SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower elektryczny - poważna alternatywa komunikacyjna
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-11-22, 19:50   

Nie liczyłem swoich jazd na rowerze, ale tego jest już ogrom.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
trikker 
trikker

Wiek: 49
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-11-29, 12:16   

Witam,

Jestem nowym na Waszym forum :)
A co powiecie na takie rozwiązanie komunikacji miejskiej jako pojazd/rower elektryczny a właściwie hybrydowy? :

Problem komunikacji miejskiej pojazdem elektrycznym o zasięgu 35 km,
składany, lekki, wydajny, szybki, z wymiennym akumulatorem w jedną
sekundę został rozwiązany, jeżdzę tym i jest super:
poland.trikke-europe.com/upt/index.po.php
17 kg wagi, akumultor litowo/jonowy waży 2 kg, ładuje się w 2-3
godziny, łatwo złożyć, przenieść ( 17 kg wagi) złożony można położyć
w szatni, pod biurkiem w pracy. Naprawdę to jest rozwiązanie
miejskiego transportu. Polecam. A gdy pada to wracam autobusem,
metrem, tramwajem czy taksówką ( wkładam bez problemu do każdego
bagażnika). Mam trikke złożony pod pachą i sobie wracam.

Czekam na pytania i komentarze.

Pozdrawiam
TomekD
 
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2009-11-29, 15:41   

Cytat:
Jestem nowym na Waszym forum :)

Byłeś tu już kiedyś. Oto temat o pojeździe, który promujesz:
http://www.samochodyelekt...topic.php?t=220
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
trikker 
trikker

Wiek: 49
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-11-29, 22:05   

Tak, byłem to jestem ja :) Ale to co było wtedy to jest trikke z bateriami kwasowymi ( żelowymi) a to o czym napisałem dzisiaj to z litowo/jonow. Jak sam wiesz lekkie i duuużo trwalsze.

Proszę zernąc na filmy i czekam na Waszą opinię i pytania.

Pozdrawiam

TomekD
 
 
 
tomasz_kombi 

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 296
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2009-11-29, 22:52   

Odnośnie Trikke'a:

Parkingi, lotniska, duże hale przemysłowe (magazynowe) oraz inne płaskie powierzchnie - TAK

Studzienki, krawężniki i dziury w chodniku lub jezdni .... raczej NIE.

Jednym słowem: nie ma rozwiązań w 100% uniwersalnych :)
_________________
Moje gniazdka: praca
 
 
trikker 
trikker

Wiek: 49
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-11-29, 23:32   

Cześć,
Właśnie moim największym problemem jest postrzeganie trikke. Na pewno nie jeździłeś na trikke, po pierwszej jeździe diametralnie każdy zmienia zdanie. Wczoraj, dzisiaj jeździłem na trikke z żoną, ja na HPV ona na elektryku z bateriami litowymi. Średnia prędkość po mieście to 25 km/h , oczywiście wczoraj i dzisiaj chodziło nam o zabawę, kawka, przejażdżka, trochę fisiowania. Natomiast w tym tygodniu dwa dni jeździłem po mieście, ( dwa dni deszczowe) :cry: i w godzinach szczytu nie ma nic lepszego na poruszanie się po mieście, w urzędzie złożyłem, wniosłem na górę , położyłem pod biurkiem i wszystkie swoje sprawy załatwiłem, później zniosłem ze schodów, rozołożyłem i pojechałem na zakupy i takie tam sprawy do załatwienia. Po przyjeździe wniosłem do domu ( 4 piętro bez windy!! ) bezproblemowo. Na pewno lepiej i łatwiej się wnosi niż rower!! postawiłem przy poręczy, zapiąłem, baterie wyjąłem ( jeden ruch i są wyjęte!!) i postwiłem w domu podłączając do ładowarki. Spokój.
Natomiast co do krawężników czy studzienek to jadąc samochodem też trzeba uważać jak i wszystkim innym. Natomiast trikke jest niewiarygodnie zwrotny dlatego w ciasnych miejskich jazdach niezastąpiony. Zobacz ten filmik :) : http://www.youtube.com/watch?v=87RXpCQspHo
Jazda na Trikke po mieście to kwestia optyki. Ja raz przejedziesz to znikną wątpliwości.

