SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowsza M3 SR+ czy starsza S70D
Autor Wiadomość
Filip_M
Filip_M

Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-11-20, 09:12   Nowsza M3 SR+ czy starsza S70D

Cześć.
Jestem tutaj nowy choć samochodami elektrycznymi interesuje się od dawna. Poczytałem dużo forum ale nadal potrzebuę porady ekspertów. Wcześniej posiadałem krótko Leafa ZE0 i uważam, że za te pieniądze (47k zł) samochód świetny ale sprzedałem bardzo okazyjnie i teraz postanowiłem spełnić marzenie o posiadaniu Tesli. Mam budżet maksymalnie 175k zł i waham się między dwoma modelami. Przeszukając zasoby internetu znalażłem 2 potencjalnie pasujące ogłoszenia:

M3 SR+ z 2019r. 35kkm
https://www.autoscout24.c...ldtsrc=listPage

S70D z 2016r. 140kkm
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=312008135&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=ELECTRICITY&grossPrice=true&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.modelId=3&maxPrice=40000&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&action=eyeCatcher&fnai=next&searchId=5b2bbeb5-47f9-6441-558d-ca46a49f23ea

Z S musialbym urwa z ceny 1k EUR ale mysle, ze to do zrobienia.

Do czego potrzebuję auta? Większość dni to jazda po dużym mieście i okolicach. Weekendowo dosc częste wyjazdy ok. 100km w 1 stronę. Maks 2 razy w roku wakacje gdzieś dalej w Europie. Mam w domu PV więc znakomitą większość czasu będę ładował w domu. Nie chcę auta z USA - boję się powypadkowej przeszłości i wszelkich przeróbek na EU więc wchodzi w grę tylko rynek europejski. Przestrzeń M3 wydaje się, że mi wystarczy (rodzina 2+2) tylko bagażnik S trochę bardziej przekonuje. No i SUC za darmo do końca życia przemawia za S. Zależy mi, żeby na aucie można było polegać i żebym nie wydał fortuny na naprawy wiec długość gwarancji ważna. AWD w S jest super ale mam do dyspozycji RAV4 AWD więc z RWD myślę, że mogę żyć. Z góry dzięki za Wasze opinie co lepiej się będzie sprawowac.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-20, 09:35   

Tez mialem takie dylematy, ale jestem juz po.
Musiałem dołożyć do ponad 200 tys., mialem takie wnioski.
Jeżeli TM3 18 kWh na 100 km to nie SR tylko wieksza bateria.
Jeżeli TMS 25 kWh na 100 km to tylko po lifcie czyli 2017 rok.
Jezeli Tesla to AWD, to zasieg ponad 300 km.
No wychodziło na TM3 LR lub TMS 90D.
Kupilem TM3 demo z uszkodzeniem drzwi i .....
Jest niski twardy, ale się przyzwyczaiłem, bo przy
tych parametrach jezdnych musi tak być.
Średnie zużycie na 20 tys km jest 16.5 kWh.
Oczywiście bez komfortu codzinnego klimatyzowanie
wnetrza monitorowanie auta i inne procesy.
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-20, 09:59   

Jesli nie robisz tras i darmowe ladowanie specjalnie Ci nie potrzebne to bral bym SR.
Choc musisz sie liczyc ze zimą w trasie mozesz miec zasieg max 200km.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-20, 12:39   

Na 20 tys km 2 razy korzystałem użytkowo z SC Berlin, Drezno,
plus 3 razy dla testu Praga, Brno, Wiedeń-gratisowy.
Po za tym zawsze DC Orlen czasem Greenway.
SC powinieneś rozwazac tylko jak masz blisko lub czeste trasy
po Europie.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Filip_M
Filip_M

Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-11-21, 08:36   

Dzięki wielkie za Wasze podpowiedzi. Składaniam się ku m3 jako ze mało tras robię wiec darmowe SC nie ma aż takiego znaczenia. Niestety LR poniżej 200k zł nie kupię a za tyle to już mam fabrycznie nowe SR+ wiec nadal mam dylemat. Może poczekam trochę jak stanieją LR jak wejdzie Y.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-21, 10:30   

Jak wejdzie TMY to będę sprzedawał swoją TM3 LR poniżej 200.
Mówisz że nie kupisz LR poniżej 200k
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?&id=312487062
możliwe, że masz rację, ale każdy ma inną.
Ja jakbym rozważał nowe SR to bym myślał też o ID3 z dużą baterią.
Przy używanej SR to Niro i Kona bym brał pod uwagę.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Switch

Dołączył: 09 Sie 2020
Posty: 31
Wysłany: 2020-11-22, 16:44   

Filip_M napisał/a:
Dzięki wielkie za Wasze podpowiedzi. Składaniam się ku m3 jako ze mało tras robię wiec darmowe SC nie ma aż takiego znaczenia. Niestety LR poniżej 200k zł nie kupię a za tyle to już mam fabrycznie nowe SR+ wiec nadal mam dylemat. Może poczekam trochę jak stanieją LR jak wejdzie Y.

