Przesunięty przez: RaveN 2018-01-29, 12:03 |
Import elektryka z Norwegii |
Autor |
Wiadomość |
gwito

Wiek: 40 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 178 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-03-26, 18:07
|
|
|
Moj kolega za 3 miesiace odbiera nowa skodiczke w prundzie czyli ENYAQa. W rozliczeniu oddaje swojego e golfa. Skoda zaproponowala mu 90 000 NOK za tego golfa a te roczniki chodza po 110-120 000 NOK. Mysle ze 100 000 NOK oddalby z pocalowaniem dloni (10 tys euro na dzien dzisiejszy). Ale czy oplaca sie to czochrac do Polski? Na pewno nie bedzie cla 10% a VAT mozna zaplacic w Rajchu. Ale to jest kawal drogi ze Stavanger i na kolach podroz moze troche zajac ze wzgledu na kiepski zasieg tego modelu. Auto ma okolo 120 000 km nalotu, ciagle jest serwisowane w autoryzowanym serwisie i ma aktualna gwarancje na baterie. Rocznik nie jestem pewien ale raczej 15. Nie bity, nie topiony i nie palony. Jedzli nim ze 3 lata juz i nawet sie to niemieckie goowno nie psuje. Silownik od klapli do prundu zalicza zgon ale to chyba bedzie wymienione. Kolor niebieski albo jakas wariacja na temat blekitu. Jak ktos chetny to moge wiecej szczegolow zdobyc |
|
|
|
 |
Ekolega
BMW i3 94ah

Wiek: 44 Dołączył: 03 Gru 2019 Posty: 276 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-03-28, 13:27
|
|
|
Liczac vat u nas, aktualny kurs euro, z przywiezieniem wyjdzie z 70tysiecy... u nas sa podobne ceny jak patrze... |
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 40 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 178 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-03-28, 15:02
|
|
|
No moze sie okazac ze wychodzi podobnie. Jesli do 10 EUR dodac 19 % vat to robi sie 12 tys EUR. Do tego od 300 do 1000 Euro za przywiezienie auta (laweta ze Stavanger to nawet 4000 PLN ale juz z Oslo mozna znalezc za polowe tej kwoty). To szybko sie robi 13 000 EURo.
Takze jak jest jakas super okazja z Norwegii to auto musialo miec jakis fakap. Najbardziej prawdopodobny scenariusz to taki ze padl jakis drogi komponent nie objety juz gwarancja i naprawa jest nieoplacalna. Standardowo stosuje sie gwarancje 8 lat na baterie / 5 lat na cale auto z ograniczeniem przebiegu. Ale zdarzaja sie przypadku ze kupujacy olewa przeglady okresowe i traci gwarancje. Podobnie jest w przypadku aut zajetych przez komornika ktore mozna kupic na licytacji. Na ogol mija sporo czasu zanim auto zostanie wystawione na sprzedaz a w miedzyczasie auto traci gwaracje. Bylbym ostrozny kupujac elektryka z licytacji bo jesli stal pol roku to rozne kwiatki moga wyjsc. |
|
|
|
 |
rafalmod83
Wiek: 39 Dołączył: 07 Maj 2021 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-05-07, 22:59
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Zawsze jak jest NON EU |
Te 2 strony wtedy kłamią czy jednak są wyjątki? Osoba prywatna - osoba prywatna i min 6000km przebiegu. Tylko nie mogę tego znaleźć nigdzie w przepisach prawa.
Screenshot_20210507-224659_Chrome.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 8 raz(y) 123,22 KB |
Screenshot_20210507-221719_Chrome.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 169,85 KB |
|
|
|
|
 |
wit007
Dołączył: 10 Maj 2021 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-05-13, 11:47
|
|
|
Właśnie, to samo znalazłem. Pytanie, czy z VATem to prawda. I jak wygląda cło, jeśli auto wyprowukowano w UE. Sam się rozglądam za Leafem właśnie w Norwegii. Ten, którym się interesuje ma VIN zaczynający się od SJN, więc został wyprodukowany w UK. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2381 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2021-05-13, 11:55
|
|
|
Tym bardziej jak to jest traktowane, skoro UK już nie jest w UE. |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2021-05-13, 11:55
|
|
|
Ta nazwa Nissan brzmi bardzo europejsko?
Przy preferencji (nadanej przez sprzedającego), auto EU nie ma cła.
Ta ulga z VAT dotyczy aut z terenu EU. |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
rafalmod83
Wiek: 39 Dołączył: 07 Maj 2021 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-05-13, 11:57
|
|
|
vwir napisał/a: | Tym bardziej jak to jest traktowane, skoro UK już nie jest w UE. |
A jak ma być traktowane? Wyprodukowany np. w 2013r. w UK czyli w Unii. |
|
|
|
 |
wit007
Dołączył: 10 Maj 2021 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-05-13, 15:53
|
|
|
Apolonia napisał/a: | Ta nazwa Nissan brzmi bardzo europejsko?
