SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hyundai Ioniq EV 2020 39,4 kWh
Autor Wiadomość
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 835
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-02, 19:53   

gwito napisał/a:
zibi napisał/a:
Tak, ale w moim przypadku jako przejściówka na zwykłe 220V i przez kabel na wyposażeniu samochodu, nie naładujesz z siły bez pośrednika w roli jakiegoś wallboxa, mój poza tym i tak jest jednofazowy

Tak z ciekawości to ile taki jednofazowy walbox daje mocy?


Ale jaki?
max. może dać tyle ile przejdzie na jednej fazie - 32A, czyli ok. 7,6 kW.

O ile pozwala na to typ wallboxa i ładowarka w samochodzie.
On pisał że ładuje na samochodym evse, czyli 2-3 kW max.

Oczywiście są też przenośne evse, które dadzą 32A na jednej fazie - ale nie są std wyposażeniem samochodów, trzeba dokupić.
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 82
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-02, 20:49   

zgadza się ograniczeniem jest ładowarka w samochodzie w moim modelu jest to 6,6kW i więcej nie da rady, więc i tak więcej nie pociągniesz bo auto nie pozwoli, wszystko zależy co auto ma na pokładzie i do tego należałoby dopasować wallboxa lub tzw zamiennik walboxa czyli takie coś jak ładowarka na 220V dołączona do samochodu (EVSE) ale w wersji 3 fazowej - są takie np. ZENCAR - ma tą zaletę że w zasadzie pełni rolę wallboxa a jest przenośna i podepniesz do każdego gniazda 3 fazowego gdziekolwiek i teoretycznie możesz ładować z mocą 22kW jeśli oczywiście auto na to pozwoli i zabezpieczenia u gospodarza :lol: i kosztuje to tyle co wallbox ścienny około 2tyś zł

jednofazowy daje max 7,6kW
3-fazowy daje max 22kW
wszystko zależy jakie są zabezpieczenia - max muszą być 32A
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1786
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-02, 21:12   

Do 7.3 kW AC nie jest daleko, możemy przyjąć ze to 6.6 DC.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1012
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-02, 21:54   

Apolonia napisał/a:
Do 7.3 kW AC nie jest daleko, możemy przyjąć ze to 6.6 DC.



Ioniq z baterią 39 kwh ma ładowarke 7,4 kW i w 28 kwh chyba jakoś można podciągnąć na ladowarce do 7,4kW?
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 82
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-02, 22:09   

ale to już żadna różnica ;)
u mnie się ładuje 4 godziny w takim przypadku więc nie jest źle :lol:
dla baterii raczej też dobrze :-D
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1786
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-01-02, 22:53   

Zniżyłem do 7.3 kW bo 7,6 kW pachniało mi napięciem 240V.
Mozliwe, że przy 250V, mozna dojsc do 8 kW, czeste przy PV.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 835
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-02, 22:57   

domino napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Do 7.3 kW AC nie jest daleko, możemy przyjąć ze to 6.6 DC.



Ioniq z baterią 39 kwh ma ładowarke 7,4 kW i w 28 kwh chyba jakoś można podciągnąć na ladowarce do 7,4kW?


A masz takie kable w ścianie?
Bo zwykłe to się spalą w try miga przy takim prądzie.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2021-01-02, 23:20   

Do takiego Wallboxa ~7 kW mam 6 mm2, natomiast jeszcze dodatkowe pytanie jaki są kable "dalej" czyli między rozdzielnicami, jaki WLZ, jakie główne zabezpieczenie itd.

W ogóle to Wam powiem, tak trochę OT, że 80 jeśli nie 90% ludzi, kupując elektryka - jeśli w ogóle o coś zapytają sprzedawcę (bo bywa, że nie) - wyobraża sobie dwie, sprzeczne ze sobą sprawy jednocześnie, że:
- ładowanie "z każdego gniazdka 230 V" i równocześnie
- pełne ładowanie w 5 godzin.

