Renault Zoe 2015 Ładowanie niemożliwe |
Autor |
Wiadomość |
karolkus
Dołączył: 01 Sie 2018 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-07-16, 10:16 Renault Zoe 2015 Ładowanie niemożliwe
|
|
|
Cześć,
Wczoraj popołudniu ładowałem ładowarka sieciową auto odłączyłem pojechałem. Na powrocie miałem mało prądu więc podjechałem na greenwaya podłączyłem kabel a na ładowarce błąd (niestety nie zapisałem - zadzwoniłem do GW zresetowali ale ładowarka ten sam błąd nawet bez podłączenia auta. Zadzwoniłem po znajomego i na sznurku zaciągną mnie pod inna ładowarke i tam to samo.... więc zablokowałem 2 ładowarki (na szczescie type 2). na szczescie przy holowaniu auto mi sie podładowało na tyle ze do domu dojechałem - próba na ładowarce sieciowej i błąd ładowanie niemożliwe. podłączyłem CANZE
i mam takie błędy w BCB-OBC:
DTC0671f5 (P071f5) Neutral Current regulation
DTC062321 (P02321) Internal Power Supply voltage (+5V) - signal amplitude < minimum
DTC062721 (P02721) Driver Flyback - signal amplitude < minimum
Niestety po tych oznaczeniach cięzko znalesc informacje o co mu chodzi
podłączyłem gniazdo ładowania drugie i jest to samo :(
Pozdrawiam
Karol |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2022-07-20, 11:27
|
|
|
Ładowałeś sieciową jedno fazową, czy trzy fazowa?
Jak długo masz auto?
Jak ładujesz w domu, a jak zazwyczaj?
Czy to jest wersja Q i jaki ma przebieg?
Czy znasz jego historię serwisową? |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
karolkus
Dołączył: 01 Sie 2018 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-07-20, 22:47
|
|
|
Cześć.
Głownie ładowana ogryginalna jednofazowa 10A (niestety cały czas czekam na przyłącze 3f)
Auto jezdzi u mnie od lutego do teraz zrobiło 13tys km
Jak w pkt 1 3 fazy ładowałem tylko okazjonalnie na miescie (ale w zasadzie dość często z uwagi na małą baterie
To jest wersja R 88km (ta z wentylatorem na silniku ) przebieg całkowity to niecałe 33500km jak kupiłem to mial 20500km
wiem ze pół roku przed moim zakupem auto miało 19500 i miało wymieniony kompresor klimy i to tyle co wyciągnołem z renaulta.
Auto kupiłem uszkodzone i zostało naprawione uklad chłodzenia był odpowietrzony na obu odpowietrznikach. Moze cos żle złożyłem ale nie wiem - klimatyzacja i ogrzewanie działa normalnie.
Wykupuiłem dostęp do dokumentacji serwisowej w renault na 1h zeby sprawdić o co mu chodzi i wyszło ze do wymiany jest układ ładowania (prostownik) który znajduje się pod duzym deklem a sam układ kosztuje 1600pln w renaulcie netto. dokładnie zwie się to:
MODULE-RECTIFIER CHARGE, CALIBRATED ostatni numer to 296H50130R.\Dzisiaj udało mi sie kupić cały osprzęt silnika z 18 roku (tez do silnika)
Bardzo urzekł mnie opis błędu: 062321 Replace rectifier module (2447): ,Present inside electric vehicle converter and charger assembly(2325):
Jutro opuszcze silnik i wymienie cały tez zespół w kształcie litery L.
Jak masz jakies pomysły co zrobić w miedzyczasie to chętnie poczytam bo wiem ze masz/ miałeś dość duze doświatczenie z ZOE |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2022-07-21, 11:45
|
|
|
ejdyne co mi przychodzi do głowy to to przed czym zawsze przestrzegam:
NIE ŁADUJ JEDNOFAZOWO BO PADNIE PRĄDNICA.
Ponownie to napisze: ten model zaprojektowany jest jako 3 fazowy.
W typie R padają prądnice i kondensatory przy prądzie powyżej 240V z jednej fazy.
Nie dotyczy wersji poprawianej po 2019 ;ub po naprawie.
W typie Q pada PEB przy długim ładowaniu jedną fazą bo sklejają się styki.
Nie dotyczy wersji poprawianej od 2017 lub po wymianie.
.
Wymiana całej ładowarki, to nie takie hop i spowoduje dalsze komplikacje.
W BCB można grzebać, ale PEB loguje się w immobiliserze i zablokuje start auta.
.
Wiem teraz będzie dyskusja, ale w instrukcji mamy napisane ładowarka 10A
"ładowanie okazjonalne" u Niemca "Notladekabel"
tu potwierdzenie (klik tłumacz) https://www.e-mobileo.de/...en-renault-zoe/
P.S.
Sprawdź napięcie w sieci, obstawiam, że masz okolice 245V i 440V czyli nasze dozwolone 10%
na zachodzie jest bardziej stabilnie do 5%, podobno na nasz rynek modele mają inne kondensatory. |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
karolkus
Dołączył: 01 Sie 2018 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-07-23, 09:08
|
|
|
Auto naprawione, wymieniłem układ prostujący.. Naprawdę renault mógł lepiej przemyśleć dostęp do niego - bo wyciąganie całego napędu to lekki bez sens.. Lepiej przy podłużnicy zrobili by wentylator chłodzenia silnika a w miejscu wentylatora zamontowali cały ten zbiór falowników przetwornic, kondensatorów itp żeby był łatwiej dostępny. Jedynie plus ze bezpieczniki są pod klapką dostępne od góry a nie jak w Konie w rozdzielnicy DC.
