SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2018-01-29, 12:03
Import elektryka z Norwegii
Autor Wiadomość
gwito 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 178
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-03-26, 18:07   

Moj kolega za 3 miesiace odbiera nowa skodiczke w prundzie czyli ENYAQa. W rozliczeniu oddaje swojego e golfa. Skoda zaproponowala mu 90 000 NOK za tego golfa a te roczniki chodza po 110-120 000 NOK. Mysle ze 100 000 NOK oddalby z pocalowaniem dloni (10 tys euro na dzien dzisiejszy). Ale czy oplaca sie to czochrac do Polski? Na pewno nie bedzie cla 10% a VAT mozna zaplacic w Rajchu. Ale to jest kawal drogi ze Stavanger i na kolach podroz moze troche zajac ze wzgledu na kiepski zasieg tego modelu. Auto ma okolo 120 000 km nalotu, ciagle jest serwisowane w autoryzowanym serwisie i ma aktualna gwarancje na baterie. Rocznik nie jestem pewien ale raczej 15. Nie bity, nie topiony i nie palony. Jedzli nim ze 3 lata juz i nawet sie to niemieckie goowno nie psuje. Silownik od klapli do prundu zalicza zgon ale to chyba bedzie wymienione. Kolor niebieski albo jakas wariacja na temat blekitu. Jak ktos chetny to moge wiecej szczegolow zdobyc
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 44
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-28, 13:27   

Liczac vat u nas, aktualny kurs euro, z przywiezieniem wyjdzie z 70tysiecy... u nas sa podobne ceny jak patrze...
 
 
gwito 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 178
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-03-28, 15:02   

No moze sie okazac ze wychodzi podobnie. Jesli do 10 EUR dodac 19 % vat to robi sie 12 tys EUR. Do tego od 300 do 1000 Euro za przywiezienie auta (laweta ze Stavanger to nawet 4000 PLN ale juz z Oslo mozna znalezc za polowe tej kwoty). To szybko sie robi 13 000 EURo.
Takze jak jest jakas super okazja z Norwegii to auto musialo miec jakis fakap. Najbardziej prawdopodobny scenariusz to taki ze padl jakis drogi komponent nie objety juz gwarancja i naprawa jest nieoplacalna. Standardowo stosuje sie gwarancje 8 lat na baterie / 5 lat na cale auto z ograniczeniem przebiegu. Ale zdarzaja sie przypadku ze kupujacy olewa przeglady okresowe i traci gwarancje. Podobnie jest w przypadku aut zajetych przez komornika ktore mozna kupic na licytacji. Na ogol mija sporo czasu zanim auto zostanie wystawione na sprzedaz a w miedzyczasie auto traci gwaracje. Bylbym ostrozny kupujac elektryka z licytacji bo jesli stal pol roku to rozne kwiatki moga wyjsc.
 
 
rafalmod83 

Wiek: 39
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-07, 22:59   

Apolonia napisał/a:
Zawsze jak jest NON EU


Te 2 strony wtedy kłamią czy jednak są wyjątki? Osoba prywatna - osoba prywatna i min 6000km przebiegu. Tylko nie mogę tego znaleźć nigdzie w przepisach prawa.

Screenshot_20210507-224659_Chrome.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 123,22 KB

Screenshot_20210507-221719_Chrome.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 169,85 KB

 
 
wit007 

Dołączył: 10 Maj 2021
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-13, 11:47   

Właśnie, to samo znalazłem. Pytanie, czy z VATem to prawda. I jak wygląda cło, jeśli auto wyprowukowano w UE. Sam się rozglądam za Leafem właśnie w Norwegii. Ten, którym się interesuje ma VIN zaczynający się od SJN, więc został wyprodukowany w UK.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2381
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-05-13, 11:55   

Tym bardziej jak to jest traktowane, skoro UK już nie jest w UE.
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-05-13, 11:55   

Ta nazwa Nissan brzmi bardzo europejsko?
Przy preferencji (nadanej przez sprzedającego), auto EU nie ma cła.
Ta ulga z VAT dotyczy aut z terenu EU.
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
rafalmod83 

Wiek: 39
Dołączył: 07 Maj 2021
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-05-13, 11:57   

vwir napisał/a:
Tym bardziej jak to jest traktowane, skoro UK już nie jest w UE.


A jak ma być traktowane? Wyprodukowany np. w 2013r. w UK czyli w Unii.
 
 
wit007 

Dołączył: 10 Maj 2021
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-13, 15:53   

Apolonia napisał/a:
Ta nazwa Nissan brzmi bardzo europejsko?
Przy preferencji (nadanej przez sprzedającego), auto EU nie ma cła.
Ta ulga z VAT dotyczy aut z terenu EU.