Pozdrawiam
TomekD
 
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1247
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-11-30, 20:26   

Tylko ta cena... :(
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
trikker 
trikker

Wiek: 49
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-11-30, 21:34   

Nie jest tak tragicznie, rower firmowy, hybrydowy na bateriach litowych kosztuje 8-9 tys. Płaci sie tutaj za to że ktoś to wymyślił i podjął ryzyko wprowadzenia do produkcji. Wiadomo nowe rzeczy są zawsze na początku drogie. Ale pewnie wkrótce i trikke uPT stanieje :)
 
 
 
tomasz_kombi 

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 296
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2009-11-30, 22:04   

Ten filmik to nie był za dobry przykład ;)
Oczopląsu można dostać ...

Łatwe do składania - na pewno.
Zwrotne - też. Tylko, że przy odpowiednim treningu młodzi kolesie lubiący adrenalinę to nie takie ewolucje na "zwykłej" deskorolce robią (jeszcze mniejsze koła). Ale to nie dla takiego wapniaka jak ja :)

Co do spróbowania to chętnie :) . Kiedyś widziałem takie "cóś" w Dąbrowie Górniczej (nie elektryczne) tylko nie wiedziałem co to i jak się nazywa.

Ceny markowych e-rowerów faktycznie powalają na kolana (jak sprzedam swojego kombiaka to pozostanie mi dołożyć jeszcze kilka "patyków" i będę sobie mógł kupić coś w tej cenie). Alternatywą mogą być "chińczyki" o ile jakość nie będzie budziła niezdrowych emocji.

Tu jest np. taki lekki (niecałe 18kg z akumulatorkami):
http://guojieshn.hisuppli...lding-bike.html

Może są chętni aby się zrzucić na 50 szt ????? (minimalne zamówienie).
_________________
Moje gniazdka: praca
 
 
trikker 
trikker

Wiek: 49
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-11-30, 22:26   

Tutaj jest to fajne, że każdy po godzinie jazdy takie manewry bez problemu robi. To jest włąśnie najlepsze, ze nie potrzeba treningu, ćwiczeń czy specjalnych przygotowań do takiej szybkiej, pewnej i bezpiecznej jazdy.
A co do rowerów to ja projektuję i konstruuję rowery i mam już zrobiony model z bateriami litowym i wkrótce skończę dwa kolejne. Chcę dwa modele wprowdzic do produkcji by na wiosnę były w sprzedaży. Cena około 3300 zł chcę by była z litowymi bateriami!! Ważyć może będzie około 23 kg. Tak więc super parametry. Pracuję nad tym.

I dlatego ze dobrze znam i rowery i Trikke to w mieście hybrydowy trikke uPT ma ogromną przewagę nad rowerami w jeździe i eksploatacji, wadze, poręczności i sposobie jazdy i zwrotności. Naprawdę z tym, że zdecydowana większość zna rower, wie co to jest i wszystko porównuje bądź odnosi do rowerów. I muszę połaczyć rower hybrydowy z trikke uPT by pokazać przewagę trikke. Sam trikke jest trudno bo tak jak i tutaj na tym forum każdy w jeździe na trikke widzi wady jazdy na rowerze. A tu ich nie ma. Ale oczywiście rower to dodatkowa forma zarabienia pieniędzy bo by rower kupić nie potrzeba "odwagi" a trikke to jeszcze "dziwny" pojazd. Ale wiem, że wkrótce będzie to popularny pojazd ze względu na swoje zalety. Na trikke jeżdżą ci co za nic mają dziwne spojrzenia innych i nie boją się nowosci i nowych wyzwań.

