SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-26, 23:46   

ARTEK 68 napisał/a:
No to ile łącznie z takim pakietem kilometrów na prądzie pokonuje.
Dotąd tylko jako magazyn do ładowania na postoju - jakieś 8-9kWh dodaje. Przy ostatnich kilku stopniach na plusie na podstawowym pakiecie 10,3kWh robię wyczynowo (bez ogrzewania, 90km/h za TIRem) ok. 70km, razem koło 120km więc się da. Połączenie dodatkowego pakietu do podstawowego nastąpi lada tydzień - bez zdejmowania i otwierania baterii podstawowej połączenie jest dość skomplikowane, nadmiarem czasu nie dysponuje, stąd powoli to idzie. Licze wtedy na 20,6kWh i wyczynowo 150km. Dzięki CHAdeMO będę mógł ładować oba pakiety trochę bardziej niż robi to Ampera (z 4,050V/ogniwo do 4,200V/ogniwo), więc liczę na jakieś 25-27kWh, i po zmianie opon na oszczędne letnie powinno się 200km dać przejechać, wyczynowo oczywiście.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Rapanui

Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 5
Wysłany: 2021-03-27, 18:49   Żarówki pozycji ampera

Witam. Jak wymienić żarówki pozycyjne w amperze?? W lampie nie ma dostępu do pozycji.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-27, 20:57   

Rapanui napisał/a:
Witam. Jak wymienić żarówki pozycyjne w amperze?? W lampie nie ma dostępu do pozycji.
Pytanie z gatunku podchwytliwych chyba, bo w pozycyjnych zamiast żarówek mamy LEDy zdaje się, niewymienne, chyba z cała lampą się wymienia, albo lampę otwieramy siłowo i badamy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ecar 


Dołączył: 20 Mar 2020
Posty: 3
Wysłany: 2021-04-03, 15:39   

PatrykS napisał/a:
Takie zużycie prądu mam ostatnio w Amperze - to nie żadne holowanie ani jazda z górki, a efekt szybkiego ładowania na włączonym zapłonie, licznik się wtedy cofa jak przy odzysku.

Cześć
PartrykS czy mógłbyś dokładniej wyjaśnić skąd taki zasięg jak na zdjęciu skoro nie masz pakietu trakcyjnego połączonego z dodatkowym magazynem w bagażniku ? Rozumiem z twoich postów,że ładujesz przez CHAdeMO tylko magazynw bagażniku ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-03, 17:21   

ecar napisał/a:
PartrykS czy mógłbyś dokładniej wyjaśnić skąd taki zasięg jak na zdjęciu
Na zdjęciu to nie zasięg - to suma z kilku ładowań/jazd, żadne z ładowań nie było do 100%, wtedy się statystyki nie kasują. Przy ładowaniu licznik kWh się cofa, stąd z czasem kilometry się dodają, a licznik kWh jakby stoi w miejscu.

ecar napisał/a:
Rozumiem z twoich postów,że ładujesz przez CHAdeMO tylko magazynw bagażniku ?
Obecnie ładuję tylko Amperę, magazyn w bagażniku czeka cierpliwie na połączenie z baterią samochodu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ecar 


Dołączył: 20 Mar 2020
Posty: 3
Wysłany: 2021-04-04, 16:01   

OK dzięki, zaczyna być jasne :) Samochód w czasie ładowania przez CHAdeMO z włączonym zapłonem traktuje to jak rekuperację po mimo, że koła nie kręcą się. Ciekawe czy GM jest świadomy takiego zjawiska ? :)

Mógłbyś opisać (może jakieś fotki) jak połączyłeś układ ładowania CHAdeMO z baterią trakcyjną ? W którym miejscu wpiąłeś się w HV, jakie połączenia itd. ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-04, 23:12   

ecar napisał/a:
OK dzięki, zaczyna być jasne Samochód w czasie ładowania przez CHAdeMO z włączonym zapłonem traktuje to jak rekuperację po mimo, że koła nie kręcą się.
Tak jest :-)

ecar napisał/a:
Ciekawe czy GM jest świadomy takiego zjawiska ?
Kto wie :-)

ecar napisał/a:
Mógłbyś opisać (może jakieś fotki) jak połączyłeś układ ładowania CHAdeMO z baterią trakcyjną ? W którym miejscu wpiąłeś się w HV, jakie połączenia itd. ?
Na razie nie ma się czym specjalnie chwalić, docelowe rozwiązanie będzie ciut inne i ma nie wymagać włączonego zapłonu, przy pełnej kontroli baterii przez samochód (włączona pompa płynu chłodzącego, no i jej grzanie lub chłodzenie wg potrzeb).