Nazwa Nissan Sunderland brzmi dla mnie wystarczająco europejsko. Ale niestety nie ja decyduję, czy auto spełnia wymogi zwolnienia z VAT.
 
 
gwito 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 178
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-09-02, 09:47   

wit007 napisał/a:
Właśnie, to samo znalazłem. Pytanie, czy z VATem to prawda. I jak wygląda cło, jeśli auto wyprowukowano w UE. Sam się rozglądam za Leafem właśnie w Norwegii. Ten, którym się interesuje ma VIN zaczynający się od SJN, więc został wyprodukowany w UK.

Z clem sprawa jest prosta:
Musisz miec wypelniona deklaracje EUR-1 gdy zglaszasz wywoz auta. Wtedy unikniesz 10 % cla. EUR 1 musi podbic dealer Nissana w Norwegii wiec trzeab to zalatwic wczesniej.
Z VAT to bardziej skomplikowane. Ze mnie zdarli VAT mimo ze auto bylo stare. Byc moze jest jakis sposob zeby uniknac placenia ale ja go nie znam
 
 
Lukrecja98

Dołączył: 11 Wrz 2021
Posty: 1
Wysłany: 2021-09-11, 23:49   

kurde jak tak patrze to same podatki i akcyzy nas zjedzą..
https://prezenty.edu.pl/
 
 
gwito 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 178
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-11-05, 15:18   

Odprawa tylko ma niemieckiej granicy. Placi się mniejszy VAT i od kwoty na fakturze bez wnikania w wartość rynkową.
W Polsce nie dość że VAT wyższy to wartość auta jest ustalana w oparciu o bazy Interfax czy podobne powiększone o zryczałtowane koszty transportu i akcyzę. Sumaryczne może to być dwukrotnie więcej niż zapłacilibysmy w na niemieckiej granicy.
PS
Kolega dostał swoją skodę po pół roku poślizgu a jego golfiak znalazł już nowego właściciela. W Norwegii używane elektryki zaczynają mocniej trzymać cenę w przeciwieństwie do aut spalinowych które popadają w niełaskę ze względu na bardzo drogie paliwo. Coś czuję że nasili się import aut z Norwegii do Polski
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 70
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2022-02-15, 17:39   

A czy ten VAT w Niemczech można zapłacić wjeżdżając na kołach autem?
Zastanawiałem się jak to by było wracać przez prom do Hirtshals, i potem dalej Niemcy do polskiej granicy. z tym że Dania też jest w UE i czy nie będzie obowiązku zapłacić vat u nich na pierwszej linii?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3111
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2022-02-15, 19:16   

Jadąc na kołach zapłacisz w tym kraju w którym zgłosisz do odprawy.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
jarkono 
Jarek

Wiek: 54
Dołączył: 31 Maj 2022
Posty: 2
Wysłany: 2022-06-03, 10:28   

Witam wszystkich Forumowiczów
Chcę kupić elektryka, a jestem zielony w temacie zakupu samochodu poza UE. Wybór padł na Nissana Leaf I po liftingu w 2013r. czyli produkowany w GB kiedy byli jeszcze w UE.
Mam konto na finn.no gdzie śledzę oferty i próbuję znaleźć Leaf'a, który mi będzie odpowiadał. Mam kilka pytań w/z z tym, pewnie ktoś z Was przerabiał temat, mianowicie:
1. finn.no w jaki sposób realizowaliście płatność, ja podpiąłem kartę wielowalutową pod system płatności, czy to jest dobre rozwiązanie na tym portalu?
2. Jak już kupię auto jak wygląda przerejestrowanie samochodu, czy muszę to robić w Norwegii, wiem że karta pojazdu składa się z 2 części i z tymczasową nie mogę na kołach opuścić Norwegii, ile trwa wydanie tej karty. A jeśli samochód sprowadzę lawetą?
3. Ubezpieczenie OC/AC, czy mogę zrobić to już w krajowej firmie ubezpieczeniowej z Polski? Czy może jest ubezpieczenie na czas transportu, jakie są opcje?
4. Cło, jeśli był wyprodukowany w UE i powiedzmy że będę miał EUR-1 wypełniony i podbity u dystrybutora i na granicy. Teoretycznie towar powracający z eksportu nie podlega pod cło, ale "pan w okienku" Urzędu Celnego powiedział jeśli nie minęły 3 lata od eksportu.
5. Co powinienem jeszcze wiedzieć sprowadzając auto elektryczne, a o co nie spytałem?
Pozdrawiam
Jarek
_________________
Jarek N
 
