SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup pojazdu typu microcar.
Autor Wiadomość
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 248
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-03-19, 14:24   

rey napisał/a:
lookash_c, pidzesz o trojaczku? Z tego co kojarzę ów handlarz miał same leafy ostatnio.

Teraz widzę, że ma same Leafy. Wtedy miał iOna, ale nie miał wielkiego rwania i trochę utargowałem ;-)
Cytat:
Te auta ma niemal 10cioletnie, a wszystkie opisane jako w oryginalnym lakierze i bez defektów urody, co jest raczej niemożliwe. Raczej jakiej ingerencji blacharsko-lakierniczej były poddane.
Bezwypadkowe mogą być też po szkodach parkingowych lub obcierkach, ale to już lakier na 100% fabryczny nie pasował by do opisu jak sądzę 8-)

Jeśli Ci zależy, to trzeba podjechać i obejrzeć (albo komuś zlecić), nie ma alternatywy.
 
 
rey 
bez elektryka B)

Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-19, 15:24   

jas_pik napisał/a:
...Ja przez ponad 55 kkm jedne co zrobiłem w trojaczku to wymianę oleju w skrzyni przekładniowej oraz wymianę kompletu opon na wielosezonowe bo samochód jeździ bez przerwy bez żadnych problemów.
No i odwiedziłem ASO w celu zrobienia recali ( Airbagi oraz ostatnio pompa podciśnienia hamulcowa)...


To przy jakim przebiegu otwierałeś akumulator? 😎
Czy w przypadku spadku zasięgu taki zabieg wymiany najgorszych sekcji daje pożądane efekty, i jak to się spisuje w czasie?
Rozumiem, że roboty trochę z tym jest, ale czy warto przeprowadzać taki zabieg, dla poprawy zasięgów, pytam o to, czy na długo taki zabieg wystarcza?
Ostatnio zmieniony przez rey 2021-03-19, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rey 
bez elektryka B)

Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-19, 15:30   

lookash_c napisał/a:
Jeśli Ci zależy, to trzeba podjechać i obejrzeć (albo komuś zlecić), nie ma alternatywy.

Trzeba by posiadać wiedzę ponadpodstawową, žeby dobrze sprawdzić taki pojazd na miejscu. Handlarze wiedzą bardzo dobrze jak sprawić, żeby auto było jak najatrakcyjniejsze pod kątem oceny kupującego. Niestety pewnych rzeczy nie da się zdemaskować :roll:
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3187
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-03-19, 17:24   

rey napisał/a:

To przy jakim przebiegu otwierałeś akumulator? 😎

ja w żadnym swoim nie otwierałem akumulatora. Ale zdarzyło mi się wymieniać jedno ogniowo w ramach naprawy dla kogoś.


rey napisał/a:
Czy w przypadku spadku zasięgu taki zabieg wymiany najgorszych sekcji daje pożądane efekty, i jak to się spisuje w czasie?

W tym przypadku był ewidentnie uszkodzony akumulator ( wada fabryczna jednego ogniwa) . Samochód z 2012 roku z przebiegiem ok 80 kkm . Przed wymianą miał zasięg max 40 km. Po wymianie jednego ogniwa zasięgi w lecie były rzędu 110 km . Ponieważ mam kontakt z tym właścicielem to nic sie nie dzieje jeździ. Ma już ponad 100 kkm i oprócz wymiany aku Pb 12V w zimie nic sę nie dzieje


rey napisał/a:
Rozumiem, że roboty trochę z tym jest, ale czy warto przeprowadzać taki zabieg, dla poprawy zasięgów, pytam o to, czy na długo taki zabieg wystarcza?

Jesli wszystkie akumulatory sa podobne to wg mnie nie ma sensu robić takiego zabiegu . Ale jesli jeden czy nawet kilka eweidentnie odstaje to warto .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-19, 17:34   

jas_pik napisał/a:
ja w żadnym swoim nie otwierałem akumulatora. Ale zdarzyło mi się wymieniać jedno ogniowo w ramach naprawy dla kogoś.
To tak jak ja.

jas_pik napisał/a:
W tym przypadku był ewidentnie uszkodzony akumulator ( wada fabryczna jednego ogniwa) . Samochód z 2012 roku z przebiegiem ok 80 kkm . Przed wymianą miał zasięg max 40 km. Po wymianie jednego ogniwa zasięgi w lecie były rzędu 110 km .
W przypadku mojego znajomego był to 2011r., przebiegu nie pamiętam, przed wymianą też koło tego, po wymianie 80-90km.

jas_pik napisał/a:
Jesli wszystkie akumulatory sa podobne to wg mnie nie ma sensu robić takiego zabiegu . Ale jesli jeden czy nawet kilka eweidentnie odstaje to warto .
Jeszcze pytanie jak mocno odstają - przy dojechaniu do żółwika rozrzut 300mV to wg mnie potencjalnie 10% zasięgu da się poprawić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 248
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-03-19, 19:13   

rey napisał/a:
lookash_c napisał/a:
Jeśli Ci zależy, to trzeba podjechać i obejrzeć (albo komuś zlecić), nie ma alternatywy.