Dziś trasa 260km z rodzinką - cała na prądzie dzięki Greenwayowi i pięknej pogodzie, jak fajnie, że ich stacje są i działają :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-11, 20:10   

Jak może być powód uruchamiania się silnika w temperaturze powyżej 5 stopni przy baterii naładowanej w połowie? Normalne było w zimie że silnik uruchamiał się przy temperaturze 0 stopni ale teraz? Nie chodzi o cykliczne uruchomienie bo te procedurę przeszedłem niedawno. Aplikacja MyVoltHold gasi silnik ale nie powinna być przecież potrzebna przy takiej pogodzie. Czy może chodzić o nagrzanie kabiny czy coś innego?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-12, 01:58   

pszyszek napisał/a:
Jak może być powód uruchamiania się silnika w temperaturze powyżej 5 stopni przy baterii naładowanej w połowie?
A MyGreenVolt pokazuje temperatury poprawnie? Na wyświetlaczu środkowym temperatura też jest OK?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-12, 16:03   

Tak, pokazuje poprawnie. Możliwe że coś poprzestawiałem bo grzebałem w ustawieniach niedawno. Czy w Amperach lub Voltach macie polskie menu czy tylko angielskie? Niby znam angielski ale kilku pozycji nie rozkminiłem, może w jednej z nich zmieniłem.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-12, 21:58   

pszyszek napisał/a:
Czy w Amperach lub Voltach macie polskie menu czy tylko angielskie?
W Amperze mam polski.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-04-13, 11:06   

A podczas uruchamiania spalinówki nie masz jakiegos komunikatu? A może jakieś błędy są? Czujnik temperatury zewnętrznej jesli jest OK to wg mnie powinnien być jakiś błąd który wymusza uruchomienie silnika spalinowego
Z prozaicznych rzeczy to może być np. czujnik otwarcia maski uszkodzony ;)
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 420
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-04-13, 12:26   

Panowie pytanie. Wymieniał ktoś tłumik? Jest taka potrzeba i się zastanawiam od czego będzie pasować bo w zamienniku chyba nie występuje. A nawet jak niby do ampery ale na rysunku wygląda inaczej.
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-13, 12:27   

Dziś 6 stopni i nie odpalił się. Chyba masz rację że mógł być jakiś błąd, w piątek miałem błąd "not able to charge" i brak ładowania, odpaliłem carscannera i skasowałem błędy, ładowanie wróciło. Nie sądziłem że mogło to mieć jakiś związek z uruchamianiem silnika ale teraz zaczynam rozumieć że pewnie tak. Przez poprzednie kilkanaście dni nie ładowałem auta i silnik się odpalał ale mógł już ten błąd siedzieć w systemie.
Dzięki za odpowiedzi, przez nie skojarzyłem fakty :)

A macie może jakąś polską instrukcję do Ampery lub Volta w pdf? Chodzi mi o kilka pozycji w menu w sekcji "Energy", podejrzewam że menu jest takie samo lub bardzo podobne.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3815
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-13, 13:03   

pszyszek napisał/a:
A macie może jakąś polską instrukcję do Ampery lub Volta w pdf?
opel.pl -> Usługi i serwis -> Instrukcje Obsługi -> Ampera, masz do przedlifta i polifta.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3187
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-04-13, 13:04   

https://service.citroen.com/OVddb/OV/pl_PL/Ampera/2012_2017/2012/manual_user/om_Ampera_KTA-2724_1-pl_eu_my12_5_pl_PL_online.pdf
https://service.citroen.com/OVddb/OV/pl_PL/Ampera/2012_2017/2012_5/manual_user/om_ampera_kta-2724_2-pl_eu_my12_ed0212_12_pl_pl_online.pdf
https://service.citroen.com/OVddb/OV/pl_PL/Ampera/2012_2017/2013/infotainment_system/im_ampera_kta-2725_3-pl_eu_my13_ed0712_5_pl_pl_online[Ampera].pdf
https://service.citroen.com/OVddb/OV/pl_PL/Ampera/2012_2017/2013/manual_user/om_ampera_kta-2724_3-pl_eu_my13_ed0712_15_pl_pl_online[Ampera].pdf
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 12