SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Zoe 2015 Ładowanie niemożliwe
Autor Wiadomość
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-16, 10:16   Renault Zoe 2015 Ładowanie niemożliwe

Cześć,
Wczoraj popołudniu ładowałem ładowarka sieciową auto odłączyłem pojechałem. Na powrocie miałem mało prądu więc podjechałem na greenwaya podłączyłem kabel a na ładowarce błąd (niestety nie zapisałem - zadzwoniłem do GW zresetowali ale ładowarka ten sam błąd nawet bez podłączenia auta. Zadzwoniłem po znajomego i na sznurku zaciągną mnie pod inna ładowarke i tam to samo.... więc zablokowałem 2 ładowarki (na szczescie type 2). na szczescie przy holowaniu auto mi sie podładowało na tyle ze do domu dojechałem - próba na ładowarce sieciowej i błąd ładowanie niemożliwe. podłączyłem CANZE
i mam takie błędy w BCB-OBC:
DTC0671f5 (P071f5) Neutral Current regulation
DTC062321 (P02321) Internal Power Supply voltage (+5V) - signal amplitude < minimum
DTC062721 (P02721) Driver Flyback - signal amplitude < minimum
Niestety po tych oznaczeniach cięzko znalesc informacje o co mu chodzi
podłączyłem gniazdo ładowania drugie i jest to samo :(

Pozdrawiam
Karol
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2022-07-20, 11:27   

Ładowałeś sieciową jedno fazową, czy trzy fazowa?
Jak długo masz auto?
Jak ładujesz w domu, a jak zazwyczaj?
Czy to jest wersja Q i jaki ma przebieg?
Czy znasz jego historię serwisową?
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-20, 22:47   

Cześć.
Głownie ładowana ogryginalna jednofazowa 10A (niestety cały czas czekam na przyłącze 3f)
Auto jezdzi u mnie od lutego do teraz zrobiło 13tys km
Jak w pkt 1 3 fazy ładowałem tylko okazjonalnie na miescie (ale w zasadzie dość często z uwagi na małą baterie :)
To jest wersja R 88km (ta z wentylatorem na silniku :D ) przebieg całkowity to niecałe 33500km :D jak kupiłem to mial 20500km
wiem ze pół roku przed moim zakupem auto miało 19500 i miało wymieniony kompresor klimy i to tyle co wyciągnołem z renaulta.
Auto kupiłem uszkodzone i zostało naprawione uklad chłodzenia był odpowietrzony na obu odpowietrznikach. Moze cos żle złożyłem ale nie wiem - klimatyzacja i ogrzewanie działa normalnie.
Wykupuiłem dostęp do dokumentacji serwisowej w renault na 1h zeby sprawdić o co mu chodzi i wyszło ze do wymiany jest układ ładowania (prostownik) który znajduje się pod duzym deklem a sam układ kosztuje 1600pln w renaulcie netto. dokładnie zwie się to:
MODULE-RECTIFIER CHARGE, CALIBRATED ostatni numer to 296H50130R.\Dzisiaj udało mi sie kupić cały osprzęt silnika z 18 roku (tez do silnika)
Bardzo urzekł mnie opis błędu: 062321 Replace rectifier module (2447): ,Present inside electric vehicle converter and charger assembly(2325):
Jutro opuszcze silnik i wymienie cały tez zespół w kształcie litery L.
Jak masz jakies pomysły co zrobić w miedzyczasie to chętnie poczytam bo wiem ze masz/ miałeś dość duze doświatczenie z ZOE :)
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2022-07-21, 11:45   

ejdyne co mi przychodzi do głowy to to przed czym zawsze przestrzegam:
NIE ŁADUJ JEDNOFAZOWO BO PADNIE PRĄDNICA.
Ponownie to napisze: ten model zaprojektowany jest jako 3 fazowy.
W typie R padają prądnice i kondensatory przy prądzie powyżej 240V z jednej fazy.
Nie dotyczy wersji poprawianej po 2019 ;ub po naprawie.
W typie Q pada PEB przy długim ładowaniu jedną fazą bo sklejają się styki.
Nie dotyczy wersji poprawianej od 2017 lub po wymianie.
.
Wymiana całej ładowarki, to nie takie hop i spowoduje dalsze komplikacje.
W BCB można grzebać, ale PEB loguje się w immobiliserze i zablokuje start auta.
.
Wiem teraz będzie dyskusja, ale w instrukcji mamy napisane ładowarka 10A
"ładowanie okazjonalne" u Niemca "Notladekabel"
tu potwierdzenie (klik tłumacz) https://www.e-mobileo.de/...en-renault-zoe/
P.S.
Sprawdź napięcie w sieci, obstawiam, że masz okolice 245V i 440V czyli nasze dozwolone 10%
na zachodzie jest bardziej stabilnie do 5%, podobno na nasz rynek modele mają inne kondensatory.
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-07-23, 09:08   

Auto naprawione, wymieniłem układ prostujący.. Naprawdę renault mógł lepiej przemyśleć dostęp do niego - bo wyciąganie całego napędu to lekki bez sens.. Lepiej przy podłużnicy zrobili by wentylator chłodzenia silnika a w miejscu wentylatora zamontowali cały ten zbiór falowników przetwornic, kondensatorów itp żeby był łatwiej dostępny. Jedynie plus ze bezpieczniki są pod klapką dostępne od góry :) a nie jak w Konie w rozdzielnicy DC.
Ciekawe jak długo podziała i czy nie zepsuje się do czasu przełączenia mojego garażu na 3f.

pec.JPG
na tym rysunku wymieniony moduł ma numer 1
Plik ściągnięto 20 raz(y) 66,96 KB