Trzeba by posiadać wiedzę ponadpodstawową, žeby dobrze sprawdzić taki pojazd na miejscu. Handlarze wiedzą bardzo dobrze jak sprawić, żeby auto było jak najatrakcyjniejsze pod kątem oceny kupującego. Niestety pewnych rzeczy nie da się zdemaskować :roll:

Wydaje mi się, że nie doceniasz ludzi zawodowo zajmujących się sprawdzaniem aut. Acz kwestią jest jakie masz oczekiwania względem auta, co konkretnie jest dla Ciebie istotne do zweryfikowania.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 248
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-03-19, 19:16   

PatrykS napisał/a:
Jeszcze pytanie jak mocno odstają - przy dojechaniu do żółwika rozrzut 300mV to wg mnie potencjalnie 10% zasięgu da się poprawić.

Masz na myśli 300mV między najsłabszym a kolejnym najsłabszym?
 
 
rey 
bez elektryka B)

Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-19, 20:57   

Cytat:
Wydaje mi się, że nie doceniasz ludzi zawodowo zajmujących się sprawdzaniem aut. Acz kwestią jest jakie masz oczekiwania względem auta, co konkretnie jest dla Ciebie istotne do zweryfikowania.


Jakie oczekiwania? Chcę kupić dobre, nie wyeksploatowane i nie pokombinowane auto :mrgreen:

Nie wiem czy bardziej realne 100 tys.km to jak na ten samochód dużo czy mało? Czy nie kupię skarbonki, w której usunięcie ewentualnych typowych dla modelu drogich usterek pochłonie znaczną część mojego budżetu.

Jak z podatnością na korozję w tych samochodach, czy mają z tym duży problem...

Widzę u niektórych sprzedawców dużo ofert z symbolicznymi jak na swój wiek przebiegami i zastanawiam się gdzie jest haczyk, bo ceny teoretycznie mniej wyeksploatowanych pojazdów są nawet niższe od tych z normalnymi, bardziej realnymi przebiegami :roll:
Wiadomo, że wolałbym wybierać spośród pojazdów z mniejszymi przebiegiem jeżeli takie są dostępne. Jak wiadomo wszystko ulega zużyciu w miarę użytkowania i lepiej mieć 30 niż 100 tys.km na blacie :mrgreen:
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-19, 22:12   

lookash_c napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Jeszcze pytanie jak mocno odstają - przy dojechaniu do żółwika rozrzut 300mV to wg mnie potencjalnie 10% zasięgu da się poprawić.

Masz na myśli 300mV między najsłabszym a kolejnym najsłabszym?
Tak, zakladając 3300 najsłabsze i 3600 kolejne, co jest chyba rzadką sytuacją wyjąwszy wspomniane uszkodzenia.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rey 
bez elektryka B)

Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-30, 20:54   

Jaki jest koszt OC oraz przeglądu w przypadku 6-8 letniego samochodu elektrycznego?
Szukam w sieci i brakuje konkretnych informacji 😶
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 73
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-03-30, 21:09   

rey napisał/a:
Jaki jest koszt OC oraz przeglądu w przypadku 6-8 letniego samochodu elektrycznego?
Szukam w sieci i brakuje konkretnych informacji 😶


Nissan Leaf koszt przeglądu to około 300 pln w serwisie a w zależności od przebiegu wymiana płynu hamulcowego i oględziny hamulców bo wymiana klocków po 120k km.

Koszt 1 kWh DC to od 1,4 w Tesli do 3,5 pln na Ionity tak że do wyboru.
Za to AC od 0 pln przy PV do 2 pln chyba najdrożej.

Jazda elektrykiem na samym DC nie jest opłacalna.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 726
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2021-03-30, 21:32   

Przegląd tak jak w każdym innym samochodzie.
OC w zależności od tego jakie masz zniżki i gdzie mieszkasz.
 
 
rey 
bez elektryka B)

Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-30, 22:02   

Hakun, miałem na myśli coroczny obowiązkowy przegląd technicznyn. Ładowanie zakładam głównie garażowe AC, DC jeżeli już to awaryjnie i bardzo rzadko.

