Ładowanie/zasilanie CHAdeMO DIY by PatrykS |
Autor |
Wiadomość |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-09-04, 21:06
|
|
|
wodnik7 napisał/a: | ale docelowo jakos by dojsc do baterii dobrze by bylo, 1C zje przeciez.. | To jest największe marzenie - może w końcu się uda je zrealizować |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 47 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 205 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-09-05, 19:16
|
|
|
PatrykS napisał/a: | vwir napisał/a: | Czyli pozostaje rozgryzienie CCS po stronie samochodu. Nie twierdzę, że to proste, ale to chyba nie jest niemożliwe, mimo innych protokołów. | Zdecydowanie - z CHAdeMO jest o tyle łatwiej, że miałem specyfikację i protokół jest naprawdę banalny. Jak jest z CCSem to jeszcze nie wiem, ale słyszałem, że tam jest bliżej do TCP/IP. |
CCS to trudniejszy temat, nawet niektóre stacje mają z nim problem. Tu cytat;
https://www.plugshare.com/location/85178
Kolejne nieudane podejście do CCS - niezmiennie ładowarka wyświetla błąd 17. Coś nie możemy dogadać się z tym Setec'iem.
Nikt nawet nie oferuje przejściówki CCS <-> Chademo |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3117 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-09-05, 19:35
|
|
|
Slawek napisał/a: | Nikt nawet nie oferuje przejściówki CCS <-> Chademo |
Bo to są zupełnie inne protokoły . W takiej przejściówce trzeba by włożyć spro elektroniki tłumaczącej sygnały CAN na PLC i odwrotnie. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
szczur333

Dołączył: 15 Sie 2020 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-08-15, 16:35
|
|
|
odswieze temat z pytaniem, jakiej wielkosci jest ten kontroler chademo?
do moich potrzeb super byłoby miec wyjsciowe 84V i regulowany prąd wyjsciowy np 20-50A |
_________________ falcon v2 (20s14p VTC5 35Ah) - 30A fast charging (230V/TYPE2) |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-08-17, 07:35
|
|
|
szczur333 napisał/a: | odswieze temat z pytaniem, jakiej wielkosci jest ten kontroler chademo? | Mówimy o kontrolerze do samochodu. płytka 10x10x4cm, pewnie trza by w jakąś obudowę włożyć. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
perszing1800
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 21 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 2020-08-24, 22:35
|
|
|
Ale co chcesz robić typ 2?
Są dostępne w handlu przejściówki typ2-shuko(zwykłe gniazdko).
Albo drogo kupić albo drukowane taniej,ja mam drukowane. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-08-25, 09:23
|
|
|
Szymon_ napisał/a: | Hej, a na type 2 dałbyś radę zrobić? Type 2 mniejsze, a chcę falcona v2, aku w ramie 20s13p i sterownik. | Czyli DC w Type 2? Póki co tylko Tesla wykorzystała tą przewidzianą przez standard IEC 62196 możliwość. Z CHAdeMO nie jest to kompatybilne, potrzebowałbyś przejściówki taką jak Tesla ma (CHAdeMO -> Type 2). |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
szczur333