A to się tak w elektryku nie da.
Potem są różne pytania i pomysły typu "a złączę sobie 2 lub 3 fazy w jedną i będzie mocniej" oraz zdziwienie, że "przecież 16-25 A zawsze wystarczyło na głównych" itp. itd.
To wszystko może nie jest jakoś przesadnie skomplikowane - ale jednak trzeba trochę się zainteresować. I lepiej wcześniej niż później ;)
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 82
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-02, 23:58   

no niestety poza samym elektrykiem, to jest kolejny temat który trzeba przerobić jak się chce elektryka ładować w domu, raczej bez przystosowania instalacji się nie obejdzie jeśli się nie chce ładować 18 albo 30 godzin ze zwykłego gniazdka :lol: a i takie można wypalić ;)
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3056
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-01-03, 00:39   

No i słynne skoro tak się powoli ładuje ze zwykłego gniazdka ( bo EVSE zazwyczaj są 10A) to pada hasło przecież mam "siłę" w domu.
Tyle że mało kto wie że ta domowa siła to aż 16A na fazie a okablowanie /zabezpieczania w domach zazwyczaj były robione na max 10 - 12kW ( ze wszystkich faz) bo może i większe zabezpieczenie było na czas budowy domu ale czy ktokolwiek ma w garażu gniazdo "siłowe " 22kW ( 3x32A) .
Dlatego dobrze że coraz większa ilość producentów EV zamiast stawiać na OBC jednofazowe o mocy 7,2 kW zaczyna montować już OBC 3f ( 3x 16A) i mamy wtedy 11kW ładowania .
A propos gdzieś padła mi w oko informacja że w większości tych koreańskich elektryków tak naprawdę te OBC są dwufazowe i po niewielkiej przeróbce okablowania da się ładować je łądować jako 2f x16A .
Nie analizowałem schematów i dokumentacji tych samochodów ale myslę że to może być bardzo dobra opcja do przeróbki
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 835
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-03, 07:59   

jas_pik napisał/a:

Tyle że mało kto wie że ta domowa siła to aż 16A na fazie a okablowanie /zabezpieczania w domach zazwyczaj były robione na max 10 - 12kW ( ze wszystkich faz) bo może i większe zabezpieczenie było na czas budowy domu ale czy ktokolwiek ma w garażu gniazdo "siłowe " 22kW ( 3x32A) .


I ja tak właśnie mam, mimo że chata nie ma jeszcze 20 lat.
Do tego nawet bez siły w garażu.

Przeróbka nieopłacalna, musiałbym ciągnąć nowe kable aż od przyłącza, a najlepiej zrobić nowe od zera.

jas_pik napisał/a:

A propos gdzieś padła mi w oko informacja że w większości tych koreańskich elektryków tak naprawdę te OBC są dwufazowe i po niewielkiej przeróbce okablowania da się ładować je łądować jako 2f x16A .
Nie analizowałem schematów i dokumentacji tych samochodów ale myslę że to może być bardzo dobra opcja do przeróbki


I to byłaby cenna informacja, daj znać jak się uda ją jakoś potwierdzić.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2021-01-03, 09:24   

Ja przerobiłem wszystko. Sam - choć trochę małżonka pomagała, bo tak jak w budowlance są pewne czynności, że musi druga osoba coś potrzymać itp.
W sumie to chciałem dać zarobić jakiemuś elektrykowi, co to robi z tym na codzień (ja robię, ale nie na codzień) - ale trwało to ponad 3 miesiące, bo "panie chory jestem" aż po rozrzut cenowy w zakresie jakichś 700% różnic między kolejnymi elektrykami - a na koniec jeszcze dobiła mnie taka przysłowiowa kropla przelewająca czarę, że tak jak chciałem "nie zrobię, bo - mimo że to elektrycznie zgodne - to ja tak nie robię". :shock:
Umiesz liczyć? Licz na siebie. :-D
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1012
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2021-01-03, 12:15   

jas_pik napisał/a:
No i słynne skoro tak się powoli ładuje ze zwykłego gniazdka ( bo EVSE zazwyczaj są 10A) to pada hasło przecież mam "siłę" w domu.
Tyle że mało kto wie że ta domowa siła to aż 16A na fazie a okablowanie /zabezpieczania w domach zazwyczaj były robione na max 10 - 12kW ( ze wszystkich faz) bo może i większe zabezpieczenie było na czas budowy domu ale czy ktokolwiek ma w garażu gniazdo "siłowe " 22kW ( 3x32A) .
Dlatego dobrze że coraz większa ilość producentów EV zamiast stawiać na OBC jednofazowe o mocy 7,2 kW zaczyna montować już OBC 3f ( 3x 16A) i mamy wtedy 11kW ładowania .
A propos gdzieś padła mi w oko informacja że w większości tych koreańskich elektryków tak naprawdę te OBC są dwufazowe i po niewielkiej przeróbce okablowania da się ładować je łądować jako 2f x16A .
Nie analizowałem schematów i dokumentacji tych samochodów ale myslę że to może być bardzo dobra opcja do przeróbki

