błąd z modułu kontroli rezystancji izolacji HV |
Autor |
Wiadomość |
R2R
Dołączył: 09 Kwi 2022 Posty: 9
|
Wysłany: 2023-02-26, 20:12 błąd z modułu kontroli rezystancji izolacji HV
|
|
|
Czy ktoś stygnął się z błędem z modułu kontroli rezystancji izolacji w układzie zasilania z baterii trakcyjnej?
Ostatnio właśnie pojawił mi się błąd 'EV system service required' w moim Outlanderze PHEV i auto przełaczyło się sie w tryb "zółwia" max. 50 km/h i tylko na napędzie elektrycznym. Po dotarciu do domu podłączyłem OBD i odczytałem 2 błędy P1A44 Detecting Ground Fault, P1A46 Leak Sensor Detection Circuit, udało się je skasować i auto ożyło. Problem w tym że błędy pojawiają się sporadycznie i bez ich skasowania praktycznie nie da się jechać, więc wożę ze sobą narządzie w pogotowiu. Błędy są generowane przez moduł do kontroli stanu izolacji "drive battery ground fault detector" umieszczony w baterii trakcyjnej który podłaczony jest do BMU, ale przyczyn może być wiele. Co udało mi się sprawdzić to rozpiąłem baterię od głównej przetwornicy napędu i zmierzyłem rezystancję izolacji kabli do baterii, wynik >550Mohm, sprawdziłem też rezystancję izolacji na wejściu do przetwornicy 110M, wiec tu jest OK bo wymagana rezystancja wg, dokumentacji to min. 10M. Oczywiście jest wiele elementów które należy jeszcze sprawdzić, ale ostatnio nie mam czasu, a poki co radzę sobie z problemem.
Może ktoś już miał taki problem i może coś podpowiedzieć, jakby ktoś miał ten moduł np. z rozbiórki baterii z Outlandera, to też chętnie bym odkupił do diagnostyki. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3117 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2023-02-27, 07:34
|
|
|
Z mojego doświadczenia powinieneś otworzyć na początk dekle w baterii i osuszyć . Prowadopodobnie wjechałeś w dużą kałuże i odrobina wilgoci dotarła przez te dekle. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-02-27, 22:31
|
|
|
R2R napisał/a: | jakby ktoś miał ten moduł np. z rozbiórki baterii z Outlandera, to też chętnie bym odkupił do diagnostyki. | Mam od starej i nowej wersji baterii, ale pewnie to jednak wilgoć w środku, niektóre egzemplarze baterii widywało się ze śladami wody, chyba nie do końca szczelne są przepusty przewodów. Rada jas_pik co do odkręcenia pokrywek od spodu pakietu po przeciwległych jego stronach i puszczenia tam jakiejś farelki albo suszarki na godzinkę lub dwie jest wg mnie warta zachodu. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
R2R
Dołączył: 09 Kwi 2022 Posty: 9
|
Wysłany: 2023-02-27, 23:06
|
|
|
Też o tym pomyślałem, PatrykS pewnie pamieta na poczatku zeszłego roku wymieniałem ogniwa i walczyłem z CMU. Zaglądałem przy pomocy lusterka i latarki do dwóch dekli, do tego z przodu gdzie podłaczone są przewody do przetwornicy od przedniego napędu i po przekątnej do tego gdzie podłączone są przewody od gniada ładowania DC, ani grama wilgoci tam nie zobaczyłem. otwarłem też dekiel górny, gdzie jest zwora i parę godzin podmuchałem farelką z połową mocy od dołu tak że powietrze uchodziło przez górny otwór, zrobiłem trasę ~ 300 Km, potem 2 tygodnie byłem na delegacji, więc sporadycznie żona jeżdziła na zakupy a w piątek jak ja wsiadłem znów to samo... skasowałem w sobotę kilka kilometrów, dzisiaj też ... na razie się nie pojawił, ale pewnie się czai. jak będę miał więcej czasu to przemierzę jeszcze raz rezystancje izolacji, ale niestety wszystkiego się nie da sprawdzić a w szczególności baterii... jak zdobędę ten moduł to pewnie trzeba będzie się dobrać do baterii, najpierw trzeba ściągnąć czynnik z klimy a w pobliżu nie mam nikogo od elektrycznych sprężarek. Jak będę się przymierzał do baterii to zapytam PatrykaS o ten moduł do 2014, to powinnien być ten starszy. |
|
|
|
 |
R2R
Dołączył: 09 Kwi 2022 Posty: 9
|
Wysłany: 2023-03-12, 18:04
|
|
|
2 tygodnie minęły od ostatniego razu i póki co błąd się nie pojawia, ale pogoda jest łaskawsza. Czekam na moduł od PatrykS, jak dostanę to spróbuję rozpracować w jaki sposób moduł wykrywa niską rezystancję izolacji. |
|
|
|
 |
|