 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2022-07-23, 12:59   

No to tak dla potomnych:
1. to właśnie prostownik AC-DC i on pada, posiada obok kondensator, lubi paść przy 245V
2. to prądnica DC-DC (odpowiednik alternatora), z kondensatorem obok, z 400V robi nam 12V lubi paść przy zwarciu 12V
3. to wejście mocy prądu AC z zabezpieczeniami czyli BCB Battery Charger Block
4. to inwerter czy też falownik, to nam steruje prądem silnika, zwane PEB Power Electronics Block ma VIN
5. braku jeszcze jednego elementu w lewym dolnym narożniku to moduł indukcyjny
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
tod 
ZOEowicz

Dołączył: 26 Lip 2022
Posty: 1
Wysłany: 2022-07-26, 09:26   

Cytat:
W typie R padają prądnice i kondensatory przy prądzie powyżej 240V z jednej fazy.

Co w sytuacji kiedy na wszystkich fazach notorycznie występuje 240-250V? Sprzedać ZOE? :)
Od czasu do czasu, szczególnie przy dłuższym ładowaniu na 1f również doświadczałem komunikatu by sprawdzić system ELEC. Ciekawostka: przy okazji przeglądu w łódzkim serwisie Renault zgłosiłem ten problem jednak nie potrafili go zidentyfikować/rozwiązać. serwisanci obstawiali uszkodzone gniazdo ładowania :-?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2381
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-07-26, 10:02   

tod napisał/a:
Co w sytuacji kiedy na wszystkich fazach notorycznie występuje 240-250V? Sprzedać ZOE?

Albo po prostu ładować nocą.
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1223
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-26, 12:47   

vwir napisał/a:
tod napisał/a:
Co w sytuacji kiedy na wszystkich fazach notorycznie występuje 240-250V? Sprzedać ZOE?

Albo po prostu ładować nocą.


To wykluczy korzystanie z pv.
A jak znam życie, to takie napięcie jest skutkiem pv i chodzi właśnie o to, żeby z niego ładować auto.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2381
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-07-26, 14:18   

Cav napisał/a:
To wykluczy korzystanie z pv.

Niczego nie wykluczy. Tyle tylko, że na starych zasadach oznacza stratę 20% produkcji (tak naprawdę mniej, bo nocą można ładować z pełną mocą, co oznacza mniejsze straty). Przy nowym systemie rozliczania i G12 można wyjść wręcz na plus.

Cav napisał/a:
A jak znam życie, to takie napięcie jest skutkiem pv i chodzi właśnie o to, żeby z niego ładować auto.

Przecież to może być skutkiem PV u sąsiadów.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2381
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-07-28, 23:06   

Wprawdzie rzecz tyczy się nowszego zoe (2020 ZE50), ale komunikat taki sam (ładowanie niemożliwe). Tak to wygląda:


Widać to nie tylko w czasie ładowania, ale przez cały czas. Auto przywiezione zza granicy, delikatnie uszkodzone (lampy, zderzak, błotnik). Gniazdo ładowania jest oryginalne, delikatnie ułamane na rogu, ale to na pewno bez wpływu na ładowanie. Przeskanowałem CanZE wszystkie moduły i jedyne co jest i nie da się usunąć (wraca po chwili) to:


Jakieś pomysły?
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2022-07-29, 10:40   

tod napisał/a:
Cytat:
W typie R padają prądnice i kondensatory przy prądzie powyżej 240V z jednej fazy.

Co w sytuacji kiedy na wszystkich fazach notorycznie występuje 240-250V? Sprzedać ZOE? :)
Od czasu do czasu, szczególnie przy dłuższym ładowaniu na 1f również doświadczałem komunikatu by sprawdzić system ELEC. Ciekawostka: przy okazji przeglądu w łódzkim serwisie Renault zgłosiłem ten problem jednak nie potrafili go zidentyfikować/rozwiązać. serwisanci obstawiali uszkodzone gniazdo ładowania :-?

Tak opisywane napiecie objawia się takimi raportami, szczególnie przy gorszych wallbox.
3-fazy nie zabiją ładowarki, jeżeli mamy dobry wallbox Zencar np lubi wywolac taki błąd.
Sprzedaj, byle tanio, to żart będzie cieszył innych
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
  
 
 
Ikey 
Ikey

Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 21
Wysłany: 2022-07-29, 11:49   

Można łatwo obniżyć napięcie dla ładowarki o 15V za jakieś 200pln.
Np. takim transformatorem:
https://sklep.toroidy.pl/pl/p/TTS0200-Transformator-TS200VA230-napiecie-do-50-V/166
Jeśli miałoby być -20V to potrzeba już 250VA trafo

Trafo obn.png
Plik ściągnięto 4 raz(y) 75,67 KB

  
 
 
Apolonia 
Modelka 3 LR i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2069
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2022-07-31, 09:58   

Ikey napisał/a:
Można łatwo obniżyć napięcie dla ładowarki o 15V za jakieś 200pln.
Np. takim transformatorem:

Czy to, właśnie to, zrealizuje funkcje z 250v na 230V przy mocy 7,3kW na fazę?
Ja widzę na wyjściu 50V i nie wiem czy obsłuży tą moc.
_________________
Szukasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
Ikey 
Ikey

Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 21
Wysłany: 2022-08-04, 08:17   

Żeby obniżyć napięcie o 20V na jednej fazie przy mocy 7,5kW potrzebny jest transformator 20v 700VA (ok. 400 pln), np. taki:
https://sklep.toroidy.pl/pl/p/TTS0800-Transformator-TS800VA230-napiecie-do-50-V/178
Przy ładowaniu 3 fazowym 22kW oczywiście potrzebne są takie 3.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14