Tesla model 3 |
Autor |
Wiadomość |
Switch
Dołączył: 09 Sie 2020 Posty: 31
|
Wysłany: 2021-01-03, 23:35
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Pytam bo zauważyłem roznice w dachach TM3
sa zupelnie czarne lub barwione w obszarze okna dachowego. |
Mam czarny dach w swoim M3 FL, żadnych kolorów nie widzę... |
_________________ Jak ktoś będzie zamawiał Teslę to mój link polecający to:https://ts.la/volodymyr15420
Niby 1500 km ładowania to drobnostka a ja tego nie zrobiłem i żaluję. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1789 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-01-03, 23:45
|
|
|
Tak tak, juz to z Tesla wyjaśniłem, mam szybę fotochtomatyczną.
Wystepowaly głównie US, podobne występowały też w S i X. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Switch
Dołączył: 09 Sie 2020 Posty: 31
|
Wysłany: 2021-01-04, 22:58 Komendy głosowe
|
|
|
Kolegi, pytanko od nooba:
jak aktywować komendy głosowe? Mam po angielsku ustawione, menu też po angielsku, a region Polska
Próbowałem na postoju: ‚I’m cold’ i takie inne i nic. |
_________________ Jak ktoś będzie zamawiał Teslę to mój link polecający to:https://ts.la/volodymyr15420
Niby 1500 km ładowania to drobnostka a ja tego nie zrobiłem i żaluję. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1789 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-01-04, 23:02
|
|
|
Ja mam wszystko Polski i dziala.
Latem mialem Niemiecki i tez działało.
Kiedys z ikonki mikrofon, teraz po wciśnięciu rolki. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1789 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-01-06, 12:24
|
|
|
Tak trochę dochodziłem do tego co dzieje się z energia w TM3.
Jako wyjście ustaliłem temperatury, podobnie jak przed rokiem w Zoe.
Gdzie najkorzystniejsze warunki ładowania ZE (22kWh) występowały przy
12 stopni baterii a dla ZE40 dla 25 stopni baterii. Zoe ma ograniczone
możliwości podgrzania tylko do 5-6 stopni na postoju, w czasie jazdy
potrafi dojsc do 10-12, dzięki rekuperacji i zużyciu, co dla ZE40 jest nadal
za mało. No i wracamy do Tesli Model 3, jej bateria bardzo lubi ładowac
się w temperaturze okolo 40 stopni co może w Kaliforni jest łatwo osiagalne,
lecz przy naszym zimowym mrozie już trudne. Punktem wyjścia do
ustalenia optymalnego parametru ładowania, były rozliczenia za DC.
Jak już wspominałem np. Orlen wydaje 72 kWh do bateri trafia 65 kWh.
Różnica spora a uczestniczy w tym sama Tesla, która na ogrzanie zuzywa
4kWh, używając również silnika, gdzie najprawdopodobniej rozgrzewa
jego uzwojenia ktorych temperatura dochodzi do 50 stopni. Pytanie czy
jest to uzasadnione, aby auto przygotowywało pakiet bateri do przyjęcia
120-250 kW kiedy uzywany Orlen 50 lub 80 kW. Oceniam ze jest to energia
zmarnowana, ale pozostajaca w rachunku. Na SuC Tesla bierze to na siebie.
Rozlicza tylko to co trafia do baterii. Tak dochodzę do dwóch wniosków:
‐ładowanie DC 50-80 kW nie degraduje baterii zbyt intesywnie
-samo jej podgrzewanie aż do 40 stopni może robić wieksze szkody
Jest całkiem możliwe, że podróż Kona czy Niro z 64 kWh, przy użyciu
ładowarek 50-80 kW moze odbyć się szybciej i taniej niż TM3, ze względu
na straty związane z procesem ładowania. Możliwe ze kiedys doczekamy
softu, ktory rozróżni ładowarki do 40 kW do 100 kW i powyzej.
Czy moze ktoś ma jakieś spostrzeżenia, co do warunków ładowania TM3. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Paren1
Dołączył: 20 Sie 2019 Posty: 83
|
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1789 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-01-06, 16:08
|
|
|
No super link, no i wszystko stało się jasne.