Pozdrawiam
 
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1247
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2009-12-01, 06:39   

Przewaga nad rowerem w jeżdzie? Jaka? Trójkołowcem trzeba bardziej zwracać uwagę na dziury w jezdni, w tym przypadku trzeba stać, a nogi bolą po dłuższej jeździe, małe kółka też nie ułatwiają sprawy. I chyba jest szerszy od roweru.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
trikker 
trikker

Wiek: 49
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-12-01, 09:35   

Pewnie trzeba uważać na dziurach ale to jest trochę mit. Zwrotność i manewrowość jest nieporównywalna z rowerem dlatego mijanie wszelkiego rodzaju przeszkód jest łatwiejsze niż na rowerze. Co do nóg to zapeniam Ciebie że nie bolą bo mamy tutaj"czynną" pozycję stojącą.Cały czas sie poruszasz stojąc na platformach. Porównując to do roweru to jest to o wiele lepsza pozycja dla człowieka. Otóż zbadałem pozycję jazdy na rowerze i jest ona najgorsza ze wszystkich możliwych!! Dlaczego? Bo ewolucja nie przygotowała człowieka na to by siła działała BEZPOŚREDNIO !! na kręgosłup!! My możemy przenosić siły poprzez miednicę ale nie bezpośrednio w kręgosłup, ubujając kręgi z sobą!! Każdy kto skończy 30 lat narzeka na kręgosłup jadąc dłużej na rowerze. Bo od siodełka siła uderza w kość ogonową i dalej wszystko idzie na kręgosłup. Nikt nie zwraca na to uwagi bo wszyscy są "wizerunkowo" przyzwyczajeni do roweru, wiedzą, znają i myślą że jak wszyscy jeżdżą to jest to dobre rozwiązanie. Rower jest oczywiście dobry ale z kilkoma wadami o których trzeba pamiętać.
Trikke jest tak szeroki jak rower, trzeba uważać tylko na platformy przy początkowej jeździe, nauce, później się tego nie zauważa. Ja w największych korkach, tłumach ludzi nigdy nie miałem żednych problemów. Powiem tak na trikke przejedziesz tam gdzie nie będziesz jeździł swobodnie rowerem.

Pozdrawiam
 
 
 
ernest90s

Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 4
Wysłany: 2012-09-21, 03:28   

Trochę odkopię temat. Sorry ale uważam że nie masz racji jeżeli chodzi o rower. Dobrze dopasowany rower to taki w którym kręgosłup jest wyprostowany z naturalną lordozą w części lędźwiowej. I dużą rolę odgrywa także siodełko które w większości rowerów wybija pupę w górę zamiast tłumić nierówności jak lepsze siodełka sportowe. Ludziom jeżdżących na damkach i składakach wydaje się że mają wygodną pozycje bo taka wyprostowana i nie trzeba się pochylać ale właśnie wtedy jest największe obciążenie kręgosłupa a ciągłe nierówności sprawiają podbijanie do góry tłumione przez nieodpowiednie zginanie kręgosłupa. Wcześnie czy później taka pozycja prowadzi do rozluźnienia mięśni pleców a stąd już o krok do bólów kręgosłupa.

Fajna ta trajka tylko że do krótkich dystansów (do 30 km) bo powyżej to już się chyba robi męcząca taka jazda

mh_bicycle_speed-44f81aaeb80cd1770c2d92e29215b156.jpg
Plik ściągnięto 432 raz(y) 24,68 KB

 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2013-02-09, 22:39   

ja miałem okazje przetestowac GoCycle
https://www.youtube.com/watch?v=1x8X8ohy50Q
i dowiedziałem sie od własciciela ze mozna go łatwo przełaczyc na US-modus to znaczy trzymajac guzik bez wspomagania pedałami rower przyspiesza do i trzyma predkosc 32km/h
jedynie zasieg spada wtedy do 10 km, mimo to rowerkiem sie super jezdzi nawet bez wspomagania jest bardzo lekki i lekko chodzi
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13