negocjować nowe rabaty, przecież faktury jeszcze nie ma, więc mogą ich udzielić.
A jak masz zaliczkę wpłaconą, a nie zadatek, to wręcz anulowałbym zamówienie i kazał robić nowe, gdyby robili problemy.
 
 
eSbek

Dołączył: 11 Sie 2020
Posty: 32
Wysłany: 2020-10-25, 18:29   

Cav napisał/a:
eSbek napisał/a:
dzięki, trochę żałuję że nie poczekałem z zamówieniem, ponoć moja Kia już jest w kraju.


Ja bym poszedł negocjować nowe rabaty, przecież faktury jeszcze nie ma, więc mogą ich udzielić.
A jak masz zaliczkę wpłaconą, a nie zadatek, to wręcz anulowałbym zamówienie i kazał robić nowe, gdyby robili problemy.


próbowałem. to jest kaucja, przepada, byłbym do przodu tylko 2 tys + czekanie od nowa. Tyle tylko że wchodzi model my2021 z pompą ciepła, pewnie za dopłatą, ciekawe jednak w jakiej cenie i czy z jakimiś nowościami.
_________________
KIA Niro EV 64kWh XL
 
 
e-niro 
Kia 64

Wiek: 57
Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2020-10-25, 19:53   

jakosek napisał/a:
Zastanawiałem się czy z okolicy lusterka nie idzie gdzieś "podebrać" 12V.

info na temat uszkodzonej OBC - dowiedziałem się że fabryka chce mi wymienić baterię. W jeżdżącym aucie... Problem taki że tego nie mają nigdzie jako część zamienna... Przyjdzie mi trochę dłużej korzystać z GreenWay :roll: Pod koniec tygodnia mam wiedzieć więcej.

Czy udało się znaleźć 12V przy lusterku? Domyślam się że do kamerki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12