Potwierdza on moje przypuszczenia i rozbudowuje o nowe
warstwy, tym samym konczy moje przemyślenia i analizy. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Switch
Dołączył: 09 Sie 2020 Posty: 31
|
Wysłany: 2021-01-08, 18:32
|
|
|
Apolonia napisał/a: | No super link, no i wszystko stało się jasne.
Potwierdza on moje przypuszczenia i rozbudowuje o nowe
warstwy, tym samym konczy moje przemyślenia i analizy. |
Bjorn dziś też fajny filmik umieścił.
Chyba we wszyskich M3 da się rozgrzać baterie na 3 sposoby:
- włączyć klimatyzację zdalnie z apki
- skorzystać z nowej funkcji harmonogramu wyjazdów, Tesla włączy ogrzewanie za ~30 min. do ustawionego czasu wyjazdu
- nawigować na Superchardger
|
_________________ Jak ktoś będzie zamawiał Teslę to mój link polecający to:https://ts.la/volodymyr15420
Niby 1500 km ładowania to drobnostka a ja tego nie zrobiłem i żaluję. |
|
|
|
 |
Switch
Dołączył: 09 Sie 2020 Posty: 31
|
Wysłany: 2021-01-08, 18:40
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Ja mam wszystko Polski i dziala.
Latem mialem Niemiecki i tez działało.
Kiedys z ikonki mikrofon, teraz po wciśnięciu rolki. |
Dzięki bardzo! Bo to akurat mi umknęło. Działa po angielsku, i pełnie po polsku też będzie.
Włączałem tryb kempingowy właśnie głosowo i potem robiliśmy kemping w nieogrzewanym garażu. Mi tylko ubyło 36 km zasięgu za 9 godzin 26 minut, czyli 6.7% albo 4.7 kWh, a na godzinę to prawie równo 500 W.
Temperatura w garażu waha się +6 - +3C. Pompa chodzi tak samo głośno jak typowa klimatyzacja, ale w środku jest ok i da się spać.
Teraz synek się pyta kiedy następny nocleg w Tesli.
Tesla Model 3 2021 Camper Mode |
_________________ Jak ktoś będzie zamawiał Teslę to mój link polecający to:https://ts.la/volodymyr15420
Niby 1500 km ładowania to drobnostka a ja tego nie zrobiłem i żaluję. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1789 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-01-08, 18:58
|
|
|
Tak tak znam te sposoby grzania.
Lecz najlepszy sposób, to trasa po dużym ładowaniu.
Wowczas zużycie energii na ogrzewanie kabiny jest
znikome i potrafi zaoszczędzić do 2 kWh na 100 km. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Switch
Dołączył: 09 Sie 2020 Posty: 31
|
Wysłany: 2021-01-13, 22:42
|
|
|
Witam,
Dostałem papiery na swoją LR FL 2021. Bateria E5D (74 kW netto, plotkują że niby LG?), wpisali niestety teoretyczną maksymalną moc 366 kW co daje 497 k.m. (ubezpieczenie nie będzie tanie), deklarują pobór prądu z testu WLTP 148 Wh/km, a zasięg w cyklu miejskim aż 715 km.
Czytam homologację na Model 3 LR FL 2021
Czekam na rejestrację... |
_________________ Jak ktoś będzie zamawiał Teslę to mój link polecający to:https://ts.la/volodymyr15420
Niby 1500 km ładowania to drobnostka a ja tego nie zrobiłem i żaluję. |
|
|
|
 |
Switch
Dołączył: 09 Sie 2020 Posty: 31
|
Wysłany: 2021-01-14, 15:26
|
|
|
Switch napisał/a: | Witam,
Dostałem papiery na swoją LR FL 2021. |
Nie rozumiem dlaczego Model 3 LR ma taką niską ładowność. W papierach podano 313 kg (z kierowcą?), na etykiecie w dziwacy kierowcy - 375 kg.
Taki eNiro 64 kW ma 493 kg...
Ile macie u siebie? |
_________________ Jak ktoś będzie zamawiał Teslę to mój link polecający to:https://ts.la/volodymyr15420
Niby 1500 km ładowania to drobnostka a ja tego nie zrobiłem i żaluję. |
|
|
|
 |
|