dzisiaj domki jednorodzinne mają instalację 3f i wszyscy w mojej rodzinie którzy posiadają domki mają 3f bo posiadając podgrzewane podlogi, indukcyjne kuchenki, zmywarki itp..inaczej nie można.
Co roku w Polsce stawianych jest ponad 150 tyś domkow jednorodzinnych czytałem artykuł z muratora oczywiście z instalacją 3f więc z naładowaniem w nocy elektryka obecnie nie będą mieli problemów, oczywiście co innego w starszych domkach z lat 80-90 tych.
 
 
Hermes 

Dołączył: 07 Kwi 2020
Posty: 337
Wysłany: 2021-01-03, 12:39   

Tak.
Przy czym budującym aktualnie domki jednorodzinne, radziłbym, tak na szeroko rozumianą przyszłość, tym bardziej iż zwykle WLZ biegnie ziemią a nie napowietrznie (w nowej zabudowie), aby od razu położyć kabel możliwie jak najgrubszy. Bo o ile kabel napowietrzny czy na ścianie budynku można wymienić łatwiej (co nie znaczy, że zawsze łatwo), to taki co w ziemi leży np. 10-20 lat, to już może być dużo trudniej.
A na grubszym kablu zawsze można używać mniejszego obciążenia - a jak się zwiększy, to tylko zwiększymi później zabepieczenie w rozdzielnicy i ewentualnie jakiś nowy kabel przeciągniemy do ładowarek samochodych.
Należy bowiem zakładać, że - mimo iż dzisiaj jedno auto elektryczne jest rzadkością - to za 10-20 lat 2 auta EV będą na porządku dziennym. Lub więcej ;)
...i jeszcze może znajomy przyjedzie i będzie chciał się doładować. :kufel :lol:
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 82
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-03, 13:20   

słuszna uwaga, zwłaszcza jak ktoś gdzieś w głowie myśli o elektryku nawet w dalszej przyszłości, obecnie czasy troszkę się zmieniły, bo pojawiły się samochody elektryczne i fotowoltaika więc taka inwestycja na przyszłość przy okazji budowy jest jak najbardziej słuszna, wcześniej czy później się przyda, a sądzę że wcześniej :lol:
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 86
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-01-06, 12:02   

gwito napisał/a:
electric napisał/a:
(...) calkiem przyjemny bagaznik, wozek chowasz w nim bez problemu? Taki z gondolka? :) nie spacerowka, bo to wszedzie wejdzie. Ta pamiec ustawien fotela, tez przydatne.

Ciezko ocenic czy ten bagaznik duzy czy maly wiec zrobilem pomiary. Minimalna przestrzen ladunkowa wynosi:
105cm (szerokosc) x
40 cm (wysokosc do rolety)
x 60 (glebogosc na wysokosci rolety) lub 80 cm po podlodze (ze wzgledu na pochylosc tylnej kanapy)
Tutaj wrzucilem dwa filimiki pokazujace wnetrze ioniqa. Jako ze to moja pierwsza recenzja prosze w miare mozliwosci o powstrzymanie sie od krytycznych uwag :-P W drugim filmiku pokazalem tylna kanape i wymiary bagaznika
IONIQ 2020

Wracajac do tematu pojemnosci bagaznika w ioniqu i nie tylko to znalazlem ciekawy test w ktorym brano pod uwage tez inne auta takie jak i3, leaf, soul, tesla i nv200 . Pojemnosc mierzona w pudelkach po bananach w niektorych przypadkach jest imponujaca
https://www.youtube.com/watch?v=elH0sCb4leI
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 86
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-01-12, 22:17   

Wygląda na to że nie ma chętnych do przewożenia bananów elektrykiem. Szkoda bo zaczyna się sezon wyprzedaży. Na auta, nie ma banany...
Wchodzi mowy ioniq 5 i jest promo na obecny model. 10% taniej niż dotychczas. Ogólnie rok zapowiada się ciekawie bo nowości będzie sporo. Zaczyna się robić tłoczno w tej do niedawna jeszcze niszowej części rynku motoryzacyjnego.
  