Dołączył: 15 Sie 2020 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-09-07, 18:19
|
|
|
Szymon_ napisał/a: | Hej, a na type 2 dałbyś radę zrobić? Type 2 mniejsze, a chcę falcona v2, aku w ramie 20s13p i sterownik. |
TYP1 i TYP2 to ładowanie AC czyli jest tam 115V(USA) 230V(1faza) lub/i 380V AC(3 fazy)
i do tego musisz miec zewn ładowarke
CHAdeMO i CCS to ładowanie DC czyli stacja jest ładowarką i to samochod (bms/kontroler w nim) daje sygnał do stacji jakie ma byc napiecie i nateżenie czyli moc
CCS niestety chyba działa od 200V DC w góre wiec do mniejszych baterii sie nie nada, CHAdeMO natomiast działa od 50 do 500V DC a nowsze wersje bedą pewnie dzialac do 1000V DC
PS
jakis progres z kontrolerem? |
_________________ falcon v2 (20s14p VTC5 35Ah) - 30A fast charging (230V/TYPE2) |
|
|
|
 |
Sebuś
Dołączył: 27 Lis 2018 Posty: 22
|
Wysłany: 2020-09-14, 17:38
|
|
|
Slawek napisał/a: | Nikt nawet nie oferuje przejściówki CCS <-> Chademo |
Są, są już takie. Z CHAdeMO -> CCS.
Powinienem mieć do końca roku na biurku taką. |
|
|
|
 |
MarcinS
Dołączył: 02 Wrz 2020 Posty: 20 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-12, 17:51
|
|
|
Sebuś napisał/a: | Slawek napisał/a: | Nikt nawet nie oferuje przejściówki CCS <-> Chademo |
Są, są już takie. Z CHAdeMO -> CCS.
Powinienem mieć do końca roku na biurku taką. |
Teraz z CCS na CHAdeMo bys sie przydało, coraz mniej ich :( |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-04-12, 20:59
|
|
|
MarcinS napisał/a: | Teraz z CCS na CHAdeMo bys sie przydało, coraz mniej ich :( | Nie wiem gdzie jest ich coraz mniej, ale na Pomorzu wciąż przybywa. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-04-18, 22:06
|
|
|
Od ponad miesiąca działa mi ładowanie baterii Ampery przez CHAdeMO - dzięki Enerdze zrobiłem już grubo ponad tysiąc km za darmo, kolejne 400km w trasie uratował od benzyny Greenway, jest miodzio
szczur333 napisał/a: | jakis progres z kontrolerem? | Dziś udało mi się uruchomić pierwszą kopię mojej skrzyneczki i biorę się za kolejne kopie.
IMAG0943a.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 54 raz(y) 406,48 KB |
|
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3117 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-04-18, 22:24
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Bo już się pojawiły na rynku aftermarketowym kontrolery CCS do instalacji w dowolnym pojeździe | Cena zacna. Jest jeden kolega w Polsce, który jest chyba bliski swojego taniego rozwiązania CCSa, ja jeszcze jakiś czas pobawię się CHAdeMO. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
martii
martii
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 65 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-28, 18:45
|
|
|
PatrykS napisał/a: | jas_pik napisał/a: | Bo już się pojawiły na rynku aftermarketowym kontrolery CCS do instalacji w dowolnym pojeździe | Cena zacna. Jest jeden kolega w Polsce, który jest chyba bliski swojego taniego rozwiązania CCSa, ja jeszcze jakiś czas pobawię się CHAdeMO. |
Wydaje mi się, że lepiej rozkminić takie płytki - niestety trzeba kupić min 2 i nie ma do nich wsparcia.
aliexpress
Ale jest szansa, że będą mogły udawać zarówno auto jak i ładowarkę - niestety z czasem CHAdeMO w pojazdach będzie rzadkością :( |
|
|
|
 |
szczur333

Dołączył: 15 Sie 2020 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-03-08, 00:08
|
|
|
zdechł projekt?
gniazdo dalej mi lezy :( |
_________________ falcon v2 (20s14p VTC5 35Ah) - 30A fast charging (230V/TYPE2) |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-03-13, 15:38
|
|
|
szczur333 napisał/a: | zdechł projekt? | CHAdeMO? Żyje, potrzebujesz? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
rzepon
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 76 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2023-03-14, 00:02
|
|
|
No dwa lata już minęło od tych testów może coś więcej byś napisał. |
_________________ http://www.evalbum.com/4085 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3793 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-03-14, 18:00
|
|
|
rzepon napisał/a: | No dwa lata już minęło od tych testów może coś więcej byś napisał. | No w zasadzie niewiele się zmieniło, jeździ sobie w Amperze z 96cioma ogniwami z Outlandera, gada z BMSami i działa. Druga sztuka jeździ w e-NV200 z dwoma pakietami 96ciu ogniw - dodatkowe gniazdo do szybszego ładowania, bo samochód nie wie o dodatkowym pakiecie i ładuje oba wg parametrów akusa fabrycznego nieco już zużytego. Trzecia sztuka szykuje się do Eenfała, który fabrycznie nie miał CHAdeMO - też takie sztuki bywały. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|