 
Jacekg

Dołączył: 11 Cze 2022
Posty: 3
Wysłany: 2022-06-11, 22:33   

Witam wszystkich. Zacząłem śledzić ten temat ponieważ nie mogę znaleźć jednoznacznych informacji na temat cła na samochody sprowadzane z Norwegii. Wg niektórych informacji zwolnione z cła są auta do 6000 eur. a tu na forum jest wiele postów z informacją że dokument EUR1 zwalnia z cła samochody droższe. Czy ktoś ma osobiste doświadczenie w tej kwestii?
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2022-06-12, 10:46   

Czytaj dokładnie, nic nie jest zwolnione z cła, występują tylko preferencje, które należy
odpowiednio udokumentować. Akcyza na EV również jest chyba że wystąpisz o zwolnienie.
Tak mam doświadczenie ponad 7 lat jako deklarant celny przed urzędami celnymi EU (głownie niemieckim).
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
Jacekg

Dołączył: 11 Cze 2022
Posty: 3
Wysłany: 2022-06-12, 23:19   

Apolonia a mógłbyś doprecyzować. Moje pytanie brzmiało czy płaci się cło od elektrycznych aut sprowadzonych z Norwegii do których jest wystawiony certyfikat EUR1 a cena jest wyższa od 6000 eur.
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2022-06-15, 13:59   

Ten dokument dopuszcza zastosowanie stawki preferencyjnej 0%
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
Jacekg

Dołączył: 11 Cze 2022
Posty: 3
Wysłany: 2022-06-15, 22:59   

Dziękuje w międzyczasie zrozumiałem co chcesz przekazać. Niestety na tym konkretnym przypadku można się przekonać że nie można ślepo wierzyć w informacje z internetu a chodzi mi dokładnie o VAT. Tak jak kolega z posta wcześniej natknąłem się na tą samą informację która jest NIEPRAWDZIWA. Osoby fizyczne muszą opłacić VAT od aut spoza UE. Druga sprawa że wybiłeś mi z głowy auto które dla mnie było najbardziej sensowne za te pieniądze czyli Zoe ze względu na problemy z ładowaniem z 230V a tylko taką instalacją dysponuję w garażu.
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2022-06-17, 11:15   

Słuszna decyzja w sytuacji kiedy nie możesz wykorzystać potencjału tego auta.
Przy opisanych warunkach 1-faza Nissan Leaf może być lepszym wyborem.
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
jareks_2005 

Dołączył: 17 Cze 2022
Posty: 9
Wysłany: 2022-06-17, 22:44   

Możecie polecić kogoś kto może sprowadzić elektryka z Norwegii lub Stanów i pomoże zalłatwic formalnosci
 
 
MaciejLip

Dołączył: 03 Sie 2022
Posty: 1
Wysłany: 2022-08-03, 23:54   

Jacekg napisał/a:
Dziękuje w międzyczasie zrozumiałem co chcesz przekazać. Niestety na tym konkretnym przypadku można się przekonać że nie można ślepo wierzyć w informacje z internetu a chodzi mi dokładnie o VAT. Tak jak kolega z posta wcześniej natknąłem się na tą samą informację która jest NIEPRAWDZIWA. Osoby fizyczne muszą opłacić VAT od aut spoza UE. Druga sprawa że wybiłeś mi z głowy auto które dla mnie było najbardziej sensowne za te pieniądze czyli Zoe ze względu na problemy z ładowaniem z 230V a tylko taką instalacją dysponuję w garażu.


A skąd to info, że Zoe nie mozna ładowac z gniazdka 230? Znajoma z NO tylko w ten sposób ładuje swoje Zoe rocznik bodaj 2018.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1702
Wysłany: 2022-08-04, 00:08   

@MaciejLil a czytales watek? Jak najbardziej MOZNA, ale przy polskich napieciach (powyzej 250V nagminnie) nie jest to dobry pomysl.

Pierwszy post na forum, witam..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
gwito 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 178
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2022-08-08, 17:02   

jareks_2005 napisał/a:
Możecie polecić kogoś kto może sprowadzić elektryka z Norwegii lub Stanów i pomoże zalłatwic formalnosci

Mam doświadczenie w prywatnym imporcie aut z Norwegii. W tym roku ściągnąłem 3 auta spalinowe. Jedyna różnica jeśli chodzi o elektryki to brak akcyzy.
Jestem w stanie pomóc ściągnąć auto 'na kołach' czyli bez angażowania agencji celnej w Norwegii. Region zachodni - Stavanger
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 2,13 sekund. Zapytań do SQL: 16