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 82
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-12, 23:42   

ioniq 5 to już jest totalna futurystyka i nie dla mnie
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
  
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 211
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-01-13, 11:28   

gwito napisał/a:
Wygląda na to że nie ma chętnych do przewożenia bananów elektrykiem. Szkoda bo zaczyna się sezon wyprzedaży. Na auta, nie ma banany...


Zerkałem u bliźniaczej Kii - w porównaniu do spalinowych to promocje rocznika na elektryki są mizerne - 5000 zł. A w kwestii aut demo - z rabatem za fotowoltaikę/grupę zawodową można kupić nowy (bez przebiegu) niewiele drożej niż demówkę. Na dodatek mam wrażenie, że sprzedawcom nieszczególnie zależy na sprzedaży, co wynika zapewne z mniejszych marży.
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 835
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-13, 12:22   

lookash_c napisał/a:
gwito napisał/a:
Wygląda na to że nie ma chętnych do przewożenia bananów elektrykiem. Szkoda bo zaczyna się sezon wyprzedaży. Na auta, nie ma banany...


Zerkałem u bliźniaczej Kii - w porównaniu do spalinowych to promocje rocznika na elektryki są mizerne - 5000 zł.


Ale i tak lepsze niż na elektryki w Hyundaiu.
Tam na Konę w okrojonej wersji (tej pod dopłaty), nie dostaniesz nawet złotówki rabatu.
A inne wychodzą dużo drożej niż Kia z fotowoltaiką i wyprzedażą rocznika.
  
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 86
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-01-14, 22:11   

Kupić to jedno ale co zrobić w razie stłuczki...
Okazuje się że naprawa w większości przypadków się nie opłaca i orzekana jest szkoda całkowita.
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne-norwegia-naprawy/
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 211
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-01-14, 22:36   

Cytat:
Zerkałem u bliźniaczej Kii - w porównaniu do spalinowych to promocje rocznika na elektryki są mizerne - 5000 zł.

Cytat:
Ale i tak lepsze niż na elektryki w Hyundaiu.
Tam na Konę w okrojonej wersji (tej pod dopłaty), nie dostaniesz nawet złotówki rabatu.
A inne wychodzą dużo drożej niż Kia z fotowoltaiką i wyprzedażą rocznika.

Z drugiej strony patrząc pojawiają się nowe modele, zapowiadane są kolejne i kolejne... Ciekaw jestem jak i czy zmienią się ceny za rok-dwa. Czy pójdzie to w kierunku lepszych parametrów/zasięgu przy utrzymywaniu cen, czy niższych cen przy nieco "przestarzałej" specyfikacji, czy może nic się nie zmieni i jako że to wciąż początki elektromobilności na dużą skalę, to będą kosić ile wlezie? :-)
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 244
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-15, 00:18   

Nie sadze zeby ceny spadaly, poprawia moze zasiegi, ale cena auta ev z duza bateria bedzie powyzej 200kzl
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 86
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-01-15, 16:03   

Ekolega napisał/a:
Nie sadze zeby ceny spadaly, poprawia moze zasiegi, ale cena auta ev z duza bateria bedzie powyzej 200kzl

Powolutku zblizamy sie do magicznych 100 kWh. Czy rynek pojdzie w strone pojemnosci czy szybkosci ladowania - oto jest pytanie...
 
 
Cav 
Zoe ZE40 2018

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 835
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-01-15, 16:23   

gwito napisał/a:
Ekolega napisał/a:
Nie sadze zeby ceny spadaly, poprawia moze zasiegi, ale cena auta ev z duza bateria bedzie powyzej 200kzl

Powolutku zblizamy sie do magicznych 100 kWh. Czy rynek pojdzie w strone pojemnosci czy szybkosci ladowania - oto jest pytanie...


W kontekście polskiej infrastruktury i wysokości opłat na publicznych stacjach, lepsze by było to pierwsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 3,3 sekund. Zapytań do SQL: 11