Stałem przy podobnym wyborze i doszedłem do wniosku że starą Model S (70D to przed listem?) kupować nie warto ze względu na stosunkowo niskie mocy ładowania w trasie. Przy modelowaniu trasę do Chorwacji 70D mocno przegrywa SR+ nawet przed listem w czasie podróży. To wszystko pomijając koszty pogwarancyjnego serwisowania oraz większą awaryjność.
Także nowa Tesla = lepsza Tesla.
Kupując nową SR+ teraz masz większą baterie o innej chemii, potencjalnie mniej coldgate, z bezproblemowym ładowaniem do 100%, pompą ciepła, i innymi ulepszeniami.
Wybrałem sobie LR, ale z czasem pojawi się więcej ładowarek i ta różnica w zasięgu może nie być tak mocno widoczna.
Czy potrzebujesz już teraz nowy samochód? Jak nie - to poczekaj, bo nowa Tesla to zawsze lepsza Tesla. Nie mówiąc nawet o tym że za rok presja konkurencji będzie większa i Tesla na bank obniży ceny.
 
 
Filip_M
Filip_M

Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-11-22, 19:15   

Odnosnie tej presji na ceny w najblizszym czasie czy nawet za rok to nie mam przekonania skad by sie to mialo wziac. Jak na razie nie ma na rynku EV welkosci M3. Jak wejdzie ID.5 czy nowe i3 to przeciez na bank beda kosztowac grubo ponad 200 tys. zl - wystarczy porownac z cenami ID.3 czy obecnej generacji i3 wiec na za bardzo wiem skad maja byc obnizki cen M3. A samo ID.3 to nie jest zadna konkurencja dla M3 - auto klase mniejsze i bardzo niedopracowane. Moze Enyaq jak wejdzie ale to tylko Skoda i wiadomo, ze moga byc te same problemy co z ID.3 wiec VAG jeszcze pewnie kilka lat potrzebuje zeby te auta dopracowac. Dodatkowo, to juz moja osobista decyzja, po szwindlach VAG postanowilem, ze od nich auta nie kupie. Nie potrzebuje na szczescie pilnie i myslalem raczej o rocznej M3 SR+ zeby sie zmiescic w 175 tys zl brutto. Nie mam presji na nowe auto. Ale wstrzymam sie moze kilka miesiecy bo w nowym roku pewnie to uzywane troche potanieja w Niemczech.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-22, 19:40   

Tez uważam ,że TM3 może stanieje za 2 lata.
Na rynku wtórnym bedzie wysyp po marcu 2021,
a ceny używek spadną po dostawach TMY.
Ja tez myślę moja TM3 sprzedac lub oddac w rozliczeniu za TMY.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 840
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-23, 08:04   

Filip_M napisał/a:
Jak na razie nie ma na rynku EV welkosci M3.


Chodzi o długość (minus) czy ew. wielkość wnętrza (to byłby plus)?
Obstawiam, że zarówno ID4 jak i Enyaq będą w środku zauważalnie większe, niż płaskie auto klasy D.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-23, 11:04   

Z mojego doswiadczenia, warto w elektrykach o dobrych parametrach jazdy wybrać AWD, ale ta S to już starszawa bryka. Ciagle fajna ale.... Nie da satysfakcji gdy "odjedzie" / "zostanie?" z oprogramowaniem w tyle. Będzie to frustrujące.
Lekko byłbym tez sceptyczny do znacznej obnizki cen w takim okresie jak pisze powyżej Apolonia. Wielu sie szykuje na to czyli popyt na uzywki Tm3 nie zagwarantuje dużych obniżek.
BĘDZIE TANIEJ ALE NIE AZ TAK DUŻO _ TO MOJE ZDANIE Wielu przed sprzedażą lub obnizką ceny powsytrzyma wykupione FSD i Pakiety Premium za darmo.

