SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
błąd z modułu kontroli rezystancji izolacji HV
Autor Wiadomość
R2R

Dołączył: 09 Kwi 2022
Posty: 9
Wysłany: 2023-02-26, 20:12   błąd z modułu kontroli rezystancji izolacji HV

Czy ktoś stygnął się z błędem z modułu kontroli rezystancji izolacji w układzie zasilania z baterii trakcyjnej?
Ostatnio właśnie pojawił mi się błąd 'EV system service required' w moim Outlanderze PHEV i auto przełaczyło się sie w tryb "zółwia" max. 50 km/h i tylko na napędzie elektrycznym. Po dotarciu do domu podłączyłem OBD i odczytałem 2 błędy P1A44 Detecting Ground Fault, P1A46 Leak Sensor Detection Circuit, udało się je skasować i auto ożyło. Problem w tym że błędy pojawiają się sporadycznie i bez ich skasowania praktycznie nie da się jechać, więc wożę ze sobą narządzie w pogotowiu. Błędy są generowane przez moduł do kontroli stanu izolacji "drive battery ground fault detector" umieszczony w baterii trakcyjnej który podłaczony jest do BMU, ale przyczyn może być wiele. Co udało mi się sprawdzić to rozpiąłem baterię od głównej przetwornicy napędu i zmierzyłem rezystancję izolacji kabli do baterii, wynik >550Mohm, sprawdziłem też rezystancję izolacji na wejściu do przetwornicy 110M, wiec tu jest OK bo wymagana rezystancja wg, dokumentacji to min. 10M. Oczywiście jest wiele elementów które należy jeszcze sprawdzić, ale ostatnio nie mam czasu, a poki co radzę sobie z problemem.
Może ktoś już miał taki problem i może coś podpowiedzieć, jakby ktoś miał ten moduł np. z rozbiórki baterii z Outlandera, to też chętnie bym odkupił do diagnostyki.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3117
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2023-02-27, 07:34   

Z mojego doświadczenia powinieneś otworzyć na początk dekle w baterii i osuszyć . Prowadopodobnie wjechałeś w dużą kałuże i odrobina wilgoci dotarła przez te dekle.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3793
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-02-27, 22:31   

R2R napisał/a:
jakby ktoś miał ten moduł np. z rozbiórki baterii z Outlandera, to też chętnie bym odkupił do diagnostyki.
Mam od starej i nowej wersji baterii, ale pewnie to jednak wilgoć w środku, niektóre egzemplarze baterii widywało się ze śladami wody, chyba nie do końca szczelne są przepusty przewodów. Rada jas_pik co do odkręcenia pokrywek od spodu pakietu po przeciwległych jego stronach i puszczenia tam jakiejś farelki albo suszarki na godzinkę lub dwie jest wg mnie warta zachodu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
R2R

Dołączył: 09 Kwi 2022
Posty: 9
Wysłany: 2023-02-27, 23:06   

Też o tym pomyślałem, PatrykS pewnie pamieta na poczatku zeszłego roku wymieniałem ogniwa i walczyłem z CMU. Zaglądałem przy pomocy lusterka i latarki do dwóch dekli, do tego z przodu gdzie podłaczone są przewody do przetwornicy od przedniego napędu i po przekątnej do tego gdzie podłączone są przewody od gniada ładowania DC, ani grama wilgoci tam nie zobaczyłem. otwarłem też dekiel górny, gdzie jest zwora i parę godzin podmuchałem farelką z połową mocy od dołu tak że powietrze uchodziło przez górny otwór, zrobiłem trasę ~ 300 Km, potem 2 tygodnie byłem na delegacji, więc sporadycznie żona jeżdziła na zakupy a w piątek jak ja wsiadłem znów to samo... skasowałem w sobotę kilka kilometrów, dzisiaj też ... na razie się nie pojawił, ale pewnie się czai. jak będę miał więcej czasu to przemierzę jeszcze raz rezystancje izolacji, ale niestety wszystkiego się nie da sprawdzić a w szczególności baterii... jak zdobędę ten moduł to pewnie trzeba będzie się dobrać do baterii, najpierw trzeba ściągnąć czynnik z klimy a w pobliżu nie mam nikogo od elektrycznych sprężarek. Jak będę się przymierzał do baterii to zapytam PatrykaS o ten moduł do 2014, to powinnien być ten starszy.
 
 
R2R

Dołączył: 09 Kwi 2022
Posty: 9
Wysłany: 2023-03-12, 18:04   

2 tygodnie minęły od ostatniego razu i póki co błąd się nie pojawia, ale pogoda jest łaskawsza. Czekam na moduł od PatrykS, jak dostanę to spróbuję rozpracować w jaki sposób moduł wykrywa niską rezystancję izolacji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12