Ciekawe jak długo podziała i czy nie zepsuje się do czasu przełączenia mojego garażu na 3f.
pec.JPG na tym rysunku wymieniony moduł ma numer 1 |
 |
Plik ściągnięto 20 raz(y) 66,96 KB |
|
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2022-07-23, 12:59
|
|
|
No to tak dla potomnych:
1. to właśnie prostownik AC-DC i on pada, posiada obok kondensator, lubi paść przy 245V
2. to prądnica DC-DC (odpowiednik alternatora), z kondensatorem obok, z 400V robi nam 12V lubi paść przy zwarciu 12V
3. to wejście mocy prądu AC z zabezpieczeniami czyli BCB Battery Charger Block
4. to inwerter czy też falownik, to nam steruje prądem silnika, zwane PEB Power Electronics Block ma VIN
5. braku jeszcze jednego elementu w lewym dolnym narożniku to moduł indukcyjny |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
tod
ZOEowicz
Dołączył: 26 Lip 2022 Posty: 1
|
Wysłany: 2022-07-26, 09:26
|
|
|
Cytat: | W typie R padają prądnice i kondensatory przy prądzie powyżej 240V z jednej fazy. |
Co w sytuacji kiedy na wszystkich fazach notorycznie występuje 240-250V? Sprzedać ZOE?
Od czasu do czasu, szczególnie przy dłuższym ładowaniu na 1f również doświadczałem komunikatu by sprawdzić system ELEC. Ciekawostka: przy okazji przeglądu w łódzkim serwisie Renault zgłosiłem ten problem jednak nie potrafili go zidentyfikować/rozwiązać. serwisanci obstawiali uszkodzone gniazdo ładowania |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2381 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2022-07-26, 10:02
|
|
|
tod napisał/a: | Co w sytuacji kiedy na wszystkich fazach notorycznie występuje 240-250V? Sprzedać ZOE? |
Albo po prostu ładować nocą. |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1223 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2022-07-26, 12:47
|
|
|
vwir napisał/a: | tod napisał/a: | Co w sytuacji kiedy na wszystkich fazach notorycznie występuje 240-250V? Sprzedać ZOE? |
Albo po prostu ładować nocą. |
To wykluczy korzystanie z pv.
A jak znam życie, to takie napięcie jest skutkiem pv i chodzi właśnie o to, żeby z niego ładować auto. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2381 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2022-07-26, 14:18
|
|
|
Cav napisał/a: | To wykluczy korzystanie z pv. |
Niczego nie wykluczy. Tyle tylko, że na starych zasadach oznacza stratę 20% produkcji (tak naprawdę mniej, bo nocą można ładować z pełną mocą, co oznacza mniejsze straty). Przy nowym systemie rozliczania i G12 można wyjść wręcz na plus.
Cav napisał/a: | A jak znam życie, to takie napięcie jest skutkiem pv i chodzi właśnie o to, żeby z niego ładować auto. |
Przecież to może być skutkiem PV u sąsiadów. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2381 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2022-07-28, 23:06
|
|
|
Wprawdzie rzecz tyczy się nowszego zoe (2020 ZE50), ale komunikat taki sam (ładowanie niemożliwe). Tak to wygląda:
Widać to nie tylko w czasie ładowania, ale przez cały czas. Auto przywiezione zza granicy, delikatnie uszkodzone (lampy, zderzak, błotnik). Gniazdo ładowania jest oryginalne, delikatnie ułamane na rogu, ale to na pewno bez wpływu na ładowanie. Przeskanowałem CanZE wszystkie moduły i jedyne co jest i nie da się usunąć (wraca po chwili) to:
Jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2022-07-29, 10:40
|
|
|
tod napisał/a: | Cytat: | W typie R padają prądnice i kondensatory przy prądzie powyżej 240V z jednej fazy. |
Co w sytuacji kiedy na wszystkich fazach notorycznie występuje 240-250V? Sprzedać ZOE?
Od czasu do czasu, szczególnie przy dłuższym ładowaniu na 1f również doświadczałem komunikatu by sprawdzić system ELEC. Ciekawostka: przy okazji przeglądu w łódzkim serwisie Renault zgłosiłem ten problem jednak nie potrafili go zidentyfikować/rozwiązać. serwisanci obstawiali uszkodzone gniazdo ładowania |
Tak opisywane napiecie objawia się takimi raportami, szczególnie przy gorszych wallbox.
3-fazy nie zabiją ładowarki, jeżeli mamy dobry wallbox Zencar np lubi wywolac taki błąd.
Sprzedaj, byle tanio, to żart będzie cieszył innych |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
|
 |
Ikey
Ikey
Dołączył: 18 Sie 2021 Posty: 21
|
|
|
|
 |
Apolonia
Modelka 3 LR i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2069 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2022-07-31, 09:58
|
|
|
Ikey napisał/a: | Można łatwo obniżyć napięcie dla ładowarki o 15V za jakieś 200pln.
Np. takim transformatorem: |
Czy to, właśnie to, zrealizuje funkcje z 250v na 230V przy mocy 7,3kW na fazę?
Ja widzę na wyjściu 50V i nie wiem czy obsłuży tą moc. |
_________________ Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P |
|
|
|
 |
Ikey
Ikey
Dołączył: 18 Sie 2021 Posty: 21
|
|
|
|
 |
|