Ciekawy zasilacz EVSE 16A |
Autor |
Wiadomość |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1904 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-03-30, 16:46 Ciekawy zasilacz EVSE 16A
|
|
|
Kupiłem EVSE jak poniżej, dobra cena, jak na nowy sprzęt schludnie oprawiony i obiecujący 16A czyli 3,6kW.
Wtyk 230V porządny, z termicznym zabezpieczeniem, dosyć duża cegła w oprawie gumowej, patrz link
https://allegro.pl/uzytkownik/Super1231dry/obsluga-akumulatorow-i-ukladu-elektrycznego-stacje-ladowania-pojazdow-elektrycznych-261151?bmatch=cl-e2101-d3681-c3682-aut-1-3-0319
Po ocenie wyglądu, sprawdziłem w akcji. Podłączyłem do Zoe z przejściówką z siły 32A na 3x16A i okazuje się że jednak tylko 10A.
Próbowałem na innych gniazdkach tych 16A i z zabezpieczeniem 16A, zawsze 10A spróbuje jutro i w Tesli, może się coś pojawi.
Macie jakieś wyjaśnienie na te 10A zamiast 16A? |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3187 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1904 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-03-30, 20:10
|
|
|
Hmm greenup, to ja magnes przyłożę do wtyczki i poleci szybciej.
Mimo, że z obiecanych 16A jest 10A, to zadowolony jestem z zakupu. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3187 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2021-03-30, 21:08
|
|
|
Najlepiej jak rozbierzesz wtyczkę , o ile jest rozbieralna.
Jeśli nie jest rozbieralna rozbierz pudło EVSE i rozłącz kabelki przykręcone do płyty głównej.
Sprawdź dobrym omomierzem przejścia pomiędzy kabelkami . Możesz mieć łącznie 5 albo nawet 6 przewodów . Fazowy , neutralny i ziemię.
Oprócz tego mogą być dwa albo trzy od czujników temperatury . Zazwyczaj są 2 termistory NTC o oporności ok 10 kOhm przy 25 stopniach. Kolorystyka kabelków czarny - wspólny . Czarno -fioletowy . wyjście z jednego czujnika temperatury . Filoetowo-szary wyjście z drugiego czujnika temperatury.
Jeśli różnica oporności jest większa między tymi dwoma czujnikami niż 300 Ohm EVSE zaczyna ograniczać prąd.
A ponieważ Aptiv to nowa nazwa Delphi to wątpię aby robili na specjalne zamówienie PSA z systemem GreenUp . Chociaż wszystko jest możliwe bo PSA jest jednak sporym odbiorcą ich produktów |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1904 Skąd: lubuskie
|
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1904 Skąd: lubuskie
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3187 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2021-03-31, 11:20
|
|
|
Czyli próba z magnesem powinna zadziałać.
O takie ułożenie magnesu się sprawdza przy wtyczkach GreenUp bo taka jest lokalizacja magnesu w gnieździe GreeUp
Może być mniejszy magnesik
IMG_20191123_122510.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 9 raz(y) 92,67 KB |
|
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1904 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-03-31, 13:28
|
|
|
Tak to właśnie działa. Wracając do sprzętu Aptiv Tesla policzyła go na 8A - 2 kW nieco słabo,
w nawiązaniu do etykiety. Morał nie kupujcie oczami 16A, bo się można rozczarować, lub trzeba będzie
przykombinować z grenup lub magnesik. Wiadomo że drugie rozwiązanie nie kosztuje 500 zł jak gniazdo. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
|