OC od pojemności nie wyliczają, ale od podwyższonej wartości w stosunku do spaliniaka mogą 😎

krawcu, Warszawa, ale od czego to naliczają, bo od pojemności przecież nie ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3187
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-03-30, 22:14   

Na EV od około 2016 roku większość ubezpieczycieli ma już stawki w swoich tabelach.
Wcześniej było to od pojemności a że minimalna była 50cm3 to kilka EV miałem ubezpieczone za ok 70 -120 zł ( czyli jak za motorower)
Warszawa jest w tabelach firm na najwyższej pozycji niestety ( najtańsze jest świętokrzyskie i lubelskie) .Dlatego wielu mieszkańców Warszawy nie przerejestrowuje samochodów - bo różnice sięgają 30% ( OC i AC)
Jak masz więcej niż jeden samochód zarejestrowany na siebie to warto się zapisać do PZM.
Oni maja uzgodnione obniżki stawek dla członków nawet o o 25% jak dobrze pamiętam
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-30, 23:17   

Za OC+AC płacę koło 1500 za Trojaczka, znajomy za samo OC koło 400.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 28
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-03-31, 15:36   

OC+ AC+ NNW+ Assistance bez udziału własnego
Trojaczek pod warszawą od 25500zł wartości
1213zł - Proama
zniżki OC 40% AC 70%
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 934
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-01, 09:25   

rey napisał/a:
No właśnie widzę te ion-ki białe z przebiegami dwadzieścia kilka tys.km.


Mówisz o tych vanach dwuosobowych, czy znalazłeś coś lepszego?
BTW: co lepsze jako kolejne auto w rodzinie - taki trojaczek, czy kilka lat młodszy smart?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3187
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-04-01, 14:03   

Cav napisał/a:

BTW: co lepsze jako kolejne auto w rodzinie - taki trojaczek, czy kilka lat młodszy smart?

Tak się skłąda że may i to i to
Zależy co dla Ciebe jest wazniejsze
Plusy trojaczka
5 drzwi
4 osoby
małe zużycie energii
zwrotność
szerokość - miści się tam gdzie inne się nie mieszczą

Minusy trojaczka
Szerokość - jednak jest to keycar
Chademo ( drogie i szybkie tyko przez kilka minut)
Ładowanie - ładowarka 3,3 kW

Plusy Smarta ( wersja 22kW )
Mały ( krótki ) dwa mieszczą sie na standardowym miejscu parkingowym w poprzek
Wbrew pozorom spory bagażnik
Szybkość ładowania 22kW to do pełna wystarczy 45 minut . Można naprawdę robić długie trasy

Minusy smarta
Krótkość powoduje jednak spore kołysanie wzdłużne
Wrażliwość na wiatr boczny
Niewygodny bagażnik - tzn najpierw podnosisz szybę ale żeby coś większego włożyć musisz opuścić burtę tylną
Spore zuzycie energii (grzanie chłodzenie baterii zabiera sporo pradu)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Cav 

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 934
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-01, 15:22   

jas_pik napisał/a:

Spore zuzycie energii (grzanie chłodzenie baterii zabiera sporo pradu)

Tzn ile realnie taki smart przejedzie w trasie, przy jakichś 80 km/h, w obecnych warunkach pogodowych?
Raczej nim nie jeździłbym nigdzie dalej, ale do domu jakoś trzeba po ew. zakupie dojechać.

BTW: Czy szerokość trojaczka na minus, to w porównaniu do smarta, czy tak ogólnie?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3187
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-04-01, 16:09   

Dzisiaj to pewnie ze 120 km.
Przy 0 stopni ok 95 km
przy -10 stopni ok 85 km
Smarcik jest pewnie z kilka cm szerszy niż trojaczek ale długość drzwi jest znacznie większa co przekłada się na to że często wybierając wąskie miejsce parkingowe trudniej jest ze smarta wysiąść.
No i podstawowa rzecz .
Nie warto brać smarta ze zwykłą ładowarką 1f 3,6 kW . Wiem bo w moim od poczatku była taka.
I syn wolał jeździć do dziewczyny trojaczkiem bo po drodze miał Greenway z Chademo ale szybkości ładowania to tylko przez kilka minut dochodziły do 32 kW a zazwyczaj były znacznie niższe ( średnio 11kW).
Jazda Smartem z ładowarką 22 kW ma sens . Bo jeśli masz darmowy słupek to szybko go załadujesz do pełna. Teraz jeżdżąc do dziewczyny zatrzymuję się na 10 minut na GreenWay zamiast na 35 minut trojaczkiem. jako nowoczesny młodzienieć nie jeżdzi w zimie bez ogrzewania ( i tu znów minus trojaczka- ja się ładuje na Chademo to nie grzeje kabiny) A smarcik to robi
Do 80% ładuje z pełną prędkością 22kW
Od 80 do 95% około 17 kW
od 95% z prędkością około 11 kW
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
rey 
bez elektryka B)

Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2021
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-01, 16:23   

Cytat:
Mówisz o tych vanach dwuosobowych, czy znalazłeś coś lepszego?...


Tak, t tylko w tych vanach, dziwne przebiegi jak na tę roczniki przy pojazdach firmowych 😎
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11