PS . Czyli wg mnie odpuść i szykuj/zbieraj kasę aby była gotowa w każdej chwili do uruchomienia, bo gdy będzie taka sytuacja jak Apolonia zwiastuje, to to "Eldorado" nie potrwa dlugo o ile sie tak zdarzy ?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 11:45   

Niemcy brali te dziwne leasingi od Tesli, 2 lata 10 tys km rocznie.
Albo przedluza, albo wymienią, a auta trafia na rynek wtórny i będą rozchwytywane.
Znajomy sprzedaje teraz TM3 perf po leasingu 1 rok z przebiegiem 60kkm.
Też jestem ciekawna ile ją wyceni.
Już wiem, wystawił na mobile
52 tys euro brutto czyli 235 tys zł.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-23, 14:57   

Sam sie biję z...sobą . Bo tak : mam Leafa, ale jego chcemy po zakończeniu leasingu dac synowej. I tu nie ma problemu. Akurat zamieszkają w nowym domu i bedą mieli gdzie ładować a do centrum Koszalina maja ok 6 km, Ideał jak drugie auto.

Tam potrzebny w sumie jeden samochód osobowy. W trasy kamperem a i rowery i hulajnogi zalatwiaja z 40% jazd lokalnych.
Korci mnie nowa Tesla może Y. Może prerformormens nowa trójka??
Ale ponieważ lubie zabawę i nadzieję z FSD i pakietem Premium, to mam zgryz.
Z tej obecnej Tm3, jestesmy zadowoleni. Tylko ta "tradycja" , iż co jakiś czas pora zmienić auto lub dokupić. Tak mam nieekonomicznie i bezrozsądkowo.

Czyli mnie powstrzymuje posiadanie FSD i Premium. A zakup nowej to czysta fanaberia. Ale niestety juz mam lekkie ssanie. :oops:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-23, 17:03   

Bronek ale ty chyba TM3 zostawisz kobicie ? to dla Ciebie... coś nowego czyli TMYP ?
 
 
Filip_M
Filip_M

Dołączył: 20 Lis 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-11-23, 17:47   

Apolonia napisał/a:
Niemcy brali te dziwne leasingi od Tesli, 2 lata 10 tys km rocznie.
Albo przedluza, albo wymienią, a auta trafia na rynek wtórny i będą rozchwytywane.


Kojarzysz kiedy brali te leasingi? Tj. od ktorego kwartalu ktorego roku?
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-23, 17:57   

Ekolega napisał/a:
Bronek ale ty chyba TM3 zostawisz kobicie ? to dla Ciebie... coś nowego czyli TMYP ?


Tak miało być. Tylko żal d ściska jak jedno auto stoi.. Dwie Tesle i do tego podobne to już nie jest taka ciekawostka.
Jedynie CyberTruck by mi krew zburzył. Inni to same "dupki elektromobilność" - oprócz Porszaka, ale ten za drogi i podobnie jak Trójka za niski. Tęsknię za siedzeniem jak na koźle.
Jest jeszcze czas - rok dwa. Moze coś sie urodzi?
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1789
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-23, 18:47   

Filip_M napisał/a:

Kojarzysz kiedy brali te leasingi? Tj. od ktorego kwartalu ktorego roku?

Od luty marzec 2019, pisze o leasingach zwrotnych do Tesli.
Znajomy brał półroczne demo TM3 na jeden rok przez Santander.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 288
Wysłany: 2020-11-24, 09:17   

Bronek, poczekaj chwilę. zaraz skończą Giga berlin i będzie bardziej wiarygodny harmonogram dostaw Y. przynajmniej będziesz wiedział ile musisz czekać.
 
 
Bronek 
Leaf40/TM3AWD/LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 1863
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2020-11-24, 11:07   

bro napisał/a:
Bronek, poczekaj chwilę. zaraz skończą Giga berlin i będzie bardziej wiarygodny harmonogram dostaw Y. przynajmniej będziesz wiedział ile musisz czekać.

Nawet mi na rękę . Budowa domu syna itd ... Leasing Leafa jeszcze trwa .. Kasa to nie tylko kwestia tuszu do drukarki ;-) .
Na Forach ludzi wzrost ceny FSD też zaczyna wkurzać . Wielu ma po starej cenie i zmiana auta dla samej tylko zmiany bo nowsze lub inne ( Y) stoi pod znakiem zapytania . Mam to samo, zmieniał bym tylko dla samej zmiany . Merytorycznie nie ma powodu .

1000$ plus abonament za Premium o braku haczyków e frunku i światełek w drzwiach nie wspomnę ;-)
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11