SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Schemat połączeń we wtyczkach typu 1 oraz 2
Autor Wiadomość
Aranahav

Dołączył: 12 Kwi 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-14, 18:54   Schemat połączeń we wtyczkach typu 1 oraz 2

Wczoraj ktoś przywłaszczył sobie w nocy moją ładowarkę EVSE 230V Type 1 w trakcie ładowania samochodu. Sprawca nieustalony ....

Mam inną ładowarkę EVSE 230V ale z gniazdem typu 2. Mam też nową wtyczkę typu 1. Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy da się zamienić wtyczki? Może jakiś schemat podłączenia wtyczki type 1 w miejsce type 2 . ..?
Będę wdzięczny za pomoc.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2960
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-11-14, 19:33   

Żadnego schematu nie potrzebujesz.
Łączysz tak :
L1 z L1
N z N
PE z PE
CP z CP
i juz
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
edi

Dołączył: 02 Lis 2020
Posty: 52
Wysłany: 2020-11-14, 20:52   

A to auto nie zablokowało ładowarki? Ja to się czasem denerwuje, że musze przyciskać przycisk w aucie albo kluczyk samochodowy we własnym garażu...
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1612
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-14, 20:55   

Były-są auta zTyp1, ktore nie blokokują
azjatyckie złącza są badzo ufne dla ludzi.
 
 
Aranahav

Dołączył: 12 Kwi 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-14, 21:04   

Z tego co mi tłumaczyli w serwisie FIAT USA, większość aut z rynku USA z gniazdem typu 1 nie blokuje EVSE. Blokuje wtyczkę kabla tylko w przypadku podłączenia się do publicznej stacji ładowania. Do końca nie rozumiem logiki takiego działania.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1881
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-11-14, 21:17   

Na przykład leaf I w wersji przedliftowej nie blokował. W polifcie już blokuje, ale to zależy od położenia pstryczka kabinie. W leafie II just pstryczka nie ma i zawsze blokuje (co jest irytujące, wolałbym tak jak mam w leafie I).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2960
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-11-14, 21:34   

Blokowanie type1 miało niewiele samochodów .
Ale standard wtyczki zakładał mały otworek na założenie kłódki przecież \:)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Aranahav

Dołączył: 12 Kwi 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-15, 13:37   

jas_pik napisał/a:
Żadnego schematu nie potrzebujesz.
Łączysz tak :
L1 z L1
N z N
PE z PE
CP z CP
i juz



To chyba jednak nie jest takie proste, po takim przełożeniu wtyczki nie zaczyna ładować. Zastanawiam się, czy istotna jest inna oporność rezystora we wtyczce. To jedyna rzecz która może mieć wpływ na działanie EVSE.
Czy ktoś próbował osobiście zmieniać wtyczkę EVSE T2 na T1 i ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Pytam o realne doświadczenia, a nie wiedzę teoretyczną lub z Internetu
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2960
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-11-15, 14:34   

We wtyku T1 musisz mieć jeszcze podłączony przycisk oraz rezystory pomiędzy PP a PE .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
  
 
 
Aranahav

Dołączył: 12 Kwi 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-15, 15:39   

To jest schemat fabryczny wtyczki typu 1. We wtyczce typu 2 nie ma włącznika i jest rezystor 680/0,5W. Ponawiam pytanie do kogoś kto wykonał praktycznie taka zamianę z T2 na T1 - bez teoretyzowania internetowego
  
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2960
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-11-15, 16:11   

Aranahav napisał/a:
To jest schemat fabryczny wtyczki typu 1. We wtyczce typu 2 nie ma włącznika i jest rezystor 680/0,5W. Ponawiam pytanie do kogoś kto wykonał praktycznie taka zamianę z T2 na T1 - bez teoretyzowania internetowego

Z mojej strony to nie jest terroryzowanie . Tylko fizyczne robienie tego typu sporej ilości okablowania . Załączyłem Ci rysunek z netu jak to jest zrobione. .
Rozbierasz wtyk type 2 . Przepinasz przewody jak pisałem wcześniej.
jas_pik napisał/a:
Żadnego schematu nie potrzebujesz.
Łączysz tak :
L1 z L1
N z N
PE z PE
CP z CP
i juz

To połączenie pomiędzy PP a PE jest Ci potrzbne do tego aby samochód wiedział kiedy jest przyciśnięty przycisk we wtyczce Type1 a kiedy ma puścić prąd ( po zwolnieniu)
Ten rezystor kóty widzisz we wtyczce Type2 koduje dla podłaczonego samochodu(stacji) maksymalny prąd jaki kabel przepuszcza
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Aranahav

Dołączył: 12 Kwi 2020
Posty: 33
Wysłany: 2020-11-16, 11:25   

Wymieniałeś kiedyś w EVSE wtyczkę Type 2 na Type 1? Sam osobiście ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2960
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-11-16, 11:52   

Kilkadziesiąt co najmniej :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3632
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-16, 12:09   

Ja kilka też.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12