Przy preferencji (nadanej przez sprzedającego), auto EU nie ma cła.
Ta ulga z VAT dotyczy aut z terenu EU. |
Nazwa Nissan Sunderland brzmi dla mnie wystarczająco europejsko. Ale niestety nie ja decyduję, czy auto spełnia wymogi zwolnienia z VAT. |
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 40 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 178 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-09-02, 09:47
|
|
|
wit007 napisał/a: | Właśnie, to samo znalazłem. Pytanie, czy z VATem to prawda. I jak wygląda cło, jeśli auto wyprowukowano w UE. Sam się rozglądam za Leafem właśnie w Norwegii. Ten, którym się interesuje ma VIN zaczynający się od SJN, więc został wyprodukowany w UK. |
Z clem sprawa jest prosta:
Musisz miec wypelniona deklaracje EUR-1 gdy zglaszasz wywoz auta. Wtedy unikniesz 10 % cla. EUR 1 musi podbic dealer Nissana w Norwegii wiec trzeab to zalatwic wczesniej.
Z VAT to bardziej skomplikowane. Ze mnie zdarli VAT mimo ze auto bylo stare. Byc moze jest jakis sposob zeby uniknac placenia ale ja go nie znam |
|
|
|
 |
Lukrecja98
Dołączył: 11 Wrz 2021 Posty: 1
|
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 40 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 178 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-11-05, 15:18
|
|
|
Odprawa tylko ma niemieckiej granicy. Placi się mniejszy VAT i od kwoty na fakturze bez wnikania w wartość rynkową.
W Polsce nie dość że VAT wyższy to wartość auta jest ustalana w oparciu o bazy Interfax czy podobne powiększone o zryczałtowane koszty transportu i akcyzę. Sumaryczne może to być dwukrotnie więcej niż zapłacilibysmy w na niemieckiej granicy.
PS
Kolega dostał swoją skodę po pół roku poślizgu a jego golfiak znalazł już nowego właściciela. W Norwegii używane elektryki zaczynają mocniej trzymać cenę w przeciwieństwie do aut spalinowych które popadają w niełaskę ze względu na bardzo drogie paliwo. Coś czuję że nasili się import aut z Norwegii do Polski |
|
|
|
 |
Drobny
Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 70 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2022-02-15, 17:39
|
|
|
A czy ten VAT w Niemczech można zapłacić wjeżdżając na kołach autem?
Zastanawiałem się jak to by było wracać przez prom do Hirtshals, i potem dalej Niemcy do polskiej granicy. z tym że Dania też jest w UE i czy nie będzie obowiązku zapłacić vat u nich na pierwszej linii? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3111 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2022-02-15, 19:16
|
|
|
Jadąc na kołach zapłacisz w tym kraju w którym zgłosisz do odprawy. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jarkono
Jarek
Wiek: 54 Dołączył: 31 Maj 2022 Posty: 2
|
Wysłany: 2022-06-03, 10:28
|
|
|
Witam wszystkich Forumowiczów
Chcę kupić elektryka, a jestem zielony w temacie zakupu samochodu poza UE. Wybór padł na Nissana Leaf I po liftingu w 2013r. czyli produkowany w GB kiedy byli jeszcze w UE.
Mam konto na finn.no gdzie śledzę oferty i próbuję znaleźć Leaf'a, który mi będzie odpowiadał. Mam kilka pytań w/z z tym, pewnie ktoś z Was przerabiał temat, mianowicie:
1. finn.no w jaki sposób realizowaliście płatność, ja podpiąłem kartę wielowalutową pod system płatności, czy to jest dobre rozwiązanie na tym portalu?
2. Jak już kupię auto jak wygląda przerejestrowanie samochodu, czy muszę to robić w Norwegii, wiem że karta pojazdu składa się z 2 części i z tymczasową nie mogę na kołach opuścić Norwegii, ile trwa wydanie tej karty. A jeśli samochód sprowadzę lawetą?
3. Ubezpieczenie OC/AC, czy mogę zrobić to już w krajowej firmie ubezpieczeniowej z Polski? Czy może jest ubezpieczenie na czas transportu, jakie są opcje?
4. Cło, jeśli był wyprodukowany w UE i powiedzmy że będę miał EUR-1 wypełniony i podbity u dystrybutora i na granicy. Teoretycznie towar powracający z eksportu nie podlega pod cło, ale "pan w okienku" Urzędu Celnego powiedział jeśli nie minęły 3 lata od eksportu.
5. Co powinienem jeszcze wiedzieć sprowadzając auto elektryczne, a o co nie spytałem?
Pozdrawiam
Jarek |
_________________ Jarek N |
|
|
|
 |
Jacekg
Dołączył: 11 Cze 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 2022-06-11, 22:33
|
|
|
Witam wszystkich. Zacząłem śledzić ten temat ponieważ nie mogę znaleźć jednoznacznych informacji na temat cła na samochody sprowadzane z Norwegii. Wg niektórych informacji zwolnione z cła są auta do 6000 eur. a tu na forum jest wiele postów z informacją że dokument EUR1 zwalnia z cła samochody droższe. Czy ktoś ma osobiste doświadczenie w tej kwestii? |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2022-06-12, 10:46
|
|
|
Czytaj dokładnie, nic nie jest zwolnione z cła, występują tylko preferencje, które należy
odpowiednio udokumentować. Akcyza na EV również jest chyba że wystąpisz o zwolnienie.
Tak mam doświadczenie ponad 7 lat jako deklarant celny przed urzędami celnymi EU (głownie niemieckim). |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
Jacekg
Dołączył: 11 Cze 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 2022-06-12, 23:19
|
|
|
Apolonia a mógłbyś doprecyzować. Moje pytanie brzmiało czy płaci się cło od elektrycznych aut sprowadzonych z Norwegii do których jest wystawiony certyfikat EUR1 a cena jest wyższa od 6000 eur. |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2022-06-15, 13:59
|
|
|
Ten dokument dopuszcza zastosowanie stawki preferencyjnej 0% |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
Jacekg
Dołączył: 11 Cze 2022 Posty: 3
|
Wysłany: 2022-06-15, 22:59
|
|
|
Dziękuje w międzyczasie zrozumiałem co chcesz przekazać. Niestety na tym konkretnym przypadku można się przekonać że nie można ślepo wierzyć w informacje z internetu a chodzi mi dokładnie o VAT. Tak jak kolega z posta wcześniej natknąłem się na tą samą informację która jest NIEPRAWDZIWA. Osoby fizyczne muszą opłacić VAT od aut spoza UE. Druga sprawa że wybiłeś mi z głowy auto które dla mnie było najbardziej sensowne za te pieniądze czyli Zoe ze względu na problemy z ładowaniem z 230V a tylko taką instalacją dysponuję w garażu. |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2022-06-17, 11:15
|
|
|
Słuszna decyzja w sytuacji kiedy nie możesz wykorzystać potencjału tego auta.
Przy opisanych warunkach 1-faza Nissan Leaf może być lepszym wyborem. |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
jareks_2005
Dołączył: 17 Cze 2022 Posty: 9
|
Wysłany: 2022-06-17, 22:44
|
|
|
Możecie polecić kogoś kto może sprowadzić elektryka z Norwegii lub Stanów i pomoże zalłatwic formalnosci |
|
|
|
 |
MaciejLip
Dołączył: 03 Sie 2022 Posty: 1
|
Wysłany: 2022-08-03, 23:54
|
|
|
Jacekg napisał/a: | Dziękuje w międzyczasie zrozumiałem co chcesz przekazać. Niestety na tym konkretnym przypadku można się przekonać że nie można ślepo wierzyć w informacje z internetu a chodzi mi dokładnie o VAT. Tak jak kolega z posta wcześniej natknąłem się na tą samą informację która jest NIEPRAWDZIWA. Osoby fizyczne muszą opłacić VAT od aut spoza UE. Druga sprawa że wybiłeś mi z głowy auto które dla mnie było najbardziej sensowne za te pieniądze czyli Zoe ze względu na problemy z ładowaniem z 230V a tylko taką instalacją dysponuję w garażu. |
A skąd to info, że Zoe nie mozna ładowac z gniazdka 230? Znajoma z NO tylko w ten sposób ładuje swoje Zoe rocznik bodaj 2018. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1702
|
Wysłany: 2022-08-04, 00:08
|
|
|
@MaciejLil a czytales watek? Jak najbardziej MOZNA, ale przy polskich napieciach (powyzej 250V nagminnie) nie jest to dobry pomysl.
Pierwszy post na forum, witam.. |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
gwito

Wiek: 40 Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 178 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2022-08-08, 17:02
|
|
|
jareks_2005 napisał/a: | Możecie polecić kogoś kto może sprowadzić elektryka z Norwegii lub Stanów i pomoże zalłatwic formalnosci |
Mam doświadczenie w prywatnym imporcie aut z Norwegii. W tym roku ściągnąłem 3 auta spalinowe. Jedyna różnica jeśli chodzi o elektryki to brak akcyzy.
Jestem w stanie pomóc ściągnąć auto 'na kołach' czyli bez angażowania agencji celnej w Norwegii. Region zachodni - Stavanger |
|
|
|
|
 |
|